چگونه در طول روز احساس خستگی را از بدن خارج کنیم؟

چگونه در طول روز احساس خستگی را از بدن خارج کنیم؟ داشتن یک روز با تنبلی گاه به گاهی طبیعی است. اما اگر در زندگی به دنبال یک قهوه جوش همیشگی و دائم می دوید و هر زمان  آن را در اختیار ندارید یا همیشه آرزوی تخت خود را دارید ، وقت آن است که عادت های خود را ارزیابی کنید و عادت هایی را که انرژی شما را تخلیه می کنند تغییر دهید. اگر خستگی شما جدید است ، همراه با علائم دیگر است یا چنان شدید که نمی توانید عملکرد طبیعی داشته باشید ، با مراجعه به پزشک یا مشاوره تلفنی روان‌شناسی شروع کنید.

اگر نشانه هاای از سلامت دارید ، اما بیشتر روز ها با دیوار خستگی پیش می روید ، نیازی نیست که فرسودگی را به صورت عادی بپذیرید. هنوز می توانید تغییراتی ایجاد کنید که سطح انرژی شما را بالا ببرد. شما می توانید با مراجعه به مرکز مشاوره همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره به نتیجه نهایی دست پیدا کنید. در این مرکز می توانید از خدمات حضوری و مشاوره تلفنی روان شناسی استفاده ببرید.

خواب خود را بهبود بخشید.

چگونه در طول روز احساس خستگی را از بدن خارج کنیم؟ واضح است که خواب کم باعث خستگی شما خواهد شد. اگر غالباً کمتر از هفت ساعت در شب می خوابید ، نه تنها ممکن است خسته شوید. شما همچنین در حال به خطر انداختن مسائل جدی بهداشتی هستید ، از جمله:

  • افزایش وزن
  • افسردگی
  • افزایش خطر تصادفات
  • کاهش ایمنی
  • افزایش خطر ابتلا به دیابت و مشکلات قلبی
  • اختلال در تفکر ، حافظه و روحیه

کم خوابیدن شایع ترین علت فرسودگی است. اما برخی مطالعات نشان داده است که خواب منظم بیش از 9 ساعت در هر شب خطر چاقی ، دیابت و سردرد را نیز افزایش می دهد. بنابراین به دنبال محیط شاد باشید. بیشتر بزرگسالان بهتر است با هفت تا هشت ساعت خواب در هر شب انجام دهند. گرفتن این 9 دقیقه چشم خاموش بسیار وسوسه انگیز است ، اما این فقط زمان کافی برای خستگی بدون رسیدن به خواب ترمیمی است. وقتی زنگ ساعت زنگ می خورد بهتر است فوراً بلند شوید خواب به اندازه غذا خوردن و ورزش مناسب برای سلامتی مهم است. آن را کنار نگذارید تا جایی برای فعالیت های دیگر ایجاد کند.

چگونه در طول روز احساس خستگی را از بدن خارج کنیم؟

می خواهیم بدانیم چگونه در طول روز احساس خستگی را از بدن خارج کنیم؟ از این رو باید این موارد را بررسی کنیم.

مصرف انواع پروتئین

اگر صبحانه معمول شما کلوچه ، پیراشکی ، کاسه غلات گندم تصفیه شده یا حتی بدتر از آن است ، اصلاً هیچ چیز مفیدی نیست! احتمالاً فقط چند ساعت از روز سیری خود را احساس خواهید کرد. شکم خود را با دوز سنگین کربوهیدرات بار نکنید. این امر منجر به افزایش قند خون و پس از آن تصادف می شود که شما را برای یک چرت ناامید می کند.

در هر وعده غذایی پروتئین اضافه کرده و میان وعده هایی را که متعادل کربوهیدرات ها با پروتئین هستند ، بگیرید. اگر وقت دارید ، برای صبحانه تخم مرغ را مخلوط کنید. در غیر این صورت ، کره ی بادام زمینی را روی یک تکه نان تست گندم کامل بمالید ، از یک کاسه ماست با میوه لذت ببرید یا یک آبمیوه یا اسموتی غنی شده با پروتئین بگیرید. به جای آب نبات بعد از ظهر ، برش های سیب را با یک تکه پنیر کوچک تهیه کنید. پروتئین نوسانات شدید قند خون را از بین می برد و هوشیاری بیشتری برای شما ایجاد می کند.

از کاناپه دور شوید.

به نظر غیر عادی است ، اما خستگی روزانه می تواند سد راه بدن برای فعالیت بیشتر باشد. ورزش متابولیسم بدن شما را بالا می برد ، روحیه شما را تحریک می کند و به شما کمک می کند شب ها بهتر بخوابید. نیازی نیست که ساعت ها در باشگاه ورزش کنید. حتی 20 دقیقه پیاده روی سریع در اطراف منزل مزایایی را به همراه خواهد داشت.

آب بیشتری بنوشید.

کمبود آب بدن منجر به خستگی می شود و بسیاری از مردم در طول روز به اندازه کافی آب نمی نوشند. یک ترفند سریع دیگر برای انتخاب فوری ، دوش گرفتن مختصر است. اگر این یک گزینه نیست ، با شستن صورت یا حتی شستن دست با آب سرد می توانید احساس بیداری بیشتری داشته باشید.

کاری لذت بخش انجام دهید.

یک خنده بزرگ یکی از بهترین انرژی دهنده های اطراف است و هیچ هزینه ای برای شما ندارد. یک فیلم خنده دار تماشا کنید ، یک رمان خنده دار یا کمیک استریپ مورد علاقه خود بخوانید ، یا با آن دوستی که همیشه شما را  می خنداند و شاد می کند تماس بگیرید.

هر روز حتی اگر برای مدت کوتاهی باشد به یک فعالیت مورد علاقه بپردازید. آهنگ های مورد علاقه خود را بخوانید ، باغبانی کنید یا به آنها گوش دهید. هر چیزی که باعث شود شما احساس خوبی داشته باشید. یا چیز جدیدی را امتحان کنید. برای یک کلاس مورد علاقه خود ثبت نام کنید ، یک رستوران جدید امتحان کنید ، یک سرگرمی یا ورزش جدید یاد بگیرید. حتی تغییرات کوچک مانند مدل موی جدید یا مسیر کار می تواند روزمره را متزلزل کرده و احساس هوشیاری بیشتری در شما ایجاد کند.

چگونه در طول روز احساس خستگی را از بدن خارج کنیم؟ – روحیه خود را تقویت کنید.

استرس ، منفی نگری و افسردگی جذب کننده انرژی زیادی هستند. اگر غرق در افکار غم انگیز هستید ، ممکن است برای بهبود حالت های خوو به کمک حرفه ای نیاز داشته باشید. اما برای استرس روزمره ، هر یک از موارد زیر را امتحان کنید.

داوطلب شوید.: کمک به دیگران یکی از بهترین راه ها برای بهبود روحیه و انرژی شماست.

سپاسگزار باشید: هر شب یک یا دو دقیقه قبل از خواب وقت بگذارید و اتفاق خوبی که آن روز افتاده را بنویسید.

ببخشید: آویختن روی عصبانیت ، کینه ، دلسوزی از خود یا کینه توزی انرژی و روحیه شما را از بین می برد. آزاد کردن افکار منفی ذهن شما را برای تمرکز بر محرک های بیشتر آزاد می کند.

مدیتیشن: برای بهره مندی از مراقبه ، نیازی نیست یک ساعت به خارج از منزل یا خای خاصی بروید. حتی سه دقیقه شمردن نفس هایتان در حالی که آرام نشسته اید به آرامش ذهن شما کمک می کند و احساس هوشیاری و آرامش بیشتری را در شما ایجاد می کند.

ایمان خود را قوی تر کنید: خواه یک فرد با ایمان باشید و هم خود را فردی معنوی قلمداد کنید ، برقراری ارتباط با قدرت بالا تر راهی عالی برای رفع نگرانی ، قدردانی از آنچه دارید و رها کردن تنش ها و افکار منتهی به خستگی است. پس سعی کنید ایمان خود را تقویت کنید تا به آرامش ذهنی دست پیدا کنید.

کافئین را کاهش دهید.

کاهش مصرف کافئین می تواند در طولانی مدت انرژی بیشتری به شما بدهد. اگرچه ممکن است کافئین باعث افزایش انرژی اولیه شما شود ، اما پس از از بین رفتن احساس ضعف می کنید. با کاهش تعادل سطح انرژی طبیعی بدن ، کاهش آهسته کافئین باعث کاهش احساس ترک خواب می شود. بعد از صرف شام از مصرف کافئین خودداری کنید زیرا می توانید به طور طبیعی برای یک شب آرام خواب خوبی داشته باشید.

آلرژی های خود را برطرف کنید.

 مواد شیمیایی آزاد شده توسط بدن برای مقابله با واکنش های آلرژیک می توانند احساس خستگی در شما ایجاد کنند. آن ها می توانند التهابات سینوس ها ، مجاری تنفسی یا سیستم گوارشی شما را ایجاد کنند. همراهی احتقان سر و بینی می تواند باعث خواب کم شود. این عوامل می توانند در مه مغز نقش داشته باشند ، تمرکز و تکمیل فعالیت های روزمره را دشوار می کنند. تا حد امکان از مواد حساسیت زا پرهیز کنید. یک دفترچه یادداشت داشته باشید و برای شناسایی عوامل محرک ، رژیم حذف را امتحان کنید.

چگونه در طول روز احساس خستگی را از بدن خارج کنیم؟ – کمتر بنشینید.

 بلند شوید ، حرکت کنید و انرژی خود را به جریان بیندازید. این مسئله مخصوصاً اگر زمان زیادی را به نشستن اختصاص دهید بسیار مهم است. فعالیت های کوتاه مدتی را در طول روز به برنامه خود وارد کنید ، خصوصاً وقتی که احساس فشار برای مدت زمان طولانی دارید. عادت کنید که به طور منظم ورزش کنید. ایجاد تغییرات ساده مانند پارک کردن اتومبیل کمی دورتر ، با پله ها رفتن یا پیاده روی برای انجام کار ها روش های ساده ای برای کمی حرکت در یک روند ورزشی است.

غذاهای غنی از آهن را در اولویت قرار دهید.

 کم خونی کمبود آهن است که می تواند منجر به خستگی شود. این به دلیل سطح پایین هموگلوبین است که انتقال اکسیژن به بافت ها و عضلات را دشوار تر می کند. همچنین سیستم ایمنی بدن شما را ضعیف کرده و احتمال ابتلا به بیماری و عفونت را بیشتر می کند. کم خونی در زنان بیشتر از مردان است. بعضی اوقات به دلیل بارداری یا قاعدگی زیاد اتفاق می افتد. از طریق رژیم غذایی یا دارو قابل درمان است. در اینجا برخی از غذاهای غنی از آهن وجود دارد که باید در رژیم غذایی خود بگنجانید:

  • سبزیجات سبز
  • غلات و نان غنی شده
  • گوشت
  •  لوبیا ، نخود ، و عدس
  • آجیل
  • غلات کامل

سخن پایانی

در این مقاله ما به این سوال پاسخ دادیم که چگونه در طول روز احساس خستگی را از بدن خارج کنیم؟ اگر به نظر می رسد که کافئین کافی در جهان برای گذراندن روز شما وجود ندارد ، وقت آن است که فنجان قهوه را بریزید. ایجاد تغییرات سالم راهی بسیار بهتر برای احساس خوب بودن و ایجاد انرژی برای تسخیر زندگی پرمشغله شماست.

منابع
verywellmind.comhealthline.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا