راه‌هایی که رابطه حسادت آمیز به عزت‌نفس شما آسیب می‌زند.

رابطه حسادت آمیز می تواند برای زوجین آسیب زا باشد. به طور کلی حسادت آسیب زیادی به زندگی افراد می رساند. یکی از مشکلاتی که حسادت می تواند ایجاد کند حس تنفر است. عزت نفس نیز در صورت حسادت بیش از حد در روابط می تواند آسیب زیادی ببیند. هر نوع رابطه ای بعد از مدتی ممکن است نیاز به برقراری ارتباط جنسی داشته باشد. ممکن است روحیات همسر شما نیز تغییر کند. روابط عاشقانه در افراد مختلف متفاوت است. ‌

برخی از افراد توانایی ایجاد رابطه ندارند. در واقع آن ها نمی توانند خود را به شخصیتی برسانند که به غیر از رابطه جنسی به چیز دیگری فکر کنند. شخصیت در افراد مختلف متفاوت است. رابطه جنسی انواع مختلفی دارد. گاهی اوقات در اطرافیان خودمان کسی را می ببینیم که اعتیاد به روابط جنسی دارند. این گونه اشخاص باید برای درمان خود به مشاوره مراجعه کنند. مشاوره می تواند برای روابط جنسی به افراد مختلف کمک کند. در مقاله های قبل در ارتباط با روابط مختلف صحبت کردیم. در ادامه می خواهیم ببینیم که راه‌هایی که رابطه حسادت آمیز به عزت‌نفس شما آسیب می‌زند چگونه است؟

خوشبختی در زندگی و رابطه حسادت آمیز

در مقاله های قبل در ارتباط با این که شادی و خوشبختی چه تاثیری بر ذهنیت افراد دارد صحبت کردیم. ما گفتیم که شادی و خوشبختی می تواند بر ذهنیت و جسم افراد تاثیرات بسیار زیادی داشته باشد. امروز بررسی خواهیم کرد که چند دلیل برای ترک رابطه سمی و نحوه دریافت کمک چگونه است. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با راه‌هایی که رابطه حسادت آمیز به عزت‌نفس شما آسیب می‌زند، صحبت کنیم.

تحقیقات در ارتباط با این زمینه

مردان همچنین می خواهند در مورد از دست دادن میل جنسی و رابطه حسادت آمیز خود مدیتیشن کنند. با امتناع از تسلیم شدن به  ارضای جنسی، انرژی از طریق بدن مرد به داخل او باز می گردد. این به او این امکان را می دهد تا در ساعاتی دیگر عشق بورزد و بعد از رسیدن به ارضای جنسی، احساس انرژی، تمرکز و شفافیت کند. برعکس احساس خستگی.

برای رابطه حسادت آمیز در روابط متعهد باشید که با یکدیگر صادق باشید

می توانید نسبت به یکدیگر متعهدتر باشید و رسیدن به بالاترین خود آسان تر خواهد بود.

از دست دادن رابطه جنسی و رابطه حسادت آمیز

این یک باور عمومی است که میل جنسی یا رابطه جنسی زنان به طور ذاتی در طول بارداری افزایش می یابد، اما اغلب درست برعکس است. عوامل دیگر می تواند به طور جدی میل جنسی یک زن باردار را تضعیف کند.

دلایل متعددی وجود دارد که چرا تغییراتی که یک زن در طول بارداری تجربه می کند می تواند بر وضعیت جسمی و عاطفی او و در نتیجه باعث از دست دادن میل جنسی او شود.

راه های سالم برای رابطه حسادت آمیز

ابراز حسادت در روابط یک احساس مشترک انسانی است و تقریباً همه ما آن را در مقاطعی در روابط، به ویژه روابط عاشقانه تجربه کرده ایم. گاهی اوقات این احساس حسادت زودگذر است. اما در برخی مواقع ممکن است این حسادت را فرا بگیرد و ممکن است احساس کنیم که باید این احساسات را به شریک زندگی خود ابراز کنیم. سوال این است که چگونه این کار را به شیوه ای سالم و مفید انجام دهیم. این کار باعث می شود تا احساسات و نگرانی های ما شنیده شود و خطوط ارتباطی و اعتماد در رابطه دست نخورده باقی بماند. بیایید نگاهی به معنای حس حسادت در روابط عاشقانه بیندازیم و چگونه با شریک زندگی خود در مورد این احساسات گفتگو کنید.

آیا حسادت در روابط طبیعی است؟

تجربه احساس ابراز حسادت در روابط بسیار رایج است.

راه‌هایی که رابطه حسادت آمیز به عزت‌نفس شما آسیب می‌زند.

حسادت به دور از یک احساس غیر معمول است. به هر حال، این پاسخ مغز به تهدیدی است نسبت به رابطه‌ای که شما آن را بسیار مورد توجه قرار می‌دهید. سطوح طبیعی و سالمی از این احساس وجود دارد، و هیچ مشکلی با تجربه رابطه حسادت گاه به گاه وجود ندارد. در واقع، تحقیقات نشان می دهد که یک سوم از تمام زوج های متاهلی که با هم در روش های درمانی شرکت می کنند، رابطه حسادت آمیز را تجربه می کنند. اما مشکلات زمانی به وجود می آیند که حسادت غیر منطقی و بیش از حد می شود. سطوح بیش از حد این احساس می تواند روابط را با بی اعتمادی، ناراحتی و درد پر کند. در حالی که حسادت خوب می تواند احساسات پرشور یا به اصطلاح مطالعات را افزایش دهد، زیاده روی در نهایت یک رابطه را از بین می برد.

نظر کارشناسان در ارتباط با این زمینه

کارشناسان می گویند که حسادت ناسالم ریشه در ترس از رها شدن دارد. وقتی نگران این هستید که کاملاً لایق عشق نیستید، یک سوگیری تأیید دارید که به دنبال دلایلی است که ممکن است دیگران شما را دوست نداشته باشند. این برای روابط وحشتناک و حتی بدتر برای اعتماد به نفس شما است. در این جا چند راه وجود دارد که رابطه حسادت آمیز به عزت نفس شما آسیب می رساند.

باعث مقایسه خود افراد می شود

مقایسه خود عمل مقایسه خود با رویدادها، افراد و ایده های دیگر است. در یک رابطه حسادت آمیز، این زمانی اتفاق می افتد که شما خود را با سایر افراد زندگی شریک زندگی خود مقایسه می کنید. وقتی فکر می کنید که شریک زندگی شما شخص دیگری را دوست دارد یا می تواند توسط شخص دیگری جذب شود، خود را با آن شخص مقایسه می کنید. این به عزت نفس شما آسیب می رساند زیرا:

هیچ مقایسه رفتاری با حسودی دقیق نیست

وقتی خود را با دیگران مقایسه می کنید، خود را با نحوه ارائه خود مقایسه می کنید. در رسانه های اجتماعی، آن ها بهترین جنبه های خود را به نمایش می گذارند. وقتی مردم در مورد آن ها صحبت می کنند، آن چه را نشان می دهند می شنوید. وقتی آن ها را ملاقات می کنید، آن ها را در کنار هم می بینید. در همین حال، شما عمیق ترین ناامنی ها و عیب های خود را می دانید. شما بدترین خود را با بهترین خود مقایسه می کنید و عزت نفس شما حتی بیشتر از این به پایین کشیده می شود.

حسادت کسانی را که خود را با آن ها مقایسه می کنید از انسانیت خارج می کند

حسادت باعث قطع ارتباط می شود.  منظور ما فقط قطع ارتباط با شریک زندگی شما در یک رابطه حسادت آمیز نیست. وقتی کسی را هدف حسادت خود می بینید، به تدریج از نظر شما فرد دارای احساسات کمتری می شود. آن ها به یک “چیز” منفور تبدیل می شوند – چیزی که خطرناک است. شما شروع به درک هر کاری می کنید که آن ها انجام می دهند به عنوان رابطه حسادت آمیز، گویی آنها دائماً مشغول بازی های فکری هستند. این نه تنها نادرست است، بلکه یک ویژگی مضر است  و باعث ایجاد احساسات منفی زیادی در مورد خود و دیگران می شود.

رابطه حسادت آمیز به ندرت باعث مقایسه مثبت رو به بالا می شود

مقایسه اجتماعی می تواند یک چیز بسیار مثبت باشد. این به شما انگیزه می دهد که بهتر باشید. زیرا احساس می کنید از کسانی که به آن ها نگاه می کنید الهام می گیرید. اما در یک رابطه حسادت‌آمیز، این نوع مقایسه‌ای نیست که به وجود می‌آید – شما خودتان را در برابر یک فرد بهتر مقایسه می‌کنید. اما این کار را به طور منفی با مقایسه خودتان می‌کنید. این فقط اعتماد به نفس شما را بدتر می کند، زیرا شخص دیگری را “بهتر” از خود می بینید.

باعث می شود از خود انتقاد کنید

وقتی حسود هستید، اعتماد به نفس خود را از دست می دهید. مقایسه‌ای که با دیگران انجام می‌دهید، فقط به این معنی نیست که تفاوت‌هایتان را متوجه شوید. شما فکر می کنید باید بیشتر شبیه کسانی باشید که به آن ها حسادت می کنید. بدتر از آن، عزت نفس پایین باعث افزایش خطر حسادت می شود. اگر مدتی است که این کار را انجام داده اید، به احتمال زیاد از خودتان انتقاد خواهید کرد. در یک رابطه حسادت آمیز، انتقاد از خود ممکن است توسط:

  • خودتان را با گذشته، اشتباهات حل شده تعریف کنید و باور داشته باشید که عشقتان ممکن است شما را به خاطر آن‌ها رها کند.
  • نسبت رویدادهای نامطلوب در رابطه خود به عنوان بازتاب مستقیم بی ارزشی شما، اغلب با این باور که اگر شما مانند شخص دیگری بودید ممکن است این اتفاق نمی افتاد.
  • تلاش برای شباهت به فردی که باعث حس حسادت شما می شود، در نتیجه حس خود را در این فرآیند مختل می کند.

بر اساس تحقیقات، عدم پذیرش اطمینان یا نگاه منفی به هر گونه تسلی، حتی زمانی که حمایت دریافت شده واقعی است.

رابطه حسادت آمیز باعث ایجاد فاصله در یک رابطه می شود

عزت نفس شما در یک رابطه زمانی حفظ می شود که شما و شریک زندگی تان گفتگوی باز داشته باشید و پیوند نزدیکی داشته باشید.

منابع
وبسایت powerofpositivity

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا