چه عواملی باعث طلاق می شود؟

یکی از اتفاقات پر از درد در زمان ازدواج مسئله جدایی و طلاق گرفتن است. همان طور که در مقاله های قبل گفتیم ازدواج کردن برای یک سری از افراد یک‌ مسئله ساده است. خیلی از افزاد هستند که حاظر نیستند برای به وجود آمدن مشکلات در ازدواج شان به پیش مشاور بروند. مشکلات در اردواج یک چیز طبیعی است اما اگر بخواهیم برای هر مشکلی طلاق بگیریم دیگر زندگی معنایی پیدا نمی کند. گاهی أوقات باید قبول کرد که جدایی یک اتفاق خوب است اما گاهی أوقات هم خوب نیست. در این جا نکته مهم این است که ما بدانیم چه عواملی باعث طلاق ما می شود. 

آمادگی برای طلاق

آمادگی بهترین راه برای محافظت از رابطه شما از طلاق است. همه ما برای حفظ شادی و امنیت در بیشتر مواقع آن چه در توان داریم انجام می دهیم اما آیا کافی است؟ بسیاری از مردم تعجب می کنند که آیا برای نجات روابطشان از نابودی می توان کارهای بیشتری انجام داد؟

آموزش فردی برای این که چه عواملی باعث طلاق می شود؟

چه عواملی باعث طلاق می شود؟

اگر می خواهید برای محافظت از روابط خود قدم های اضافی بردارید، آموزش خود گزینه خوبی است. درک این که چه چیزی باعث طلاق می شود یکی از بهترین کارهایی است که می توانید برای جلوگیری از آن انجام دهید. اگر شاخص های برجسته ای را که طلاق در تصویر نشان می دهد می دانید، می توانید اقدامات بیشتری انجام دهید تا مطمئن شوید این موارد در روابط شما رخ نمی دهد.

چه عواملی باعث طلاق می شود؟

برای محافظت از پایان رابطه خود، باید بدانید که چه چیزی آن را تهدید می کند.

علل اصلی طلاق
  • مسائل مربوط به خود
  • خیانت
  • پول
  • مشکلات ارتباطی
  • بحث دائمی
  • عدم صمیمیت
  • انتظارات برآورده نشده

اولین قدم برای محافظت از رابطه شما در برابر این مسائل، درک آن ها است. ما در این مقاله به تفصیل به بررسی هر یک از علل خواهیم پرداخت.

مسائل مربوط به خود

اگر از گروهی نظرسنجی می کردید و از آن ها می پرسید که چه عواملی باعث طلاق می شود، این شخص حتی در این لیست اشتباهات خودش را قرار نخواهد داد. دلیل این امر این است که بسیاری از ما شرطی شده ایم که معتقدیم این امر باید به دلیل وجود برخی از نیروهای بیرونی یا تقصیر شخص مقابل در هنگام خراب شدن اوضاع باشد. گاهی اوقات، این اشتباه شما است، اما موارد بسیاری وجود دارد که افراد خوش فکر وارد روابط می شوند، ناآگاهانه مسائل خود را از دوران کودکی یا روابط گذشته پشت سر می کشند.

در این جا مثالی معمولی درباره دو زوج در اروپا وجود دارد که درمانگران رفتار های آن را مورد بررسی قرار داده اند. شخصی به اسم گای با دختری آشنا می شود  و آن ها عاشق می شوند. هر دو فکر می کنند که این رابطه مناسب آن ها است و تصمیم می گیرند که ازدواج کنند. اوضاع از بیرون عالی به نظر می رسند. او بسیار موفق است  و همسر او  نیز چنین است. همه اطرافشان فکر می کنند، چه زوج عالی هستند.

گذشت یک سال بعد از  رابطه

با گذشت یک یا دو سال از ازدواج، همه چیز تغییر می کند. گای ادامه زندگی و تأمین هزینه های یک خانواده در حال رشد را طاقت فرسا می داند. از آن جا که پدرش هرگز در اطراف نبود، مادرش بیش از حد کنترل می کرد (مسئله کودکی او را اذیت می کرپ و  احساس نمی کند که به اندازه کافی خوب است. او برای آرام کردن این احساسات از کار، مواد مخدر، الکل، یا برخی رذایل دیگر استفاده می کند. در طی این روند، او همسرش را هرچه بیشتر دور می کند. او نمی داند این مسئله باعث طلاق خواهد شد و به فکر نجات رابطه اش نیست. او در تلاش است تا با درد خود کنار بیاید.

چه اتفاقی برای همسر گای افتاد؟

چه عواملی باعث طلاق می شود؟

همسر او که اکنون یک زن، با احساس ناکافی بودن خود دست و پنجه نرم می کند. او پدرش را که از نظر عاطفی گسسته و با تغییر است، در همسرش می بیند. او احساس می کند رها شده و به اندازه کافی خوب نیست. درست مثل شوهرش، او نمی تواند درک کند که مسائل کودکی در این جا ایفای نقش می کنند. همسر او به جای رسیدگی به زخم های درونی خود، شوهرش را مقصر شکست ازدواج می داند و پرونده طلاق را می گیرد. وقتی همین اتفاق در ازدواج دوم و سوم او رخ دهد، سرانجام او می فهمد که مسائل مربوط به خود ممکن است علت طلاق باشد.  در این صورت است او می تواند به خود کمک کند که او از یک حرفه ای کمک بگیرد.

مراقبت از زخم ها قبل از ورود به رابطه

هنگامی که ما قبل از درگیر شدن در یک رابطه جدی از زخم های اصلی مراقبت می کنیم، خود را در این مسیر نجات می دهیم. این بدان معنا نیست که اگر از قبل ازدواج کرده اید خیلی دیر است. کار روی خود همیشه بهترین دوره است زیرا تغییر رفتار شخص دیگر غیرممکن است.

خیانت

خیانت یکی از رایج ترین پاسخ ها به این سوال است که “علت طلاق چیست؟” هنگامی که شما یا همسرتان تقلب می کنید، تقریباً همیشه برای رابطه شما مانند یک زنگ مرگ است. تقلب همیشه مستلزم داشتن روابط فیزیکی با شخص دیگری نیست. برخی افراد تماشای یک فیلم جنسی  را در خیانت نظر می گیرند. برخی دیگر بر این باورند که داشتن مکالمات احساسی عمیق با شخص دیگری نیز می تواند تقلب باشد. حتی اگر از طریق اینترنت رابطه برقرار می کنید، باز هم شریک زندگی خود را فریب خواهید داد.

اجتناب از این رفتار ها و نجات رابطه

اگر از این نوع رفتارها اجتناب کنید، می توانید مطمئن باشید که رابطه شما محافظت می شود. وقتی به شریک زندگی خود وفادار و صادق باشید، ارتباط شما شکوفا خواهد شد. همه ما باید احساس دوست داشته شدن و اولویت بندی کنیم. یک رابطه خوب را به نفع جست و جوی عشق در مکان های اشتباه از دست ندهید. اهمیت ازدواج و اعتماد همسرتان را به شما بخاطر بسپارید. این مطمئناً شما را در مسیر درست قرار می دهد.

پول

مشکلات مالی از جمله دلایل عمده طلاق است. این می تواند درگیری درباره پول یا اختلاف نظر در مورد مدیریت پول باشد. این یک مسئله ساده برای حل است. اگر شما و شریک زندگی خود به طور مداوم در مورد دسترسی پول به دنبال آسیب به یکدیگر هستید، ایجاد یک بودجه را در نظر بگیرید. اگر این مسیر را انتخاب کنید اتفاقات مثبت بیشتری رخ خواهد داد.

به بودجه خود‌ پایبند باشید

چه عواملی باعث طلاق می شود؟

به همان اندازه مهم است که به هر ترتیب شما به بودجه پایبند باشید. از طرف دیگر، اگر یکی از شرکا با زرق و برق خود را برای نابودی دیگری آماده کند، کلاس های سواد مالی ممکن است مفید باشد. اگرچه این امر در حال حاضر ناخوشایند به نظر می رسد، اما پرداخت هزینه برای طول عمر رابطه شما مفید است. اگر تنها نگرانی شما در رابطه با پول است، می توانید به راحتی از این امر محافظت کنید.

تلاش برای حل کردن مشکلات مالی

تنها کاری که باید انجام دهید این است که تلاش اضافی انجام دهید. وقتی مشکلات مالی خود را حل می کنید، روابط خود را بسیار هماهنگ تر و سازنده تر خواهید یافت. به عنوان یک پاداش، رفع مشکل مالی که باعث طلاق می شود شما را از این آمار دور می کند. این همیشه یک چیز مثبت است.

مشکلات ارتباطی

علت طلاق چیست؟حرف زدن به هر روشی سالم نیست. برقراری ارتباط یکی از مهم ترین مواردی است که باید در یک رابطه برقرار شود. اگر شما و شریک زندگی خود ارتباط موثری برقرار نمی کنید، تقریباً قطعاً شکست خواهید خورد. عدم برقراری ارتباط یا فقدان ارتباط موثر، روش خوبی برای اطمینان از پایان رابطه شما است. اگر متوجه شدید که شما و همسرتان به همان اندازه یا بیشتر اوقات در ارتباط نیستید، اقداماتی ایجاد کنید. مهم ترین کاری که می توانید انجام دهید این است که زودتر دست به کار شوید. هرچه بیشتر اجازه دهید این مسئله ادامه یابد، حل مشکل بعداً دشوارتر خواهد بود.

شناخت و حل مسائل

شناخت و حل مسائل رابطه  راهی عالی برای محافظت از رابطه شما در برابر طلاق است. این به شما امکان می دهد در هر زمان که مشکلی دارید آزادانه با شریک زندگی خود صحبت کنید. به این ترتیب می توانید به جای این که  به آن ها اجازه دهید ازدواج شما را خراب کند، از طریق آن صحبت کرده و مشکلات خود را حل کنید. این امر باعث ایجاد استرس و نزاع در روابط شما می شود و کیفیت زندگی و سطح شادی شما را تا حد زیادی بهبود می بخشد.

بحث دائمی

بسیاری از زوجین احساس می کنند به سختی می توانند یک روز را بدون مشاجره پشت سر بگذارند. حتی وقتی فقط چیزهای کوچک انسان را عصبانی می کند، می تواند به یک بحث بزرگ تبدیل شود.

منابع
regain.us

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا