چگونه جوانان می توانند استرس پس از همه گیری را در هنگام کسب شغل کاهش دهند؟

استرس پس از همه گیری آسیب های زیادی به تمام کردم دنیا رسانده است. کسب و کار و شغل نیز برای بسیاری از مردم دچار مشکلات مختلفی شده اند. بیماری همه‌گیری بر اقتصاد و به خصوص روان مردم تاثیرات بسیاری گذاشته است. اما خوشبختانه به علت واکسیناسیون اوضاع کمی بهتر شده است. حال سوال اینجا است که ما چه کاری باید انجام دهیم تا در برابر این مسائل قوی باشیم. اگر قبلا هم دچار این مشکلات نبوده ایم خود به خود به خاطر این بیماری آسیب های به ما وارد شده است. سلامت روان زنان همیشه بیشتر از مردان در معرض خطر بوده است.

طبق تحقیقات انجام شده فشارهای روانی وارد شده بر خانوم ها بیشتر از آقایان است. اما این اثبات نمی کند که آقایان به هیچ وجه دچار مشکلات روانی نمی شوند. حال بیماری همه گیری باعث افزایش این اختلالات روانی شده است. همه ما می دانیم که اختلالات از موارد مختلفی سرچشمه می گیرد. متاسفانه برخی از افراد با وجود داشتن اختلالات درمان نمی شوند. برخی هم آنقدر از این حالت خود راضی هستند که خود را بیمار روانی حساب نمی کنند. بیماری همه گیری به خاطر تاثیر روی ذهن و روان انسان باعث آسیب می شود. اختلالات روانی انواع مختلفی دارند که برخی از آن ها را می شناسید. در ادامه می خواهیم ببینیم که چگونه جوانان می توانند استرس پس از همه گیری را در هنگام کسب شغل کاهش دهند، چگونه است.

سلامت روان زنان و رهایی از استرس پس از همه گیری

یکی از نکاتی که باید بدانید این است که بتوانید مدیریت کافی داشته باشید. در این زمینه به خصوص باید در نظر داشت که با یک نوع از یک فرایند نمی توان گفت که شما دارای آن مشکل هستید. یکی از نکاتی که همه باید بدانند این است که با استفاده از یک یا دو مورد نمی توان تایید کرد که اختلالاتی وجود دارد یا خیر. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با چگونه جوانان می توانند استرس پس از همه گیری را در هنگام کسب شغل کاهش دهند، صحبت کنیم.

بیماری همه‌گیری – رهایی از استرس پس از همه گیری

این بیماری همه گیر بر سلامت روان همه افراد، به ویژه برای زنان تأثیر گذاشته است. فشار ترکیبی از دست دادن شغل و مسئولیت خانوادگی باعث افزایش استرس شده است. اختلال در مسئولیت های خانوادگی، هم برای زنانی که شاغل هستند و هم برای آنهایی که نیستند، منبع استرس است.

این بیماری همه گیر باعث ناراحتی و آسیب های روانی، استرس و بیکاری برای مردم در سراسر جهان شده است. با این حال، زنان – به ویژه مادران – این اثرات را به میزان بالاتری تجربه می کنند.

نکته ای در ارتباط با تاثیر این بیماری در زنان

بر اساس آمار اداره آمار کار، 2.5 میلیون زن از ابتدای شیوع بیماری همه گیر، در مقایسه با 1.8 میلیون مرد، بازار کار را ترک کردند. زیرا آن ها مسئولیت های بیشتری را در زمینه آموزش در خانه و فرزندپروری روزمره بر عهده گرفتند.

کارهایی که در حین بیماری رهایی از استرس پس از همه گیری افراد قوی انجام می دهند

همه گیری جهانی کووید-19 به عنوان یکی از مخرب ترین اتفاقات، هم از نظر جسمی و هم از نظر روانی، در تاریخ ثبت خواهد شد. یادگیری یک واقعیت جدید چالش برانگیز است زیرا زندگی روزمره شما با فاصله گذاری اجتماعی، ماسک ها و عوامل استرس زا دائمی در برابر تهدید نامرئی که در کمین شماست تغییر می کند. استرس مالی ناشی از از دست دادن شغل ویرانگر است. با این حال، افراد قوی با تمام مشکلات سازگار خواهند شد. آیا جای تعجب است که مردم مضطرب، افسرده و درگیر مشکلات سلامت روان هستند؟ این اولین بحران در تاریخ دنیا نیست، اما بحرانی است که به خاطر تلفات جانی و ویرانی مالی ناشی از آن به یادگار خواهد ماند.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

کشورها یاد می‌گیرند که با این مشکل کنار بیایند و ادامه دهند، اما بخش زیادی از نحوه واکنش شما به یک بحران از قدرت اصلی شما ناشی می‌شود. یک فرد با ذهنی قوی می‌تواند این تجربیات نامطلوب را بهتر از کسی که انعطاف‌پذیر نیست مدیریت کند. بیرون آمدن از این کابوس با رشد پس از سانحه به جای استرس پس از سانحه امکان پذیر است.

اصطلاح رشد پس از سانحه و استرس پس از همه گیری

اگر اصطلاح رشد پس از سانحه را نشنیده اید، تنها نیستید. وقتی یک تجربه استرس زا را پشت سر می گذارید، به جای تغییرات منفی، تغییرات روانی مثبت ایجاد می کنید. شما این قدرت را در درون خود دارید که به سطح بالاتری از عملکرد ارتقا پیدا کنید، حتی اگر جهان در میانه یک بحران بزرگ قرار دارد.

کارهایی که افراد قوی برای محافظت از استرس پس از همه گیری خود انجام می دهند

وقتی این بیماری همه گیر تمام شود، و خواهد شد، می توانید قوی تر از قبل از شروع آن باشید. با این حال، اعمال شما نشان می دهد که چگونه در طرف مقابل این بیماری در حال تلاش باشید. اگر می خواهید مطمئن شوید که از نظر روانی آسیبی ندیده اید، در این‌جا چند مورد وجود دارد که افراد قوی برای جلوگیری از مشکلات سلامت روان طولانی مدت بیماری همه‌گیری انجام می دهند.

آن‌ها یاد می گیرند که چگونه احساسات خود را کنترل کنند

اگر در طول این بیماری همه گیر گاهی اوقات کمی غمگین هستید و گریه می کنید، پس باید بدانید که تنها نیستید. یک فرد سالم از مسائل عاطفی خود دوری نمی کند. در عوض، آن‌ها یاد می گیرند که چگونه آن را کنترل کنند.

راه های رهایی از استرس پس از همه گیری

رهایی از استرس بیماری همه گیری جهانی بسیار چالش برانگیز است. بسیاری از مردم به دلیل الزامات قرنطینه، مشکلاتی با اضطراب، افسردگی و سایر مسائل مربوط به سلامت روان دارند.

چگونه جوانان می توانند استرس پس از همه گیری را در هنگام کسب شغل کاهش دهند؟

نوجوانان و جوانان در هنگام ورود به نیروی کار با استرس بیشتری روبرو هستند.  همه گیری COVID-19 برخی از گزینه ها را برای مشاغل سطح ابتدایی حذف کرد و در عین حال دسترسی مجازی را افزایش داد. ابزارهایی مانند مراقبت از خود می توانند اضطراب شکار شغلی مرتبط با استرس را کاهش دهند. سال تحصیلی رو به پایان است و این به معنای آغاز فصل کار تابستانی و کارآموزی برای نوجوانان و دانشجویان است.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

همیشه در فرآیند شکار شغل و درخواست فشار وجود دارد، اما امسال پس از دو سال در یک بیماری همه گیر که در آن فرصت ها کمیاب است و فکر قرار دادن خود در آن‌جا دلهره آورتر از همیشه است، به شدت استرس زا است. کسانی که از سلامت روان نوجوانان و جوانان حمایت می کنند نیز تحت تأثیر این استرس های شغلی قرار می گیرند، به خصوص که هراس COVID به آرامی کاهش می یابد.

اضطراب اغلب در ریشه استرس پس از همه گیری  است

دکتر کورتنی کانلی، در مطب خود در مریلند با نوجوانان کار می کند و دارای مدرک دکترا در آموزش مشاوره است. او می‌گوید که چالش‌های کسب شغل در اوایل زندگی، به‌ویژه برای کسانی که هنوز دانشجو هستند، اغلب ریشه در اضطراب ناشناخته‌ها و فشاری است که جوانان بر خود و همسالان خود وارد می‌کنند. «من فکر می‌کنم بخشی از نگرانی از این ایده در میان جوانان ما ناشی می‌شود که یک راه درست وجود دارد و [این که] اگر به نحوی به آن نرسند، برای همیشه افسرده خواهند شد.»

رسانه های اجتماعی و استرس پس از همه گیری

کانلی بخشی از این اضطراب را به رسانه های اجتماعی نسبت می دهد – جایی که افراد دیگر ممکن است خوش بینانه ترین دیدگاه را از زندگی خود منتشر کنند. او می‌گوید که مهم‌ترین چیز برای او به عنوان یک پزشک و مشاور سابق مدرسه این است که از بیمارانش حمایت کند و «احساسات آن‌ها را تأیید کند» که با احساس کناره گیری یا ناامیدی در صورت عدم موفقیت فوری در کسب شغل است. “اشکال ندارد وقتی فکر یا ایده ای دارید ناامید شوید.”

‏Alyssa Mairanz موافق است و می‌گوید که بخشی از چالش یک استرس پس از همه گیری و ورود به نیروی کار، به‌ویژه برای کسانی که هنوز بالغ نشدند، این است که وقتی نوبت به انتظارات می‌رسد، در حد خطرناکی قرار می‌گیرند.

نظر پزشکان در ارتباط با این زمینه

“به طور خاص، برای نوجوانان، من فکر می کنم آن‌ها در این بلاتکلیفی هستند که شروع به ابراز استقلال کرده اند، اما همچنان کودک هستند. و این پویایی می‌تواند بسیار دشوار باشد، زیرا مسئولیت‌های متناقضی بین آن‌ها وجود دارد.»

کاساندرا فالون، LMFT، می‌گوید که این مسئولیت‌های متضاد می‌توانند حتی برای جوانان در معرض خطری که در طول زندگی حرفه‌ای‌اش با آن‌ها کار می کند، چالش‌برانگیزتر باشد. زیرا بسیاری از آن‌ها ثباتی را که سایرین با حمایت‌های بیشتر دارند را ندارند. او می‌گوید که عدم ثبات، زمانی که برای اولین بار وارد نیروی کار می‌شوند، می‌تواند باعث درگیری شود.

فرآیند یادگیری سخت و استرس پس از همه گیری

“آن‌ها اغلب مجبورند به سختی یاد بگیرند. شما می بینید که بچه ها این کار را می کنند، در ابتدا مشاغل بیشتری را پشت سر می گذارند.  آن ها یاد می گیرند [که] یک کارفرما به شما اجازه نمی دهد با آن‌ها با هار طریقی صحبت کنید و شغل خود را حفظ کنید. ” فالون می‌گوید که این چالش‌ها ترکیب می‌شوند زیرا بسیاری از بچه‌های در معرض استرس پس از همه گیری مهارت‌های تنظیم عاطفی را ندارند تا بتوانند محل کارشان را برایشان کار کند. “آن‌ها خوشحال نخواهند شد. و نخواهند دانست که چگونه خود را خوشحال کنند یا چه فرآیندهایی را طی کنند تا شاهد تغییر در روشی که برای شغل خود نیاز دارند.”

استرس پس از همه گیری بازار کار را دشوار و منجر به افزایش استرس می شود

همه‌گیری جنبه‌ای از این موضوع را دشوار می کند. زیرا مشاغل با دستمزد کمتر که جوانان به طور سنتی با آن‌ها شغل خود را شروع می‌کنند، در رستوران‌ها و موارد مشابه، به طور نامتناسبی تحت تأثیر COVID1 قرار می‌گیرند. Mairanz می‌گوید که این امر بر نوجوانان و جوانان به دو دلیل تأثیر می‌گذارد: پیدا کردن آن‌ها سخت است (مخصوصاً زیرا بسیاری از دانش آموزان به دنبال کار فصلی هستند). به علاوه دانش اندکی در مورد مسئولیت هایی که در این نقش ها در انتظار آن‌ها است وجود دارد.

ترس از کار و استرس پس از همه گیری

برای نوجوانان، اغلب اوقات، این می تواند اولین شغل آن‌ها باشد. و بنابراین، زمانی که شما هرگز کار نکردید، این یک چیز واقعا ترسناک است. شما واقعاً نمی دانید چه انتظاری دارید.” در حالی که سلامت روان دانش‌آموزان از روزهای ابتدایی شیوع همه‌گیری تحت تأثیر است. طبق تحقیقات مختلف در ارتباط با این موضوضع توسط مجله تحقیقات اینترنتی پزشکی Mairanz، که یک تمرین مبتنی بر نیویورک را با تمرکز بر نوجوانان و بزرگسالان جوان اداره می‌کند، تمایز مختصری بین دو گروه را ایجاد کرد.

منابع
وبسایت verywellmind

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا