رفتارهایی که باعث علائم افسردگی می شوند

علائم افسردگی در هر فردی متفاوت است. همه ما می دانیم که شایع ترین مشکلات در دنیای امروزی استرس  و اضطراب است. در دوران امروزی افسردگی به علت وجود بیماری همه گیری شایع شده است. حال هر چه قدر هم که انسان قوی تری باشیم کمتر این افسردگی روی ما تاثیر خواهد گذاشت. بعضی از علائم افسردگی ریشه در کودکی دارد. اگر در کودکی علائم افسردگی درمان نشود می تواند در آینده آسیب بسیاری را برساند. افسردگی برای خانوم ها می تواند در دوران قاعدگی تاثیر گذار باشد. در مقاله های قبل گفتیم که بیماری های روانی چگونه بر ذهن افراد فشار وارد می کند و باعث استرس و اضطراب در آن ها می شود.

در این روز ها بیماری کرونا باعث افزایش این اختلالات روانی شده است. همه ما می دانیم که اختلالات از موارد مختلفی سرچشمه می گیرد. متاسفانه برخی از افراد با وجود داشتن اختلالات درمان نمی شوند. برخی هم آنقدر از این حالت خود راضی هستند که خود را بیمار روانی حساب نمی کنند. بیماری همه گیری به خاطر تاثیر روی ذهن و روان انسان باعث آسیب می شود. اختلالات روانی انواع مختلفی دارند که برخی از آن ها را می شناسید. در ادامه می خواهیم ببینیم که رفتارهایی که باعث علائم افسردگی می شوند چگونه است؟

علائم افسردگی در مردان و زنان و تاثیرات بر ذهن آن ها

یکی از نکاتی که باید بدانید این است که در این دوره روی ذهن خود کنترل داشته باشید. در روان شناسی برای هر امری توضیحاتی داده شده است. در این زمینه به خصوص باید در نظر داشت که با یک نوع از یک فرایند نمی توان گفت که شما دارای آن مشکل هستید. یکی از نکاتی که همه باید بدانند این است که با استفاده از یک یا دو مورد نمی توان تایید کرد که اختلالاتی وجود دارد یا خیر. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط رفتارهایی که باعث علائم افسردگی می شوند، صحبت کنیم.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

رفتارهایی که باعث علائم افسردگی می شوند

در مجموع، همه گیری COVID-19 باعث مشکلات زیادی شده است. جهان طی یک سال و نیم گذشته افسردگی بیشتری را تجربه می کند. سوال این است که این علائم افسردگی در مردان و زنان چگونه بر چرخه های زندگی و برنامه ریزی های مختلف تأثیر گذاشته است؟ یا چه کاری می توانید در مورد آن انجام دهید؟

تحقیق درباره علائم افسردگی در مردان و زنان

یک مطالعه اخیر از Frontiers in Neuroscience برای تأثیر استرس همه گیری ایجاد شد. این مطالعه  بررسی موارد مختلفی را نشان داد. محققان 909 جفت دوقلو را بین 26 مارس 2020 و 5 آوریل 2020 مورد بررسی قرار دادند. الکس دیمیتریو، دکتر، متخصص روانپزشکی و Menlo Park Psychiatry & Sleep Medicine می گوید: “برخی از افراد دارای اضطراب بیش از حد دچار چرخه های قاعدگی نامنظم هستند. در حالی که برخی دیگر با افسردگی یا انرژی کم ممکن است کمتر این مشکلات را داشته باشند.”

نظر محققین در ارتباط با این زمینه

دیمیتریو می افزاید: “بیماران مضطرب یا استرس دار من اغلب دارای چیزی مشخص هستند.  من آن را” چرخه های قاعدگی نامنظم “می نامم.

مطالعاتی در ارتباط با چرخه های قاعدگی و پریودی نامنظم در زنان افسرده

یک مطالعه اخیر نشان داد که استرس مرتبط با بیماری همه گیر با پریودهای نامنظم برای افرادی که قاعدگی دارند مرتبط است. هورمون‌هایی مانند کورتیزول و پروژسترون می‌توانند باعث ایجاد این بی‌نظمی‌ها در هنگام نوسان سطح شوند. در برخی موارد، مدیریت استرس و تنظیم چرخه قاعدگی می تواند از طریق تنظیم سبک زندگی دست به دست هم دهد.

رفتارهایی که باعث علائم افسردگی می شوند

رفتارهایی که باعث علائم افسردگی می شوند

آیا مشکوک هستید که از علائم افسردگی رنج می برید؟ اگر چنین است، شما تنها نیستید. آیا می‌دانستید که بر اساس اتحادیه حمایت از افسردگی و دوقطبی، حداقل 17 میلیون نفر در  کشورهای مختلف از علائم افسردگی رنج می‌برند این یک مشکل رایج بدون درمان قطعی است. اما روش‌های درمانی برای کمک به کاهش علائم وجود دارد. با توجه به این که بیش از هفت درصد از جمعیت از این احساسات شدید رنج می برند، آیا رفتارهای خاصی وجود دارد که باعث یک دوره افسردگی شود؟ برای بسیاری از مردم، افسردگی یک مشکل دائمی است که باید یاد بگیرند که آن را مدیریت کنند.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

مواقعی وجود دارد که علائم افسردگی بدتر از سایرین است، اما باید یاد بگیرید که اوج و فرودها را مدیریت کنید. این به ویژه در مورد کسانی که از افسردگی دوقطبی رنج می برند صادق است. آیا رفتارهای شما ممکن است باعث بدبختی شما از دردهای افسردگی شود؟

چند چیزی که باعث علائم افسردگی می شود

آیا امکان ایجاد افسردگی وجود دارد؟ طبق مقاله ای که توسط بنیاد پارکینسون دیویس فینی منتشر شده است، رفتارهای شما می تواند دوره های افسردگی شما را تحریک کند. در این‌جا رایج ترین محرک هایی از افسردگی است که مشاهده می شود.

استرس و غرق شدگی

هنگامی که تحت استرس هستید، نه تنها بر بدن بلکه بر ذهن نیز تأثیر می گذارد. در زمان اضطراب، بدن شما هورمون های بیشتری برای مبارزه با این احساسات تولید می کند، به ویژه کورتیزول و آدرنالین. به گفته موسسه ملی سلامت، این هورمون ها سلول های مغز را تغییر می دهند و حتی می توانند اندازه فیزیکی ناحیه هیپوکامپ در مغز را تغییر دهند. وقتی این ناحیه بزرگ می شود، منجر به علائم افسردگی می شود. مواد شیمیایی درون مغز شما مانند سروتونین، نوراپی نفرین و دوپامین در این مناطق کنترل می شوند. زمانی که مواد از بین بروند، ممکن است علائم افسردگی را تجربه کنید.

نشخوار فکری در مورد مشکلات خود

همه کمی در مورد مشکلات خود نشخوار ذهنی می کنند، اما وقتی نمی توانید به چیز دیگری فکر کنید، می تواند برای شما مشکل ایجاد کند. وقتی در غم و اندوه و اشتباهات گذشته فکر می کنید، هرگز نمی توانید به آینده بروید. متأسفانه این وسواس با سلامت روان شما تداخل خواهد داشت. وقتی در این احساسات گرفتار می شوید، طبیعی است که به خود ترحم کنید. و در حین پخش ذهنی وقایع، تمایل دارید شرایط نامطلوب را اغراق کنید. زندگی پر از شکست ها و ناامیدی ها است، اما شما باید راه های سالمی برای مبارزه با این ناامیدی ها ایجاد کنید.

مسائل مربوط به سوء مصرف مواد

رفتارهایی که باعث علائم افسردگی می شوند

بسیاری از مردم برای مبارزه با علائم افسردگی به الکل و مواد مخدر روی می آورند. متأسفانه، استفاده از این مواد برای خوددرمانی فقط اوضاع را بدتر می کند. با مصرف مواد مخدر و الکل می توانید یک دوره افسردگی را آغاز کنید. هنگامی که از این مواد سوء استفاده می کنید، باعث ایجاد تغییراتی در مغز شما می شود. این تغییرات فیزیکی باعث از بین رفتن ارتباطات بین سلول های مغز شما می شود. مغز شما باید مسیرهای جدیدی را برای مقابله با اعتیاد ایجاد کند تا با تغییرات مبارزه کند، که همه چیز را از بین می برد.

استراحت ناکافی

خواب و افسردگی با هم مرتبط هستند. آیا می دانستید که مطالعات نشان داده اند که تغییرات خواب می تواند محور اکثر دوره های افسردگی باشد؟ تقریباً در همه موارد، تعداد ساعات استراحت شما افزایش یا کاهش خواهد یافت. به گفته مشاور روانپزشکی، اختلالات خواب اولین دلیلی است که افراد مبتلا به این اختلالات به دنبال کمک هستند. علاوه بر این، داشتن بی خوابی برای بیش از چند شب،  علائم افسردگی شما را بیش از چهار برابر افزایش می دهد. پرداختن به مشکلات خواب بسیار مهم است زیرا به نظر می رسد یکی از اجزای اصلی افسردگی است.

مشکلات مالی

مشکلات مالی یک نگرانی رایج در بین مردم است. بر اساس مطالعه ای که توسط Jama Psychiatry ارجاع شده است، 35000 فرد مورد ارزیابی قرار گرفتند تا ببینند پول آن‌ها چقدر بر سلامت روان آن‌ها تأثیر می گذارد. همانطور که فرض می شود، زمانی که درآمد خانوار شرکت کنندگان کاهش می یابد، روحیه آن‌ها نیز کاهش می یابد. استرس مالی می‌تواند باعث بروز حملات ناگهانی افسردگی شود.

بیماری

به گفته دانشکده پزشکی هاروارد، ابتلا به یک بیماری مزمن می تواند شانس ابتلا به علائم افسردگی را تا 15 درصد افزایش دهد. این به این دلیل رخ می دهد که مقابله با یک بیماری مداوم یک تجربه آسیب زا است و بیماری ها نیز می توانند باعث تغییرات بدن مانند کمبود ویتامین شوند. رابطه متقابل بین بیماری و افسردگی به طور کامل درک نشده است. با این حال، زمانی که فردی مبتلا به اچ‌آی‌وی، ام‌اس، پارکینسون یا سایر مشکلات سلامتی مزمن است، به نظر می‌رسد که با علائم افسردگی نیز دست و پنجه نرم می‌کند.

تغییرات مثبت و منفی

تغییرات می توانند استرس زا باشند. مغز برخی افراد نمی تواند بین عوامل استرس زای خوب و بد تفاوت قائل شود. بنابراین آن‌ها همیشه استرس را احساس می کنند. برخی افراد یک اختلال سازگاری را تجربه خواهند کرد، که دوره ای است که این تغییرات باعث افسردگی می شود. برای مبارزه با تغییرات در زندگی خود، باید عوامل استرس زا را پیش بینی کنید و برای آن‌ها آماده باشید. اگر می‌دانید اتفاق بزرگی در راه است که بر سلامت روانی شما تأثیر می‌گذارد، مشاوره بگیرید.

منابع
وبسایت powerofpositivity

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا