مراقبت از خود با چند تاکید و رعایت نکات

مراقبت از خود همیشه باید در اولویت زندگی هر شخصی باشد. خیلی از ما متاسفانه به خاطر توجه به حرف دیگران زندگی خود را نادیده می گیریم. همه ما برای پیشرفت و توسعه نیاز به فرایند های مراقبت از خود داریم. همان طور که در مقاله های قبل گفتیم ارتباطات برای پیشرفت مهم است. هر چه قدر ما بتوانیم ارتباطات سالم تری داشته باشیم می توانیم به موفقیت بیشتری برسیم. افراد می توانند با استفاده از استراتژی های مراقبت از خود ارتباطات خود را بهتر کنند. در ادامه می خواهیم ببینیم که مراقبت از خود با چند تاکید و رعایت نکات چگونه است؟

مراقبت های فردی و مراقبت از خود

مراقبت های فردی در روان شناسی انواع مختلفی دارد و ممکن است شیوه های آن در هر شخصی متفاوت با شخصی دیگر باشد. استراتژی های مراقبت از خود که موضوع امروز مقاله ما است نیز در ارتباط با همین فرآیند صحبت خواهد کرد. یک سری از تعاریف در روان شناسی برای رفتار های دفاعی است. در واقع این تعاریف برای زمانی است که اگر شما یا فردی دچار مشکل شوید بدانید چگونه آن را مدیریت کنید و از خود دفاع کنید. برخی از تعاریف هم برای پیشگیری هستند. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط مراقبت از خود با چند تاکید و رعایت نکات ، صحبت کنیم.

هنگامی که از نظر روحی روانی خوب نیستید مراقبت از خود آسان نیست.

هنگامی که از نظر روحی روانی خوب نیستید مراقبت از خود آسان نیست. امتحان شیوه های مراقبت از خود ممکن است غیر ممکن به نظر برسد. گذراندن وقت به تنهایی ممکن است کاری دلهره آور به نظر برسد. اما راه هایی برای مراقبت از خود وجود دارد که سلامت جسمی و روانی شما را بهبود می بخشد. به آن چه مصرف می کنید توجه کنید. اطمینان حاصل کنید که در مقایسه با غذاهای ناخواسته غذای باکیفیت می خورید. اگر به ارتباط بین غذا و سلامت روانی علاقه دارید، می توانید مقالاتی را که از نظر پزشکی در این زمینه بررسی شده اند، بخوانید. به انجام تمرینات بدنی روزمره بپردازید. مراقبت خوب از خود بخش مهمی از رفاه است.

وقتی با مسائل مربوط به سلامت روان دست و پنجه نرم می کنید مراقبت از خود دشوار است

متأسفانه وقتی با مسائل مربوط به سلامت روان دست و پنجه نرم می کنید، مراقبت از خود دشوار است. به همین دلیل استفاده از استراتژی های مراقبت از خود ضروری است. اضطراب، افسردگی، اختلال دوقطبی یا هرگونه تشخیص سلامت روان دیگر، مراقبت از خود می تواند مشکل باشد. داشتن یک برنامه مراقبتی خوب بدون توجه به وضعیت سلامت روانی شما بسیار مهم است ، اما وقتی با علائم بیماری روانی رو به رو می شوید، بسیار مهمتر است. گزارشات پزشکی بررسی شده نشان می دهد که مراقبت از خود می تواند افسردگی را بهبود بخشد. در این جا راه هایی وجود دارد که می توانید از خود مراقبت کنید، حتی وقتی افسرده هستید یا چیزی شبیه حالت مانیک در اختلال دوقطبی را مدیریت می کنید. وقتی برای مراقبت از خود وقت پیدا می کنید، کیفیت زندگی شما بهبود می یابد.

مراقبت از خود احساسی، برای تمرین هنگام ناراحتی بسیار مهم است.

مراقبت از خود احساسی، برای تمرین هنگام ناراحتی بسیار مهم است. شما باید با خودتان مهربان باشید و ذهن و جسم خود را تحت تأثیر قرار ندهید. اگر در بحبوحه افسردگی هستید، انجام هر کاری غیر ممکن است. شما می خواهید به تمرینات مراقبت از خود بپردازید، اما ترسناک است که فکر کنید ممکن است کمکی نکند. علیرغم ترس شما، گام های کوچکی وجود دارد که می توانید برای کمک به خودتان انجام دهید. به جای ایجاد اهداف بزرگ برای خود، با اهداف کوچک دست یافتنی شروع کنید. به خاطر بلند شدن از رختخواب به خودتان پاداش دهید. این یک دستاورد بزرگ برای افرادی است که شرایط روانی دارند. دوستان و خانواده ممکن است در مورد اضطراب یا افسردگی شما را به دلیل “تنبل” یا “بی انگیزه” بودن قضاوت کنند.

درد مزمن و مراقبت از خود

مدیریت درد مزمن یک مشکل چالش برانگیز است زیرا دیگران نمی توانند آن را ببینند. آن ها ممکن است درک نکنند که شما چه چیزی را تجربه می کنید. بخشی از مراقبت از خود هنگامی که صحبت از شرایط می شود، این است که تجربیات و احساسات شما واقعی هستند. هنگامی که با درد مزمن زندگی می کنید، آسان نیست که از خود دفاع کنید زیرا ممکن است احساس سوء تفاهم داشته باشید، اما می تواند به شما کمک کند احساس بهتری داشته باشید. وقتی در مورد وضعیت خود صحبت می کنید، دیگران احساس شما را در سطح ذهن و بدن بهتر درک می کنند. شما از تشخیص خود شکایت نمی کنید بلکه به عزیزان یا همکاران خود در مورد آن‌ چه تجربه می کنید آموزش می دهید.

چند تاکید و اولویت بندی روزانه برای مراقبت از خود

گاهی اوقات آسان است که مراقبت از خود را در لیست کارهای خود قرار دهید، اما همیشه باید آن را در اولویت قرار دهید. خودمراقبتی شامل هر چیزی است که سلامت جسمی یا عاطفی را ارتقاء می‌دهد، از بیماری جلوگیری می‌کند یا به شما در مقابله کمک می‌کند. قرار گیری مراقبت از خود بخشی از برنامه روزانه خود می تواند به شما در ایجاد عادات مثبت و بهبود رفاه کلی کمک کند. شما می توانید یاد بگیرید که سلامت خود را در عین مراقبت از خود و لذت بردن از زندگی خود پرورش دهید. متأسفانه، مردم اغلب از خودمراقبتی غفلت می کنند. زیرا زمان می برد که گاهی اوقات یافتن آن سخت است. با سبک زندگی پرمشغله، زمان ضروری است، اما مراقبت از خود باید هر بار در اولویت قرار گیرد.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

وقتی متوجه شدید که در اولویت قرار گیری مراقبت از خود تلاش می کنید، تاکیدات روزانه به شما کمک می کند. تکرار این عبارات هر روز اهمیت مراقبت از سلامت جسمی و عاطفی را به شما یادآوری می کند. وقتی خود را در اولویت قرار دهید، به سرعت متوجه بهبود سطح رضایت از زندگی خود خواهید شد.

چند تایید روزانه برای مراقبت از خود

یکی از دلایلی که بسیاری از مردم از مراقبت از خود غافل می شوند این است که باعث می شود احساس خودخواهی کنند. به خود یادآوری کنید که خودمراقبتی خودخواهانه نیست و به شما کمک می کند تا برای اطرافیان خود فرد بهتری شوید. شما به اندازه دیگران سزاوار عشق و مراقبت هستید، پس خودتان را در اولویت قرار دهید.

من به یک روال مراقبت از خود پایبند هستم.

توسعه و پایبندی به یک روال می تواند به شما کمک کند هر روز زمانی برای مراقبت از خود پیدا کنید. هنگامی که در حال ایجاد روال خود هستید، چند نکته وجود دارد که باید در نظر بگیرید. ابتدا به این فکر کنید که چه چیزی باعث می شود بیشتر احساس رضایت کنید و تعیین کنید که چگونه می توانید آن‌ها را در زندگی روزمره خود بگنجانید.

سپس، صرف نظر از اینکه زندگی چقدر شلوغ است، هر روز زمانی را برای استراحت اختصاص دهید. همانطور که با روال خود سازگار می شوید، تغییراتی ایجاد کنید که بهتر در زندگی روزمره و برنامه شما اعمال شود. به عنوان مثال، ممکن است متوجه شوید که اولویت‌های مراقبت از خود تغییر می‌کنند و این نیاز به تغییر در روال خود نیز دارد.

در طول تجارب خودمراقبتی، زمان نمایش را محدود می کنم.

زمانی که برای مراقبت از خود وقت می گذرانید، از رسانه های اجتماعی و سایر انواع زمان با صفحه نمایش خودداری کنید. وقتی شروع به پیمایش کنید، وقت گرانبهای خود را برای چیزی که سودمند نیست تلف خواهید کرد. بعلاوه، زمان شما منجر به مقایسه و سایر رفتارهای منفی می شود که در مراقبت از خود اختلال ایجاد می کند. به طور متوسط، بزرگسالان بیش از سه ساعت در روز را با تلفن خود صرف می کنند. به تمام کارهایی که می توانید با سه ساعت اضافی در روز انجام دهید فکر کنید.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

وقتی به یک دستگاه الکترونیکی خیره نمی‌شوید، از محیط اطراف خود بیشتر آگاه می‌شوید. در نتیجه، متوجه خواهید شد که زندگی در لحظه آسان تر است و شادی و روحیه کلی شما را بهبود می بخشد.

من فقط روی چیزهایی تمرکز می کنم که دوست دارم امروز به آن‌ها برسم.

هر روز فهرستی از کارهایی که می خواهید انجام دهید برای خود بنویسید. می توانید آن را تا یک ساعت برنامه ریزی کنید، یا می تواند یک لیست ساده از فعالیت ها باشد. اطمینان حاصل کنید که مراقبت از خود را در لیست کارهایی که باید انجام دهید قرار داده اید تا در اولویت باقی بماند.

هنگامی که فهرست روزانه خود را تهیه کردید، از این تأیید استفاده کنید تا مطمئن شوید که در مسیر خود قرار دارید. سپس، هر زمان که حواس‌تان پرت شد، این جمله را تکرار کنید. به این ترتیب، برای همه چیز وقت دارید، استرس کمتری خواهید داشت و به مواظبت از خود خواهید رسید.

نکته

همچنین چیزهای زیادی را در لیست کارهای روزانه خود قرار ندهید. ممکن است وسوسه انگیز باشد که در هر دقیقه از روز چیزی را جمع کنید، اما باید فضایی برای استراحت بگذارید. در غیر این صورت، مواظبت از خود ممکن است هرگز اتفاق نیفتد.

زمانی که خودم تصمیم بگیرم «نه» خواهم گفت.

برای اولویت بندی به مواظبت  از خود، باید بدانید که “نه” گفتن اشکالی ندارد. همچنین نباید در مورد آن احساس بدی داشته باشید، زیرا رفاه شما باید در اولویت باشد. چه دوستانتان بخواهند که با آن‌ها بیرون بروید یا کسی از شما کاری بخواهد، اگر می خواهید “نه” بگویید.

اگر نه نگویید، زمان بیشتری را صرف مواظبت از دیگران می کنید تا خودتان. شما زندگی خود را با چیزهایی پر خواهید کرد که برای شما شادی ایجاد نمی کند و باعث رنجش و سایر احساسات منفی می شود. بنابراین قاطع باشید و هر زمان که نیاز داشتید به روال خود پایبند باشید.

نکته

هر دعوتی را که نمی‌خواهید بپذیرید رد کنید. اگر رئیستان از شما می‌خواهد که ساعات بیشتری کار کنید، از گفتن «نه» نترسید. با گفتن «نه»، در زندگی خود مرزهایی ایجاد می کنید و به شما کمک می کند مواظبت از خود را در اولویت قرار دهید.

غذاهایی را برنامه ریزی و آماده می کنم که به من انرژی می دهد و خلاقیت را تشویق می کند.

مصرف غذاهای ناسالم یا هر چیزی که بیش از حد فرآوری شده باشد می تواند در مواظبت از خود اختلال ایجاد کند. غذای سالم به شما انرژی می دهد، سیستم ایمنی بدن شما را تقویت می کند، سلامت جسمی را ارتقا می دهد و خلق و خوی شما را بهبود می بخشد. به علاوه، غذای سالم می تواند به شما کمک کند تا از جنبه خلاقانه خود نیز بهره ببرید.

منابع
وبسایت powerofpositivity

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا