نشانه هایی که شخصی فاقد امنیت عاطفی است

امنیت عاطفی یکی از مواردی است که هر زن یا مردی در روابط به آن ها نیاز دارند. امنیت به این معنا نیست که شما غیرت زیادی به خرج دهید یا أصلا اجازه خوشگذرانی به همسر خود ندهید. هر فردی که در رابطه بتواند نیاز های همسر خود را به درستی بشناسد بداند که چگونه در برابر بقیه افراد با او رفتار کند امنیت عاطفی را ایجاد کرده است. اما گاهی اوقات این واکنش های عاطفی جای منطق را در ذهن ما می گیرند. شوک های روانی مختلفی در دنیای روان شناسی وجود دارد. برخی از این شوک ها مثل شوک عاطفی می تواند آسیب زا باشد.

همان طور که می دانید آزار عاطفی در دوران کودکی باعث ایجاد اختلالات روانی می شود. طوری که حتی این شخص خصوصا اگر زن باید در آینده و در ازدواج خودش دچار مشکلاتی خواهند شد. نحوه درمان  آزار عاطفی در دوران کودکی نیز متفاوت است. گاهی اوقات ژنتیک خانوادگی می تواند این مشکل به به وجود بیاورد. اما موضوع مهم این است که این گونه افراد چه فشار های روانی را در جوامع متحمل می شوند. روان شناسان نظریه های مختلفی برای برخورد با این گونه افراد ارائه داده اند. یکی از مواردی که در دنیای امروز مورد بحث است امنیت عاطفی در دوران رابطه برای ازدواج است.

اختلالات مختلف در دنیا و امنیت عاطفی

هر فردی می تواند در طول زندگی خود اختلالات مختلفی را تجربه کند. یکی از اختلالاتی که درباره آن صحبت کردیم اختلالات جنسی است. اعتیاد جنسی در افراد مختلف متفاوت است. برخی افراد هستند که ممکن است به خاطر اتفاقات در دوران کودکی دچار اختلالات جنسی شوند. ورزش یکی از راه هایی است که به ما در هر مشکلی می تواند کمک کند. شما می توانید از طریق مشورت با درمانگران هم نارسایی جنسیتی خود را بهبود ببخشید. یکی از نکاتی که باید بدانید این است که بتوانید مدیریت داشته باشید. تشخیص و مدیریت بیماری می تواند به شما کمک کند تا روند درمانی بهتری داشته باشید.

امنیت عاطفی در دوران رابطه – اختلالات روانی

در این زمینه به خصوص باید در نظر داشت که با یک نوع از یک فرایند نمی توان گفت که شما دارای آن مشکل هستید. یکی از نکاتی که همه باید بدانند این است که با استفاده از یک یا دو مورد نمی توان تایید کرد که اختلالاتی وجود دارد یا خیر. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با نشانه هایی که شخصی فاقد امنیت عاطفی است، صحبت کنیم.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

تصدیق سابقه شخصی سوء استفاده شجاعت زیادی می طلبد.چگونه شوک عاطفی در دوران کودکی مغز را تغییر می دهد؟ در ادامه به بررسی این موضوع خواهیم پرداخت.

شوک عاطفی و امنیت عاطفی

ایمی داراموس، روانشناس، روانشناس بالینی دارای مجوز و نویسنده کتاب “درک اختلال دوقطبی” می گوید: شوک عاطفی واکنشی است که ممکن است به یک رویداد غیرمنتظره یا حادثه آسیب زا داشته باشید که شما را ناراحت می کند و عملکرد شما را سخت می کند. ممکن است هجوم احساسات طاقت‌فرسایی را تجربه کنید که آماده درک یا پاسخگویی به آن نیستید، که می‌تواند باعث شود بدن شما در حالت شوک قرار گیرد.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

به گفته دکتر داراموس، امنیت عاطفی اغلب بخشی از واکنش مبارزه یا فرار است. روشی طبیعی اما دردناک است که مغز شما به چیزی که به عنوان تهدیدی برای سلامتی شما می‌بیند، واکنش نشان می‌دهد.

نشانه هایی که شخصی فاقد امنیت عاطفی است

امنیت عاطفی مقدس ترین و مهم ترین استعدادی است که هر انسانی می تواند داشته باشد و باید همیشه از آن محافظت و مراقبت کرد. اما این اذعان وجود دارد که حفظ امنیت عاطفی می تواند گاهی اوقات دشوار باشد. فصل هایی در زندگی هر فردی وجود دارد که حفظ این وضعیت می تواند چالش برانگیز باشد. توجه به این علائم برای بهزیستی ما ضروری است. زیرا دوست داشتن خود برای رسیدن به شادی حیاتی است. بدون امنیت عاطفی سالم، دوست داشتن خود را همیشه چالش برانگیز می کند. ما تبدیل به شخصی می شویم که می توانستیم باشیم.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

ما در خطر از دست دادن مهارت های اجتماعی خود قرار می گیریم، بنابراین نمی توانیم ارتباط برقرار کنیم. بدون مهارت های اجتماعی، هوش اجتماعی را نیز از دست می دهیم. فقدان امنیت عاطفی می تواند به مجموعه ای از مسائل منجر شود که اکثر آن‌ها از آن بی خبرند.

چند نشانه که نشان می دهد فردی فاقد امنیت عاطفی است

آگاهی از امنیت عاطفی خود در کنار اطرافیان بسیار مهم است. شما باید هوش اجتماعی را بشناسید تا شاهد این تغییرات باشید. در زیر ده نشانه آشکار از عدم این زمینه شخصی و علل احتمالی آن آورده شده است.

کسی که فاقد امنیت عاطفی است سریعاً فحاشی می کند.

اطمینان از خود و آن چه می توانید به دنیا ارائه دهید به معنای کنترل منطقی بر احساسات خود است. اگر فاقد آن امنیت و اطمینان هستید، می تواند شما را مستعد طغیان کند. شما به سرعت از عصبانیت و طغیان بلند برای محافظت از ترس خود استفاده می کنید و این می تواند یک مکانیسم مقابله باشد. داشتن امنیت عاطفی قوی به این معنی است که اجازه ندهید چیزهای نسبتاً جزئی زیر پوست بریده شوند. مواجهه با طرد شدن از طرف شریک یا همکار نباید باعث ایجاد نارضایتی شود. درعوض، باید فرصتی برای نگاه کردن به آینده در مورد چگونگی بهبود دفعه بعد باشد.

احساسات افراد و مشکلات عاطفی

احساسات مهم هستند و باید ابراز شوند. اما این قابلیت عاطفی به معنای درک زمانی است که مناسب است. اما اگر مستعد دشنام های پر احساس هستید، این نشان دهنده فقدان امنیت عاطفی است. نه تنها این، بلکه فقدان مهارت های اجتماعی را نیز آشکار می کند.

احساس درماندگی و ناامیدی

زندگی پر از شادی و سرگرمی است. احساس شکستگی و پریشان در یک دوره طولانی یک علامت هشدار دهنده است. شما نمی توانید خود را از این مکان تاریک بیرون بیاورید. بدون پشتوانه عاطفی قوی، به راحتی می توان به بیماری های جهان اجازه داد. شما باید یاد بگیرید که با درک بهتر شدن زندگی، منفی گرایی را جبران کنید. اما بدون امنیت عاطفی، غیرممکن است.

فردی که یک فرایند را به صورت پایینی برخوردار است، زمانی که زمان ابراز همدردی با دیگران فرا می رسد، بی احساس می شود. ناتوانی در تسلی دادن یا تشخیص کسی که درد دارد نشان دهنده فقدان هوش اجتماعی است. برخی افراد با دیگران گریه می کنند یا از دیگران متنفرند. اما لوح خالی بودن نشانه خوبی نیست. مردم برای احساس سرزندگی به ارتباطات عاطفی نیاز دارند و داشتن این عدم آگاهی می تواند برای فرد رنجور ویرانگر باشد.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

دوستی که یکی از والدین خود را از دست بدهد لحظه ای برای دلداری آن‌ها خواهد بود. این رفتار یک عنصر حیاتی در هوش اجتماعی است. اما هیچ کاری نکردن یا احساس نکردن چیزی نشان دهنده فقدان همدلی است.

مشکل در روابط

چه دوستانه و چه عاشقانه، طبیعتاً یک عنصر عاطفی در روابط وجود دارد. احساسات باید در یک رابطه پر رونق به اشتراک گذاشته شوند. یک شریک باید بداند که می تواند در مورد هر چیزی با طرف مقابل خود صحبت کند. عدم امنیت عاطفی به این معنی است که نمی توانید آن لحظات را به اشتراک بگذارید. یا ترس از آسیب پذیر بودن در برابر کسی دارید زیرا نمی خواهید آسیب ببینید. این به شما احساس ناراحتی و تنش می دهد. زیرا شما عادت دارید همه چیز را در خود نگه دارید.

با عدم همدلی، توانایی ارائه حمایت عاطفی را ندارید که در یک رابطه بسیار مهم است. بنابراین حفظ هر رابطه ای را بسیار دشوار می کند. روابط در مورد آسیب پذیری هستند. بدون آن‌ها، گویی آن ها را از خود دور می کنید.

مصرف زیاد مواد مخدر یا الکل

نوشیدن یا استفاده از مواد مخدر بالاتر از سطح مصرف معمولی می تواند یک راز را فاش کند. بدون توضیح آن، مصرف می تواند تلاشی برای پنهان شدن از همتایان یا طردها نشان دهد.  وقتی مهارت‌های اجتماعی کم است، مواد مخدر یا الکل وارد می‌شود. این به افراد کمک می‌کند تا خود را به گونه‌ای بیان کنند که قبلاً نمی‌توانستند. این نشان می دهد که آن ها با خود واقعی خود مطابقت ندارند، که شما سعی می کنید پشت این نقاب پنهان شوید.

به دنبال جلب رضایت دیگران بالاتر از خودشان هستند

کمک به دیگران همیشه خوشایند است. اما زمانی می رسد که آسیب زا می شود. وقتی امنیت عاطفی ندارید، کمک به دیگران راهی برای پنهان شدن از خودتان است. شما نمی خواهید به خودتان کمک کنید یا با مشکلات خود کنار بیایید، بنابراین به دیگران کمک می کنید. این از ترس از نگاه عمیق به آن چه ممکن است به شما صدمه بزند ناشی می شود. اما در نهایت این درد درونی را متوقف نمی کند.

فردی با امنیت عاطفی پایین انتقاد سازنده را شخصاً می پذیرد

طرد شدگی چیزی است که اکثر مردم از آن می ترسند. حتی در این صورت، بسیاری از ما می توانیم انتقاد سازنده داشته باشیم.

منابع
وبسایت powerofpositivity

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا