چند نشانه از احساس دژاوو (آشناپنداری) که هرگز نباید نادیده گرفت

احساس دژاوو یا آشناپنداری زمانی است که یک فرد یک سری اتفاقات را می‌بیند و احساس می کند که آن ها برایش آشنا است. همان طور که می دانید احساسات در روابط و ازدواج حرف اول را می زنند. البته که منطق در کنار احساسات می تواند کمک بیشتری به زوجین کند. گاهی اوقات برخی از ما به خاطر اتفاقاتی که در گذشته برایمان افتاده است احساسات خود را کنار می گذاریم. احساست در زندگی بسیار مهم است. شما نمی توانید شخصی را پیدا کنید که احساسات برایش مهم نباشد. احساسات بخش بسیار مهمی را در زندگی و روند رشد فرد تشکیل می دهد.

در روان شناسی تعاریف متفاوتی از احساسات وجود دارد. نکته ای که باید بدانید این است که همه روان شناسان احساسات را مهم می دانند. احساسات انواع مختلفی دارد. احساس دوست داشتن کسی یا چیزی یا احساس خشمگین شدن نسبت به دوستان یا عضوس از خانواده همه نمونه های از این فرایند هستند. عدم احساسات و سرد بودن نسبت به موضوعات مختلف درست نیست. هر فرد در طول زندگی خودش ممکن است رفتار های مختلفی از خودش بروز دهد.

احساس دژاوو و فرآیند غرق احساسات

این رفتار ها می تواند به علت های مختلفی ایجاد شود. هر فرد در طول زندگی خودش دارای رفتار های مختلفی است. برخی از آن ها ممکن است به خاطر شرایط مختلف زندگی دچار حالت های رفتاری مختلف شوند. این رفتار ها می تواند در هر فردی به گونه ای باشد که او را آزار دهد یا این که او را به سمت بیماری های روانی دیگر ببرد. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با چند نشانه از احساس دژاوو (آشناپنداری) که هرگز نباید نادیده گرفت، صحبت کنیم.

فرآیند غرق احساسات و احساس دژاوو باعث ایجاد امنیت بیشتر می شود

فرآیند غرق احساسات درون خود اغلب می تواند احساس امنیت بیشتری داشته باشد، اما همیشه سالم ترین راه برای حرکت در زندگی نیست. این رویکرد ما را از بحث در مورد نیازهای خود باز می دارد (که می تواند به یک موضوع چرخه ای تبدیل شود) و ما را از ارتباط واقعی با دیگران باز می دارد. در درازمدت، نگه داشتن احساسات می‌تواند حتی به روش‌های غیرمنتظره‌ای که مربوط به سلامت روانی و جسمی ما باشد و نتیجه معکوس داشته باشد.

چرا ما تمایل داریم که احساس دژاوو خود را کاهش دهیم؟

سناریوهای زیادی وجود دارد که در آن احساس می کنیم مجبوریم احساسات خود را سرکوب کنیم. برای مثال، ممکن است فقط بخواهیم مقامات را با خودمان سپری کنیم، به خود می گوییم که بعداً با این احساس کنار می آییم.  فکر می کنیم این احساس ارزش کاوش را ندارد، یا سعی می کنیم فرآیند غرق احساسات خود را پنهان کنیم تا یک رابطه را به نتیجه برسانیم. ”

نکته ای در ارتباط با احساس دژاوو و فرآیند غرق در احساس

برای برخی، والدین فرآیند غرق احساسات خود را نادیده می گیرند یا به حداقل می رسانند. در حالی که برای برخی دیگر، والدین در ابراز احساسات خود ترسناک هستند یا آن ها را تهدید می کنند. برای دیگران، این می تواند یک آگاهی اولیه باشد که اگر کودک نیازها یا احساسات خود را بیان کند، والدین غرق شده اند و به خوبی پاسخ نمی دهند. دکتر مولن می‌گوید: «این کودکان نمی‌توانند به خوبی بزرگ شوند و تبدیل به  بزرگسالی شوند که از نظر عاطفی خفه می‌شوند. نگه داشتن احساسات به احساس ترس از «نه» گفتن، رها شدن یا قضاوت منفی منجر می شود.»

راه های موثر برای این که هرگز دچار فرآیند غرق احساسات نشوید

آیا تا به حال آنقدر اتفاقات ناگوار افتاده که تقریباً به طور کامل بی احساس شوید؟ فرآیند غرق احساسات در این حالت نمی تواند چندان آرامش بخش باشد. اگر این احساس ادامه پیدا کند، می‌تواند کارهای روزمره و زندگی شما را به روش‌های ناخواسته تحت تأثیر قرار دهد. چگونه می توانید با این احساسات مبارزه کنید و قدرت و توانایی طبیعی خود را بازیابید؟ در این‌جا چند راه عملی وجود دارد که هرگز دچار فرآیند غرق احساسات نشوید.

در زمینه های مدیریتی بهتر شوید

فرآیند غرق احساسات و بعضی از ویژگی های احساس دژاوو اغلب نشانه مدیریت ضعیف است. بسیاری از مردم فکر می کنند که زمانی برای انجام وظایف مدیریتی به درستی ندارند. با این حال، آن‌ها متوجه نمی شوند که با عدم مدیریت خوب خود، حتی بیشتر از آن‌چه در نظر گرفته شده است طول می کشد. جای تعجب نیست که آن‌ها اینقدر غرق شده اند. در این‌جا چند نکته برای مدیریت بهتر وجود دارد:

راه اندازی یک سیستم برای مدیریت زمان در احساس دژاوو

هر کس مقدار مشخصی از زمان را دارد که می تواند در روز خود از آن استفاده کند. و به طور کلی، به همه افراد به همان تعداد ساعت در روزهای هفته تعلق می گیرد. پس چرا برخی افراد حتی زمانی که همان شغل را انجام می دهند، دچار فرآیند غرق احساسات به نظر می رسند و برخی دیگر اینطور نیستند؟ خوب، همه چیز در مورد مدیریت آن زمان است.

چند نشانه از احساس دژاوو (آشناپنداری) که هرگز نباید نادیده گرفت

هر روز، حواس شما سرنخ هایی را به مغز شما ارائه می کنند تا تجربیات گذشته، خوب یا بد را به خاطر بسپارد. گاهی اوقات ما ناگهان اتفاقات یا صحنه هایی را برای خودمان به صورت منفی درست می کنیم.  اگر دژاوو را تجربه کردید، می دانید که چقدر می تواند باعث ناراحتی شود. این اصطلاح فرانسوی به معنای “از قبل دیده شده” است. با این حال، این حس وهم انگیز هیچ ربطی به خاطرات واقعی ندارد. اگر این احساسات را دارید نگران نباشید زیرا تنها نیستید. طبق مقاله ای که توسط Penn Medicine بیان شد، حداقل دو سوم جمعیت حداقل یک بار در زندگی خود علائم احساس دژاوو را دارند. اگر تحصیلات عالیه داشته باشید یا دچار خستگی و استرس هستید، بیشتر مستعد تجربه آن هستید.

چند نشانه که احساس دژاوو را آشکار می کند

شما ممکن است بدون اینکه بدانید این پدیده را تجربه کرده اید. در این‌جا چند نشانه دژاوو وجود دارد که هرگز نباید آن‌ها را نادیده بگیرید.

در این ذهنیت به شما ثابت می شود قبلا جایی زندگی کردید

یکی از نشانه های بارز احساس دژاوو زمانی است که چیز جدیدی می بینید و احساس می کنید که آن را در گذشته دیدید. شاید شما در میان بسیاری از افرادی باشید که Deja vecu را تجربه می‌کنند، که در زبان فرانسوی به معنای «زیست‌های قبلی» است. Deja vecu نسخه قوی تر از deja vu است زیرا تمام حواس شما تیزتر است. هر منظره، صدا، مزه، بو و لمس فوراً آشناست. در واقع، ممکن است فکر کنید که به مکان و زمان دیگری منتقل شدید. احساس دژاوو اغلب برای کسانی که به تناسخ اعتقاد دارند، دلیل قابل قبولی در نظر گرفته می شود.

زمانی که حس می کنید شما هم همین احساسات را داشتید

دکتر روهینی راداکریشنان در مقاله خود که توسط MedicineNet منتشر شده است توضیح می دهد که انسان ها حداقل 27 احساس مختلف دارند. منطقی است که شما این احساسات را به طور بی پایان در طول زندگی خود تکرار خواهید کرد. تجربه همان احساسات گذشته چیز قابل توجهی نیست.

آیا تا به حال چیزی را شنیدید یا دیدید که نه تنها آن را تشخیص می دهید، بلکه تمام احساسات مرتبط با آن را نیز به خاطر می آورید؟ شما با احساس دژاوو روبرو می شوید. آیا احساسات شما در تنگنا است یا نشانه هایی از دژاوو را نشان می دهید؟

شما احساس ارتباط با یک مکان دیگر را می کنید

سفر راهی ایده آل برای دیدن مکان های زیبای جهان و قدردانی از فرهنگ های مختلف است. چه در حال بازدید از کشورهای خارجی باشید، این تجربه ای است که هرگز فراموش نخواهید کرد. وقتی از مکانی بازدید می کنید که هرگز نرفتید و همه آن برای شما آشنا است، چگونه آن را توضیح می دهید؟

نکته ای در ارتباط با این زمینه

احساس دژاوو  می تواند برای همه متفاوت باشد. برای برخی، این احساس ممکن است به طور مبهم آشنا باشد. این شناخت ممکن است برای دیگران و خودتان آشکار باشد. زیرا در یک مکان جدید مانند یک محلی حرکت می کنید. به عنوان یکی از نشانه های متعدد دژاوو، ممکن است احساس کنید که در زندگی قبلی از این مکان دیدن کرده اید یا در آن زندگی کرده اید.

در این حس انگار قبلاً شخصی را ملاقات کردید

افراد حساس اغلب ارتباط غیرقابل توضیحی با غریبه ها احساس می کنند. این تشخیص مرموز که Deja Rencontre نام دارد، یکی از رایج ترین نشانه های احساس دژاوو است. معمولاً روزها شما را به این فکر می‌اندازد که در گذشته کجا با این شخص آشنا شدید. فرض کنید یک همکار شما را با شخصی آشنا می کند که به تازگی به آن منطقه نقل مکان می کند. این اولین بار است که آن‌ها در محله شما هستند و شما هرگز آن ها را ملاقات نکردید. با این حال، شما چهره آن‌ها را تشخیص می دهید و بلافاصله مانند یک دوست قدیمی با آن‌ها ارتباط برقرار می کنید.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

منتقدان ممکن است آن را به ویژگی‌های چهره و شخصیت‌های جهانی برسانند. طرفداران تناسخ اغلب احساس دژاوو را به عنوان شناسایی افرادی از زندگی قبلی شما مرتبط می دانند. بسیاری بر این باورند که شما به طور خودکار در هر یک از تجسمات خود، همان اتفاقات را خواهید یافت.

شما چیزی از گذشته را تشخیص می دهید

مغز شما مشتاق چالش یادگیری مهارت ها و اطلاعات جدید است. این عادتی است که می تواند توانایی های ذهنی و حافظه شما را تقویت کند. آیا تا به حال شروع کردید که چیز جدیدی را یاد بگیرید و متوجه شوید که انگار برای همیشه آن را می شناسید؟ افراد بیشماری همین تجربه را به نام احساس دژاوو گزارش کردند. به عنوان مثال، شما شروع به گذراندن دروس زبان روسی می کنید، و این به طرز عجیبی آشناست. همچنین ممکن است به سرعت به مهارت هایی دست پیدا کنید که هرگز مطالعه نکرده اید.

شما پیش آگاهی عجیبی از آینده دارید

بسیاری از توانایی های روانی با هم همپوشانی دارند و اغلب اصطلاحات فرانسوی دارند. روشن بینی به این معنی است که شما می توانید “به وضوح” چیزها را قبل از وقوع آن‌ها ببینید. ارتباط نزدیکی با Deja presenti دارد، که پیش آگاهی غیرقابل توضیحی از رویدادهای آینده است. در حالی که روشن بینان معمولاً نشانه های بصری دارند، کسانی که Deja presenti را تجربه می کنند آن را در روحیه خود می دانند. در هر صورت، شما رویدادهای آینده را می بینید یا احساس می کنید. هر دو نشانه های برجسته احساس دژاوو و شهود تکامل یافته هستند

در این نوع حس انگار شما قبلاً جمله ای را گفته اید

هر کسی یک الگوی صحبت و ساختن جملات برای خود را دارد. می توانید از همان اصطلاحات و سایر عبارات به عنوان یک عادت استفاده کنید.

منابع
وبسایت powerofpositivity

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا