چگونه علائم افسردگی در زنان با علائم افسردگی در مردان متفاوت است؟

در بسیاری از موارد، سلامت روان می تواند مشابه سلامت جسمی باشد. بیشتر افراد دارای ویژگی ها و شرایط بهداشت جسمی مشترک هستند، اما عواملی مانند سن یا جنس بیولوژیکی می توانند نحوه بروز آنها را تغییر دهند. به عنوان مثال، بیایید حملات قلبی را بررسی کنیم. هدف ما بررسی این مسئله است که تفاوت حملات افسردگی بین زنان و مردان چیست؟! اگر در این زمینه دچار مشکل شده اید می توانید به مرکز مشاوره همکده مراجعه کنید. مرکز مشاوره همکده اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره در ایران می باشد. این مرکز ارائه دهنده خدمات حضوری و مشاوره تلفنی روان شناسی است. در ادامه می خواهیم ببینیم چگونه علائم افسردگی در زنان با علائم افسردگی در مردان متفاوت است؟

علائم افسردگی بین زنان و مردان

از نظر جسمی، مردان و زنان هر دو می توانند دچار حمله قلبی شوند. اثر اساسی یکسان است، اما زنان و مردان می توانند علائم مختلفی را تجربه کنند. بعلاوه، جامعه عمومی در طول تاریخ تمایل به آشنایی بیشتر با علائم حمله قلبی در مردان نسبت به زنان دارد. این امر زنان را در هنگام معالجه در معرض آسیب جدی قرار داده است، اگرچه نگرش ها و چارچوب های ذهنی برای برابری در سال های اخیر تغییر کرده است. افسردگی بسیار شبیه آن است.

زنان و مردان می توانند تأثیرات ذهنی، جسمی و عاطفی مشابه افسردگی داشته باشند – اما علائم می توانند متفاوت باشد. نه تنها این، بلکه شرایط بهداشت روانی نیز وجود دارد که مربوط به نوع افسردگی ای است که ما با آن آشنا هستیم و فقط زنان را تحت تأثیر قرار می دهد یا از نظر آماری بیشتر زنان را تحت تأثیر قرار می دهد. درک این موضوع که علائم افسردگی در زنان با علائم افسردگی در مردان متفاوت است، می تواند جان افراد را نجات دهد.

علائم شایع افسردگی

چگونه علائم افسردگی در زنان با علائم افسردگی در مردان متفاوت است؟

لطفاً به خاطر داشته باشید که احساس غم و اندوه، به ویژه در دوران سخت زندگی، طبیعی است. کسانی که با افسردگی زندگی می کنند بیش از غم و اندوه مواجه هستند. افسردگی به طور خاص به یک وضعیت بهداشت روان قابل تشخیص و قابل درمان اشاره دارد که احساس منفی مداوم آن شدید و طولانی باشد. بعلاوه، بسیاری از علائم مرتبط با افسردگی وجود دارد و همه افراد همه آنها را تجربه نمی کنند. در بیشتر موارد، علائم افسردگی در زنان تا حد زیادی شبیه علائمی است که در مردان مشابه است. اما این علائم به طور فزاینده ای در زمینه های خاص که منحصر به زنان است، اهمیت می یابد.

از دست دادن علاقه و انرژی

شاید قابل تشخیص ترین علائم افسردگی از دست دادن علاقه باشد. این زمانی است که فردی نسبت به فعالیتهایی که روزگاری از آنها لذت می برد یا از نظر آنها در غیر این صورت مهم بود، نسبت به آنها بی علاقگی یا حتی بیزاری از آنها احساس می شود. بعضی از افراد، صرف نظر از کاری که می خواهند انجام دهند یا احساس می کنند که مجبور به انجام آن هستند، ممکن است احساس کمبود انرژی جسمی، عاطفی یا ذهنی داشته باشند که مانع از انجام فعالیت های مختلف می شود. به عنوان یک علامت افسردگی، این وضعیت به طور معمول پایدار و طولانی مدت است.

زمان هایی وجود دارد که ممکن است شما یک فیلم آرام را به معاشرت با دوستان خود ترجیح دهید. همچنین ممکن است لحظاتی داشته باشید که بخواهید بیشتر از رفتن به محل کار در رختخواب بخوابید. این احساسات بسیار طبیعی است. اما یک علامت افسردگی ممکن است شامل احساس ناتوانی در کار طولانی مدت به دلیل کمبود انرژی یا انگیزه یا بستن شبکه های اجتماعی در صورت احساس عدم توانایی کافی برای حفظ آنها باشد. تمایز احساسات طبیعی از علائم احتمالی افسردگی بسیار مهم است و حتی اگر به دنبال مشاوره یا راهنمایی باشید، باید با متخصصان بهداشت روان تماس بگیرید.

چگونه علائم افسردگی در زنان با علائم افسردگی در مردان متفاوت است؟ – تغییرات سلامتی و سبک زندگی

افسردگی یکی از نگرانی های بهداشت روان است، اما علائم جسمی نیز دارد. مثالهای قابل توجه حفظ وزن سالم و عادات خواب سالم است. برخی از افراد ممکن است از دست دادن علاقه و انرژی کم را تجربه کنند یا زمان زیادی را در خواب بگذرانند. دیگران مشکل خوابیدن دارند و به هیچ وجه استراحت نمی کنند و به انرژی کم آنها کمک می کنند. به همین ترتیب، برخی از افراد که علائم افسردگی را تجربه می کنند، انرژی لازم برای تهیه غذاهای سالم و افزایش وزن را احساس نمی کنند. دیگران کاهش اشتها و کاهش وزن را تجربه می کنند. با این حال آگاه باشید که اختلالات خوردن یک بیماری روانی مرتبط با افسردگی است. در حالی که برخی از مردان اختلالات خوردن را تجربه می کنند، محققان معتقدند که این تقریباً دو برابر در زنان شیوع دارد.

ارتباطات

سرانجام، اگر علائم احتمالی افسردگی را کنترل می کنید، به کسی – یا خودتان – گوش دهید. افرادی که افسردگی را تجربه می کنند گاهی با آن ارتباط برقرار می کنند. آنها خواهند گفت که احساس افسردگی می کنند، احساس ناامیدی یا درماندگی می کنند یا حتی در فکر آسیب رساندن به خود هستند. زنان تمایل به داشتن شبکه های اجتماعی بزرگ و قدرتمند دارند، بنابراین بیشتر احتمال دارد که احساسات خود را منتقل کنند. اما این بدان معنا نیست که مردان نمی توانند یا احساسات مشابهی را برقرار نمی کنند. آنها ممکن است احساسات خود را در مقایسه با زنان با نرخ کمتری برقرار کنند.

علائم شایع افسردگی در مردان

در حالی که برخی از علائم افسردگی در مردان و زنان مشابه است، موسسه ملی بهداشت روان برخی از علائم و نشانه های افسردگی را که در مردان بیشتر مشاهده می شود، ذکر کرده است:

  • عصبانیت، تحریک پذیری یا پرخاشگری
  • احساس اضطراب، بی قراری یا “در لبه بودن”
  • از دست دادن علاقه به کار، خانواده یا فعالیتهای یکبار لذت بخش
  • چالش ها و مسائل
  • علاقه به کار، خانواده یا فعالیتهای یک بار لذت بخش
  • مشکلات مربوط به میل و عملکرد جنسی
  • احساس غم، “پوچی”، صاف یا ناامید بودن
  • توانایی تمرکز یا به خاطر سپردن جزئیات
  • احساس خستگی زیاد، توانایی خوابیدن یا خواب زیاد
  • پرخوری یا اینکه اصلاً نمی خواهید غذا بخورید
  • دردهای جسمی، سردرد، گرفتگی عضلات، یا مشکلات گوارشی
  • ناتوانی در انجام مسئولیت های کار، مراقبت از خانواده یا سایر فعالیت های مهم
  • مشغول فعالیت های پرخطر
  • کناره گیری از خانواده و دوستان یا منزوی شدن

علائم ممکن است در مردان مختلفی که افسردگی دارند از چند تا زیاد متفاوت باشد.

دلایل شایع افسردگی در زنان

چگونه علائم افسردگی در زنان با علائم افسردگی در مردان متفاوت است؟

در بالا علائم افسردگی را بررسی کردیم، خصوصاً نحوه ارتباط آنها با زنان و مردان. با این حال، برخی از دلایل افسردگی فقط در زنان شیوع ندارد – آنها فقط مختص زنان هستند. در بسیاری از موارد، این به دلیل وقایع بیولوژیکی در زندگی یک زن است که می تواند تعادل هورمون ها و انتقال دهنده های عصبی را که به سلامت عاطفی کمک می کنند، مختل کند. بسته به عوامل دیگر، این امر می تواند برای زنان ناعادلانه و سودآور باشد. اکثر ارائه دهندگان خدمات مراقبت، مانند پزشکان مراقبت های اولیه، بیشتر از مواردی که در زیر بحث شده است، آشنایی ندارند. مراجعه به این متخصصان می تواند به دسترسی به منابع بهداشت جسمی و روانی متناسب با زنان کمک کند.

اختلال ناخوشی پیش قاعدگی

ممکن است با PMS آشنا باشید. گرچه ممکن است ناخوشایند باشد، اما از نظر جسمی لزوماً خطرناک و تهدید کننده نیست. با این حال، برای برخی از زنان، PMS می تواند PMDD شود – این اختلال نارسایی پیش از قاعدگی است. این شکل از سندرم پیش از قاعدگی شدید است و منجر به علائم افسردگی طولانی مدت و شدیدتر از علائمی می شود که قبلاً با آن زمان از ماه همراه بوده اند. به غیر از افزایش سن در دوره قاعدگی، این اختلال علائم منحصر به فرد خود را ندارد.

افسردگی پس از زایمان

محققان معتقدند که افسردگی پس از زایمان تا حدود 20٪ از زنان را تحت تأثیر قرار می دهد. این نوعی افسردگی است که مادران را در دوره بلافاصله پس از تولد تحت تأثیر قرار می دهد. با این حال، تحقیقات جدید نشان می دهد که افسردگی پس از زایمان می تواند پدران جدید را نیز تحت تأثیر قرار دهد. در بیشتر موارد، علائم افسردگی پس از زایمان همان علائم افسردگی استاندارد است که در بالا مورد بحث قرار گرفت. با این حال، علائم گویای دیگری نیز وجود دارد. این موارد شامل عدم توانایی در پیوند با کودک، یا افکار آسیب رساندن به کودک است.

افسردگی یائسگی

بیشتر افراد احتمالاً دچار یائسگی می شوند، اما افراد زیادی هستند که به دلایل زیادی این کار را نمی کنند. یائسگی یک تغییر خواهد بود، اما لزوماً یک مشکل جسمی شدید نیست. با این حال، برای برخی از افراد، یائسگی منجر به عوارض طولانی تر و شدیدتر از جمله افسردگی می شود. همانطور که با PMDD دیدیم، زمان بندی تنها علامتی است که افسردگی یائسگی باید آن را از سایر اختلالات افسردگی جدا کند.

این واقعیت تا حدی پیچیده است که بسیاری از افراد در این سن افسردگی مربوط به سایر عوامل مرتبط با اجتماعی را که می توانند در این سن قابل توجه شوند، تجربه می کنند. این دلیل دیگری است که حفظ ارتباط با ارائه دهندگان مراقبت های اولیه شما بسیار مهم است. هدف ما در کل بررسی این مطلب است که چگونه علائم افسردگی در زنان با علائم افسردگی در مردان متفاوت است؟

در این باره چه باید کرد؟

چگونه علائم افسردگی در زنان با علائم افسردگی در مردان متفاوت است؟

اکنون که وضعیت ها و علائم افسردگی در زنان را بررسی کردیم، با دیدن آنها چه کاری انجام می دهید؟

با ارائه دهنده مراقبت خود صحبت کنید.

نمی توانیم به اندازه کافی استرس داشته باشیم. حفظ ارتباط با ارائه دهنده مراقبت های اولیه، به ویژه در طول سبک زندگی و تغییرات مرحله زندگی که در اینجا بحث کردیم، بسیار مهم است. این رابطه می تواند به ارائه دهنده شما کمک کند تا با شما ارتباط برقرار کند. ممکن است احساس راحتی بیشتری داشته باشید و نگرانی ها و افکار خود را به ارائه دهنده خود ارائه دهید. ارائه دهنده خدمات شما حتی ممکن است علائم اولیه نگرانی های مربوط به بهداشت روان را مشاهده کرده و به شما کمک کند مراقبت های لازم را پیدا کنید.

با افراد دیگر صحبت کنید.

صحبت با ارائه دهنده مراقبت های اولیه شما مهم است، اما حفظ روابط سالم با خانواده و دوستانتان نیز به دلایل زیادی مهم است. یک چیز، شبکه های اجتماعی سالم کمک می کنند تا از ابتلا به افسردگی جلوگیری شود. بعلاوه، همانطور که در این مقاله رواج داشته است، نزدیک بودن به افراد باعث می شود افراد دیگری غیر از خود شما قبل از ایجاد مشکل، هنگام تغییر سلامت روانی شما متوجه شوند.

منابع
betterhelp.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا