کنار آمدن با شکست عشقی | با شکست عشقی چطور کنار بیاییم؟

کنار آمدن با شکست عشقی چگونه است؟ جدا شدن، خداحافظی کردن از کسی که زمانی به شما خیلی نزدیک بوده و عشق عمیقی به یکدیگر داشته اید است.

همه ی ما به نوعی در این شرایط بوده و می دانیم چه حسی را برایمان ایجاد می کند.

همه ی ما زمانی قلبمان شکسته است. وقتی این اتفاق برای خود شما می افتد ویران کننده است. این درد حضور داشته و واقعی است. گاهی حس می کنید کاملا ناامید شده و پناهی ندارید و هیچگاه نمی توانید این آسیبی که به شما خورده است را فراموش کنید.

چیزهای مهمی که باید یادتان بماند این است که کسانی در کنار شما حضور دارند و همیشه در انتهای این راه تاریک نور بوده و راهی است تا به شما کمک کند از آن خارج شوید. شما باید درک کنید که گذر از یک جدایی شاید غیرممکن به نظر برسد اما در اینجا تنها زمان است که اهمیت دارد. راه هایی است که می توانیم به شما کمک کنیم تا دوباره شادی و صلح دوباره در زندگی خود را به دست آورید.

گام هایی که می توانید برای بهبود این جدایی بردارید.

  1. تمام تماس خود را با او قطع کنید.

با شکست عشقی چطور کنار بیاییم؟
کنار آمدن با شکست عشقی چرا؟

این مورد حقیقتا قانون شماره یک در جدایی است. فاصله ی خود را حفظ کرده و به او پیام یا ایمیل نداده، ملاقات نداشته یا تلفن نزنید. باید این فرد را از فیس بوک یا هر رسانه ی اجتماعی دیگری که در ان بوده است پاک کنید. شاید این کار دائمی نباشد اما وقتی شما در شرایطی هستید که مستعد هرگونه بی احترامی یا کلمه ی عاشقانه می باشید بهتر است اصلا این فرد در دسترستان نباشد. برگشت به رابطه ای که برای شما درست پیش نرفته است ریسک بزرگی خواهد بود. شاید نتیجه ی این ارتباط یک جنگ لفظی باشد که باعث آسیب و اضطراب بیشتری خواهد شد. برداشتن این ارتباط باعث می شود سریع تر بتوانید از این مسیر عبور کنید.

این ها را امتحان کنید:
  • یک لیست تماس های اضطراری برای خود تهیه کنید که شامل تمامی شماره های تماس دوستانتان باشد، وقتی قصد می کنید با شریک عشقی قدیمی خود تماس بگیرید به جای آن به سراغ دوستان و خویشاوندان رفته و با آن ها تماس برقرار کنید.
  • فعالیتی را انتخاب کنید که می توانید جایگزین تمایل به پیام دادن، تماس گرفتن و صحبت کردن با او کنید، چیزی که فورا بتوانید به ان دسترسی داشته باشید، مانند دیدن برنامه ی تلویزیونی مورد علاقه یا پیاده روی در اطراف مغازه های محلی.
  1. بگذارید احساساتتان را نشان دهید.

با شکست عشقی چطور کنار بیاییم؟

چرا؟

گریه کنید، جیغ بکشید و فریاد بزنید. تا زمانی که این کار به خودتان یا هیچ کس دیگری آسیب نزند راه هایی برای آزادسازی احساسات خود و رها شدن از دردی که دارید پیدا کنید. وقتی دیگران دوستانه و از روی محبت به شما می گویند که جدایی سخت است یعنی دوستتان دارند و شما را درک می کنند. سعی نکنید این بخش از جدایی را از خودتان دور کنید یا بگذارید در وجودتان رشد کرده و ماندگار شود. هرچقدر که این جدایی برای شما سخت یا آسان بوده است بازهم به طور طبیعی احساساتی منفی را تجربه خواهید کرد. به احساسات خود احترام گذاشته و بدانید هرچه بگذارید خود را نشان دهند شدت کمتری خواهند یافت. این کار کمک می کند از ان ها بگذرید.

این ها را امتحان کنید:

  • به اهنگ های غمگین گوش دهید. تحقیقات نشان داده اند گوش دادن به آهنگ های غمگین می تواند شما را شادتر کند. گوش دادن به این اهنگ ها می تواند احساسات منفی و وضعیت خلقی شما را تنظیم کند. اگر حس می کنید نیاز دارید لیستی از اهنگ های غمگین برای خودتان تهیه کنید. جای آرامی را پیدا کنید، بگذارید احساسات شما بیرون بیایند و به خودتان کمی آرامش دهید.
  1. این حقیقت را بپذیرید که همه چیز تمام شده است، حداقل برای حالا.

چرا؟

تطابق با پایان یافتن یک رابطه کمی شبیه به یک برنامه ی 12 مرحله ای است. با دور شدن از این فرد شما سریع تر شرایط را خواهید پذیرفت. استراتژی بهبود شما بیشتر به زمان وابسته است اما راه های دیگری نیز هستند که در کنار گذر زمان می توانید انجام دهید. سعی کنید به این شرایط واقع گرایانه نگاه کنید، حتی اگر با این جدایی موافق نیستید. زیاد برای خودتان تحلیل نکنید که چه چیزهایی می توانستند متفاوت باشند.

شایدها و بایدهای زیادی وجود دارند و فکر کردن در مورد آن ها باعث می شود گیج شوید. زمانی که شما در رابطه بودید کارهایتان اهمیت داشتند. حالا دیگر مهم نیستند. هدف شما حالا رسیدن به جایی است که نباید در مورد شرایط با خودتان مبارزه کنید. کمی زمان می برد تا قلب شما حقیقت را بپذیرد اما حالا تنها باید قبول کنید این رابطه تمام شده است.

این را امتحان کنید:
  • هرچیزی که خاطرات شما را تداعی می کند از بین ببرید و همه چیز را دور از دید بگذارید.
  • به خودتان بگویید همه چیز تمام شده و زمان رفتن به سمت آینده و شروع فصل تازه ای از زندگی است.
  • با دوستان و خانواده ی خود صحبت کنید زیرا زمانی که در یک شرایط سخت گیر افتاده اید دیدن یک دیدگاه بزرگتر کار سختی است.
  1. کنار آمدن با شکست عشقی – خودتان را پیدا کنید.

چرا؟
با شکست عشقی چطور کنار بیاییم؟

این احتمال وجود دارد که بخشی از خودتان را در رابطه گم کنید. حالا این شانس را دارید تا دوباره خودتان را پیدا کرده و بتوانید شاد باشید. این یکی از فواید جدایی شماست پس قدر آن را بدانید. شاید سرگرمی ای که قبلا دوست داشتید را کنار گذاشته اید یا رفتن به وان معطر را فراموش کرده باشید. می توانید برای شام هرچیزی که دوست دارید را بخورید. چیزهای شخصی زیادی هستند که شما را خاص می کنند تنها کافی است دوباره آن ها را پیدا کنید و حستان را برگردانید. در نهایت شاید در رابطه ای رشد کرده باشید که بتوانید چیزهای جدیدی در مورد خودتان را کشف کنید.

این ها را برای کنار آمدن با شکست عشقی امتحان کنید:
  • یک مکالمه با تمرکز ذهنی با خودتان داشته باشید و سعی کنید شخصبت واقعی خود را پیدا کنید. پرسیدن برخی سوالات از خودتان کمک می کنند بیشتر در مورد خودتان و اینکه واقعا می خواهید کجا باشید اطلاعات پیدا کنید.
برخی سوالاتی که می توانید امتحان کنید عبارتند از:
  • قبل از این رابطه زندگی من چطور بود؟
  • چه چیزی در خودم را بیشتر تحسین می کنم؟
  • در زندگی می خواهم به چه برسم و باید چطور شروع کنم؟
  • مهم ترین چیزی که باید در زندگی خود بهبود ببخشم چیست؟
  • اگر دوست داشتن خودن در زندگی اولویت من بود ایا هنوز هم این کارها را انجام می دادم؟
منابع
lifehack.org

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا