چند کاری که می توانید برای جذب افراد مثبت انجام دهید

جذب افراد مثبت نیازمند استفاده از روش ها و برنامه های مختلف است. شما باید سعی کنید ارتباطات بیشتری با افراد مختلف برقرار کنید تا افراد مثبت را جذب کنید. موفقیت در هر زمینه ای خصوصاً برقراری ارتباط لازمه تلاش است. هر چه افراد در زندگی بیشتر تلاش کنند طبیعتاً زودتر به موفقیت خواهند رسید. بسیاری از افراد هستند که در زندگی موفق بوده اند.

آن ها به یک باره شکست خورده‌ اند و از این شکست ناامید شدند. در واقع آن ها راه خود را ادامه نداده اند.  این ناامیدی باعث می شود در مسیر. زندگی دچار مشکلاتی شوند. از آن سمت هم افرادی هستند که از شکست های خود درس می گیرند. شکست در زندگی به معنای پایان کار نیست. سعی کنید مثبت اندیش باشید. در ادامه می خواهیم ببینیم که چند کاری که می توانید برای جذب افراد مثبت انجام دهید، چگونه است.

احساس شادی و خوشبختی با جذب افراد مثبت

در مقاله های قبل در ارتباط با این که شادی و خوشبختی چه تاثیری بر ذهنیت افراد دارد صحبت کردیم ما گفتیم که شادی و خوشبختی می تواند بر ذهنیت و جسم افراد تاثیرات بسیار زیادی داشته باشد. شادی انواع مختلفی دارد و واکنشی در بدن است که باعث ایجاد هورمون های خوب در بدن خواهد شد. هورمون ها در بدن به خصوص هورمون های شادی بسیار می تواند باعث موفقیت و پیشرفت شما شود. در ادامه می خواهیم بدانیم که چگونه بر شک خود غلبه کنیم و موفق شویم. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با چند کاری که می توانید برای جذب افراد مثبت انجام دهید صحبت کنیم.

مقاله با استرس با جذب افراد مثبت

برای چندین دهه، ما می دانستیم که ” مثبت اندیشی” می تواند با استرس مبارزه کند. حتی با استرس و تمرکز بر آن چه که کار می کند، مقابله کند.  در واقع به ما کمک کند تا دیدگاه بدتری نسبت به آن چه که با آن روبرو هستیم، داشته باشیم . به ما این امکان را بدهد که همه چیز را در چشم انداز قرار دهیم.  محققان و روانشناسان درک ما را در مورد این که چگونه می توانیم این فرآیند  را معکوس کنیم افزایش داده اند. در صورتی که بخواهیم خود را مجبور به نفی احساسات خود کنیم. یا حتی خطرات احتمالی را در موقعیتی که با آن روبرو هستیم نادیده بگیریم.  یا به گونه ای عمل کنیم که غلط عمل می کند، درک ما را افزایش داده اند. این منجر به تمرکز بر این فرآیند با تمرکز بر اصالت شده است، که برای تسکین استرس به خوبی کار می کند.

نحوه عملکرد جذب افراد مثبت

روش دیگر که مثبت اندیشی کار می کند کمتر آشکار است، اما شاید حتی قوی تر باشد. باربارا فردریکسون، تأثیرات کلی مثبت نگری را مطالعه کرده است. او دریافت کرد که نقطه ای وجود دارد که در آن خلق و خوی مثبت ما می تواند ما را به جایی خوب برسد.  این جایگاه  باعث می شود که ماخلاق تر، با انگیزه تر و مقاوم تر در برابر استرس باشیم. نکته این است که دیدگاه ما به طور کلی گسترده تر است. ما فرصتهایی را می بینیم که ممکن است از دست داده باشیم و معتقدیم که می توانیم آن ها را برای ما مفید سازیم. ما همچنین زیبایی بیشتری را در جهان می بینیم و قدر آن را بیشتر می دانیم. به طور کلی توانایی ما در مدیریت استرس افزایش می یابد.  بنابراین کمتر به مارپیچ نزولی واکنش می پردازیم.

چقدر به جذب افراد مثبت نیاز داریم؟

به طور خاص،حالات روحی ما سه برابر بیشتر از منفی است. یا اگر نسبت مثبت به منفی ما سه به یک است، به نقطه اوج می رسیم. که در آن “مارپیچ رو به بالا” مثبت را تجربه می کنیم. حتی  همه چیز ظاهر می شود برای قرار گرفتن در موقعیت روحی و عملکردی ما.  با تمرکز بر ایجاد نسبت 3 به 1 برای خود، می توانید تجربیات مثبتی را در زندگی خود ایجاد کنید. این ها به خودی خود سودمند هستند، اما می توانند چیزهای بیشتری را برای شما نیز فراهم آورند.

راه هایی برای جذب افراد مثبت در مواجهه با افراد استرس زا

وقتی احساس استرس می کنید، لحظه ای به این فکر کنید که چه چیزی باعث می شود که اینطور فکر کنید. اولین منابعی که به ذهن می رسد احتمالاً برجسته ترین نقش ها در سطح استرس شما هستند. اگر افراد استرس‌زای خاصی به ذهنتان می‌آیند، بهترین گزینه این است که از آن ها دوری کنید، اما این همیشه ممکن نیست. در عوض، تنها کاری که می توانید انجام دهید این است که افرادی که باعث استرس می شوند را شناسایی کنید و راه هایی برای محافظت از خود در برابر طرز فکر منفی آن ها بیابید. چه از بستگان، چه همکاران یا رئیستان، می توانید یاد بگیرید که به طور موثر با این موقعیت کنار بیایید.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

اگر می ترسید که کسی شادی شما را از بین ببرد، ممکن است حتی قبل از دیدن او احساس استرس کنید. فقط دانستن این که آن ها به زودی در بین شما خواهند بود، می تواند شما را به راه انداخته و شما را وادار کند که دفاع از خود را انجام دهید. هر زمانی که احساس می کنید نمی توانید چیزی را مدیریت کنید، استرس ایجاد می شود، اما به یاد داشته باشید که می توانید با جذب افراد مثبت موقعیت را مدیریت کنید.

چند کاری که می توانید برای جذب افراد مثبت انجام دهید

اگر می‌خواهید مثبت‌تر باشید، یکی از بهترین راه‌ها این است که خود را با جذب افراد مثبت احاطه کنید. این به اندازه کافی ساده به نظر می رسد. اما ابتدا باید افراد مثبت را جذب کنید. این برای برخی افراد آسان است، اما برای برخی دیگر سخت است. اگر به طور طبیعی فرد مثبتی نیستید، جذب افراد مثبت می تواند مشکل ساز باشد. خوشبختانه، کارهایی وجود دارد که می توانید برای جذب افراد مثبت انجام دهید. همه چیز به طرز فکر و نگرش شما بستگی دارد، و این تغییرات از بسیاری جهات برای شما مفید خواهد بود.

کارهایی که باید انجام دهید شامل قرار گیری خودتان و بررسی افکارتان است. زمانی که به انجام این کارها عادت کنید، به عادتی تبدیل می شوند که دیگر نیازی به تفکر به آن نخواهید داشت. هر چه بیشتر روی آن کار کنید برای شما طبیعی تر می شود.

مزایای احاطه خود با جذب افراد مثبت

گذراندن وقت خود با افراد مثبت از بسیاری جهات مفید است. این شما را مثبت‌تر می‌کند و به شما کمک می‌کند در زندگی‌تان کارهای بیشتری انجام دهید. راه های دیگری که اطراف خود با مثبت اندیشی می تواند برای شما مفید باشد عبارتند از:

  • داشتن تاثیر مثبت
  • شادی بیشتر را تجربه می کند
  • تصمیم گیری بهتر
  • جلوگیری از جو منفی راحت تر
  • موفقیت ها و دستاوردهای بیشتر
  • خاطرات خوشی که برای همیشه باقی خواهند ماند
  • احساس کلی بهتری از رفاه
  • امید و هیجان برای آینده

چند راه برای جذب افراد مثبت

قبل از رفتن به رویدادهای اجتماعی جملات تاکیدی مثبت بگویید

جملات تاکیدی مثبت می تواند به شما کمک کند در همه موارد مثبت اندیش باشید و ارتباط اجتماعی  تفاوتی ندارد. جملات تاکیدی را پیدا کنید که باعث می شود از گذراندن وقت با دیگران احساس خوشحالی و هیجان داشته باشید. این ذهن شما را باز می کند، به شما کمک می کند مثبت تر باشید و به شما کمک می کند مثبت اندیشی را جذب کنید. این می تواند به شما کمک کند قبل از بیرون رفتن از افکار منفی دوری کنید، که باعث می شود احساسات منفی ایجاد کنید. اگر می خواهید جذب افراد مثبت را ایجاد کنید، باید قبل از معاشرت احساس اعتماد به نفس و خوشحالی کنید.

افراد منفی را از زندگی خود حذف کنید

اگر افراد منفی در زندگی خود دارید، باید ارتباط خود را محدود کنید. در غیر این صورت، آن‌ها شما را به پایین می کشانند و باعث می شوند که احساس منفی کنید. اگر خود را در معرض انعکاس منفی قرار دهید، نمی توانید افراد مثبت را جذب کنید. بدون انرژی منفی آن‌ها در زندگی شما، احساس شادی بیشتری خواهید کرد و استرس کمتری خواهید داشت. وقتی شادتر باشید، جذب افراد مثبت بیشتری را ایجاد خواهید کرد.

سپاسگزاری کنید

ایجاد قدردانی نسبت به چیزهایی که دارید و افرادی که در زندگی شما هستند بسیار تاثیرگذار است. وقتی مردم می بینند که شما خوشحال هستید و از طرز فکر سپاسگزار استفاده می کنند، جذب شما می شوند. به علاوه، اگر همیشه سپاسگزار باشید، نسبت به موقعیت ها و افراد جدید بازتر خواهید بود. تفکر شما چندان خودمحور نخواهد بود و فضایی برای روابط بیشتر با افراد مثبت باقی می گذارد.

به رویدادهای اجتماعی که خارج از منطقه راحتی شما هستند بروید

برای ملاقات و جذب افراد مثبت، باید خانه خود را ترک کنید. به دلیل اینکه روز بدی را پشت سر گذاشتید، برنامه ها را لغو نکنید یا از یک گردهمایی اجتناب نکنید. بیرون بروید و لذت ببرید، زیرا خلق و خوی شما را تقویت می کند و به شما فرصتی برای جذب مثبت می دهد. این بدان معنا نیست که شما باید بیرون بروید و مهمانی کنید. این صرفاً به معنای رفتن به رویدادهای اجتماعی است که جدید هستند و افراد مختلفی در آن‌ها حضور دارند.

ممکن است در ابتدا ناراحت کننده باشد. اما برای جذب افراد مثبت باید بیرون بروید و با افراد جدید ملاقات کنید. رویدادهایی را پیدا کنید که افراد دارای علایق مشترک را به خود جذب کنند و به یاد داشته باشید که از قبل جملات تاکیدی مثبت را تمرین کنید.

انعطاف پذیر باشید

وقتی بتوانید بدون ناراحتی با جریان زندگی حرکت کنید، افراد مثبت اندیش بیشتری را جذب خواهید کرد. با این حال، اگر واکنش منفی نشان دهید و در مورد یک تغییر غیرمنتظره عصبانی شوید، نتیجه معکوس خواهد داشت. زندگی پر از اتفاقات غیرمنتظره است، بنابراین مردم می خواهند در کنار کسانی باشند که آن را آسان تر می کنند. اگر بتوانید به راحتی با هر موقعیتی سازگار شوید، برای جذب افراد مثبت کار آسان تری خواهید داشت.

نکته

این بدان معنی است که شما باید از جر و بحث و عصبانیت در هنگام بروز تغییر اجتناب کنید. این همچنین به معنای ذهنیت باز برای ایده های جدید و تلاش برای روش های جدید است. انعطاف پذیری راهی مطمئن برای تصویرسازی جذب افراد مثبت است.

از منفی نگری پرهیز کنید

شما نوع انرژی را جذب خواهید کرد. بنابراین، اگر انرژی منفی را بیرون می‌دهید، این همان چیزی است که در ازای آن دریافت خواهید کرد. شما افراد منفی را جذب خواهید کرد و در موقعیت های منفی قرار خواهید گرفت. با این حال، اگر بتوانید از منفی گرایی اجتناب کنید، می توانید آن مسیر را تغییر دهید. جذب افراد مثبت را در همه موقعیت ها شروع کنید سپس در عوض مثبت نگر خواهید بود. این به این معنی است که وقتی مثبت اندیشی می کنید، افراد مثبت را جذب خواهید کرد.

منابع
وبسایت powerofpositivity

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا