نشانه های ارتباط بد در ازدواج

ارتباط بد در ازدواج باعث جدایی و طلاق می شود. ازدواج یک امر مهم در دنیای امروز است. ازدواج یک فرایند آسان نیست و نیاز به تفکر زیادی دارد. در واقع باید این نکته را در نظر داشت که چه مسائلی برای زندگی مشترک لازم است. هر چند که ممکن است برخی خانواده ها ازدواج را آسان بگیرند. یا این که فشاری به فرزندان خود ایجاد نکنند.

اما نکته ای که مهم است این است که خود افراد بتوانند یک سری حداقال ها را برای داشتن زندگی مشترک داشته باشند. اگر تمامی این موارد را یک فرد تواند رعایت کند ممکن است باعث ایجاد طلاق شود. طلاق انواع مختلفی دارد و به علت های مختلفی انجام می شود. طلاق باعث آسیب های روانی می شود. در ادامه می خواهیم ببینیم که نشانه های ارتباط بد در ازدواج، چگونه است.

ناراحتی در روابط و ارتباط با ازدواج

این طبیعی است که در هر رابطه های ناراحتی یا بحث به وجود بیاید اما افراد باید بلد باشند که این عوامل را مدیریت کنند. برای همین امر روان شناسان می گویند که افراد باید بتوانند خصوصا بعد از ازدواج قدرت کنترل خشم خود را داشته باشند. جدایی و طلاق ممکن است باعث ایجاد مشکلات روانی در هر دو فرد و اگر بچه ای وجود داشته باشد در بچه آن ها هم مشکلاتی به وجود بیاید. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره آنلاین در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با نشانه های ارتباط بد در ازدواج، صحبت کنیم.

ارتباط بد در ازدواج و طلاق در افراد

داشتن یک ازدواج  و طلاق چیزی است که واقعاً می تواند برای شما ایجاد شود. شما همسرتان را دوست داشتید و در اصل قصد داشتید تا آخر عمر با هم باشید. با این حال، طلاق در دوران مدرن بسیار رایج است و گاهی اوقات ازدواج ها نتیجه نمی دهند. گاهی اوقات در رابطه شما احتمالاً می دانید که طلاق بهترین حالت را داشته است. اما این بدان معنا نیست که نمی توانید از آن چه اتفاق افتاده ناراحت باشید. عادی است که برای کنار آمدن با طلاق احساس ناراحتی کنید و ممکن است به زمان نیاز داشته باشید. این کار باعث می شود تا همه اتفاقات رخ داده را پردازش کنید. اگر با مسائل درست برخورد کنید، کنار آمدن با طلاق آسان تر می شود.

چند نکته کنار آمدن با طلاق به خاطر ارتباط بد در ازدواج

به چند نکته زیر برای کنار آمدن با طلاق توجه کنید. این نباید به شما این امکان را بدهد که  احساس کنید در زندگی گذشته گیر کرده اید.  در زندگی رو به جلو پیش بروید. پس از خواندن این نکات مقابله ای، باید بتوانید به راحتی از آن ها استفاده کنید. ممکن است بخواهید همه آن ها را امتحان کنید.  یا فقط از چند موردی که فکر می کنید بهترین کار را در زندگی شما می کنند استفاده کنید. در هر صورت، شما قادر خواهید بود این دوران سخت را پشت سر بگذارید.  در نهایت احساس کنید روزهای بهتری در پیش است.

برخی از افراد به دلیل اعتراف به احساسات خود با ارتباط بد در ازدواج مشکل دارند

برخی از افراد به دلیل اعتراف به احساسات خود با طلاق مشکل دارند. اگر احساسات خود را کنار بگذارید، در واقع شما به خودتان بدی می کنید. جدایی و طلاق موضوعات دشواری هستند که می توان به آن ها فکر کرد. اما این چیزی است که شما نمی توانید از آن اجتناب کنید و باید کنار آمدن با طلاق را انجام دهید. با خود صادق باشید و فکر نکنید که باید برای دیگران در زندگی خود جبهه قائل شوید. مردم در چنین شرایطی احساساتی هستند یا ناراحت هستند.

هنگام ارتباط بد در ازدواج  مراقب بچه های خود باشید

اگر با همسر سابق خود بچه دارید، مهم است که برای مراقبت از آن ها هر کاری که می توانید انجام دهید. شما هرگز نمی خواستید فرزندان شما از والدین جدا شده باشند، اما همه چیز به این شکل پیش رفت. بچه ها همیشه اصطلاحاتی مانند جدایی و طلاق را درک نمی کنند. این وظیفه شما است که به آن ها احساس امنیت دهید.  در حالی که شما در حال گذراندن به حالت عادی جدید برای رابطه خود هستید. در بیشتر موارد، برخی از انواع حضانت مشترک به خوبی انجام می شود.  شما می توانید حتی پس از نهایی شدن طلاق، والدین خوبی برای فرزندان خود باشید. والدین مطلقه لزوماً نباید دشمن باشند چرا که آن ها باید کنار آمدن با طلاق را انجام داده باشند. شما باید برای فرزندان با یکدیگر صمیمی باشید.

نکته ای مهم درباره ارتباط بد در ازدواج

گاهی حتی داشتن اقلام قدیمی که قبلاً در خانه به اشتراک می گذاشتید می تواند مشکل ساز باشد. افرادی هستند که به نظر می رسد تازه شروع به کار و دریافت چیزهای جدید را سالم بدانند.

نشانه های ارتباط بد در ازدواج

هر وکیل طلاق به شما می گوید که یکی از رایج ترین دلایل شکست روابط، ارتباط بد در ازدواج است. مردم مثل گذشته حرف نمی زنند و خودشان را ابراز نمی کنند. در حالی که برخی از این موارد را می توان به خاطر سایر دستگاه های تلفن همراه سرزنش کرد، بسیاری از آن ها به سادگی دو نفر هستند که تا تمایلی به ارتباط با هم ندارند. خبر بد این است که این ارتباط ضعیف فقط به نتیجه نهایی طلاق کفایت نمی کند. معمولاً علائم زیادی از مشکلات ارتباطی در این ارتباط بد در ازدواج وجود دارد. بسیاری از زوج ها ممکن است حتی از علائم آن آگاه نباشند.

مطالعاتی در ارتباط با این زمینه

بر اساس مطالعه‌ای که توسط دکتر مری اوگچی ایسر و سایر همکاران دانشگاه ایلوران، نیجریه منتشر شد، ازدواج بدون ارتباط مؤثر از بین خواهد رفت. به همین دلیل، شناسایی و رفع مشکلات ارتباطی قبل از اینکه ازدواج به نقطه فروپاشی برسد، ضروری است.

صحبت را جایگزین گوش دادن کردید.

یکی از مهم ترین شاخص های ارتباط بد در ازدواج زمانی است که ارتباط به یک مسیر یک طرفه تبدیل می شود. مطمئناً صحبت های زیادی در حال وقوع است. وقتی صحبت از اشتراک گذاری اطلاعات به میان می آید، شما دو نفر هیچ چیز را از دست نمی دهید. می توانید جزئیات روز خود را به اشتراک بگذارید یا در مورد هر فعالیت یا کاری که باید انجام دهید صحبت کنید.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

حتی ممکن است یک نفر نگرانی های عمیق تری مانند احساس خود در مورد چیزهای خاص را ابراز کند. اینجاست که قطع ارتباط واقعی به وجود می آید. شریک دیگر ممکن است به سادگی با صحبت بیشتر پاسخ دهد. مشکل این است که همه چیز فقط به صحبت نباید اختصاص داده شود. یکی یا هر دو طرف به سادگی به حرف دیگری گوش نمی دهند. شما همدیگر را می شنوید، اما آنچه را که گفته می شود پردازش نمی کنید و برای درک واقعی احساسات شریک زندگی خود وقت می گذارید.

خواسته ها و نیازهای شریک زندگی در برابر ارتباط بد در ازدواج

مثل این است که خواسته ها، نیازها و خواسته های هر فرد در حال تنظیم است. این نوع رفتار باید در ابتدای ازد، قبل از اینکه آسیب دائمی به ازدواج وارد کند، کنار گذاشته شود. هر فرد باید درک کند که فقط شنیدن شخص دیگر کافی نیست. هر یک از شما باید به آنچه شریک زندگی خود می گوید فکر کنید و آن را پردازش کنید. تنها در این صورت است که می توان ارتباط مؤثر را بازیابی کرد و راه حلی برای مشکلات دیگری که در حال وقوع هستند یافت.

 احساس می کنید که شریک زندگی تان چگونه است.

این رویای هر شخصی است – جستجوی کسی که در همان حالت های رفتاری او باشد. آن‌ها کسی را می‌خواهند که آنقدر با آن‌ها «هماهنگ» باشد که فرد به‌طور خودکار احساسش را بداند. در ظاهر، این خوب به نظر می رسد. این به این دلیل است که شما فقط با طیف محدودی از احساسات سر و کار دارید. با این حال، به خاطر داشته باشید که همه ما یک ذهنیت چالش برانگیز پر از احساسات هستیم که در زیر ارتباط بد در ازدواج مشخص است.

تا زمانی که ازدواج می کنید، باید تمام آن احساسات اولیه و آسان خوان را پشت سر گذاشته باشید. شما باید درک کنید که چیزی بیش از آن‌چه می توانید ببینید وجود دارد. این بدان معنی است که شما همیشه نمی توانید احساسات شریک زندگی خود را “بفهمید”.

عدم بیان احساسات و ارتباط بد در ازدواج

شما باید کاملاً بتوانید در مورد احساسات خود با یکدیگر صحبت کنید. هنگامی که در موقعیتی قرار می گیرید که نمی توانید یا نمی توانید در مورد احساسات خود با یکدیگر صحبت کنید، یک اختلال شدید در ارتباطات رخ می دهد. هرگز نباید زمانی باشد که احساسات شریک زندگی خود را فرض کنید و بالعکس. وقتی این اتفاق افتاد، وقت آن است که با هم جمع شوید و روی ارتباط بین خود کار کنید.

متوجه می شوید که حتی در کوچکترین مسائل نیز عصبانی هستید.

ممکن است به نظر برسد که شریک زندگی شما اخیراً نمی تواند هیچ کاری را به درستی انجام دهد. شما ممکن است تعجب کنید که چگونه او می تواند چنین حالتی داشته باشد. یعنی این که که کارهای ساده را حتی انجام نمی دهند، نیازهای ساده برآورده نمی شوند، و شما آنقدر اذیت می شوید که حتی نمی توانید آن‌ها را ذکر کنید. وقتی به آن فکر می‌کنید، بسیاری از این موقعیت‌ها دقیقاً همان موقعیت‌ها هستند.  حتی ممکن است زمانی وجود داشته باشد که فکر می کردید این تفاوت های ظریف کوچک زیبا هستند. مواقعی که به نظر می رسید شریک زندگی دچار ارتباط بد در ازدواج می شود

نکته ای در ارتباط با این زمینه

اگر مشکلات واقعی بین خود را برطرف کنید، می توانید مشکل عصبانیت را در هر زمینه ای حل کنید. تنها یک راه برای رفع این مشکلات عملی وجود دارد و آن تغییر ارتباط بد در ازدواج است. شما باید مایل باشید و بتوانید آن‌چه را که شما را آزار می دهد بیان کنید. این به معنای چیزهایی است که به آرامی از شما دور می شوند. شما همچنین باید بتوانید به حرف های شریک خود گوش دهید، اگر او می خواهد آن‌چه را که او را آزار می دهد بیان کند.

در صحبت با فردی خارج از ازدواج احساس راحتی بیشتری می کنید.

وقتی راحت‌تر از همسرتان با فردی دیگر  صحبت می‌کنید، مشکل واضحی در ارتباط بد در ازدواج وجود دارد. همسرتان باید همیشه اولین کسی باشد که هر زمان که نیاز به صحبت دارید می توانید به او مراجعه کنید. شما باید احساس راحتی در رابطه با همسرتان داشته باشید و همسرتان نیز باید همین احساس را نسبت به شما داشته باشد.

نکته

این بدان معنا نیست که شما هرگز نباید به دوستان یا خانواده خود اعتماد کنید. بلکه شما باید اولویت بندی کنید تا بتوانید خارج از رابطه خود با دیگران صحبت کنید. گاهی اوقات یک دیدگاه تازه در موقعیت ها می تواند دیدگاه جدیدی را در ازدواج برای شما پایه‌گذاری کند.

منابع
وبسایت powerofpositivity

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا