چند نوع رفتار جذاب (و نحوه داشتن آنها) 

رفتار جذاب در افراد می تواند نشان دهنده ویژگی های مختلفی باشد. جذابیت از طرف هر کسی یک معنای متفاوتی دارد. این تعاریف می تواند برای پیگیری از گزینه های مختلف درمانی یا پیشگیری باشد. در مقاله امروز ما می خواهیم در ارتباط با جذابیت و جرقه عاشقانه صحبت کنیم. روابط در همه افراد نقش های مختلفی دارند. برخی افراد ازدواج و روابط را ساده می پندارند و برخی هم روابط خود را سخت می گیرند. این که هر فردی در روابط خودش چه نوع طرز فکری دارد می تواند در زندگی او هم تاثیر داشته باشد. روابط بین افراد دارای نکات و قوانین مختلفی است.

هر فرد که بتواند این قوانین را به درستی انجام دهد می تواند در آینده روابط خود پیشرفت داشته باشد. جذابیت عاشقانه در افراد مختلف به صورت های مختلفی اتفاق می افتد. در ادامه می خواهیم ببینیم که این جذابیت عاشقانه برای هر فردی چه تعریفی دارد و چه تاثیراتی می تواند بگذارد. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با چند نوع رفتار جذاب (و نحوه داشتن آنها)، صحبت کنیم.

راه هایی برای ایجاد رفتار جذاب

همه ما می خواهیم جذابیت داشته باشیم. شما می خواهید فردی باشید که همه بخواهند با او وقت بگذرانند یا با او معاشرت کنند. افراد بزرگ شما را احاطه می کنند، و شما با دانستن اینکه می توانید به راحتی آن‌ها را فقط به خاطر شخصیت خود نگه دارید، احساس امنیت می کنید.  اما گفتن همه اینها بسیار ساده تر از انجام است. جذابیت به طور طبیعی به وجود نمی آید. بله، شما به تنهایی فردی منحصربفرد هستید، و کسانی که به آن‌ها اهمیت می‌دهید احتمالاً قبلاً شما را جذاب می‌دانند. اما اینکه دیگران به‌عنوان جذاب تلقی می‌شوند، به شدت به توانایی شما در جلب نظر دیگران متکی است.

نکته ای در ارتباط با رفتار جذاب

پس چگونه می توانید به یک فرد جذاب تبدیل شوید؟ چه کاری می توانید انجام دهید تا دیگران از شرکت شما بیشتر لذت ببرند؟ پاسخ ها ممکن است شما را شگفت زده کنند، و آن‌ها مراحل بسیار ساده ای هستند که می توانید به تنهایی انجام دهید. در این‌جا راه برای جذابیت وجود دارد

شنونده بهتری شوید

مردم اغلب وقت کافی برای توجه صرف نمی کنند. ممکن است تعجب کنید که چرا باید حرف های دیگران را بشنوید. اما حقیقت این است که برخی از جذابیت افرادی که تا به حال ملاقات کردید این است که تقریباً به اندازه ای که گوش می دهند صحبت نمی کنند.

کسانی که خوب گوش می دهند تمایل دارند اطلاعات جالب تری را حفظ کنند

آن‌ها با تسلط بر مکالمات، افراد کسل کننده را خاتمه نمی دهند

مردم دوست دارند در مورد خودشان صحبت کنند.

نکته ای در ارتباط با رفتار جذاب

وقتی به آن‌ها اجازه می دهید این کار را انجام دهند، شما را پر از جذابیت می یابند. زیرا می توانند در مورد آنچه دوست دارند صحبت کنند

شنونده خوب یکی از ویژگی های مثبت یک فرد دوست داشتنی است. اما چگونه می توانید مهارت شنیداری خود را تقویت کنید؟ در این‌جا چند ایده وجود دارد:

سوال بپرسید و صادقانه به پاسخ ها گوش دهید

یاد بگیرید که در زندگی دیگران حس کنجکاوی ایجاد کنید و از آن‌ها در مورد روزها، سرگرمی ها و موضوعات دیگر بپرسید.

واقعاً به صحبت های طرف مقابل علاقه نشان دهید

این امکان را در نظر بگیرید که می توانید با توجه به افراد مختلف جذابیت بیشتری دارید.

چیزهای جدید یاد بگیرید

گاهی اوقات برای مدت طولانی هیچ چیز در زندگی شما تغییر نمی کند. شمت کارهای همیشگی را انجام می دهید و به آنچه می دانید پایبند هستید. مطمئناً ایمن است، اما همچنین به طرز مضحکی کسل کننده است. یادگیری چیزهای جدید به شما مهارت ها، سرگرمی ها و تجربیات جدیدی برای برقراری ارتباط می دهد. همچنین ایده های جدیدی را به شما می دهد تا با افراد دیگر مشترک باشید. این به شما امکان می دهد جذابیت داشته باشید. در اینجا چند نکته وجود دارد.

به دنبال موضوعاتی باشید که مرتبط با شغل نیستند

جست‌وجوی موضوعات و زمینه هایی که به کار شما مرتبط هستند، آسان است. متأسفانه، این می تواند شما را فقط در یک مجموعه از مهارت ها گیر کند و از پیشرفت و کسب زندگی خارج از کارتان جلوگیری کند.چیزهای مورد علاقه خود را پیدا کنید و ببینید آیا می توانید آن‌ها را به سرگرمی تبدیل کنید. رویدادهای نزدیک را جستجو کنید و چیزی را امتحان کنید، حتی اگر قبلاً آن را انجام ندادید. شما ممکن است سرگرمی مورد علاقه جدید خود را پیدا کنید.

کتاب های جدید بخوانید

خواندن کتاب روشی است که ما افق های خود را گسترش می دهیم. مطالعه منظم کتاب‌های جدید را به یک نکته اختصاص دهید. در مورد موضوعات، مسائل و موضوعات مختلف مطالعه کنید و کتاب هایی در انواع ژانرهای مختلف بخوانید. به آرامی، اطلاعاتی را که در آن غرق شدید جذب می‌کنید و این شما را دارای جذابیت می‌کند.

کنجکاوی خود را ارضا کنید

کنجکاوی یک احساس طبیعی انسانی است و با این حال بسیاری از ما آن را سرکوب می کنیم. دفعه بعد که در مورد چیزی کنجکاو شدید، در مورد آن بپرسید یا آن را جستجو کنید. با کسب چیزی که برای شما کاملاً جدید است، خود را در جهان غرق کنید.

هر ماه یک مهارت جدید بیاموزید

اگر مهارت های شما هرگز تغییر نکند یا تکامل نیابد، بسیار کسل کننده می شوید. اگر فقط کارهای مشابه را بارها و بارها انجام دهید، چه چیز دیگری برای جذابیت وجود دارد؟ هر ماه، یادگیری چیزهای جدید را هدف خود قرار دهید. این می تواند چیزی به سادگی فهمیدن نحوه آشپزی به روشی جدید یا به پیچیدگی آموزش نواختن یک ساز باشد. حتی اگر در نهایت آن را حفظ نکنید، کمی تجربه برای صحبت در مورد آن خواهید داشت.

یاد بگیرید که چگونه یک داستان جذاب بگویید

شما می‌توانید جالب‌ترین تجربه‌های زندگی در جهان را داشته باشید. اما اگر داستان‌های یکنواخت و غیر جالب بگویید، این تجربیات دیگران را به خواب می‌برد. به همین دلیل است که باید یاد بگیرید که داستان های خوب و جذاب بگویید. به این ترتیب، حتی استانداردترین داستان های زندگی روزمره نیز می توانند خنده دار و پر از جذابیت شوند.

نکته ای در ارتباط با رفتار جذاب

چرا داستان سرایی اینقدر با فرهنگ بشری یکپارچه است؟ خب، روان‌شناسی نشان می‌دهد که انسان‌ها به طور طبیعی بیش از گزاره‌های تحلیلی، داستان‌ها را مشاهده می‌کنند و به آن‌ها توجه می‌کنند. اساساً، افراد اطراف شما به احتمال بیشتری به داستان هایی که می گویید پاسخ مثبت می دهند.

چند نوع رفتار جذاب (و نحوه داشتن آنها)

وقتی اعتماد به نفس دارید، این چیزی است که برای دیگران جذاب می شود و آن‌ها را وادار می کند که با شما کار کنند و با شما وقت بگذرانند. – امانوئل کریکی. رفتار جذاب چیزی فراتر از ظاهر است – هرچه باشد، این‌ها ذهنی هستند و به میل آخرین روندهای جامعه در معرض تغییر هستند. جذابیت همچنین تا حد زیادی به نحوه عمل شما و انواع رفتارهایی که هر روز در تعامل با مردم از خود نشان می دهید بستگی دارد. یک نفر می تواند به همان سادگی دیوانه وار عاشق شخصیت شما شود، همان طور که ظاهر شما را دوست دارد.

نکته

به هر حال، شما یک فرد کامل هستید، متشکل از ویژگی ها و عیوبی که شما را به یک انسان تبدیل می کند. یادگیری نحوه استفاده از این نوع رفتار جذاب می تواند شما را جذاب تر و همچنین فرد مثبت تری و شادتر کند. چند تا از جذاب ترین رفتارها و نحوه داشتن آن‌ها چگونه است؟

شنوندگان خوب

مردم دوست دارند احساس کنند شنیده شوند و درک می شوند. شنونده خوب یکی از جذاب ترین ویژگی هایی است که یک فرد می تواند داشته باشد. زیرا تضمین می کند که می توانید با مردم ارتباط برقرار کنید. وقتی بتوانید به صحبت های دیگران گوش دهید و فقط منتظر نوبت خود در مکالمه نباشید، می توانید لحظات معناداری بین خود و شخص دیگری ایجاد کنید.

نکته

شنونده خوب و فعال به این معنی است که شما حرف های طرف مقابل را می پذیرید. این یک کیفیت جذاب است و پیوندها و ارتباطات قوی ایجاد می کند.

مهربانی

به نظر می‌رسد که این کار بی‌معنی است. اما مهربانی یکی دیگر از ویژگی‌های بسیار جذابی است که یک فرد می‌تواند داشته باشد. وقتی مهربانی نشان می‌دهید، مردم احساس می‌کنند به سمت شما کشیده می‌شوند. زیرا آن نوع مثبتی را از خود ساطع می‌کنید که باعث می‌شود مردم احساس کنند مورد علاقه و قدردانی هستند.

رفتار جذاب در افراد

مردم بیشتر جذب افرادی می شوند که رفتارهای فداکار، متفکر و مهربان انجام می دهند تا افرادی که دارای روحیه پست و بی رحم هستند. تعجب خواهید کرد وقتی متوجه می شوید که وقتی رفتارهای نوع دوستانه بیشتری انجام می دهید، احساس مثبت تری خواهید داشت که باعث می شود مردم به مدار شما جذب شوند.

لبخند زنی

این یکی آسان است، و قابل اثبات است که حتی زمانی که روز سختی را سپری می کنید، احساس بهتری به شما می دهد. لبخند یکی از ابتدایی ترین و ساده ترین کارهایی است که یک فرد می تواند انجام دهد تا خود را برای اطرافیانش جذاب تر کند.

نکته

لبخند اندورفین ترشح می کند، که خلق و خوی شما را افزایش می دهد، که شما را مثبت تر می کند، که باعث می شود بیشتر لبخند بزنید. این یک چرخه بی پایان است. وقتی مردم لبخند شما را می بینند، احساس مثبتی نیز خواهند داشت و شما را با این احساسات شاد همراه می کنند.

خنده و رفتار جذاب

استفاده از خنده همچنین به جذب افراد کمک می کند و شما را برای آن‌ها جذاب تر می کند. خنده عمل دیگری است که فقط با انجام آن اندورفین ترشح می کند و همچنین برای سلامت عاطفی و جسمی شما مفید است. سطح استرس شما را کاهش می دهد و با سطوح کم استرس روحیه بهتری خواهید داشت. و مردم جذب کسانی می شوند که می خندند و به نوبه خود آن‌ها را می خندانند. خنده احساس خوبی دارد، به این معنی که مردم خود به خود جذب کسانی می شوند که به آن‌ها احساس خوبی می دهند.

اعتماد به نفس

همانطور که می گویند، اعتماد به نفس کلیدی است. اعتماد به نفس شما را برای دیگران دارای یک رفتار جذاب می کند و در عین حال باعث می شود احساس بهتری نسبت به خودتان داشته باشید. اعتماد به نفس، ظاهرتان، توانایی‌هایتان و کارتان، افراد را به سمت خود جذب می‌کند. اگر هوای شرمساری یا نفرت از خود را به نمایش بگذارید، احتمالاً افراد را از تعامل با خود منصرف خواهید کرد.

نکته

از سوی دیگر، وقتی مسئولیت پذیر هستید، به احتمال زیاد باعث می‌شوید دیگران احساس خوبی داشته باشند و نسبت به خودشان نیز اطمینان داشته باشند. افرادی که اعتماد به نفس درخشانی از خود نشان می دهند برای افراد اطرافشان بسیار جذاب تر هستند.

منابع
وبسایت powerofpositivity

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا