مطالعات جدید تأیید می کند که یوگا علائم اضطراب را بهبود می بخشد

علائم اضطراب در هر شخص بر اساس ویژگی های رفتاری فرق دارد. همانطور که می دانید برخی از فعالیت های ورزشی می تواند افسردگی یا اضطراب را کاهش دهد. یکی از این ورزش ها یوگا است. در واقع قبلاً گفتیم که علائم افسردگی می تواند همان موارد استرس بیش از حد باشد. اضطراب اجتماعی با اضطراب فردی کم متفاوت است. اختلالات روانی انواع مختلفی دارند و ممکن است در دوران کودکی ایجاد شود. اگر در دوران کودکی این اختلالات درمان نشوند می تواند تا بزرگسالی هم ادامه داشته باشد. یکی از اختلالات معروف در دنیای روان شناسی اختلال اضطراب اجتماعی است.

اختلال اضطراب اجتماعی دارای علائم مختلفی است. این علائم در افراد مختلف متفاوت است. در مقاله های قبل در ارتباط با اختلالات اضطراب اجتماعی صحبت کردیم. در ادامه می خواهیم ببینیم که مطالعات جدید تأیید می کند که یوگا علائم اضطراب را بهبود می بخشد چگونه است؟ درمان ها نیز انواع مختلفی دارد. اضطراب و استرس یکی از اختلالات رایج در دنیای ما هستند.

علائم اضطراب و افسردگی در افراد

همه ما می دانیم که در زندگی ممکن است روزی دچار استرس یا اضطراب شویم. تا حدودی بخشی از این استرس و اضطراب طبیعی است. اما اگر ادامه پیدا کند می تواند زندگی ما را مختل کند. اضطراب و استرس اگر کنترل و درمان نشود می تواند جلوی موفقیت شما را در بخش های مختلف زندگی بگیرد. انواع مختلفی از اضطراب ها وجود دارد که برخی از آن ها را برای شما گفتیم. انواع درمان حمله اضطراب موضوع امروز ما است. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با مطالعات جدید تأیید می کند که یوگا علائم اضطراب را بهبود می بخشد، صحبت کنیم.

حمله اضطراب و علائم اضطراب و افسردگی چگونه است؟

حمله اضطرابی، حمله وحشت نیز نامیده می شود، اغلب به طور ناگهانی و بدون هشدار قبلی رخ می دهد. در مواقع دیگر، ممکن است ماشه ای باشد که شما متوجه آن می شوید، مانند سوار شدن در آسانسور شلوغ. علائم این اختلال اضطرابی می تواند کاملا نگران کننده باشد. علائم ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • حس قریب الوقوع عذاب
  • احساس وحشت شدید
  • احساسی که کنترل خود را از دست می دهید
  • درد قفسه سینه
  • تپش قلب
  • احساس می کنید غش می کنید.
  • مشکل تنفس
  • احساس خفگی می کنید
  • بیش از حد هوا
  • لرزیدن
  • حالت تهوع
  • تعریق
  • احساس جدا شدن یا غیرواقعی بودن

لرزش یا لرزش دست ها و علائم اضطراب و افسردگی

لرزش یا لرزش دست ها یا سایر قسمت های بدن از علائم فیزیکی شایع مرتبط با اختلال اضطراب اجتماعی (SAD) است. احساس عدم کنترل بر بدن نه تنها می تواند شدت لرزش شما را افزایش دهد، بلکه ممکن است علائم دیگر مربوط به اضطراب را بدتر کند. این علامت ناراحت کننده ممکن است در سایر اختلالات اضطرابی مانند اختلال هراس، هراس های خاص و آگورافوبیا نیز وجود داشته باشد. اگر به دلیل علائم اضطراب اجتماعی و افسردگی و یا اختلال اضطرابی دیگر دچار لرزش هستید، بدانید که گزینه های درمانی زیادی در دسترس است.

علل لرزش های عصبی و علائم اضطراب و افسردگی

تجربه اضطراب می تواند بدن شما را به سمت حالت جنگ یا گریز سوق دهد-پاسخی تکاملی به این معنی که شما را در مواقع احساس خطر ایمن نگه می دارد. این واکنش فیزیولوژیکی به تهدیدات محیط، هوشیاری شما را افزایش می دهد و بدن شما را برای اقدام فوری آماده می کند. هورمون های استرس مانند اپی نفرین (آدرنالین) و نوراپی نفرین به بدن شما هجوم می آورند که می تواند ضربان قلب، فشار خون و جریان خون به ماهیچه های شما را افزایش دهد. ماهیچه ها همچنین ممکن است هنگام آماده شدن برای انجام اقدامات سریع تنش داشته باشند، که می تواند منجر به لرزش شود.

راه های کاهش علائم اضطراب و افسردگی

علائم اضطراب اجتماعی و افسردگی هر دو متأسفانه از اختلالات شايع هستند و اغلب با يكديگر همبود هستند. علائم اضطراب اجتماعی و افسردگی آن‌ها ارتباط نزدیکی با هم دارند. متأسفانه، هر دو می توانند آن‌ها را به یک آسیب بزرگ کنند. یافتن راه‌هایی برای کنترل نتایج این اختلالات می‌تواند چالش برانگیز باشد، اما یادگیری برخی از تکنیک‌های مدیریتی به شما شانس مبارزه عالی برای غلبه بر بدترین علائم را می‌دهد. در این‌جا چند راه برای کاهش اثرات اضطراب اجتماعی و افسردگی آورده شده است.

با خود مهربان باشید

مردم اغلب قدرت شفقت به خود را نادیده می گیرند. وقتی با خودتان مهربان باشید، به خودتان فکر مثبت می‌دهید که می‌تواند به شما کمک کند تا اثرات افسردگی و اضطراب اجتماعی را بهتر مدیریت و کنترل کنید. شما یاد خواهید گرفت که به خودتان اعتماد کنید و به خودتان اعتماد داشته باشید، حتی زمانی که اختلالات شما باعث ناراحتی شما شود. در این‌جا چند روش خاص وجود دارد که می توانید با خودتان مهربان باشید:

بهترین خود باشید – علائم اضطراب و افسردگی را بشناسید

شما مسئول زندگی و سرنوشت خود هستید و مسئولیت جمع آوری دانش و اطلاعات در مورد اختلالات یا مواردی که ممکن است داشته باشید بر عهده شماست. در حالی که باید کمک حرفه ای داشته باشید، همچنین شایان ذکر است که چیزهای کمی به اندازه تبدیل شدن به خود اصلی شما قدرتمند هستند. لطفاً در مورد افسردگی و اضطراب اجتماعی مطالعه کنید، یاد بگیرید که چگونه آن‌ها را مدیریت کنید، با کسانی که به آن‌ها اعتماد دارید در مورد آن صحبت کنید، و از مدرسه، محل کار یا مکان های دیگری که به آن نیاز دارید درخواست کمک کنید.

برای ادامه جلوگیری از علائم اضطراب و افسردگی به خودتان تبریک بگویید

وقتی افسردگی، اضطراب اجتماعی و هر بیماری یا اختلال روانی دارید، زندگی سخت است. با این حال، زندگی ادامه دارد، و شما تمام تلاش خود را می کنید تا با دیگران همگام باشید و بهترین قدم خود را به جلو ببرید، حتی زمانی که شرایط سخت است. شما به زندگی ادامه می دهید و حتی یاد می گیرید که برای خودتان ایجاد هدف کنید، و این چیزی است که ارزش تبریک دارد.

مطالعات جدید تأیید می کند که یوگا علائم اضطراب را بهبود می بخشد

اگر می خواهید علائم اضطراب خود را بهبود بخشید، ممکن است بخواهید یوگا را برای تسکین امتحان کنید. یوگا به معنای اتحاد جسم و روح یا آگاهی فردی با آگاهی جهانی است. این به شما اجازه می دهد تا حقیقت وجود را فراتر از نفس محدود ببینید. در حالی که رهایی از آگاهی بدن هدف واقعی یوگا است، اما می تواند به طور قابل توجهی برای سلامت روان فرد مفید باشد.

از آنجایی که یوگا منجر به هماهنگی کامل بین ذهن و بدن می شود، پس از رسیدن به بالاترین آگاهی، علائم اضطراب شما به طور طبیعی از بین می رود. وقتی آگاهی خود را با بالاترین منبع هوش متحد کنید، ذهن شما دیگر باعث رنج و عذاب بدن نخواهد شد.

نکته

در حالی که به نظر می رسد یوگا در غرب بیشتر بر تنظیم بدن تمرکز دارد، هدف واقعی رهایی آگاهی است. سیستم یوگا برای ارتقای هوشیاری فرد طراحی شد و مزایای آن برای ذهن و بدن به همان اندازه قابل توجه است.

یوگا علاوه بر علائم اضطراب، استرس را نیز کاهش می دهد.

مطالعات نشان دادند که این تمرین می تواند سطح کورتیزول، هورمون استرس اولیه را کاهش دهد. یک مطالعه روی 131 نفر نشان داد که پس از ده هفته تمرین مداوم یوگا، استرس و اضطراب آن‌ها به طور چشمگیری کاهش یافت.

اضطراب را کاهش می دهد.

یوگا می تواند با ترویج تکنیک های آرام سازی و کاهش استرس به بهبود علائم اضطراب کمک کند. به عنوان مثال، در یک مطالعه روی 64 زن مبتلا به PTSD، این زنان پس از ده هفته تمرین علائم کمتری داشتند. 52 درصد از شرکت کنندگان پس از انجام یوگا فقط یک بار در هفته در طول دوره مطالعه، دیگر معیارهای تشخیصی PTSD را نداشتند.

التهاب را کاهش می دهد.

یک مطالعه در سال 2015، 218 شرکت کننده را به دو گروه تقسیم کرد. یک گروه یوگا تمرین کردند و گروه دیگر تمرینات بدنی شدید انجام دادند. در پایان دوره، گروه یوگا نشانگرهای التهابی کمتری نسبت به گروه غیریوگا داشت.

سلامت قلب را بهبود می بخشد

فشار خون بالا یکی از شایع ترین عوامل خطر برای بیماری های قلبی است. یک مطالعه نشان داد که شرکت کنندگان بالای 40 سال که به مدت پنج سال یوگا تمرین کردند، ضربان نبض و فشار خون پایین تری نسبت به افرادی که این کار را انجام ندادند، داشتند. ناگفته نماند، یوگا به کاهش علائم اضطراب کمک می کند، که همچنین به خطر بیماری قلبی کمک می کند.

به کاهش علائم افسردگی کمک می کند.

افسردگی همچنان عامل اصلی ناتوانی ها در سراسر جهان است. با این حال، یوگا ممکن است به کاهش این علائم کمک کند. یک مطالعه نشان داد که تنها پس از دو هفته تمرین، شرکت کنندگان علائم افسردگی کمتری داشتند و سطح کورتیزول کمتری داشتند. آن‌ها همچنین سطح ACTH کمتری داشتند، هورمونی که کورتیزول را در بدن آزاد می کند.

کیفیت خواب را بهبود می بخشد

یوگا می تواند به افزایش تولید ملاتونین کمک کند که چرخه خواب را تنظیم می کند. سطوح پایین استرس ناشی از یوگا نیز ممکن است به کیفیت خواب بهتر کمک کند.

یوگا علاوه بر علائم اضطراب درد مزمن را کاهش می دهد.

در یک مطالعه، 42 نفر سندرم تونل کارپال دست انجام می دادند، یا به مدت هشت هفته یوگا انجام دادند. در پایان کارآزمایی، محققان دریافتند که یوگا نسبت به روش های دیگر، درد را کاهش می دهد و قدرت گرفتن را بهبود می‌بخشد.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

ما حتی می‌توانیم مزایای سلامتی بیشتری از یوگا را فهرست کنیم، اما در این مقاله قصد داشتیم در درجه اول درباره اینکه یوگا چگونه می‌تواند علائم اضطراب را بهبود بخشد بحث کنیم. میلیون ها نفر در سراسر جهان از انواع مختلف اختلالات اضطرابی رنج می برند و علائم ممکن است از خفیف تا شدید متغیر باشد. با این حال، یوگا می تواند درمانی برای این بیماری اغلب ناتوان کننده باشد

منابع
وبسایت powerofpositivity

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا