نشانه های صدمه زدن در روابط

روابط همیشه عالی نیستند. لحظاتی پیش می آید که هر دوی شما همدیگر را به هم می ریزد و ناراحت می کنید، حتی زمانی که عاشق هستید. در مقطعی از رابطه تان، همسر شما دچار اشتباه می شود و به شما صدمه می زند. شما دو فرد متفاوت هستید که یاد می گیرید با یکدیگر زندگی کنید. خطا و درس از آن ها همه فقط بخشی از این روند است. نشانه های صدمه زدن در روابط در این مقاله از همکده بررسی شده است. مرکز مشاوره همکده اولین و بزرگترین مرکز مشاوره در ایران می باشد. این مرکز ارائه دهنده خدمات حضوری و مشاوره تلفنی روان شناسی می باشد.

نشانه های صدمه زدن در روابط

برای اینکه شما و همسرتان بر هر مشکلی در رابطه خود غلبه کنید، هر دوی شما باید بتوانید آسیب هایی را که گاهی اوقات به یکدیگر وارد می کنید، تشخیص دهید. همچنین باید برای جلوگیری از تکرار آن کار کنید. اعتراف به اینکه اشتباه می کنید سخت است. اما این بدان معنا نیست که شما احساس گناه نمی کنید.

اگر همسرتان است که به شما آسیب زد، حتی اگر هنوز عذرخواهی نکرد، شاید نشانه‌هایی به شما معرفی کند که نسبت به کاری که انجام داد احساس بدی دارد.
حتی زمانی که یک رابطه به پایان رسیده است و شما فکر می کنید که همسر شما به سمت دیگری رفته است، برخی نشانه های آشکار وجود دارد که نشان می دهد همسر سابق شما بدتر از آنچه فکر می کنید احساس می کند. ممکن است در ابتدا آن را نگویند، اما احساس گناه به مرور زمان می‌تواند افراد را به انجام کارهای غیرمنتظره ترغیب کند.

اگر نمی دانید که همسر شما در مورد آزار رسانی به شما احساس خطا می کند، شاید به این نشانه‌ها دقت نکردید. به خواندن ادامه دهید تا ببینید آیا هر یک از رفتارهای زیر آشنا به نظر می رسد. نشانه های صدمه زدن در روابط را در ادامه بیان می کنیم.

او در حال دفاع است.

زمانی که کسی بداند در اشتباه است، معمول است که حالت تدافعی به خود بگیرد. او نمی خواهد یا نمی داند چگونه عذرخواهی کند. شاید او کمی خجالت زده است و احساس گناه می کند. بنابراین به رفتارهای کودکانه بازگشته و وضعیت را بدتر کرده است. اگر دوست پسر شما به این شکل عمل می کند، می تواند بازتابی از احساس او در درون باشد. او احساس گناه می کند و سزاوار توجه شما نیست، بنابراین با منزوی شدن بیشتر و دورتر شدن شما، خود را تنبیه می کند.

این یک راه سازنده برای مدیریت موقعیت نیست. اگر همسر شما این کار را انجام می دهد، باید او را در این مورد صدا کنید. ناراضی کردن هر دوی شما حتی بیشتر از آنچه که هستید، شما را به جایی نمی رساند. اگر هنوز فرصتی برای حل وضعیت وجود دارد و می‌خواهید در ازدواج خود دوام دهید، باید او را وادار کنید تا با آنچه که گفت یا انجام داد، روبرو شود.

هر چیزی را که او می گوید به دل نگیرید و خودتان را زیر بار رفتار او نگذارید. به او بفهمانید که مهیای صحبت در وقت او هستید و اعتراف به خطای خود و عذرخواهی برای آن اولین قدم برای رفع این مشکل است.

روشن کردن وضعیت، از نشانه های صدمه زدن در روابط

وقتی کسی احساس خطا می کند، یک واکنش سعی می کند موقعیت را ندید بگیرد. آن را جدی نگیرد، بنابراین مجبور نیست با کاری که انجام داد روبرو شود. اگر همسر شما احساسات شما را کوچک جلوه می دهد، سعی می کند مشکل را جدی تر جلوه دهد، بنابراین کمتر باید پاسخگو باشد. او نمی‌خواهد به وخامت موقعیت اعتراف کند. تشخیص دهد که باعث درد شما شد.

شما حق دارید هر طور که احساس می کنید احساس کنید، و این به عهده او نیست که تصمیم بگیرد چقدر مشکل جدی است. هر زمانی که یکی از شما از طرف دیگری آسیب دید، موقعیتی است که باید جدی بگیرید. امیدواریم همسر شما بداند این چیزی نیست که باید ساده گرفته شود. به سرعت نگرش خود را تغییر دهد و بابت کاری که انجام داد، عذرخواهی کند. اگر این کار را نکند، احترامی را که شایسته شماست به شما نشان نمی دهد و ممکن است فرد مناسبی برای شما نباشد.

سکوت بیش از حد معمول از نشانه های صدمه زدن در روابط

اگر واکنش فوری همسر شما پس از درگیری در زمانی که او در اشتباه است، ساکت و دوری است، احتمالاً به این دلیل است که او در این مورد احساس گناه می کند. او ممکن است با ابراز احساسات راحت نباشد یا نداند که چگونه با اشتباه رفتار کند. او شاید بلد نباشد که چظور به شما نزدیک شود. زیرا از گفتن حرف نادرست و آزار بیشتر شما می ترسد.

خاموش شدن راهی برای رفع مشکل در یک رابطه نیست. شاید برای پردازش آنچه اتفاق افتاد به وقت نیاز باشد. ممکن است احساس گناه کند. همچنان مسئولیت اوست که آنچه انجام داد، را بپذیرد و بابت آن عذرخواهی کند. شاید لازم باشد شما محرک باشید و از همسرتان دعوت کنید تا در مورد اتفاقی که افتاد صحبت کند و عذرخواهی کند. سعی کنید به او اطمینان دهید که می‌توانید از این مشکل عبور کنید. مهیای صحبت در مورد مسائل هستید. اما این مسئولیت اوست که به اعمالش احترام بگذارد و با عواقب آن مقابله کند.

او در تلاش است تا عشق شما را پس بگیرد.

این یکی از نشانه های صدمه زدن در روابط پس گرفتن عشق است. اگر همسر  احساس گناه می کند که باعث ناراحتی شما شد، یکی از روش های تشخیص این است که او پول نقدش را به هم می زند. به جای عذرخواهی، او سعی می کند با پرت کردن حواس شما با گل، هدایا یا  قرارهای عاشقانه سپوپرایزی محبت و بخشش شما را خریداری کند. او ممکن است عادت به عذرخواهی یا برخورد با درگیری نداشته باشد، بنابراین ساده ترین راه حل از نظر او این است که عشق شما را با برخی رفتارها از شما بخرد.

اگرچه خوب است، اما نشان نمی دهد که او آسیبی که به شما وارد کرده را جدی می گیرد. هر کسی می تواند برای کسی شکلات و گل بخرد. اما پول مشکل را حل نمی کند. لذت بردن از توجه بیشتر خوب است. اما مطمئن شوید که او اشتباه کرده است. اگر او این کار را نکند، وقتی هدیه دادن متوقف شد، چگونه می دانید که او باز به همان شکل به شما آسیب نمی زند؟

او بیش از حد معمول توجه دارد از نشانه های صدمه زدن در روابط

آیا همسرتان بیشتر شما را چک می کند؟ کارهای خانه را بدون اینکه از شما خواسته شود بیشتر انجام می دهد؟ یکدفعه فوق العاده خوب است؟ اگر او احساسات شما را خش دار کرد، این رفتار نشان می دهد که نسبت به کاری که انجام داد احساس گناه می کند. برای اکثر مردم، اعمال بلندتر از کلمات صحبت می کنند. اگر او حواسش جمع باشد، سعی می کند به شما نشان دهد که با وجود دردی که برایتان ایجاد کرده چقدر به شما اهمیت می دهد.

او ممکن است در بیان احساساتش با کلمات مشکل داشته باشد. اما می‌تواند با رفع برخی از فشارها و استرس‌ها برای اینکه همسر عالی تواند باشد، زندگی شما را آسان‌تر کند. او امیدوار است که با توجه بیشتر، راحت تر او را به خاطر صدمه ای که به شما وارد کرده ببخشید.

توجه بیشتر مشکلی را که او ایجاد کرده برطرف نمی کند. اما حداقل نشان می دهد که او اهمیت می دهد و برای آن متاسف است. در حال حاضر، از آن لذت ببرید. آن را به عنوان نشانی در نظر بگیرید که از کاری که انجام داد احساس پشیمانی می کند. امیدوار باشید که در مورد تکرار نکردن اشتباهات قبلی جدی است.

او عاشق تر است.

نشانه های صدمه زدن در روابط می تواند متفاوت باشد. اگر او به طور ناگهانی شما را به قرار ملاقات می‌برد، سفرهای ویژه‌ای ترتیب می‌دهد، برایتان گل می‌خرد، و همه راه‌ها را کنار می‌کشد، ممکن است تلاش کند ثابت کند که هنوز هم می‌تواند همسری باشد که همیشه می‌خواستید. او فقط برای شما هدایا نمی‌خرد. بلکه عاشقانه‌ترین رویاهای شما را برآورده می‌کند و باعث می‌شود احساس کنید شاهزاده خانم این داستان عاشقانه هستید.

او احساس گناه می‌کند، بنابراین، برای اینکه بتواند جبران کند، همسری است که همیشه می‌خواستید و آنطور که لیاقتش را دارید با شما رفتار می‌کند. او سعی می‌کند جرقه‌ای را که پیش از مشاجره داشتید را پس بگیرد و شما را مجبور کند دوباره عاشق او شوید. اگر او تلاش می‌کند، می‌دانید که علی‌رغم کارهایی که انجام داد، اهمیت می‌دهد. می‌داند که شایسته رفتار خوب هستید. این باعث نمی شود کاری که او برای آسیب رسانی به شما انجام داد،‌ رفع شود یا آنرا اصلاح کند. او هنوز باید با واقعیت ها روبرو شود. بپذیرد که کاری که انجام داد، خطا بود. اما حداقل این رفتار گامی در مسیر درست است.

از نشانه های صدمه زدن در روابط دعوا است

ممکن است تعجب کنید که چرا؟ اگر او نسبت به کاری که انجام داد احساس خطا می کند، آیا همسر شما با تلاش برای شروع بحث دیگری اوضاع را بدتر می کند؟ قصد او بدتر کردن اوضاع نیست. به احتمال زیاد او با شما دعوا می کند. زیرا از قبل احساس گناه می کند. سعی می کند تمرکز را از این واقعیت که به شما آسیب زد، منحرف کند.

اگر او موفق شد شما را به بحث و جدل بکشاند، شما اشتباه می کنید. او مجبور نیست مشکل اصلی و آسیبی را که به شما وارد کرده است، قبول کند. در عوض، او تمرکز خود را به این بحث جدید و نقش شما در آن معطوف کرده است. کار هوشمندانه‌ای که باید انجام داد، اگر او می‌خواهد بحثی را شروع کند، این است که راه بالا را در پیش بگیرد و درگیر نشوید. هیچ دلیلی به او ندهید که نادیده بگیرد که در وهله اول او عامل این مشکل بوده است.

وقتی کمتر حالت تدافعی دارد، به او نزدیک شوید تا ببینید آیا مهیا است با کاری که انجام داد، روبرو شود. از اینکه به شما آسیب زد عذرخواهی کند، تا هر دو بتوانید ادامه دهید. تا آن زمان، محتاط باشید و اجازه ندهید که او هیچ تقصیری را به گردن شما بیندازد.

نشانه های صدمه زدن در روابط – او برای تغییر تلاش می کند.

موثرترین روش برای اینکه کسی نشان دهد که واقعاً برای کاری که انجام داد متاسف است، ایجاد تغییراتی است که به شما قول داد. ممکن است در ابتدا چیزی واضح نباشد. این می تواند ارتباط بهتر با شما یا احترام بیشتر به مرزهای شما باشد. اما این واقعیت که همسر شما به گفتگوها عمل می کند و سعی می کند برای بهتر شدن تغییر کند، نشان می دهد که او از کاری که انجام داد پشیمان است. متعهد به ایجاد یک تغییر مثبت بخاطر ازدواج با شماست.

منابع
aconsciousrethink

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا