رفتارهایی که باعث ایجاد احساسات دردناک بعد از جدایی می شود

احساسات دردناک پس از جدایی ممکن است برای همه ما اتفاق بیفتد. همه ما دوست داریم روابط خود را در بهترین حالت ببینیم. حتی انسان ها دوست دارند همیشه بهترین باشند. بهترین بودن صرفا از نظر کاری و پیشرفت شغلی نیست. گاهی اوقات شما بیایید ارتباطات خود را پیشرفته کنید. همیشه نباید به این فکر باشید که صرفا برای پیشرفت کردن باید از کسی جلو بزنید. شما باید رکورد هر روزه خود را بشکنید.

در روابط نکته مهم شناخت از یکدیگر است. عدم شناخت باعث جدایی در افراد می شود. جدایی آسیب های روانی بسیاری را وارد می کند. اما نکته مهم این است که ما چگونه بتوانیم با مجرد بودن بعد از جدایی کنار بیاییم؟ چه بخواهید چه نخواهید جدایی باعث ایجاد مشکلات روانی در شما خواهد شد. بهتر است در مدت زمان جدایی با مشاور در ارتباط باشید تا دچار آسیب های روانی نشوید. در ادامه می خواهیم ببینیم که رفتارهایی که باعث ایجاد احساسات دردناک بعد از جدایی می شود چگونه است.

ناراحتی ها و احساسات دردناک بعد از جدایی

این طبیعی است که در هر رابطه های ناراحتی یا بحث به وجود بیاید. افراد باید بتوانند خصوصا بعد از ازدواج قدرت کنترل خشم خود را داشته باشند. جدایی و طلاق ممکن است باعث ایجاد مشکلات روانی در هر دو فرد و اگر بچه ای وجود داشته باشد در بچه آن ها هم مشکلاتی به وجود بیاید. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره آنلاین در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با رفتارهایی که باعث ایجاد احساسات دردناک بعد از جدایی می شود، صحبت کنیم.

احساسات دردناک بعد از جدایی به ندرت آسان است

جدا شدن به ندرت آسان است. در بسیاری از موارد، ممکن است با شخصی رابطه داشته اید. در این رابطه به ویژه برای مدت طولانی، خاطرات و احساسات زیادی دخیل است. وقتی بعد از جدایی خود را مجرد می بینید، این لزوماً به معنای پایان جهان نیست. شما هنوز زندگی می کنید و نفس می کشید و این جهان پر از فرصت است. از مجرد بودن ناامید نباشید. دانستن نحوه برخورد با فرآیند مجردی می تواند یک تجربه شگفت انگیز باشد. این به شما امکان می دهد به عنوان یک فرد رشد کنید.

آن چه درباره احساسات دردناک بعد از جدایی باید بدانید

مجرد بودن به این معنا نیست که چیزی در ذات شما اشتباه است، برخلاف تصور برخی افراد. مطالعات جدید در مورد ادراکات فرهنگی زندگی مجردی مواردی را تأیید می کند. این که انگ بر سر مفهوم مجرد بودن هنوز وجود دارد، اگر چه این به تدریج در حال تغییر است. بسیاری از مردم برای مدت طولانی عادت کرده اند دلبستگی های عاشقانه را با رضایت بیشتر در زندگی مشاهده کنند. در حال حاضر، این صحت ندارد که روابط می توانند همیشه به طور مثبت به زندگی مردم کمک کنند. با این حال، بدون رابطه بودن به این معنا نیست که کسی محکوم به غم و ناراحتی و رضایت کمتر در زندگی است.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

اگر بعد از یک رابطه در موقعیت مجرد بودن قرار گرفتید، اشکالی ندارد. هرگز نباید به این دلیل احساس کنید با دیگران فرق دارید. یا حتی  فکر کنید که مجرد زندگی کردن اتفاق بسیار عجیبی است. ارزش یا احساس خود را نباید در رابطه با دیگران تعیین کرد. هنگامی که رابطه ای در زندگی شما به پایان می رسد، کیفیت زندگی شما نباید کاهش یابد یا به نسخه ای کمتر تبدیل شود.

آسیب ها و احساسات دردناک بعد از جدایی

جدایی می تواند به دلایل مختلف رخ دهد. گاهی اوقات، خیانت علت آن است. در موارد دیگر، افراد فقط به این دلیل از هم جدا شدند که اهداف متفاوتی در زندگی دارند. یا در غیر این صورت اعتقاد دارند جدایی از هم برای آن ها بهتر خواهد شد. فقط شما و سایر افراد مهم خود می دانید که چرا جدا شده اید. اما همیشه یک راه خوب برای برقراری ارتباط در انتهای هر رابطه وجود دارد.

درک کنید که از مسیر جدایی عبور خواهید کرد

صرف نظر از این که مجرد بودن شما چقدر دشوار یا مضر است. مهم این است که درک کنید که از این راه عبور خواهید کرد. وقتی تازه مجرد شده اید، این ممکن است چالش برانگیز باشد. اما در نهایت، این فرآیندی است که به وسیله آن رشد خواهید کرد. علاوه بر این، همیشه فرصت هایی برای روابط بهتر وجود دارد که بعداً در زندگی شما قرار می گیرند. گاهی اوقات، برخی درها باید بسته شوند تا در های بهتر در زندگی باز شوند. این در ابتدا همیشه به آسانی آشکار نمی شود. اما با گذشت زمان، ممکن است دیدگاه جدیدی در مورد جدایی خود داشته باشید.  این که چرا اتفاقات به همان شیوه رخ داده است.

برای احساسات دردناک بعد از جدایی چه باید بکنید؟

هنگامی که مجرد هستید، مهم است که نکته ای را به خاطر بسپارید. این مرحله از زندگی دری را به سوی یک زندگی اجتماعی قوی تر و رشد ذهنی بیشتر باز می کند. پس از جدایی، اکنون وقت دارید که فکر کنید، خود را بشناسید.  و در نظر بگیرید که چگونه رابطه شما در رشد شخصی شما نقش داشته است. گاهی اوقات، مجرد بودن به شما اجازه می دهد تا دوباره خود را بشناسید. حتی ویژگی ها، شخصیت ها و قابلیت های مختلف خود را کشف کنید. انجام برخی اقدامات می تواند به شما در این فصل جدید از زندگی شما کمک کند.

رفتارهایی که باعث ایجاد احساسات دردناک بعد از جدایی می شود

احساسات دردناک بعد از جدایی منجر به احساس آشفتگی درونی، درد و گاهی اوقات حتی تسکین می شود. احساسات ممکن است شما را چنان به فردی وابسته کند که ندانید چگونه ادامه دهید. این همان چیزی است که باعث این احساسات دردناک ناپایدار می شود. جای شرمساری نیست. ممکن است برای سالم ترین فرد از نظر عاطفی در جهان احساسات دردناک بعد از جدایی اتفاق بیفتد. این چیزی است که در وهله اول ما را به موجوداتی دوست داشتنی و دلسوز تبدیل می کند.

چند رفتاری که ممکن است باعث آن احساسات دردناک بعد از جدایی شود

با این حال، مواقعی وجود دارد که باید ارتباط را قطع کنید تا بتوانید آن احساسات را حل کنید و ادامه دهید. برخی رفتارها می توانند شما را از انجام آن بازدارند. برای جلوگیری از احساسات دردناک باید از ده رفتار زیر اجتناب کنید.

ارتباط و برقراری تماس

یکی از بدترین و گیج‌کننده‌ترین کارهایی که می‌توانید انجام دهید این است که پس از جدایی واضح با یک شریک زندگی سابق در تماس باشید. این می‌تواند باعث ایجاد برخی احساسات شدیداً آسیب زا شود و همچنین شما را وسوسه کند که انتخاب‌های بدی داشته باشید. مهمتر از آن این است که شما را از بهبود وضعیت باز می دارد.

وقتی از کسی جدا می‌شوید، مهم نیست که چه کسی این جدایی را انجام می دهد. قابل درک است که برای مدتی احساسی خواهید شد و حفظ ارتباط با سابق خود به شما اجازه نمی دهد که از طریق آن احساسات به درستی کار کنید. به قول دوآ لیپا، «من قوانین جدیدی در زندگی دریافت کردم. قوانینی که او از آن‌ها صحبت می کرد، قوانینی برای غلبه بر یک احساسات دردناک بعد از جدایی بود.

وجود انکار در ارتباط با این موضوع

شاید شنیدن آن سخت و درک آن غیرممکن باشد، اما رابطه شما رو به پایان است و باید ادامه دهید. عشق سابق شما برنمی گردد. انکار آن به شما اجازه نمی دهد که آرام تر شوید. شما درگیر یک سری احساسات دردناک بعد از جدایی خواهید شد. به یاد داشته باشید که نمی توانید کسی را مجبور کنید که با شما باشد. بهتر است آنقدر برای خود ارزش قائل شوید که نمی خواهید با کسی باشید که نمی خواهد با شما باشد. رهایی رابطه صدمه می زند، اما شما را برای ایجاد رابطه مناسب باز می گذارد.

انکار احساسات

همانطور که ممکن است جدایی را انکار کنید، ممکن است احساسات خود را در مورد جدایی انکار کنید. این به همان اندازه بد است که نشناختن پایان رابطه. این شما را از گذراندن روند سوگواری و بهبودی باز می دارد. هیچ ایرادی ندارد که بپذیرید عاشق آن شخص هستید و ناراحتید که رابطه رو به پایان است. برای غلبه بر آن‌ها باید آن احساسات را بشناسید. در غیر این صورت تا زمانی که روان شما دیگر نتواند آن‌ها را در خود نگه دارد آن‌ها را در خود نگه می دارید. اگر این اتفاق بیفتد، ممکن است در نهایت تصمیمات بدی با بار احساسی بگیرید.

قرار با شخصی دیگر بعد از احساسات دردناک بعد از جدایی

به نظر می رسد برخی از افراد به سرعت پس از جدایی خود را ترک می کنند و برخی از آن‌ها ممکن است واقعاً خوب باشند. با این حال، این احتمال وجود دارد که اکثر آن‌ها اینطور نباشند. آن‌ها حاضر نیستند با کسی قرار بگذارند. در برخی سطوح روابط، یک تاریخ بازگشت ممکن است به شما کمک کند تا با جدایی روبرو شوید. با این حال، آنچه احتمالاً رخ می دهد این است که فرد جدید متوجه می شود که آن‌ها فقط به این رابطه به چشم یک درمان برای گذشته دردناک شما نگاه می کنند.

نکته

این می تواند حتی احساسات دردناک بعد از جدایی به شما بدهد. شما می توانید با ایجاد زمان کافی برای بهبودی قبل از اینکه وارد قرار ملاقات شوید، از این امر جلوگیری کنید. هنگامی که آماده شدید، می توانید جستجوی عشق واقعی خود را بدون آسیب  آغاز کنید.

خصومت نسبت به عشق سابق خود

خوب، پس به شما گفته شد که احساسات خود را انکار نکنید. با این حال، پرخاشگری و خشونت نسبت به سابق خود چیزی نبود که درباره آن نصیحت بود. خشونت هرگز چیزی را حل نمی کند. شاید فکر می کنید اگر به اندازه کافی عاشق هستید، همسر سابقتان می بیند که چقدر او را دوست دارید و به سمت شما بازمی گردد.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

علاوه بر چیزهای واضح، وجود خصومت نسبت به کسی انرژی متمرکز زیادی می خواهد. این بدان معناست که شما بر آنچه مهم است تمرکز نمی کنید. این باعث ایجاد مجموعه ای از احساسات نابسامان می شود و متأسفانه این احساسات ناپایدار می تواند راهی برای خصومت باشد. این یک چرخه ناخوشایند است که خبر بدی برای همه افراد درگیر است.

دوری از مردم

وقتی از نظر عاطفی در مشکل هستید، ممکن است به سختی با مردم درآمیخته شوید. آخرین کاری که می خواهید انجام دهید این است که در کنار افراد شادی باشید که طوری رفتار می کنند که گویی احساسات دردناک بعد از جدایی وجود ندارد. این دقیقاً همان چیزی است که باید پس از جدایی از انجام آن اجتناب کنید. همراهی در کنار دوستان و خانواده یکی از بهترین راه ها برای مقابله با احساسات بد است. آن‌ها به شما یادآوری می کنند که شما خیلی بیشتر اهمیت دارید. آن‌ها به شما یادآوری می کنند که زندگی می تواند دوباره خوب شود. تنهایی فقط به شما فرصت می دهد تا در احساسات خود غوطه ور شوید.

منابع
وبسایت powerofpositivity

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا