روشهای رفع احساس خستگی مزمن

کسب انرژی برای انجام کارهای روزمره بسیار مهم است. در دنیایی که زندگی می کنیم و به علت مشکلات فراوان در زمینه های مختلف ما نیاز به داشتن انرژی و قدرت درونی داریم. منظور از قدرت درونی یعنی این که خودمان را آنقدر قدرتمند کنیم که احساس درماندگی نداشته باشیم. بسیاری از افراد موفق دنیا مانند بیل گیتس یا افراد دیگر فراز و نشیب های بسیار زیادی در زندگی خود داشته اند. نکته مهم این است که آن ها توانستند از پس تمام این ناملایمات بربایند. افراد و همه ما اگر بتوانیم از پس سختی ها با گرفتن درس برای زندگی خود بربیاییم طبیعتاً موفقیت از آن ما است. در ادامه می ببینیم که روشهای رفع احساس خستگی مزمن چیست.

در مقاله های قبل گفتیم که یکی از استرس های که به افراد خصوصا زوجین وارد می شود استرس های ناشی از کودکان است. این بدان معنی نیست که کودکان دارای استرس باشند بلکه به این معنی این که رفتار های آن ها یا واکنش های آن ها نسبت به اتفاقات مختلف ممکن است باعث ایجاد استرس در والدین شود. راه های درمان استرس در دنیای روان شناسی بسیار زیاد است. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با چند کاری که اگر همیشه احساس خستگی می کنید باید انجام دهید صحبت کنیم.

همه افراد دوره هایی از خواب آلودگی و انرژی کم را تجربه می کنند

روشهای رفع احساس خستگی مزمن

همه افراد دوره هایی از خواب آلودگی و انرژی کم را تجربه می کنند. اما اگر از طریق خواب یا استراحت تسکین نمی دهید، زمان آن رسیده است که علت خستگی مفرط را بررسی کنید. ممکن است مربوط به یک مسئله پزشکی یا یک بیماری روانی مانند افسردگی باشد. هنگام مواجهه با افسردگی، خستگی، خواب آلودگی و احساس خستگی مداوم شایع است. لیلا آر. ماگاوی، روانپزشک و مدیر پزشکی منطقه ای روانپزشکی محلی می گوید: “افسردگی به خودی خود می تواند به دلیل ماهیت بیماری باعث خستگی، بی تفاوتی و بی حالی شود.” علائم افسردگی مربوط به خستگی عبارتند از:

  • مشکل در به خواب رفتن و در خواب ماند و در بیدار شدن از خواب در صبح
  • خواب طولانی

هنگامی که به حرکت درآمده اید، ممکن است در طول روز احساس تنبلی و بی انگیزه داشته باشید. اگر روزها و شب های شما بیشتر از زمان های بیقراری و خواب آلودگی را شامل می شود، وقت آن است که تغییرات کوچکی انجام دهید. این چند استراتژی می تواند به افزایش انرژی شما کمک کند، بنابراین شما می توانید احساس بهتری داشته باشید.

 برای روشهای رفع احساس خستگی مزمن به پزشک شخصی خود مراجعه کنید

اگر خستگی شدید مانع از انجام کارهای روزمره شما می شود، اولین کاری که باید انجام دهید مراجعه به پزشک است. آن ها می توانند شرایط مرتبط با سلامتی مانند کم خونی، کم کاری تیروئید، آپنه خواب، بیماری قلبی، دیابت، سندرم خستگی مزمن یا برخی از داروها که ممکن است باعث خواب آلودگی بیش از حد شوند را رد کنند. آن ها همچنین می توانند در مورد ارجاع به متخصص سلامت روان با شما صحبت کنند.

دلایل شگفت انگیزی که ممکن است باعث خستگی شما شوند

روشهای رفع احساس خستگی مزمن

برای روشهای رفع احساس خستگی مزمن هر روز یک تمرین تعیین کنید

گرفتن هدفی که بیش از حد پیچیده است یا نیاز به گام های زیاد دارد، ممکن است بسیار طاقت فرسا باشد ، به ویژه هنگامی که احساس خستگی می کنید. برای کمک به مراحل کوچک، ماگاوی توصیه می کند که برای هر روز یک تمرین دست یافتنی و هدفمند را تنظیم کنید. این به این دلیل است که برنامه ریزی از پیش و ایجاد روال عادی، رفتارهای سالم را به عادت های مثبت تبدیل می کند. این می تواند به سادگی یک پیاده روی آگاهانه در یک روز شلوغ باشد که فقط 15 تا 20 دقیقه طول می کشد. اما مطمئن شوید که کاری است که از انجام آن لذت خواهید برد. ماگاوی می گوید: “مهم است که فرد فعالیت را برای جلوگیری از فعالیت بیش از حد یا بی روح بودن فرد سازی کند.”

برای روشهای رفع احساس خستگی مزمن فعالیت های روزانه خود را در جایی بنویسید

در پایان روز، ماگاوی موفقیت برنامه نوشتاری و مرور مکرر آن ها را برای کسب انگیزه بیشتر برای باقی هفته توصیه می کند. او گفت: “هر موفقیت باعث آزاد شدن مواد شیمیایی عصبی مانند دوپامین می شود که به طور مثبت رفتار سالم را تقویت می کند.” به عنوان مثال، اگر هدف پیاده روی 20 دقیقه ای را بنویسید و پس از اتمام آن را کنار بگذارید، این امر برخی از مواد شیمیایی عصبی مثبت را آزاد می کند. او می افزاید: “روز بعد، اگر انگیزه ایجاد شود، می توان به موفقیت روز قبل فکر کرد و سعی کرد دوباره آن را تکرار کند.”

بدن خود را حرکت دهید

شرکت در ورزش و فعالیت های بدنی که از آن لذت می برید می تواند به افزایش خلق و خو و سطح انرژی شما کمک کند. با این وجود، یافتن انگیزه برای حرکت دادن بدن در هنگام احساس خستگی می تواند چالش برانگیز باشد. اولین قدم این است که چیزی را پیدا کنید که به آن علاقه دارید و نیاز به حرکت دارد. سپس، هدف خود را برای انجام این کار یک بار در روز تعیین کنید – حتی اگر به مدت 10 دقیقه باشد.

نظر ماگاوی در ارتباط با این زمینه

ماگاوی می گوید برای کسانی که با انگیزه خود مبارزه می کنند، همان طور که همه ما گاه و بیگاه انجام می دهیم، پاسخگویی کلیدی است. اگر این امر برای شما آشنا به نظر می رسد، تماس با یک دوست و تعیین زمان برای انجام تمرینات روزانه می تواند مفید باشد. پیاده روی، دوچرخه سواری، شنا، یوگا، انجام ورزشهای تفریحی مانند گلف یا تنیس و حتی کار در حیاط همگی روش های بسیار خوبی برای گنجاندن ورزش در روز و کمک به افزایش انرژی شما هستند.

مطمئن نیستم از کجا شروع کنم؟ ماگاوی یک روش معمول تنفس عمیق و دیافراگمی همراه با پیلاتس، اسکوات، پیاده روی یا دویدن را توصیه می کند، که به شما کمک می کند تا همزمان به تمرکز و ورزش بپردازید.

برای مدیریت انرژی مدیتیشن و ذهن آگاهی را تمرین کنید

مدیتیشن ذهن آگاهی، آرامش و تمرینات تنفسی می تواند به آرامش ذهن و بدن شما کمک کند، که ممکن است به شما این امکان را بدهد که احساس انرژی بیشتری داشته باشید. به علاوه، هر روز فقط چند دقیقه طول می کشد تا تفاوت را احساس کنید. از این زمان برای آگاهی از آن چه در ذهن و بدن شما می گذرد استفاده کنید. با پنج دقیقه در روز شروع کنید و چندین بار در روز به لحظات آگاهانه برسید. برای کمک به شروع کار، به مدیتیشن هدایت شده یا تمرینات تنفسی ضبط شده گوش دهید. هنگامی که با این تمرین احساس راحتی کردید، متوجه خواهید شد که تمرکز و آگاهی بیشتری در طول روز دارید.

بهترین مدیتیشن های گفته شده در سال 2021

روشهای رفع احساس خستگی مزمن

در ادامه به بررسی این موضوع خواهیم پرداخت.

روی هوای تازه و نور تمرکز کنید

روشنایی محیط با نور می تواند برای روحیه و انرژی شما معجزه کند. همه پرده های خانه خود را باز کنید. بیرون بروید و پیاده روی کنید. اگر هوا با شما همکاری نمی کند یا نمی توانید از خانه خارج شوید، هنگام مطالعه یا کار با رایانه کنار پنجره بنشینید. همچنین ممکن است بخواهید یک جعبه سبک (10000 لوکس) خریداری کنید که به شما امکان می دهد نور درمانی را انجام دهید. این یکی از روش های درمان اختلال عاطفی فصلی (SAD) است. یک پزشک یا متخصص بهداشت روانی می تواند یک برنامه درمانی فردی را توصیه کند که هنگام استفاده از نور درمانی انجام شود.

نکته

برای درمان SAD با نور درمانی، موسسه ملی سلامت روان توصیه می کند که اولین بار در صبح به مدت 30 تا 45 دقیقه در جلوی جعبه نور بنشینید. اکثر مردم از جعبه نور از پاییز تا بهار استفاده می کنند

انتظارات خود را تعدیل کنید

انتظار این که هر روز صبح پر از انرژی از رختخواب بپرید ممکن است باعث ایجاد استرس و اضطراب بیشتر در شما شود. به جای انتظار کمال، درک کنید که برخی روزها ممکن است راحت تر از روزهای دیگر باشند. اگر بتوانید انتظارات خود را کمی پایین بیاورید، ممکن است موفقیت بیشتری را تجربه کنید. برای انجام این کار، یک کار کوچک را که می توانید امروز انجام دهید انتخاب کنید که می تواند به افزایش انرژی شما کمک کند.

 

منابع
verywellmind.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا