بحث زوجین درباره پول

آیا از صحبت کردن درباره پول متنفر هستید؟ آیا شما موافق بحث زوجین درباره پول هستید؟ یکی از بهترین کار ها در ارتباط با پول این است که واقعا در مورد آن صحبت کنید و فقط این کار را انجام دهید. همه ما می دانیم که یکی از مسائل مهم در میان زوج ها پول است و حتی می تواند باعث مسائل سخت و پیچیده بسیاری شود. به همین دلیل است که بسیاری از زوجین از صحبت در مورد پول پرهیز می کنند. اما، همه ما می دانیم که در واقع هیچ چیزی حل نمی شود! با این حال ، وقتی درمورد پول زیاد صحبت نکرده اید، یا سابقه خوبی در رابطه با مکالمات مالی ندارید ، دانستن اینکه از کجا باید شروع کرد دشوار است. در این مقاله ما در ارتباط با سوال و پرس و جو درباره پول میان زوجین صحبت خواهیم کرد. شما می توانید با مراجعه به مرکز مشاوره همکده از مشاوره متخصصان در این زمینه بهره ببرید. مرکز مشاوره همکده اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره در ایران می باشد. این مرکز ارائه دهنده خدمات حضوری و مشاوره تلفنی روان شناسی است.

بحث زوجین درباره پول

بحث زوجین درباره پول

به جای این که مستقیما سراغ سوالات و بحث هایی بروید که همیشه به دعوا یا مشاجره ختم می شوند، ابتدا سعی کنید که ذهنیت مالی یکدیگر را بشناسید. درک یکدیگر و دیدگاه های شما در مورد پول می تواند تا حد بسیاری در هر یک از رویکرد های مختلف اهمیت داشته باشد و به صحبت های شما در ارتباط با پول کمک بسیاری کند. در ادامه سوالاتی وحود دارند که شما می توانید از شوهر خود و در ارتباط با پول بپرسید.

یکی از بحث زوجین درباره پول: ثروت چگونه احساسی در شما ایجاد می کند؟

یکی از اصلی ترین سوالاتی که لازم است تا پرسیده شود، این می باشد که پول چگونه احساسی در شما ایجاد می کند؟ غالباً اولین واکنش ما مبتنی بر ترس یا کمبود است، زیرا می ترسیم پول کافی وجود نداشته باشد. این امر به ویژه در مواقع استرس مالی صادق است. اما به محض شروع صحبت در مورد گذشته مالی خود، جالب است که ببینید این ناامنی ها و احساسات مالی چگونه بوجود آمده است. این مسئله درک عمیقی از واکنش هر دو شما در برابر پول می دهد. پس رسیدن این سوال در زندگی زوجین اهمیت بسیار زیادی دارد.

آیا فکر می کنید پول می تواند خوب یا بد باشد؟

پاسخ به این سوال همیشه این است که پول پول است. البته این نظر نویسنده متن می باشد. پول جسمی بی حان است که نه خوب است و نه بد. اما نکته بسیار مهم این است که پول می تواند برای انجام کار های خوب یا بد مورد استفاده قرار گیرد. زمانی که ما بزرگ می شویم به ما می گویند که پول ریشه همه مشکلات و شر ها است و یا این که افراد ثروتمند انسان های خوبی نیستند. به ما گفته می شود که این افراد می توانند احساسات ما را نسبت به پول تحت تاثیر قرار دهد. صحبت در مورد اینکه آیا شما فکر می کنید پول می تواند خوب یا بد باشد، بینش خوبی در مورد این که چه رفتاری با آن انجام می دهید به شما می دهد.

احساس شما در مورد وضعیت فعلی مالی خانوادگی تان چیست؟

شاید هر دو در مورد پول استرس داشته باشید. شاید فقط یکی از شما استرس داشته باشد و این اختلاف بزرگی بین شما ایجاد کند. یا شاید شما هر دو وضعیت مالی خود را خارق العاده احساس می کنید! اغلب در مورد این صحبت کنید چک های مالی منظم داشته باشید و مطمئن باشید که احساس یکدیگر را درک می کنید. این کار باعث می شود تا در ک بهتری از هم داشته باشید و حتی بیش از قبل بتوانید مسائل و مشکلات مالی خود را برطرف نمایید. زمانی که شما می توانید در مورد وضعیت خانوادگی تان صحبت کنید، در واقع می توانید شرایط را بهبود بخشید و در مسیر بهتری نسبت به گذشته پیش بروید.

پول کافی به نظر شما دارای چه شرایطی است؟

بحث زوجین درباره پول

برخی از مردم هرگز به ایده پول “کافی” فکر نکرده اند. از نظر شما پول کافی چگونه است؟ در این باره واقعا صادق باشید. اشکالی ندارد که پول متوسطی بخواهید و حجم زیادی از آن را درخواست نکنید. اشکالی ندارد اگر بگویید می خواهید زندگی فراوانی  و بسیار باورنکردنی داشته باشید. هیچ پاسخ اشتباهی وجود ندارد. سعی کنید در این باره ایده های خود را به درستی مطرح کنید. شما می توانید به دقت شرایط پولی مورد نظر خود را بررسی نمایید و آن را نیز با همسر خود در میان بگذارید. این کار باعث می شود راه و هدف شما به درستی در این زمینه پیش برود.

رویای مالی شما برای زندگی مشترک چیست؟

آیا شما رویای مالی یکسانی دارید؟ اگر ندارید هم هیچ اشکالی ندارد. اما آیا می دانید هرکدام از نظر اقتصادی چه می خواهید؟ این می تواند یک گفتگوی واقعاً جالب باشد! از این رو به بررسی این مسئله بپردازید که رویای مالی شما برای زندگی مشترک چیست؟! این کار باعث می شود تا در مسیر اهداف خود بهترین راه را پیش ببرید.

احساس شما در مورد بدهی های مالی چیست؟

همه ما از تربیت مالی مختلفی برخوردار هستیم و تجربیات متفاوتی داریم که به احساس ما در مورد پول ما و نزدیک شدن آن کمک می کند. یکی از مباحث بزرگ مالی بدهی است. برخی از مردم با داشتن بدهی احساس بدی نمی کنند و آن را به عنوان یکی از چالش های زندگی خود نمی دانند. این در حالی است که برخی دیگر بدهی را بار سنگینی بر دوش خود می دانند و می فهمند که باید در مورد آن صحبت کنند. بررسی کنید که هر کدام از شما در مورد آن ها جه نظری دارید و بدهی را چگونه می بینید؟

اگر می توانستید در مورد وضعیت مالی خود تغییراتی ایجاد کنید، چه عملی انجام می دادید؟

صرفا پرسش این سوال مطرح نیست. این سوال اعماق گسترده ای دارد و شرایط ویژه ای را پیگیری می کند. سعی کنید آن ها را با ایده های خود پیگیری کنید تا به تغییر و هدف مورد نظر خود برسید. خصوصا اگر در این زمینه سوالات و مسائلی باشد که هر دو می خواهید به آن ها برسید. سعی کنید برای رسیدن به اهداف خود برنامه داشته باشید.

چه زمانی می خواهید بازنشسته شوید؟

در زمان های گذشته عموما شرایط به این گونه بود که همه فقط تا سن بازنشتگی کار می کردند و سپس از زندگی بازنشستکی خود لذت می بردند. آن ها سعی می کردند با میراث خود سرگرم شوند. اما این روز ها حرکت جدیدی به سمت بازنشستگی زود رس وجود دارد. به عبارتی خیلی از افراد تمایل دارند بسیار زود بازنشسته بشوند. ببینید که نظر شما چیست و چگونه می توانید در ارتباط با بازنشستکی پیش بروید.

اگر همین الان یک میلیار تومان اضافه بر پول های خود داشته باشید چه کار می کنید؟

این سوال خیلی جالب است! و حتما با آن سرگرم شوید! به یاد داشته باشید، این سوالات لازم نیست که بسیار جدی باشند. ایده این است که شما عادت کرده اید در مورد پول به روشی مثبت، شاد و آرام صحبت کنید. از این رو صرفا به دنبال این مسئله نباشید که شرایط را سخت کرده یا به دنبال جواب ویژه ای باشید. در این زمینه لازم است تا به پاسخی مناسب برسید و پاسخ می تواند دیدگاهی شاد و جذاب داشته باشد.

یکی دیگر از بحث های بحث زوجین درباره پول: برنامه اقتصادی در طی سالهای آینده 

فکر کردن در مورد آینده مالی شما می تواند سرگرم کننده باشد! و این می تواند انگیزه شما را برای همکاری در جهت دستیابی به اهداف مالی خود ایجاد کند! درباره اینکه می خواهید از نظر اقتصادی کجا باشید و در 5 ، 10 و 20 سال آینده به چه نتیجه ای برسید، فکر کنید.

آیا شما احساس می کنید که در شغل خود حقوق مناسبی دریافت می کنید؟

این سوال جذابیت بسیار زیادی دارد زیرا به ما بینش و ارزش خاص خود را می دهد. آیا شما احساس می کنید که منصفانه حقوق می گیرید؟ آیا شوهر شما احساس می کند که منصفانه حقوق می گیرد. اگر این احساسات را ندارید، از نظر شما شرایط منصافنه مالی و حقوقی چگونه است؟ سعی کنید در این زمینه به صحبت با هم بپردازید.

فکر می کنید چه مواردی را می توانید در بودجه خود تغییر داده یا اصلاح کنید؟

در حالی که شما باید بودجه خود را به طور منظم (و در حالت ایده آل ، هر چرخه پرداخت) بررسی می کنید، اما گاهی اوقات ما هزینه ها را تحمل می کنیم بدون اینکه واقعاً به آنها فکر کنیم. آیا موردی وجود دارد که تغییر دهید یا بخواهید اصلاح کنید؟ شاید می خواهید بیشتر پس انداز کنید؟ آیا بیشتر هزینه می کنید؟ برخی از هزینه ها را کاهش دهید؟ این کار به برنامه ریزی مالی شما کمک بسیاری می کند.

در مورد مدیریت پول چه چیزهایی را یاد گرفته اید؟

با ادامه این مسیر، در مورد مدیریت پول چه چیزی یاد گرفته اید؟ شاید شوهر شما مهارت های مدیریتی متفاوتی با شما دارد؟ شاید یکی با تفکری بسیار مقرون به صرفه باشد و دیگری با ایده هایی نیازمند یک بودجه بزرگ؟ شما تیمی هستید که می توانید از مهارت های یکدیگر برای استفاده بهینه از وضعیت مالی خود استفاده کنید. از این رو به بررسی این مسئله بپردازید که در مورد مدیریت پول چه چیز هایی را یاد گرفته اید؟

 

 

منابع
projecthotmess.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا