آیا رابطه با همسر سابق شما بهترین رابطه بعدی شما است؟

رابطه بسیار حساس و مهم است. در دنیای امروزی روابط حرف اول را می زنند. دیگر شما نمی توانید همه کارها را تنهایی انجام دهید. ارتباطات حتی در گذشته های دور هم مهم بوده است. با داشتن ارتباطات مناسب حتی جان افراد هم نجات پیدا کرده است. بنابراین برقراری ارتباط چه برای زندگی شخصی و چه موفقیت کاری مهم است. اما آیا ارتباطات در ازدواج نیز همین گونه است؟ آیا می توان در ازدواج هم ارتباط درستی ایجاد کرد؟ خیلی از افراد فکر می کنند همین که یک نفر را دوست دارند یعنی می توانند با تو ارتباط برقرار کنند. این گونه افراد معمولاً ازدواج را آسان می گیرند. روان شناسان می گویند که ازدواج مهم ترین و حساس ترین اتفاق زندگی هر فردی است. در ادامه می خواهیم ببینیم که آیا رابطه با همسرسابق شما بهترین رابطه بعدی شما است؟

افراد ممکن است در روابط خود چه دوستانه و چه کاری شکست  بخورند. نکته مهم اما کنار آمدن با این گونه شکست ها است. وقتی که فردی در این گونه روابط شکست بخورد با میزان کم و زیاد ممکن است دچار آسیب های روانی شود. دقیقا در این جا است که فرد برای صحبت کردن با شخصی دیگر نیازمند برقراری ارتباط است. حال این ارتباط می تواند با دوست آن فرد باشد یا این که او با همسر خود صحبت کند. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره آنلاین در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با آیا رابطه با همسرسابق شما بهترین رابطه بعدی شما است؟ صحبت کنیم.

تحقیقات درباره شروع یک رابطه جدید با همسر سابق خود

رابطه با همسر سابق

تحقیقات نشان می دهد که 40-50 درصد از افراد برای شروع یک رابطه جدید با همسر سابق خود متحد شده اند.

روابط مجدد از کیفیت روابط پایین تر و عملکرد بدتری نسبت به روابط هرگز خراب برخوردار نیست. مردم اغلب روابط خود را با شرکای سابق به دلیل احساسات طولانی مدت از سر می گیرند.

گذراندن یک رابطه عاشقانه خوشایند نیست. احساسات صدمه می بینند، نمونه ها کبود می شوند و برنامه ها در یک سمت تغییر می کنند. پس از جدایی، هر دو فرد سابق باید راهی برای مدیریت احساسات مختلف خود از غم، ناراحتی و (گاهی) تسکین پیدا کنند. فردی مجبور می شود جدا از رابطه با همسرسابق، زندگی خود را بازسازی کند. این کار سختی است.

مردم اغلب به رابطه با همسر سابق خود برمی گردند.

با این حال، مردم اغلب به شرکای عاشقانه قبلی خود برمی گردند. آن ها ممکن است پس از چند ماه جدایی دوباره با هم زندگی کنند. اما در موارد دیگر، آن ها پیش می روند.  و سال ها زندگی کاملاً جداگانه ای را پیش از یافتن راهی برای بازگشت به یکدیگر زندگی می کنند. برای مثال افراد معروفی مثل جنیفر لوپز و بن افلک را در نظر بگیرید. آن ها در سال 2004 از هم جدا شدند، با افراد دیگر ازدواج كردند.

سپس بعد از مدت ها از آن ها جدا شدند.  و سرانجام در سال 2021 دوباره به هم پیوستند. اگر چه این امر غیرعادی به نظر می رسد، الگوی بازگشت به شریک سابق در واقع كاملاً رایج است. براساس برخی برآوردها، 40-50 درصد از افراد برای شروع یک رابطه جدید با همسر سابق خود متحد شده اند.

آیا این ایده خوبی است؟ آیا باید به رابطه با همسر سابق خود بازگردید؟

در ادامه به بررسی این موضوع خواهیم پرداخت.

روابط دوباره اغلب کیفیت پایین تری دارند

رابطه با همسر سابق

نگرانی در مورد پیوستن مجدد به یک شریک سابق تا حدی در تحقیقات وجود دارد. شواهد نشان می دهد که روابط دوباره از نظر کیفی با روابط تنها متفاوت است. در مقایسه با روابطی که هرگز تجزیه نشده اند.همسران سابق دوباره تمایل دارند گزارش می دهند که موارد زیر را دارند:

  • رضایت کمتر
  • اعتبار سنجی کمتر احساس می شود
  • عشق کمتر.
  • رضایت جنسی پایین
  • کمتر به تحقق نیاز دارد

این بدان معنا نیست که پیوستن مجدد با همسر سابق مزایای زیادی دارد. علاوه بر این، هرچه بیشتر زوج ها از هم جدا شوند و دوباره با هم متحد شوند مزایایی دارد. ویژگی های منفی آن ها بیشتر در مورد روابطشان استناد می شود. با این حال، آن ها مدام برمی گردند. چرا این اتفاق می افتد؟

دلایلی که مردم به رابطه با همسر سابق باز می گردند؟

مردم به دلایل مختلف با شرکای سابق خود باز می گردند، اما دلیل اصلی چیست؟ احساسات دردناک شرکای سابق، به سادگی، بر یکدیگر تسلط ندارند. شواهد نشان می دهد که حفظ احساسات طولانی مدت شایع ترین دلیل برای بازگشت با شریک سابق است. به نظر می رسد که عشق هنگام وقوع جدایی متوقف نمی شود و می تواند مردم را تشویق کند تا دوباره با هم جمع شوند.

دلایل دیگر رابطه با همسر سابق عبارتند از:

اول که  مردم می دانند که از شریک سابق خود چه انتظاری دارند. و راحتی آشنایی کشش قوی ای دارد. چنین آشنایی ممکن است دلیل خوبی برای دور هم جمع شدن باشد. خصوصا وقتی گزینه دیگر قدم گذاشتن در دنیای ناراحت کننده دوستیابی است.

همراهی – مصاحبت.

رابطه با همسر سابق

تنهایی بار سنگینی برای حمل است. بنابراین رابطه با همسر سابق بیشتر می شود. اگر در روزها، هفته ها یا ماه ها پس از جدایی سبک نشود، شاید دور هم جمع شدن یک مشکل مهم را حل کند. اتحاد مجدد می تواند همراهی ایجاد کند. فایده ای که ممکن است از دلایل جدا شدن شرکای آن ها بیشتر باشد.

بینش، بصیرت، درون بینی.

مردم می توانند بعد از جدایی متوجه شوند که شریک سابق آن ها در واقع “یکی” است. آن ها همچنین ممکن است در غیاب خود درباره شریک سابق خود اطلاعات بیشتری کسب کنند. با در واقع تصورات خود را درباره این که آن شخص کیست ادامه دهند. همچنین به این موضوع می پردازند که چرا ممکن است همان طور که رفتار می کردند تغییر دهند. شرکای سابق ممکن است یکدیگر را بعد از گذر زمان ببینند. شاید به این دلیل که در واقع هر یک تغییر کرده و دنبال رابطه با همسر سابق هستند. آن ها بالغ شده اند یا به طرق دیگر تجربیات زندگی را داشته اند که اکنون آن ها را برای یکدیگر مناسب می سازد.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

همسر سابق هنوز از سایر شرکا بهتر است. گاهی اوقات، افراد با شریک سابق خود دور می شوند. چرا که متوجه می شوند که دیگر شرکای احتمالی موجود چندان جذاب نیستند.

پشیمان شدن

تجزیه می تواند ناگهان اتفاق بیفتد یا به تدریج در طول زمان آشکار شود. گاهی اوقات آن ها عمدی هستند، گاهی اوقات یک تصمیم برای رابطه با همسر سابق است. برخی از شرکای سابق دور هم جمع می شوند. چرا که معتقدند هرگز نباید در ابتدا از هم جدا می شدند.  و این جدایی را یک اشتباه پشیمان کننده می دانند. به خاطر شریک زندگی همه دیدارها به طور مساوی توسط هر دو طرف مورد نظر نیست. شواهد نشان می دهد که برخی از مردم نه به این دلیل که می خواهند، بلکه به این دلیل که احساس گناه می کنند یا مدیون سابق خود هستند، متحد می شوند. آن ها ممکن است برای همسر سابق خود احساس بدی داشته باشند. همچنین ممکن است دور هم جمع شدن را راهی برای مدیریت ناراحتی های سابق خود بدانند.

ایجاد رابطه با همسر سابق به مدت طولانی

شرکای سابق که متحد می شوند می توانند این کار را برای مدت طولانی انجام دهند. آن ها ممکن است با تعهد مجدد دوباره راه اندازی شوند. هر دوی آن ها ممکن است آمادگی این را داشته باشند که در کنار یکدیگر باشند که قبلاً وجود نداشت. آن ها ممکن است قدردانی جدیدی از یکدیگر داشته باشند که روابط آن ها را به سطح بعدی ارتقا دهد.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

رابطه با همسر سابق

با این حال، بسیاری از زوج های سابق مشکلات را در روابط تجدید شده خود ذکر می کنند. علاوه بر دور زدن احساسی جدایی و سپس اتحاد مجدد، افراد توجهاتی می کنند. در این توجهات آن هت ممکن است انتظار داشته باشند رابطه آن ها این بار متفاوت باشد. و وقتی متوجه می شوند که الگوها یا مشکلاتی ایجاد شده است. و آن ها که ممکن است در اولین بار آن ها را ناراضی کرده باشد، دوباره احساس ناامیدی و پشیمانی می کنند. آن ها ممکن است نگرانی دوستان و والدین را بیشتر از حمایت خود احساس کنند. و ممکن است سوال کنند که آیا واقعاً می توانند به شریک خود اعتماد کنند.

به یاد داشته باشید که دلایل مردم برای جدایی در ابتدا متفاوت است

با این حال، به یاد داشته باشید که دلایل مردم برای جدایی در ابتدا متفاوت است. به عنوان مثال، جدایی به دلیل عدم تطابق عادات یا اهداف انجام می شود.  این نوع جدا شدن با جدا شدن به دلیل عدم رضایت والدین یا حرکتی که باعث ایجاد رابطه طولانی مدت می شود، متفاوت است. به همین ترتیب، افرادی که به دلیل تنهایی یا احساس بد برای شریک سابق خود دور هم جمع می شوند احساسات خاصی دارند. آن ها ممکن است در رابطه جدید خود نسبت به افرادی که درک جدیدی از خود و شریک زندگی خود داشته اند، خوشحال نباشند.

https://www.psychologytoday.com/intl/blog/meet-catch-and-keep/202109/is-your-ex-your-best-next-partner

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا