چند نشانه ای که شما عشق واقعی را پیدا کردید، نه فقط جذابیت را

عشق واقعی نیازی است که همه ما می خواهیم آن را تجربه کنیم. جستجوی عشق واقعی کمی پیچیده و دشوار است. همه دوست دارند توسط دیگران دوست داشته شوند. جذابیت از طرف هر کسی یک معنای متفاوتی دارد. این تعاریف می تواند برای پیگیری از گزینه های مختلف درمانی یا پیشگیری باشد. در مقاله امروز ما می خواهیم در ارتباط با چند نشانه ای که شما عشق واقعی را پیدا کردید، نه فقط جذابیت را صحبت کنیم. روابط در همه افراد نقش های مختلفی دارند. برخی افراد ازدواج و روابط را ساده می پندارند و برخی هم روابط خود را سخت می گیرند. این که هر فردی در روابط خودش چه نوع طرز فکری دارد می تواند در زندگی او هم تاثیر داشته باشد. روابط بین افراد دارای نکات و قوانین مختلفی است.

قوانین در روابط و جستجوی عشق واقعی

هر فرد که بتواند این قوانین را به درستی انجام دهد می تواند در آینده روابط خود پیشرفت داشته باشد. جذابیت عاشقانه در افراد مختلف به صورت های مختلفی اتفاق می افتد. در ادامه می خواهیم ببینیم که این قانون جذب برای هر فردی چه تعریفی دارد و چه تاثیراتی می تواند بگذارد. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با چند نشانه ای که شما عشق واقعی را پیدا کردید، نه فقط جذابیت را، صحبت کنیم.

جاذبه جنسی و قانون جذب

همان طور که احتمالاً از نام آن حدس زده اید، جذابیت جنسی زمانی است که جذب شما نسبت به کسی مبتنی بر خواسته های جنسی باشد، این فرآیند معروف به هوس است.

روابط با رضایت و بدون رضایت و ارتباط آن با قانون جذب

آیا این چیز بدی است؟ البته که نه. تا زمانی که بین شما رضایت وجود داشته باشد و شما یک رابطه جنسی ایمن داشته باشید، داشتن برخوردهای گاه به گاه و روابط جنسی بد نیست و می تواند تجربه شما را در روابط افزایش دهد. این فقط برای افرادی که رضایت همدیگر را ندارند خطرناک است.

سوالاتی که باید قبل از جستجوی عشق واقعی از خود بپرسید

چیزهای بسیار کمی در دنیا بزرگتر از عشق واقعی وجود دارد. برخی افراد آنطور که باید شریک زندگی خود را دوست ندارند. این در مورد وسواس نسبت به کسی یا هر چیز دیگری که رسانه ها سعی می کنند در مورد عشق به شما کمک کنند نیست. این سوالات را در نظر بگیرید تا ببینید آیا برای عشق واقعی آماده هستید و علائم عشق واقعی را تشخیص می دهید.

آیا آنقدر با خودم به درستی ارتباط داشته ام که شخص دیگری را در نظر بگیرم؟

اگر نمی توانید برای مدت طولانی تنها باشید، این نشانه خوبی نیست. شما باید بتوانید قبل از اینکه به دنبال ارتباط با دیگران باشید، کاملاً با خودتان راحت باشید و شریک زندگی خود را دوست داشته باشید. اگر برای مدت طولانی از یک رابطه خارج نشدید، باید مطمئن شوید که سالم هستید، که به معنی التیام دردهای قدیمی است. همچنین به معنای یادگیری دوست داشتن خود است. زمانی را صرف جستجو درس برای عشق واقعی و رفتار درست با خود کنید. آن وقت متوجه خواهید شد که چه کسی برای شما خوب است زیرا آن‌ها با شما همانگونه رفتار خواهند کرد که شما با خودتان رفتار می کنید.

آیا عشق واقعی را به خاطر احساسی که به من می دهد دوست دارم؟

عشق لزوما به این نیست که کسی چه احساسی در شما ایجاد می کند. عشق واقعی در مورد تصمیم گیری برای دوست داشتن کسی است. همچنین به دنبال منفعت او بدون توجه به احساسی که در هر لحظه در شما ایجاد می کند. عشق واقعی تا حدودی یک فداکاری است. اگر عشق واقعی است، می توانید با مشکلات سخت وارد مجادله شوید.

آیا من آنقدر سالم هستم که شخص دیگری را دوست داشته باشم؟

هیچ کس کامل نخواهد بود، اما شما باید حداقل با خودتان صادق و راحت باشید. این کار باعث می شود تا بپذیرید که مشکل خاصی دارید. پس از آن، شما باید تمایل داشته باشید که روش سالم تری برای برخورد با مسائل بیاموزید. این تمام چیزی است که لازم است، و هیچ شرمی در آن وجود ندارد. ایجاد حس یک فرد عاشق واقعی یعنی اینکه بتوانید با شریک زندگی خود آسیب پذیر باشید. بگذارید همه شما را ببینند و عشقی که دارید را سرلوحه قرار دهند. اگر درد و ترس شما باعث شود که رفتارهای ناسالم داشته باشید، شریک زندگی خود را آزار خواهید داد و نباید وارد رابطه شوید.

آیا من خودم را دوست دارم؟

اگر واقعاً خودتان را دوست نداشته باشید و نپذیرید، نمی توانید شخص دیگری را دوست داشته باشید. وقتی با خودت درست رفتار کنی، می تونی با دیگران هم درست رفتار کنی. اگر واقعاً خود را دوست نداشته باشید و نپذیرید، با شریک زندگی خود با احترام، صداقت یا هر چیز دیگری رفتار نخواهید کرد زیرا به طور طبیعی با خودخواهی خود به او آسیب خواهید رساند.

من چه چیزی دارم که به نفع انسان دیگری باشد؟

شما برای برآوردن نیازهای خود وارد یک رابطه نمی شوید. شما با این سوال که آیا چیزی دارید که به نفع شریک زندگی تان باشد، وارد رابطه می شوید. این مربوط به بدن شما یا چیزی مادی نیست. شما باید قلبی باز داشته باشید، مراقب باشید و ویژگی های دیگری داشته باشید. این کار باعث می شود بهترین ها را در عشق واقعی خود ایجاد کنید.

آیا برای خودم ارزش کافی جهت ارتباط در کنار یک فرد سالم دارم؟

اگر آنقدر برای خود ارزش قائل نباشید که با یک فرد سالم باشید، عشق واقعی نخواهید داشت. بودن با کسی که ناسالم است به یک رابطه یک طرفه ختم می شود که در آن همه چیز می دهید و او همه چیز را می گیرد. این رابطه ارزشش را ندارد چون همه چیز خود را می‌فروشید و درد بزرگی را تجربه می‌کنید. هیچ لطفی به شریک زندگی خود نمی‌کنید و او را درگیر دروغ می‌کنید. اگر واقعاً کسی را دوست دارید، به او اجازه می دهید با عواقب خودش روبرو شود تا بهتر شود.

آیا من برای ارتباط با شریک زندگی خود آماده هستم؟

زمان مشخصی وجود دارد که باید به ارتباط با شریک زندگی خود اختصاص دهید تا پیشرفت کنید. اما باید فردیت خود را نیز حفظ کنید.

چند نشانه ای که شما عشق واقعی را پیدا کردید، نه فقط جذابیت را

جذابیت و عشق دو چیز کاملا متفاوت هستند. باور کنید یا نه، همیشه وقتی کسی شخصی را دوست دارد، برایش آشکار نیست. آیا این عشق است یا چیز دیگری؟ نشانه ها جست‌وجوی عشق واقعی چیست؟

پاسخ معمولی به تمام سوالات بالا: “شما می دانید زمانی که تمام این پاسخ ها را پیدا خواهید کرد.” مشکل این است که این پاسخ، اگرچه عجیب است، اما برای برخی از ما کاملاً نادرست است. دلیل اصلی   یک نکته مهم است – که “افراد در میزان شناخت و تمایز بین احساسات خود متفاوت هستند.” سپس این سؤال پیش می‌آید: «از کجا بفهمم که احساسم عشق است یا چیز دیگری؟»

نکته

تحقیقات فراوان در مورد عشق و روابط به ارائه یک نگاه اجمالی “علمی” به آن‌چه که عشق و “احساسات دیگر” – مانند جاذبه – را برای برخی از ما متمایز می کند، کمک می کند. بنابراین، علم در مورد آنچه که عشق واقعی را از “چیزهای دیگر” جدا می کند، چه می گوید؟ در این‌جا چند نشانه وجود دارد که نشان می دهد شما آن عشق واقعی را پیدا کردید:

“جایی که عشق هست زندگی هست.” ~ گاندی

شما همیشه به صورت یا در چشمان آن‌ها نگاه می کنید

نگاه چشمی نشانه ای قوی از احساسات عاشقانه است و تمایز اصلی بین شهوت و عشق است. هنگامی که عاشق هستید، مطالعات تجربی نشان می‌دهد که توجه بصری فرد بیشتر به ویژگی‌های صورت شخص دیگر از جمله چشم‌ها متمرکز می‌شود.

در همین حال، شخصی که در حالت شهوت است، نگاه خود را به سمت بدن معطوف می‌کند. با توجه به اینکه «نگاه به بدن» بر توجه بصری هم قبل و هم در حین آمیزش جنسی، است.

شما با کمال میل فداکاری می کنید

وقتی دارای عشق واقعی هستیم، ما خیلی مایل هستیم که در “اکثر کارها” کمک کنیم. فداکاری و عشق شخصی اغلب اجزای جدایی ناپذیر زوجی هستند که با خوشحالی عاشق هستند. روانشناسان این فداکاری ها را “علائم تعهد پرهزینه” می نامند که به عنوان “رفتارهایی که نیاز به فداکاری قابل توجهی دارد، شاید در زمان، احساسات یا منابع مالی – به عنوان مثال، راندن شریک زندگی به یک قرار ملاقات یا هدیه دادن” تعریف می شود.

نکته

در مقابل، فقدان یا عدم وجود “علامت های تعهد” در یک رابطه نشانه یا (الف) شهوت، یا (ب) بی تفاوتی است. در هر صورت، عشق تقریباً وجود ندارد.

در رابطه «من» را با «ما» جایگزین کنید

کلماتی که فرد هنگام توصیف یک موقعیت متقابل عاطفی استفاده می کند، معمولاً معیار دقیقی از احساس آن‌ها نسبت به آن شخص است. بنابراین، اگر در مورد احساس کسی نسبت به شما مطمئن نیستید، به کلمات او توجه کنید – به ویژه کلمات و عباراتی که تمایل به تکرار دارند.

استفاده از کلمات جمعی مختص زبان، مانند «ما»، بیشتر در مورد کسی که دوستش داریم استفاده می‌شود. کلمات مفرد مانند “من” معمولا کمتر استفاده می شوند. با این حال، استفاده از این کلمات برای ایجاد عشق واقعی در چنین شرایطی اهمیت دارد. شما متوجه خواهید شد که این کلمات اغلب برای سناریوهایی استفاده می‌شوند که شامل بهبود روابط شما می‌شوند.

نکته

برای ابراز علاقه، در این‌جا یک مثال شخصی بیان می شود: فرض کنید در یک رابطه شخص متوجه شد که با پیشرفت رابطه با همسرش از کلمات “آپارتمان ما” در مقابل “آپارتمان من” استفاده می کند.

با مقداری وابستگی مشکلی ندارید

قبل از اینکه به نشانه چهارم عشق واقعی بپردازیم – در این‌جا یک نکته وجود دارد: شخصیت بسیار مهم است. همه ما با دو تیپ شخصیتی کلی آشنا هستیم: درونگرایی و برونگرایی. اولی به زمان تنهایی بسیار بیشتری نسبت به دومی نیاز دارد، حتی در روابط عاشقانه. (با این حال، هر دو معمولاً قبل از تجربه عشق به زمان کمتری برای تنهایی نیاز دارند.)

جدای از چنین شرایطی، شواهد نشان می‌دهد که افرادی که «انگیزه زیادی برای افزایش صمیمیت دارند – مانند کسانی که عاشق هستند – دیگر دیدگاه منفی نسبت به وابستگی در مورد علاقه خود ندارند».

متوجه می شوید که این شخص را گم کردید

هلن فیشر، کارشناس مشهور روابط، بیان می کند که عشق واقعی – در درون آن – یک تجربه بیوشیمیایی است. یعنی سیستم پاداش مغز همانند که هنگام انجام کاری بسیار لذت بخش (مثلاً مصرف الکل، ورزش، انجام یک بازی لذت بخش) فعال می شود.

نکته

جاذبه فیزیکی همچنین چیزی را ترویج می‌کند که روانشناسان آن را پیوند جفتی می‌نامند. یا، همانطور که زیست‌شناسان آن را تعریف می‌کنند: «وابستگی شدیدی که بین یک جفت متشکل از یک زن و مرد، یا در برخی موارد به عنوان یک جفت همجنس ایجاد می‌شود. همچنین این فرایند به طور بالقوه منجر به به دنیا آمدن فرزندان می‌شود.

منابع
وبسایت powerofpositivity

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا