نشانه هایی که شریک زندگی شما دچار عدم ارتباط عاطفی است

عدم ارتباط عاطفی در شریک زندگی نشانه های مختلفی دارد. یکی از این نشانه ها به عنوان مثال می تواند عدم ایجاد رابطه جنسی باشد. عصبانیت می تواند در افراد مختلفی ایجاد شود. عصبانیت انواع مختلفی دارد. علائم خشم و عصبانیت در افراد مختلف متفاوت است. در واقع در روان شناسی تعاریف متفاوتی از عصبانیت وجود دارد.

برخی از این تعاریف را ممکن است بشناسید و برخی هم برای شما تازگی دارند. یکی از مواردی که ارتباط مستقیمی با عصبانیت دارد مشکلات عاطفی است. برای مثال اگر می بینید که شخصی در نزدیکی شما از عصبانیت رنج می برد یکی از دلایل آن می تواند مشکلات عاطفی در دوران کودکی باشد. در ادامه می خواهیم ببینیم که نشانه هایی که شریک زندگی شما دچار عدم ارتباط عاطفی است چگونه است.

عصبانیت و عدم ارتباط عاطفی

عصبانیت ها می تواند در فرد به گونه ای مختلفی ایجاد شود. برای مثال در یک فرد عصبانیت فقط در زمان های اتفاقات ناگوار ایجاد می شود. در افراد دیگر ممکن است این عصبانیت به شیوه های دیگری ایجاد شود. برای مثال ممکن است فرد در تمام مدت عصبانیت را داشته باشد. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با نشانه هایی که شریک زندگی شما دچار عدم ارتباط عاطفی است صحبت کنیم.

کنترل خشم و عدم ارتباط عاطفی شما همیشه آسان نخواهد بود.

کنترل خشم و عدم ارتباط عاطفی شما همیشه آسان نخواهد بود. برخی از افراد برای کنترل نحوه واکنش به شرایط خاص بسیار سخت هستند. اگر با موقعیتی استرس زا رو به رو شدید، ممکن است احساس کنید که نمی توانید از جوش زدن جلوگیری کنید. این می تواند مشکل ساز باشد، زیرا ممکن است به شما آسیب برساند هم از نظر حرفه ای و هم از نظر شخصی. مسائل مربوط به عصبانیت و مشکلات عاطفی اغلب به هم نزدیک هستند. شرایط مختلف سلامت روانی خود را با حملات شدید خشم نشان می دهد. اگر با این مشکل سر و کار دارید، یا اگر عزیزی دارید که این مشکل را تجربه می کند، ممکن است از دست دادن کاری که انجام می دهید ناتوان باشید. باید بدانید که می توان از کمک ها استفاده کرد و شرایط را تغییر داد.

مشاوره برای کنترل خشم و عدم ارتباط عاطفی

مشاوره یکی از بهترین درمان های ممکن برای خشم و مشکلات عاطفی خواهد بود. این می تواند به بیماران در رفع علل برخی مسائل کمک کند و در عین حال راههای مقابله را نیز به آنها آموزش دهد. اگر خشم و مسائل عاطفی به یک مشکل جدی در زندگی شما تبدیل شده است ، باید درمان را در نظر بگیرید.

اختلال دوقطبی و عصبانیت

اختلال دوقطبی شرایطی است که سالانه زندگی میلیون ها نفر را تحت تأثیر قرار می دهد. این شرایطی است که باعث می شود افراد دوره های خلق و خوی پایین و بالا را پشت سر بگذارند. این دوره های شیدایی و افسردگی می تواند برای فردی که در حال گذراندن آن است ، یک اتفاق ناگوار است. همچنین می تواند بر خانواده فرد آسیب وارد کند. خلق و خوی فردی که با این بیماری تشخیص داده می شود همیشه پایدار نخواهد بود. مواقعی وجود خواهد داشت که افراد دوقطبی ممکن است دچار احساسات شدید یا رفتارهای دشواری شوند.

بسیاری از افرادی که با این بیماری زندگی می کنند با خشم و تحریک پذیری کلی مشکل دارند. این بیماری معمولاً با ترکیبی از داروهای تجویزی و درمان مدیریت می شود.

داروهایی که برای درمان اختلال دوقطبی و عدم ارتباط عاطفی استفاده می شوند

داروهایی که برای درمان اختلال دوقطبی استفاده می شوند عبارتند از: تثبیت کننده خلق و خو و داروهای ضد اضطراب. گاهی اوقات از داروهای ضد روان پریشی هنگامی استفاده می شود که سایر درمان ها مثر نباشند. درمان و مشاوره برای کمک به مدیریت علائم اختلال دوقطبی استفاده می شود. این به بیماران کمک می کند تا خلق و خوی خود را مدیریت کنند. این برای کسانی که عصبانیت و طغیان های احساسی را تجربه می کنند بسیار مهم است. بسیاری از انواع درمان ها برای کمک به افرادی که مبتلا به اختلال دوقطبی تشخیص داده شده اند استفاده می شود. درمان شناختی رفتاری، درمان خانواده محور و گروه درمانی همگی در برخورد با موقعیت های خاص موفق بوده اند.

در صورت تشخیص عدم ارتباط عاطفی، بسیار مهم است که به دنبال درمان باشید

در صورت تشخیص این مشکلات، بسیار مهم است که به دنبال درمان باشید. اگر مشکوک هستید که ممکن است دچار خلق و خوی شدید شوید، مراجعه به پزشک ضروری است. اگر مراقب نباشید شرایطی مانند اختلال دوقطبی می تواند زندگی شما را دچار آشفتگی کند. بسیاری از مردم با اختلال دوقطبی زندگی می کنند و موفقیت بزرگی را در زندگی به دست می آورند. به سادگی بهتر است با متخصصان تماس بگیرید که می توانند به شما در مدیریت بیماری کمک کنند. این یک اختلال بسیار رایج است که زندگی میلیون ها نفر در ایالات متحده را تحت تأثیر قرار می دهد. گفته می شود که 4.4 درصد از بزرگسالان آمریکایی اختلال دوقطبی را تجربه می کنند. با دانستن این موضوع، به راحتی می توان دریافت که تنها نیستید. این حتی شرایطی است که مردان و زنان را به تعداد مشابه تحت تأثیر قرار می دهد.

اختلال انفجاری متناوب و عدم ارتباط عاطفی

اختلال انفجاری متناوب (IED) یکی دیگر از شرایطی است که می تواند باعث عصبانیت افراد شود. این اختلال در مورد کنترل تکانه است و کسانی که از آن رنج می برند بدون دلیل مشخص عصبانی می شوند. اگر شما یا کسی که دوستش دارید با انفجارهای عصبانی و احساسی روبرو می شود، این می تواند علت بالقوه ای باشد. این باعث می شود که افراد احساس کنند کنترل کامل بر احساسات خود را از دست دادند.

نشانه هایی که شریک زندگی شما دچار عدم ارتباط عاطفی است

فاصله بین دو شریک همیشه می تواند افزایش یابد، حتی در متعهدترین روابط. اغلب عدم ارتباط عاطفی به‌طور غیرمنتظره‌ای به شما حمله می‌کند. و قبل از اینکه متوجه شوید، شکافی بین شما و طرف مقابلتان وجود دارد و شما کاملاً مطمئن نیستید که چگونه آن را برطرف کنید. قرار گیری در آن موقعیت ناراحت کننده است. از آنجایی که شما به احساس عشق و محبت نسبت به آن شخص عادت دارید، زمانی که آن احساسات دیگر وجود ندارند، در ابتدا می تواند گیج کننده و ترسناک باشد.

نکته

متأسفانه، عدم ارتباط عاطفی بسیار سخت است. این به طور خاص تقصیر کسی نیست. اما برای شروع به رفع مشکل، ابتدا باید به خودتان نگاه کنید و ببینید چه چیزی را می توانید در رفتار خود تغییر دهید.

محقق دیوید ام. فراست، دکترا، می‌گوید: «مطالعه ما نشان داد که افرادی که مشتاق یک شراکت صمیمانه‌تر هستند و افرادی که هوس فاصله بیشتر دارند، به همان اندازه در معرض خطر یک رابطه مشکل‌ساز هستند. اگر می خواهید رابطه خود را سالم و با ارزش تجربه کنید، مهم است که راهی برای رسیدن به سطح ایده آل خود از نزدیکی با شریک زندگی خود پیدا کنید.

علامت های عدم ارتباط عاطفی

در این‌جا پنج علامت وجود دارد که باید به آن‌ها توجه کنید، و توصیه هایی در مورد اینکه اگر احساس کردید این فاصله در حال افزایش است، چه کاری می توانید انجام دهید. در این‌جا چند نشانه وجود دارد که نشان می دهد از نظر عاطفی از شریک زندگی خود جدا شدید:

«جدایی حالت ذهنی عجیبی ایجاد می‌کند.» – جیمز دیکی

استرس خود را از آن‌ها دور می کنید

وقتی همه عوامل استرس زا مانند شغل یا خانواده تان روی هم جمع می شوند، می توانید به راحتی با هر چیزی، تحریک پذیر و بداخلاق شوید. در واقع، استرس شما باعث می‌شود که بیش از حد روی مشکلات خود تمرکز کنید و گاهی اوقات نیمه بهتر خود را بدیهی فرض کنید. این همچنین می‌تواند منجر به چیزی شود که ما آن را «چشم‌های سرگردان» می‌نامیم، یعنی شروع به جستجوی چیزی می‌کنید که فکر می‌کنید بهتر است. زیرا شروع کردید طرف مقابلتان را با تمام مشکلات دیگر زندگی‌تان مرتبط کنید.

نکته

گری لواندوفسکی یکی از بنیانگذاران Science of Relationships می گوید: «شما دیگر به دیگران اهمیت نمی دهید. تمرکز بر مشکلات شما از تقاضای بیش از حد و منابع ناکارآمد است…”

کلید حل این رفتار یافتن راه هایی برای حل عدم ارتباط عاطفی است. یوگا یا تمرین تمرکز حواس را امتحان کنید. شاید در کلاس زومبا ثبت نام کنید که سال‌ها به آن علاقه داشتید. فشار روی خود را کاهش دهید و خواهید دید که از رابطه شما نیز ناپدید می شود.

دیگر رابطه جنسی ندارید

شما یا خیلی خسته هستید، یا حال و حوصله داشتن رابطه جنسی را ندارید. این می تواند باعث ایجاد عدم ارتباط عاطفی شود. تماس فیزیکی به اندازه روابط عاشقانه مهم است. زیرا می تواند راهی عالی برای برقراری ارتباط بدون کلام با عشق شما باشد. شاید شما آگاهانه این کار را انجام نمی‌دهید، اما رد پیشرفت‌های شریک زندگی‌تان می‌تواند باعث شود او احساس کند که دیگر برای شما جذاب نیست.

راه حل این امر بدیهی است: بیشتر روی رابطه فیزیکی خود سرمایه گذاری کنید. وقتی رابطه جنسی خوب را دوباره وارد رابطه خود می کنید، تقریباً همه چیز دوباره ایده‌آل به نظر می رسد.

عدم ارتباط عاطفی یعنی در کارها بی انصافی می کنید

طبیعی است که وقتی با هم زندگی می کنید، یکی از شما بیشتر از دیگری روی کارهای خاصی تمرکز می کند. شاید شما تمایل زیادی به شستن ظروف داشته باشید، در حالی که شریک زندگی شما ترجیح می دهد همیشه زباله ها را بیرون بیاورد. با این حال، ضروری است که این کارها مرتباً مورد بازنگری قرار گیرند تا از تقسیم یکنواخت حجم کار اطمینان حاصل شود.

اگر شروع به نادیده گیری کارهای خود کنید، یا از شریک زندگی خود انتظار دارید آن‌ها تمام کارها را انجام دهد، می تواند منجر به جدایی عاطفی شود. اگر شریک زندگی‌تان کارهایش را نادیده بگیرد، برعکس عمل می‌کند.

نکته

برای حل این مشکل، فقط بنشینید و صحبتی صریح در مورد آن‌چه شما را آزار می دهد داشته باشید – و سپس برنامه ای برای چگونگی انجام کارهای خانه با هم ایجاد کنید.

عدم حمایت عاطفی

چه خبر خوب یا بد داشته باشید، اولین واکنشی که دارید همیشه این است که آن را با افرادی که بیشتر دوستشان دارید به اشتراک بگذارید. در مورد آن فکر کنید – شریک زندگی شما چگونه با تجربیات شما ارتباط دارد؟ گاهی اوقات ممکن است متوجه شوید که فقط به آن‌ها در مورد آن‌چه می گذرانید نمی گویید. زیرا فکر نمی کنید که از آن‌ها واکنشی دریافت کنید. به نوبه خود، شما را آزرده و از نظر عاطفی دور می کند. زیرا احساس نمی کنید مورد قدردانی و دوست داشتن هستید.

نکته

اگر می‌خواهید این عدم ارتباط عاطفی را برطرف کنید، باید با شریک زندگی خود در مورد احساس خود و سطوح ارتباطی که نیاز دارید صحبت کنید. شاید آن‌ها حتی متوجه نباشند که این کار را انجام می دهند – و وقتی به آن اشاره کردید، الگوی رفتاری خود را تغییر خواهند داد.

منابع
وبسایت powerofpositivity

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا