محققان توضیح می دهند که چرا بحث در مردان و زنان اتفاق می افتد (و 5 راه برای توقف آن)

بحث در مردان و زنان گاهی اوقات مناسب و بعضی وقت ها هم آسیب زا است. در رابطه برای هر شخصی این نوع مشاجرات اتفاق می افتد. همه ما می دانیم که در هر رابطه ای بحث و جدل وجود دارد. همیشه بحث و جدل در بین زوجین نشان دهنده جدایی نیست. رابطه نیاز به همکاری و مسئولیت پذیری هر دو طرف و زوجین دارد. همه ما دوست داریم روابط خود را در بهترین حالت ببینیم. حتی انسان ها دوست دارند همیشه بهترین باشند. بهترین بودن صرفا از نظر کاری و پیشرفت شغلی نیست. گاهی اوقات شما بیایید ارتباطات خود را پیشرفته کنید. همیشه نباید به این فکر باشید که صرفا برای پیشرفت کردن باید از کسی جلو بزنید. شما باید رکورد هر روزه خود را بشکنید.

در روابط نکته مهم شناخت از یکدیگر است. عدم شناخت باعث جدایی در افراد می شود. جدایی آسیب های روانی بسیاری را وارد می کند. اما نکته مهم این است که ما چگونه بتوانیم با مجرد بودن بعد از جدایی کنار بیاییم؟ چه بخواهید چه نخواهید جدایی باعث ایجاد مشکلات روحی و روانی در شما خواهد شد. بهتر است در مدت زمان جدایی با مشاور در ارتباط باشید تا دچار آسیب های روانی نشوید. در ادامه می خواهیم ببینیم که محققان توضیح می دهند که چرا بحث در مردان و زنان اتفاق می افتد (و 5 راه برای توقف آن)، چگونه است.

بحث در مردان و زنان و جلوگیری احساسات دردناک

این طبیعی است که در هر رابطه ای ناراحتی یا بحث به وجود بیاید. افراد باید بتوانند خصوصا بعد از ازدواج قدرت کنترل خشم خود را داشته باشند. جدایی و طلاق ممکن است باعث ایجاد مشکلات روانی در هر دو فرد و اگر بچه ای وجود داشته باشد در بچه آن ها هم مشکلاتی به وجود بیاید. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره آنلاین در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با محققان توضیح می دهند که چرا بحث در مردان و زنان اتفاق می افتد (و 5 راه برای توقف آن)، صحبت کنیم.

چند نمونه از بحث در مردان و زنان (و نحوه اجتناب از داشتن آنها)

«بحث تبادل دانش است. استدلال مبادله جهل است.» – رابرت کویلن. هر زن و شوهری دعوا دارند. تقریبا غیرممکن است که بیشتر وقت خود را با شخص دیگری بگذرانید و چیزی برای بحث پیدا نکنید.

آیا زوج های موفق هم بحث می کنند؟

ویکی استارک، مدیر مرکز مشاوره Sedona در مونترآ، روان‌درمانگر می‌گوید که اگرچه همه زوج‌ها در مورد زوج‌های موفق با هم بحث می‌کنند، «زوج‌های شاد به جای حمله به شخصیت طرف مقابل، درون خود و احساساتشان رنگ می‌گیرند و احساسات خود را بیان می‌کنند…»

به هر حال، روابط متشکل از دو فرد متفاوت با افکار، احساسات، ارزش‌ها و نظرات خودشان است. خوشبختانه راه هایی برای جلوگیری از این نوع بحث های رایج در هر رابطه وجود دارد. ممکن است همیشه کارساز نباشد. اما یادگیری نحوه اجتناب از بحث در مردان و زنان ابزارهای بیشتری را به شما می دهد تا رابطه خود را شاد و سالم نگه دارید. چند بحثی که هر زوجی دارد و چگونه از بحث های رایج در هر رابطه دوری کند

مسائل پولی می تواند باعث مشاجره شود

زوج‌هایی که دو درآمد متفاوت را وارد رابطه می‌کنند، اغلب می‌توانند در مورد پول با هم بحث کنند. فرقی نمی‌کند هزینه‌ها را به اشتراک می‌گذارید، یا به روش خودتان پرداخت می‌کنید، پول بحث رایجی است که زوج‌ها اغلب در حال هش کردن آن هستند. در مورد هزینه های مشترک تصمیم بگیرید که چه کسی برای چه چیزی می پردازد و به آن پایبند باشید. داشتن یک برنامه، استرس را که اغلب محرک بحث پول است، کاهش می دهد.

صمیمیت و استرس روزانه

متأسفانه، وقتی صحبت از بحث در مردان و زنان می‌شود، این یک بحث بزرگ است. اگر برای مدت طولانی با هم بوده اید، گذراندن وقت با هم و صمیمی بودن ممکن است به دلیل سایر استرس های زندگی روزمره کنار گذاشته شود. این می تواند باعث ایجاد فاصله شود و در مورد چیزهای دیگر دعوا کند، در حالی که تنها چیزی که می خواهید این است که به یکدیگر نزدیک باشید. صحبت علنی و صادقانه با شریک زندگی خود در مورد تمایل به زمان صمیمی با هم می تواند بحث های مربوط به صمیمیت را متوقف کند.

صرف زمان بیش از حد از هم جدا

برای بیشتر روابط، گذراندن وقت با هم یکی از بزرگترین لذت هاست. وقتی یکی یا هر دو شریک زمان مورد نیاز خود را با هم نمی گذرانند، مشاجرات ممکن است به وجود بیایند. سازماندهی یک برنامه زمانی برای تنهایی می تواند به زوج هایی که تحت چیزهایی مانند تعهدات کاری یا سفرهای کاری هستند کمک کند. اطمینان از اینکه می‌توانید با وجود تعهدات شخصی و حرفه‌ای زمانی را با هم بگذرانید، باعث می‌شود بحث های رایج در هر رابطه مشکل ساز نباشد.

ارتباطات یا بهتر است بگوییم عدم ارتباط

مردم اغلب ممکن است در یک رابطه نادرست ارتباط برقرار کنند، که می تواند منجر به مشکلات و مشاجرات شود. نیکی مارتینز روانشناس می گوید: «زن و شوهر از شفافیت دست می کشند، شروع به فرضیات می کنند و شروع به پنهانکاری چیزها می کنند. این در نهایت منجر به عصبانیت و بی اعتمادی می شود. فرض کنید فقدان ارتباط باعث ایجاد شکاف در رابطه شما می شود. بنابراین کار بر روی مهارت های ارتباطی یا جستجوی راه بهتری برای برقراری ارتباط می تواند باعث شود که این مشاجرات کمتر اتفاق بیفتند.

زوج درمانی و بحث در مردان و زنان

زوج‌درمانی می‌تواند به مشکلات ارتباطی کمک کند. زیرا دیدگاه بیرونی می‌تواند دقیقاً همان چیزی باشد که زوج‌ها برای ایجاد تعادل در همه چیز به آن نیاز دارند. «زمانی که ارتباط از بین می‌رود و هر فرد فکر می‌کند غیرقابل ترمیم است، اغلب معتقدند که طلاق تنها راه است.

مشکل در برقراری ارتباط با احساسات

برقراری ارتباط واضح یک امر مهم برای موفقیت یک رابطه است و انتقال واضح احساسات نیز به همان اندازه مهم است. روانشناس بالینی، الکساندرا اچ. سولومون، می گوید: «وقتی همسران از نظر عاطفی و جسمی از هم جدا می شوند، می توانند عشق خود را نسبت به یکدیگر زیر سوال ببرند و از خود بپرسند که « حضور ما اصلاً برای چیست؟»

اگر یک یا هر دو شریک در مدیریت احساسات خود یا احساسات شریک زندگی خود مشکلی داشته باشند، چه اتفاقی می افتد؟ می تواند باعث افزایش بحث های رایج در هر رابطه شود که در آن یک یا هر دو طرف احساس می کنند که حمایت عاطفی مورد نیاز خود را دریافت نمی کنند. باز هم، زوج درمانی یا درمان فردی می تواند به بهبود این مشکلات کمک کند.

محققان توضیح می دهند که چرا بحث در مردان و زنان اتفاق می افتد (و 5 راه برای توقف آن)

“مطالعه ما اولین مطالعه ای است که اقدامات آشتی پس از درگیری های عاشقانه را با استفاده از دیدگاه نظریه تکاملی بررسی می کند.” – جوئل وید، استاد روانشناسی، دانشگاه باکنل.

دکتر مارگارت لگاتو، استاد پزشکی دانشگاه کلمبیا و متخصص مسائل جنسی، اظهار می دارد:

وقتی مغز در حال قرار گیری با تستوسترون مردانه است، بیان این به فرد که، “تو یک دختر هستی” بی فایده است. این تأثیر تستوسترون است که به مردان حس وحالت مردانگی را می دهد.”

نکته

البته در مورد خانم ها هم همینطور است. قرار گیری در معرض استروژن و برخی عوامل ژنتیکی یک زن را تشکیل می دهد. همین امر را می توان در مورد افرادی که تمایلات همجنس گرایی یا ترنسجندری دارند نیز گفت. لگاتو این اظهارات را پس از شنیدن تلاش‌های ناموفق برای تغییر جنسیتی فرزند پسری که در بدو تولد دچار آسیب بود، بیان کرد.

مثالی در ارتباط با بحث در مردان و زنان

وقتی کودک 22 ماهه بود، روانشناسان جنسی – با توجه به شرایط پسر جوان – والدین را متقاعد کردند که او را به عنوان دختر بزرگ کنند. علیرغم عمل جراحی، تزریق هورمون، و تلاش والدین، این اتفاق نیفتاد.

اخلاق در روابط و بحث در مردان و زنان

همانطور که تا به حال به خوبی می دانیم، زن و مرد موجودات بسیار متفاوتی هستند. ما متفاوت به دنیا می آییم، متفاوت بزرگ شدیم، و متفاوت فکر می کنیم. احساسات، افکار، عواطف و ادراک ما متفاوت است. اهداف، جاه طلبی ها و ارزش های ما اغلب متفاوت است. در رابطه شاید بیشتر به هم نزدیک شویم، ازدواج کنیم و خانواده داشته باشیم. شاید تصورات، ارزش ها و همه این‌ها قابل تغییر باشد.

اما آیا ما وجود خود را تغییر دادیم؟ اکثر زیست شناسان تکاملی با قاطعیت “نه” پاسخ می دهند.

محققان بهترین راه‌های توقف بحث در مردان و زنان را توضیح می‌دهند

تمرکز تلاش‌های دکتر جوئل وید و تیمش این بود که مشخص کنند مردان و زنان چگونه در حل تعارض در روابط با هم تفاوت دارند. به عبارت دیگر، یک نفر اشتباه می کند و شریک عصبانی او به این فکر می‌کند که چگونه می‌تواند «آن ها را جبران کند». ما روی گروه دوم تمرکز می کنیم.

در این‌جا برخی از جزئیات این مطالعه بیان خواهد شد:

– 74 شرکت کننده، همگی بین 18 تا 54 سال.

– تعداد شرکت کنندگان بر حسب جنسیت: 38 زن؛ 36 مرد.

– از هر شرکت‌کننده خواسته شد که «پنج عمل از رفتارهایی را که انجام داده‌اند (یا ممکن است انجام دهند) در تلاش برای آرام کردن اوضاع با شریک زندگی‌شان پس از دعوا بنویسند.

مرحله دوم مطالعات درباره بحث در مردان و زنان

– سپس محققان از 164 داوطلب، اعم از زن و مرد در حدود سنی، پرسیدند و به نسبت آزمایش اول به طور مساوی شرکت کردند. (برآورد: 84 زن، 80 مرد.)

– از هر یک از 164 داوطلب درخواست شد تا «این رفتار را بر اساس احتمال در حل بحث در مردان و زنان ارزیابی کنند.

صداقت در رابطه

در این‌جا یک روانشناس نتایج را خلاصه کرد:

“مردان در جامعه ما همیشه به گونه ای آراسته نیستند که هوش عاطفی برای بیان احساسات خود داشته باشند. در عوض بیشتر خود را به صورت فیزیکی بیان کنند.” زنان معمولاً برای برقراری ارتباط و پیوند در روابط صمیمانه تربیت می‌شوند و جامعه به آن‌ها آموزش می‌دهد که چگونه احساسات خود را به صورت کلامی بیان کنند.» به عبارت دیگر: ما مردها (اکثریت ما) در تفسیر نیازهای همسرمان کاملاً ناتوان هستیم.

نکته

“مردان در مطالعه ما احساس کردند که برای شریک زندگی آن‌ها بیشتر موثر است که به آن‌ها لطف جنسی کنند.” جای تعجب نیست که گروه زن واکنش متفاوتی نشان دادند. آن‌ها تاکید بیشتری بر گذراندن وقت با هم و عذرخواهی به عنوان بهترین راه حل بحث در مردان و زنان داشتند.

یک درک متقابل

خوشبختانه، پس از تجزیه و تحلیل نتایج، محققان مدلی ساختند که هر دو جنس را در خود جای دهد. پس از محاسبه موارد آسیب زا (مثلاً “نوشیدن الکل با هم”… یا “نادیده گیری یا عدم توجه به شریک زندگی”…)، پاسخ های موثری برای حل بحث در مردان و زنان ایجاد شد.

منابع
وبسایت powerofpositivity

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا