شروع مکالمه افراد درونگرا چگونه است؟

شروع مکالمه افراد درونگرا با مردم تفاوت های زیادی دارد. چرا که آن ها به راه حل های زیادی برایش گ برقراری ارتباط نیاز دارند. افراد درونگرا تحت فشار شدیدی توسط دیگران هستند. در واقع قبلاً گفتیم که علائم افسردگی می تواند همان موارد استرس بیش از حد باشد. اضطراب اجتماعی با اضطراب فردی کم متفاوت است. اختلالات روانی انواع مختلفی دارند و ممکن است در دوران کودکی ایجاد شود.

اگر در دوران کودکی این اختلالات درمان نشوند می تواند تا بزرگسالی هم ادامه داشته باشد. یکی از اختلالات معروف در دنیای روان شناسی اختلال اضطراب اجتماعی است. اختلال اضطراب اجتماعی دارای علائم مختلفی است. این علائم در افراد مختلف متفاوت است. در مقاله های قبل در ارتباط با اختلالات اضطراب اجتماعی صحبت کردیم. در ادامه می خواهیم ببینیم که شروع مکالمه افراد درونگرا چگونه است؟

علائم اضطراب اجتماعی و شروع مکالمه افراد درونگرا

همه ما می دانیم که در زندگی ممکن است روزی دچار استرس یا اضطراب شویم. تا حدودی بخشی از این استرس و اضطراب طبیعی است. اما اگر ادامه پیدا کند می تواند زندگی ما را مختل کند. اضطراب و استرس اگر کنترل و درمان نشود می تواند جلوی موفقیت شما را در بخش های مختلف زندگی بگیرد. انواع مختلفی از اضطراب ها وجود دارد که برخی از آن ها را برای شما گفتیم.  در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با شروع مکالمه افراد درونگرا چگونه است، صحبت کنیم.

نکاتی برای شروع مکالمه افراد درونگرا جهت مقابله با افسردگی اجتماعی

درونگراها به مبارزه روزانه و اجبار خود به شرکت در اجتماع و عضوی مولد در جامعه معروف هستند. درونگراها لزوماً از مردم متنفر نیستند. اما نمی‌توانند مانند همتایان برون‌گراشان در مقادیر زیاد با آن‌ها برخورد کنند. آن‌ها به زمان بیشتری نیاز دارند تا از فشار خارج شوند. یا به جهان بیندیشند، و اوقاتی آرام و به دور از همه صداها و هرج و مرج جامعه امروزی داشته باشند.

تحقیقات در ارتباط با مقابله با افسردگی اجتماعی و شروع مکالمه افراد درونگرا

طبق تحقیقات، افراد درونگرا بین 16 تا 50 درصد جمعیت را تشکیل می دهند. این بدان معنی است که بخش خوبی از جهان باید تلاش کنند. این کار باعث می شود تا دریابند چگونه در یک فرهنگ بیش از حد برونگرا سالم بمانند. در حالی که این امر به طور طبیعی برای آن‌ها پیش نمی آید. این که مجبور باشید فقط برای تطبیق با انتظارات جامعه غیر از شخصیت واقعی خود رفتار کنید، می تواند بسیار خسته کننده باشد. حتی می تواند منجر به چیزی به نام «افسردگی اجتماعی» شود.

نکته

بله، این یک چیز واقعی است و نباید ساده بیان شود. افراد درونگرا دارای سیستم عصبی بسیار ظریفی هستند که به راحتی می تواند توسط جامعه تحت فشار قرار گیرد. آن‌ها انرژی محدودی برای رویارویی با موقعیت های اجتماعی دارند. اما این بدان معنا نیست که نمی توانند یاد بگیرند که مقابله با افسردگی اجتماعی چگونه است.

بنابراین، چگونه درونگراها می توانند با فرسودگی شغلی مقابله کنند و حتی قبل از وقوع آن را تشخیص دهند؟ در زیر راه‌هایی برای مقابله با افسردگی اجتماعی داریم. در این‌جا چند راه برای مقابله با افسردگی درونگراها وجود دارد:

برای مقابله با افسردگی اجتماعی کمی از مردم دور شوید.

افراد درونگرا باید هر روز برای خودشان وقت بگذارند تا ظاهری از سلامت عقل داشته باشند. آن‌ها تحمل بالایی برای تمام محرک‌های دنیای امروزی ندارند. بنابراین برای رفع فشار و کسب انرژی مجدد، زمان تنهایی یک ضرورت مطلق است. اگر آن‌ها مدت طولانی را بدون تنهایی بگذرانند، فرسودگی شغلی تقریبا قریب الوقوع است. بنابراین، برنامه ریزی حتی 30 دقیقه در روز برای خود می تواند برای سلامت روان شما معجزه کند.

استراحت حتی در زمان کار برای شروع مکالمه افراد درونگرا

اگر در یک محیط معمولی کار می کنید، سعی کنید رئیس خود را متقاعد کنید که چند بار در روز علاوه بر وقت ناهار، به شما 5 تا 10 دقیقه استراحت بدهد. یا شاید بتوانید ناهار را بیرون بخورید و کمی از هوای تازه لذت ببرید. وقتی از سر کار به خانه برگشتید، بلافاصله کارهای خانه را شروع نکنید. سعی کنید در مرحله اول حمام بگیرید و زمانی را برای استراحت خود اختصاص دهید یا به پیاده روی بروید. هر کاری که نیاز دارید انجام دهید تا ذهن خود را آرام و سالم نگه دارید، انجام دهید.

کارهایی را که نمی خواهید، با افرادی که دوست ندارید انجام ندهید.

در حالی که نمی‌توانید از همه رویدادهای اجتماعی، مانند جشن عروسی یا جشن تولد یکی از اعضای خانواده اجتناب کنید.

نکته ای در ارتباط با شروع مکالمه افراد درونگرا

فرض کنید اگر مجبور هستید برای یکی از اعضای خانواده یا دوست خود به یک رویداد بزرگ بروید. سعی کنید با چند نفری که در آن جمع احساس راحتی می کنید صحبت کنی. با تک تک افراد همنشینی نکنید. چند روز قبل از رویداد به خود فرصت دهید تا با عدم برنامه ریزی هیچ گونه فعالیت اجتماعی، آمادگی ذهنی داشته باشید. فقط از سکوت و تنهایی لذت ببرید.

برای مقابله با افسردگی اجتماعی تکنیک های شروع مکالمه افراد درونگرا را تمرین کنید.

لازم نیست هر دقیقه که بیرون می روید با مردم صحبت کنید. کمی وقت بگذارید و فقط به دیگران گوش دهید و از همراهی آن‌ها لذت ببرید. فقط زمانی که دوست دارید صحبت کنید. اگر دوست ندارید کمی به ذهن خود آرامش دهید و رویاپردازی کنید. کتاب های تسکین دهنده را بخوانید که به شما کمک می کند احساس آرامش کنید یا حتی برای چند دقیقه مدیتیشن کنید. شما همیشه می توانید از تلفن خود به عنوان ابزاری برای فرار از محیطی که دوست ندارید استفاده کنید. حتی اگر بسته به شرایط کمی بی ادبانه به نظر برسد.

شروع مکالمه افراد درونگرا چگونه است؟

درون گرا: فردی که تمایل دارد از تماس های اجتماعی دوری کند و به افکار خود مشغول شود.

در حالی که درونگراها انرژی خود را از منابع داخلی می گیرند، این بدان معنا نیست که همه آن‌ها از مردم متنفر هستند. در واقع، بسیاری از آن‌ها از همراهی افراد (بعضی) لذت می برند. اما چیزی که یک درون گرا را واقعاً از یک برون گرا متمایز می کند این است که انرژی محدودی برای صرف معاشرت دارند. از سوی دیگر، شروع مکالمه افراد درونگرا به گونه ای باشد که ساعت ها در یک مهمانی سپری کند و ذره ای احساس خستگی نکند و از جمعیت احساس انرژی و هیجان کند. او حتی ممکن است سعی کند دوستان درونگرا خود را مجبور کند که بیشتر در مهمانی بمانند. اما تلاش های او احتمالاً بیهوده خواهد بود.

نکته

بسیاری از افراد درونگرا ذاتاً خجالتی نیستند. آن‌ها فقط تحمل کمتری برای قرار گیری در کنار گروه‌هایی از مردم اغلب یا برای مدت طولانی دارند. آن‌ها در کنار مردم احساس اضطراب نمی کنند. اما عموماً از شرکت خودشان بیشتر از شرکت دیگران لذت می برند. با این حال، برای درونگرایان خجالتی، وقتی دیگران با آن‌ها صحبت می کنند، احساس اضطراب ایجاد می شود که حتی صحبت های کوچک را عذاب آورتر می کند.

نکته ای در ارتباط با شروع مکالمه افراد درونگرا

مهم نیست که چه نوع درونگرا هستید، با این وجود احتمالاً با موضوعات گفتگو مشکل دارید. احتمالاً آنقدر در ذهنتان اتفاق می افتد که انرژی لازم برای درگیری با دیگران را ندارید. یا شاید واقعاً دوست ندارید با دیگران صحبت کنید و ترجیح می دهید به مکالمه بین خود و ذهن خود ادامه دهید.

متأسفانه، ما نمی‌توانیم از این واقعیت بگریزیم که صحبت و برقراری ارتباط بخشی از زندگی انسان است و ما باید در مقطعی با انسان‌ها تعامل داشته باشیم. منظورم این است که حتی درونگراترین افراد در میان ما ممکن است انسانی را بیابند که واقعاً دوستش داریم با او صحبت کنیم. این باعث می شود گفتگو کاملاً ارزشش را داشته باشد.

روش های مختلف شروع مکالمه افراد درونگرا

در این‌جا چند روش برای شروع مکالمه افراد درونگرا وجود دارد: اگر متوجه شدید که در مهمانی‌ها یا سایر فعالیت‌های اجتماعی درگیر مکالمه هستید، شاید این روش‌ها بتوانند کمی به شما کمک کنند.

در مورد شغل، خانواده یا هر چیزی که طرف مقابل را وادار به صحبت کند بپرسید.

از آنجایی که درونگراها عموماً دوست ندارند در کانون توجه باشند، در هر فرصتی از طرف مقابل سؤالاتی درباره خود بپرسید. به این ترتیب، شما مجبور نخواهید بود انرژی زیادی را صرف فکر به آنچه بگویید، کنید. در عوض می توانید کاری را انجام دهید که بیشتر درونگراها بهترین کار را انجام می دهند: توجه. بعلاوه، این یک سوال کاملاً کلی است و تا زمانی که گفتگو به سمت موضوعات «سنگین‌تر» که ما درونگراها ترجیح می‌دهیم در مورد آن بحث کنیم، به بحث‌های کوچک کمک می‌کند.

برای شروع مکالمه افراد درونگرا در مورد سفر صحبت کنید.

بیشتر مردم عاشق سفر به سرزمین های دور و تجربه مناظر، غذاها و فرهنگ های جدید هستند. این باعث پیوند مردم در سراسر جهان می شود، زیرا انسان ها قبلاً موجوداتی کوچ نشین بودند. این هنوز در DNA ماست که میل به حرکت، دیدن چیزهای جدید و ایجاد دیدگاهی متفاوت در زندگی داشته باشیم. بنابراین، اگر بتوانید چند مورد از سفرهای اخیر خود را بیاورید، احتمالاً طرف مقابل نیز داستان هایی برای گفتن دارد.

شروع مکالمه افراد درونگرا با هر چیزی که مربوط به غذا باشد

اگر تا به حال متوجه نشدید، انسان ها عاشق غذا هستند. ساعت‌ها به این فکر می‌کنیم که بعداً می‌خواهیم چه بخوریم یا کتاب‌های آشپزی می‌خوانیم تا دستور پختی را پیدا کنیم که ارزش درست کردنش را داشته باشد. زندگی ما حول محور رفع گرسنگی می چرخد، و وقتی موضوع را مطرح می کنید، غذای درونی همه به سرعت آشکار می شود. غذا مردم را نیز پیوند می زند. بنابراین از ذکر رستوران مورد علاقه خود یا آخرین کیکی که درست کردید دریغ نکنید.

بپرسید هر کسی چه موسیقی را دوست دارد

یکی دیگر از علایق رایج در بین مردم موسیقی است. منظور این است که آیا تا به حال با کسی برخورد کردید که بگوید موسیقی را دوست ندارد؟ با این اوصاف، موسیقی یکی دیگر از موضوعات خنثی برای شروع مکالمه افراد درونگرا است. همچنین ممکن است دوستی پیدا کنید که با او به کنسرت بروید.

فیلم و کتاب یا استفاده از رسانه های دیگر

بنابراین، احتمالاً تا به حال این ایده را دریافت کردید – اساساً از دیگران بپرسید که چه چیزی را دوست دارند. «کتاب، فیلم، مجله، نمایش تلویزیونی و غیره مورد علاقه شما چیست؟» حتی اگر شخص مطالعه نکند، احتمالاً فیلم یا برنامه های تلویزیونی را تماشا می کند. هر کدام از این ها مطمئناً مردم را به صحبت می اندازند، و اگر نه، به معنای واقعی کلمه هزاران نمایش و فیلم دیگر برای انتخاب وجود دارد.

“دوست داری در اوقات فراغت چه کار کنی؟”

سرگرمی‌ها می‌توانند شروع مکالمه افراد درونگرا با مردم را برای ساعت‌ها ایجاد کنند. زیرا هرکسی کاری را در اوقات فراغت خود انجام می‌دهد، حتی اگر زیاد آن را نداشته باشند. شما همچنین می توانید از این طریق علایق مشترکی پیدا کنید که شاید به یک دوستی منجر شود.

منابع
وبسایت powerofpositivity

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا