چند آسیب عاطفی که کودکان مورد آزار و اذیت به زندگی بزرگسالی خود حمل می کنند

کودکان مورد آزار و اذیت آسیب های زیادی می بینند. آزار و اذیت در کودکان فقط آسیب جنسی نیست. گاهی اوقات رفتار نادرست والدین یا اعضای خانواده می تواند در آینده کودک مشکلاتی ایجاد کند. بسیاری از روانشناسان می گویند که اکثر آسیب های بزرگسالی ریشه در دوران کودکی افراد دارد. این که در دوران کودکی چه نوع روش مراقبتی را برای کودکانتان انجام دهید بسیار مهم است. آزار عاطفی در دوران کودکی باعث ایجاد اختلالات روانی می شود.

طوری که حتی این اشخاص  در آینده و در ازدواج خودشان دچار مشکلاتی خواهند شد. نحوه درمان آزار عاطفی در دوران کودکی نیز متفاوت است. گاهی اوقات ژنتیک خانوادگی می تواند این مشکل به به وجود بیاورد. اما موضوع مهم این است که این گونه افراد چه فشار های روانی را در جوامع متحمل می شوند. روان شناسان نظریه های مختلفی برای برخورد با این گونه افراد ارائه داده اند. یکی از مواردی که در دنیای امروز مورد بحث است ناملایمات دوران کودکی است.

اختلالات مختلف در دنیا و کودکان مورد آزار و اذیت

هر فردی می تواند در طول زندگی خود اختلالات مختلفی را تجربه کند. یکی از اختلالاتی که درباره آن صحبت کردیم اختلالات سو استفاده در کودکان است. مشکلات عاطفی در افراد مختلف متفاوت است. برخی افراد هستند که ممکن است به خاطر اتفاقات در دوران کودکی دچار اختلالات عاطفی شوند. ورزش یکی از راه هایی است که به ما در هر مشکلی می تواند کمک کند. شما می توانید از طریق مشورت با درمانگران هم مشکلات کودکان خود را بهبود ببخشید. یکی از نکاتی که باید بدانید این است که بتوانید مدیریت داشته باشید. تشخیص و مدیریت بیماری می تواند به شما کمک کند تا روند درمانی بهتری داشته باشید.

کودکان مورد آزار و اذیت – اختلالات روانی

در این زمینه به خصوص باید در نظر داشت که با یک نوع از یک فرایند نمی توان گفت که شما دارای آن مشکل هستید. یکی از نکاتی که همه باید بدانند این است که با استفاده از یک یا دو مورد نمی توان تایید کرد که اختلالاتی وجود دارد یا خیر. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با چند آسیب عاطفی که کودکان مورد آزار و اذیت به زندگی بزرگسالی خود حمل می کنند، صحبت کنیم.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

تصدیق سابقه شخصی سوء استفاده شجاعت زیادی می طلبد.

چگونه کودکان مورد آزار و اذیت مغز متغیری دارند؟

کودکان مورد آزار و اذیت آسیب های مختلفی دیده اند. بی توجهی در دوران کودکی می تواند منجر به تغییرات دائمی در مغز انسان در حال رشد شود. به نظر می رسد این تغییرات در ساختار مغز به اندازه کافی قابل توجه است که به طور بالقوه باعث ایجاد مشکلات روانی و عاطفی در بزرگسالی می شود، مانند اختلالات روانی و سوء مصرف مواد. حدود 14 درصد از افراد در کشور های مختلف گزارش می دهند که در دوران کودکی خود سوء استفاده عاطفی یا بی توجهی را تجربه کرده اند. سوء استفاده عاطفی می تواند شامل موارد زیر باشد:

  • توهین، ناسزا گفتن یا فحش به کودک
  • تهدید به آسیب جسمی کودک

ایجاد وحشت یا ایجاد احساس ترس در کودکان مورد آزار و اذیت

ناملایمات دوران کودکی شامل ناتوانی در برآوردن نیازهای عاطفی کودک است. این می تواند شامل عدم موفقیت در موارد زیر باشد:

  • به کودک ایمان داشته باشید
  • یک خانواده صمیمی ایجاد کنید
  • کاری کنید که کودک احساس خاص یا مهم بودن کند
  • پشتیبانی ارائه دهید
  • کمک کنید تا کودک موفق باشد

چگونه ناملایمات دوران کودکی به مغز آسیب می رساند

کودکان مورد آزار و اذیت به علت سختی های که کشیده اند وقتی بالغ می شوند، آسیب های  خود را تمام شده نمی بینند. در عوض، اثرات آن شما را تا بزرگسالی همراهی می‌کنند و اوضاع را کمی پیچیده‌تر از آن چه در غیر این صورت می‌شد، می‌سازند. ممکن است متوجه شوید که کمی بیش از حد با شرایط سلامت عاطفی و جسمی دست و پنجه نرم می کنید. ممکن است احساس کنید هر چقدر هم که تلاش کنید هیچ پیشرفتی ندارید. با این حال، روانشناسان توضیح می دهند که لازم نیست به این روش زندگی کنید. یادگیری درمان ناملایمات دوران کودکی می تواند به شما امید، پاسخ و بینش مثبت بدهد.

چند آسیب عاطفی که کودکان مورد آزار و اذیت به زندگی بزرگسالی خود حمل می کنند.

رنج از هرگونه سوء استفاده، زخم های عاطفی عمیقی بر جای می گذارد. در حالی که کبودی‌ها، بریدگی‌ها و شکستگی‌های اندام در نهایت بهبود می‌یابند، غلبه بر این آسیب عاطفی در کودکان مورد آزار و اذیت می تواند یک عمر طول می‌کشد. مسئله این است که سوء استفاده باعث خیانت در امانت می شود. به عنوان مثال، یک کودک به والدین خود وابسته است تا از آن‌ها محافظت کنند و در حین رشد از آن‌ها محافظت کنند. تنها چیزی که باید روی آن تمرکز کنند، بازی و لذت از سبک زندگی بی دغدغه است. با این حال، هنگامی که والدین به کودکان مورد آزار و اذیت به شیوه ای توهین آمیز تجاوز می کنند، اعتماد آن‌ها را نسبت به افرادی که بیشتر دوستشان دارند از بین می برد.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

صدمه های این اتفاق خیلی عمیق تر است این عذاب به قدری عمیق است که مغز اغلب برای کنار آمدن با درد خود را دوباره سیم کشی می کند. اگر فقط می توانستید آن صفحات را در کتاب زندگی خود بازخوانی کنید، یا ممکن است راهی برای پاک شدن تصاویر و فلاش بک هایی که به ذهنتان می رسد وجود داشت.

زخم های عاطفی بزرگسالی را تغییر می دهد

کودکان مورد آزار و اذیت می آموزند که برای زنده ماندن چه کاری باید انجام دهند. چیزهایی که برای شما اتفاق افتاده است به شما انگیزه می دهد که  ممکن است زنده بمانید. گذشته شما را وادار می کند که به شیوه خاصی به افراد و عوامل استرس زای زندگی پاسخ دهید. برای تمام مواقعی که در دوران کودکی احساس بی دفاعی می‌کردید، حالت حفاظت از خود شما بیش از حد فعال می‌شود. در این‌جا چند آسیب عاطفی وجود دارد که کودکان مورد آزار و اذیت به زندگی بزرگسالی خود حمل می کنند. شما به راحتی می توانید افرادی را در زندگی خود قرار دهید که با شرح این مسائل مطابقت داشته باشند.

ناتوانی در اعتماد

همانطور که در بالا بحث شد، هنگامی که اعتماد شکسته شد، کودکان مورد آزار و اذیت تغییر می کنند. در بزرگسالی، دوستیابی یا داشتن یک رابطه معنادار را دشوار می کند.

نارسایی های جنسی

این امری عادی است که فردی که مورد آزار جنسی قرار گرفته است به رابطه جنسی به عنوان یک عمل کثیف و شرم آور نگاه کند. آن‌چه برای لذت از یکدیگر و ایجاد ارتباط در سطح فیزیکی ایجاد شده است به یک کابوس وحشتناک تبدیل شده است. برخی برای مبارزه با آسیبی که در اطراف این عمل وجود دارد، بیش از حد عصبی می شوند. اگر دختری توسط یکی از اعضای مرد خانواده مورد آزار جنسی قرار گیرد، ممکن است به رابطه همجنس‌گرا روی بیاورد. زیرا نمی‌تواند درد و رنج بودن با مرد دیگری را تحمل کند. هنگامی که چنین عمل صمیمی آلوده می شود، گیرنده های لذت را تغییر می دهد. برخی از این کودکان نمی‌دانند چگونه می‌توانند از چیزی لذت ببرند که این همه درد برایشان به همراه داشت.

ترس از مردان یا زنان در کودکان مورد آزار و اذیت

اگر والدین آن‌ها کودکی را مورد ضرب و شتم قرار دهند، ممکن است از نزدیک شدن دوباره به کسی بترسند. اگر پدر از کمربند برای آزار آن‌ها استفاده می‌کرد، ممکن است از افرادی که کمربند می‌بندند دوری کنند، زیرا می‌تواند محرکی برای ضربه روحی آن‌ها باشد. حتی تا مدت ها در بزرگسالی، زمانی که تهدید سوء استفاده از بین رفته است، مغز به یاد می آورد. محرک ها می توانند چیز بسیار کوچکی باشند، اما ذهن فرد را به سمت اعمال توهین آمیز برمی گرداند.

نیاز دائمی به اعتبارسنجی

نیاز دائمی به اعتبارسنجی، بخش بزرگی از بهبود زخم های گذشته است. یک کودک که اغلب با احساس بی ارزشی بزرگ می شود حتما مشکلی برای او وجود دارد. برای مقابله با این احساسات، آن‌ها به دنبال تایید از دیگران خواهند بود. آن‌ها باید یک کار خوب انجام دهند و مطمئن شوند که توجهی را که سزاوارشان است، جلب می کنند.

عزت نفس پایین در کودکان مورد آزار و اذیت

وقتی عزت نفس شکسته شود، بازگشت آن سخت است. حتی اگر آزاری در کار نباشد، یکی از کودکان می تواند عزت نفس بالایی داشته باشد در حالی که دیگری به سختی می تواند خود را در آینه نگاه کند. از طریق مشاوره و استفاده از جملات تاکیدی مثبت، می توان مسائل مربوط به احترام را ترمیم کرد.

بیماری روانی

متأسفانه، کسانی که از آزار و اذیت رنج می برند اغلب در بزرگسالی با مسائل مربوط به سلامت روان سروکار دارند. افسردگی، اختلالات اضطرابی مانند اختلال وسواس فکری اجباری و اختلالات شخصیت رایج هستند. مغز خود را دوباره بازسازی می کند و راه هایی برای مقابله پیدا می کند. اما روش های جدید مقابله اغلب به هم ریخته هستند و تغییرات نامطلوبی ایجاد می کنند.

بی ثباتی عاطفی

خودتنظیمی چیزی است که افراد در سنین پایین یاد می گیرند. وقتی ناراحت هستید، می‌توانید با شمارش نعمت‌هایتان یا تفکر به چیزهای خوشایند، خود را آرام کنید. متأسفانه، بسیاری از بزرگسالان توانایی های خود تنظیمی را از دست می دهند و باعث ایجاد مشکلاتی می شود. کودکان مورد آزار و اذیت به دنبال راه هایی برای آرامش خود خواهند بود، که می تواند آن‌ها را با مشکلات جدی مواجه کند. یک فرد ممکن است به دلیل عدم ارتقای شغلی در محل کار، دچار آشفتگی شود. آن‌ها نیاز به تلاش سریع تری دارند و نیاز به انگیزه برای ترشح آدرنالین و کورتیزول، هورمون های استرس، که درون خود احساس می کنند. برخی برای مبارزه با این احساسات به اعمال غیرقانونی مانند دزدی روی می آورند.

منابع
وبسایت powerofpositivity

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا