چند استدلالی که نشانه پایان یک رابطه است

پایان یک رابطه از طریق فرآیند های مختلفی اتفاق می افتاد. گاهی اوقات پایان یک رابطه بهتر از نگهداری آن است. همه ما در زندگی وارد روابطی می شویم که برخی از آن ها ممکن است در صورت جدایی به ما ضربه بزند. برخی اختلالات بعد از جدایی و آسیب به نوجوانان می تواند آسیب های روانی بسیاری به افراد برساند. در مقاله های قبل گفتیم که اختلالات بعد از جدایی چگونه می تواند به فرزندان و حتی بزرگسالان آسیب برساند. اگر افراد در معرض این آسیب ها قرار بگیرند ممکن است نتوانند مشکلات خود را بیا کنند.

همیشه ما فکر می کنیم که آسیب ها در بین کودکان و نوجوانان اتفاق می افتد. اما این فرآیند ممکن است در بزرگسالان نیز اتفاق بیفتد. در دنیایی که زندگی می کنیم اختلالات روانی بسیاری وجود دارد. برخی از این اختلالات روانی را ممکن است بشانسید. برخی هم برای شما تازگی دارند. یکی از این اختلالات آسیب های بعد از رابطه است. این آسیب ها اگر ادامه داشته باشد می تواند آسیب های زیادی به افراد برسانند. یکی از این آسیب ها می تواند مشکلات روانی باشد. مشکلات در رابطه می توان از طریق راه های مختلفی حل شود. در ادامه می خواهیم ببینیم که چند استدلالی که نشانه پایان یک رابطه است چگونه است؟

تمرینات روانشناسی برای انواع آسیب های پایان یک رابطه

برای مثال ممکن است یک روان شناس برای یک فرد راه های مختلفی مثل تمرین با خود یا استفاده از وسایل مخصوص برای کاهش عصبانیت استفاده کند. تمامی اختلالات روانی قابل حل است. برای مثال در یک فرد عصبانیت فقط در زمان های اتفاقات ناگوار ایجاد می شود. در افراد دیگر ممکن است این عصبانیت به شیوه های دیگری ایجاد شود. برای مثال ممکن است فرد در تمام مدت عصبانیت را داشته باشد. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با چند استدلالی که نشانه پایان یک رابطه است، صحبت کنیم.

چگونه والدین می توانند به آرامش نوجوانان پس از پایان یک رابطه کمک کنند؟

جدایی، صرف نظر از سن شما، بسیار سخت است. وقتی نوجوان شما احساس می کند که دردهای عشقی در او رخ داد، می تواند او را ویران کند. فرقی نمی‌کند که تابستان باشد یا اولین عاشقانه نوجوانی آن‌ها، زیرا می‌تواند تجربه‌ای دردناک برای غلبه بر درد جدایی باشد. دریای درد قربانیان زیادی گرفته است و قبل از یافتن مورد مناسب، باید یکی دو بار در زندگی به آن‌جا بروید. به عنوان یک والدین، وظیفه شما این است که فرزندتان را در کنار هم نگه دارید، در حالی که دنیای او در حال از هم پاشیدن است. شما می توانید این را به یک تجربه یادگیری برای توسعه مهارت های مقابله ای تبدیل کنید. اما باید از چیزهایی که فقط وضعیت را بدتر می کند اجتناب کنید.

چند راه برای ایجاد آرامش نوجوانان در پایان یک رابطه عاشقانه

والدین می‌خواهند وارد عمل شوند و به کودکان خود در هنگام آسیب رساندن به آن‌ها کمک کنند، اما شما باید از تدبیر استفاده کنید تا آشفتگی بزرگ‌تری ایجاد نکنید. نکته کلیدی در این‌جا استفاده از صبر است. فرزند شما یاد خواهد گرفت که زمان همه چیز را درمان می کند، اما برای مدتی او را بسیار بدبخت می کند. در این‌جا مواردی وجود دارد که می توانید برای کمک به آن‌ها در این جدایی انجام دهید.

سعی نکنید در مورد پایان به رابطه عاشقانه با آن‌ها صحبت کنید

مهم نیست که چه کسی او را ترک می کند، زیرا هنوز هم آسیب می بیند. اغلب شخصی که جرأت می کند به همه چیز پایان دهد، بیشترین تلاش را می کند. بهتر است برای آرامش نوجوانان پشت آن ها بایستید و سعی نکنید او را از تصمیمش منصرف کنید. اجازه دهید بدون دخالت احساسات شما، انتخاب های خود را انجام دهند. تنها استثنا زمانی است که از شما نظر بخواهند.

آن‌ها را تشویق نکنید تا از احساسات خود فرار کنند

سعی نکنید جملاتی مانند “شما می توانید خیلی بهتر از آن شخص را پیدا کنید” یا “به هر حال من هرگز او را دوست نداشتم” بگویید. وقتی این چیزها را می گویید، برای آرامش نوجوانان کاری نمی‌کنید.

اگر منطقی برخورد کنید کمک می کند، زیرا نوجوانان اغلب احساساتی می شوند. اگر از عشق آن‌ها انتقاد کنید و توهین را به آسیب آن ها اضافه کنید، اگر آرام هم شوند ممکن است احساس ناخوشایندی کنید. نوجوانان مانند شما آینده نگری ندارند، بنابراین نمی دانند که زندگی آن‌ها ادامه خواهد داشت. به یاد داشته باشید که آن‌ها برای اولین بار دارند یاد می گیرند که درد جدایی شریک زندگی خود را مدیریت کنند.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

آن‌ها باید روند پایان یک رابطه را طی کنند تا آن‌چه را که اتفاق افتاده است، مرتب کنند. آخرین چیزی که آن‌ها نیاز دارند، فرآیند های عاطفی است که از سنین پایین شروع می شود. از نظر دکتر سوزان لاخمن از روانشناسی امروز، چند مرحله برای آرامش نوجوانان وجود دارد. آن‌ها به شرح زیر است:

  • همیشه به دنبال پاسخ هستند
  • انکار
  • چانه زنی
  • جایگزینی
  • خشم
  • پذیرش

شما می توانید مشاهده کنید که فرزندتان هر یک از این مراحل را طی می کند و او را تشویق کنید تا به نقطه امید برسد.

پس از پایان یک رابطه عاشقانه، آن ها را به استفاده از فناوری تشویق کنید

فرزندپروری در عصر دیجیتال برای افراد ضعیف نیست. این روزها طبیعی است که نوجوانان وضعیت رابطه خود را به صورت آنلاین منتشر کنند. با این حال، آن‌ها را تشویق کنید که ممکن است زمان خوبی برای دوری از رسانه های اجتماعی باشد. هنگامی که آن‌ها این پیام های بعد از رابطه را ارسال می کنند، می تواند باعث واکنش و حتی عدم آرامش نوجوانان شود. آن‌ها هرگز نباید به شریک زندگی  سابق خود بدگویی کنند یا درباره چیزهای شخصی که به آن‌ها محرمانه گفتند صحبت کنند. در حالی که اکثر نوجوانان دارای درک خوبی هستند، زمان بسیار خوبی برای یادگیری نحوه برخورد مناسب با جدایی است.

برای آرامش نوجوانان زندگی را تا حد امکان عادی نگه دارید

آن‌ها به چند روز آرامش نیاز دارند تا کمی ناراحت باشند و سعی کنند حس خود را حفظ کنند، اما زندگی باید ادامه داشته باشد. شما می خواهید آن‌ها یاد بگیرند که دلشکستگی به این معنی نیست که دنیا دیگر ارزشی ندارند.  آن‌ها باید به راه خود ادامه دهند. جدایی در یک رابطه عاشقانه سخت است، بنابراین برای آرامش نوجوانان کمی وقت اضافی برای تنهایی با خود ضروری است. با این حال، به آن‌ها اجازه ندهید دچار افسردگی شوند، مدرسه یا محل کار را رها کنند و خود را منزوی کنند.

چند استدلالی که نشانه پایان یک رابطه است

مشاجره در یک رابطه طبیعی است. حتی می تواند سالم باشد. این نشان می‌دهد که می‌خواهید مشکلات را حل کنید، بیشتر با هم ارتباط برقرار می‌کنید، و می‌خواهید تلاش کنید تا با هم بمانید. اما چه زمانی یک استدلال به نشانه ای مطمئن از پایان یک رابطه تبدیل می شود؟ چه زمانی دعوا دارای حالت منفی تر است؟ شما باید از اختلافات مخربی که هیچ لطفی به شما نمی کند آگاه باشید. در این‌جا چند استدلال وجود دارد که نشان دهنده پایان یک رابطه است.

بحث بر سر اهداف زندگی

یک رابطه طولانی مدت معمولا شامل دو نفر می شود که هر دو به اهداف یکدیگر احترام می گذارند و آرزوی چیزهای مشابه در زندگی دارند. در روابط متعهدانه، یک زوج معمولاً قبلاً صحبت کردند که زندگی مشترکشان به کجا می رود. آن‌ها یک ایده کلی از جایی که می خواهند باشند دارند، و این آینده همیشه شامل یکدیگر می شود.

اما ناگهان، شما شروع به مبارزه بر سر اهداف زندگی خود می کنید. به نظر می رسد جاه طلبی های شما دیگر با هم مطابقت ندارند. متوجه می‌شوید که آیا هنوز هم می‌توانید شریک زندگی خود را در ده سال آینده خود ببینید. اگر آن اهداف دیگر با هم هماهنگ نباشند، ممکن است پایان یک رابطه نزدیک باشد. برخی از اهداف تحت تأثیر ممکن است:

  • جایی که می خواهید زندگی یا کار کنید
  • این که آیا شما بچه می خواهید یا خیر
  • اعتقادات مذهبی یا معنوی
  • مدیریت مالی
  • اهداف سبک زندگی

پایان یک رابطه و آینده افراد دارای روابط بلند مدت

افراد با روابط طولانی مدت در مورد برنامه‌های آینده‌شان نیازی به داشتن همه چیزهای مشترک ندارند. اما باید دید کلی یا ایده‌ای مشابه در مورد اینکه به کجا می‌روند به اشتراک بگذارند. اگر ده سال دیگر را با کسی سپری کنید، هیچ مقدار مثبت اندیشی به شما کمک نمی کند. فقط بعد از اینکه برای کسب  اهدافش فداکاری کردید، متوجه می شوید که به بن بست رسیدید.

پایان یک رابطه وقتی بر سر صمیمیت بحث می کنید

بسیاری از افراد تأثیر صمیمیت بر سلامت یک رابطه را نادیده می گیرند. اما از آنجایی که صمیمیت خوب اغلب به ارتباط خوب مربوط می شود، اگر رابطه شما در خارج از اتاق خواب از بین می رود، مدت زیادی طول نخواهد کشید تا پایان یک رابطه. ایجاد شود. داشتن علایق، ترجیحات و سطوح میل جنسی برای شرکای جنسی غیرعادی نیست. این همچنین نشان می دهد که حداقل یکی از شما از نظر جسمی ناراضی است. در واقع سالم نیست و می تواند باعث ایجاد احساس افلاطونی در روابط عاشقانه شود.

صمیمیت طبیعی و پایان یک رابطه

صمیمیت باید طبیعی باشد. هیچ یک از طرفین نباید در مورد آنچه در زندگی اتفاق می افتد احساس اجبار یا گناه کند. اگر شروع به ایراد گیری از عادات یکدیگر کنید، دیگر از نظر فیزیکی سازگار نیستید. ارتباط فیزیکی به اندازه ارتباط کلامی مهم است. اگر متوجه شدید که در رختخواب دچار لکنت و تقلا می شوید، ممکن است برخی از مشکلات جدی رابطه را در هر جای دیگری نادیده گرفته باشید.

متا فایتینگ

نحوه مبارزه شما همچنین می تواند نشانه ای باشد که پایان یک رابطه عاشقانه نزدیک است. برخی از الگوهای استدلال، صرف نظر از اینکه واقعاً در مورد چه چیزی هستند، می توانند نشانه بزرگی باشند که زمان آن رسیده است که آن را کنار بگذاریم. در این‌جا چند نمونه بیان خواهد شد.

جر و بحث بد و پایان یک رابطه

آیا دعواهای شما به شدت ناسالم می شود، تا جایی که از موضوع مورد نظر منحرف می شوید و شروع می کنید توهین های شخصی یا بیان چیزهای نامرتبط از گذشته؟ شما به روشی مسموم با هم دعوا می کنید و احترام شما نسبت به یکدیگر در حال نابودی است.

جر و بحث با صدای بلند

آیا هنگام مشاجره با لحن صدای همسرتان مشکل دارید؟ یا شاید برای آن‌ها آزاردهنده است که شما داد می زنید؟ این نوع دعوا نشان می دهد که شما دیگر روی یافتن مسائل واقعا مهم تمرکز ندارید. در عوض، شما در همه چیز عیب می یابید.

انتخاب نوع مبارزه و پایان یک رابطه

برخی از زوج ها فعالانه سعی می کنند با یکدیگر دعوا کنند. اغلب، این یک بحث و جدل برای جلب توجه است. یا راهی برای تغییر در یک رابطه خسته کننده، حتی راهی برای از بین بردن صمیمیت یا اشتیاق از آن.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا