بهترین شغل برای افراد درونگرا

شناخت بهترین شغل برای افراد درونگرا یکی از بهترین و موثرترین عامل در پیشرفت شغلی آنها است. شاید به عنوان یک فرد درونگرا به این فکر کنید که پیدا کردن یک شغل مناسب برای افراد درونگرا کمی سخت است. اما این طور نیست! اگر شما هم یک فرد درون گرا هستید و به دنبال بهترین شغل بر اساس وضعیت شخصیتی و ویژگی های روانی خود هستید بهتر است این مقاله از همکده را تا انتها بخوانید تا بتوانید بهترین فرصت شغلی برای افراد درونگرا و خودتان را بشناسید.

مهمترین ویژگی های افراد درونگرا کدامند؟

درونگرایی، به معنای خجالتی، مضطرب، بی اعتمادی به دیگران و یا علاقه زیاد به تنهایی نیست. در حالی که افراد درونگرا ممکن است خجالتی باشند، اما همیشه اینطور نیست، زیرا افراد خجالتی ممکن است تمایل زیادی به تعامل با مردم داشته باشند اما اعتماد به نفس لازم برای انجام این کار را ندارند.

به طور کلی، درونگرایی یک سبک شخصیتی اساسی است که فرد درونگرا، زندگی در دنیای درون را به زندگی در دنیای بیرون خودش ترجیح می دهد. برای همین درون‌گرایی درست در نقطه مقابل آن برون‌گرایی قرار می گیرد. در مقایسه با افراد برونگرا، درونگراها از تجربیات انفرادی خودشان بیشتر لذت می برند.

بیشتر افراد درونگرا برای درون نگری و نظم بخشیدن به افکارشان وقت زیادی می گذارند. ولی آنها دوست ندارند همیشه تنها باشند، یک درونگرا احتمالاً حداقل به مدتی زمان نیاز دارد تا به تخیلات و ایده های خود اجازه دهد مسیر خود را طی کنند.

افراد درونگرا به دنبال چه مشاغلی هستند؟

بهترین شغل برای افراد درونگرا || مرکز مشاوره همکده

در مورد شناخت بهترین شغل برای افراد درونگرا، باید به این نکته توجه داشته باشید که افراد درونگرا، لزوما خجالتی نیستند. از طرفی هم فرصت های شغلی زیادی وجود دارد که ممکن است مناسب افراد درونگرا باشد اما افراد خجالتی از آنها دوری می کنند.

با این حال، افراد درونگرا ویژگی و خصوصیات خاص خودشان را دارند و ممکن است به دنبال شرایط کاری خاصی زیر باشند:

  • کار متمرکز و انفرادی
  • کارهایی که به آنها استقلال بیشتر داده می شود.
  • نقش های غیر رهبری، یا حداقل، رهبری بر تیم های کوچکتر
  • محل های کاری که احتمال درگیری و مشاجره در آن کمتر باشد.
  • محل های کاری که بتوانند از گروه های بزرگ و ا پر سر و صدا اجتناب کرد.
  • محیط های کاری که زیاد نیاز به صحبت کردن و حرف زدن نداشته باشند.
  • کاری که به ایده ها و افکار به جای تکانشگری و ساختار سفت و سخت اهمیت می دهد.

طبق این ویژگی ها بهترین شغل برای افراد درونگرا عبارتند از:

طراحی گرافیک

مشاغل طراح گرافیک یکی از بهترین مشاغل برای افراد درونگرا هستند. برای کسانی که خیلی درونگرا هستند، می توانید کار طراحی گرافیک را به صورت قراردادی پیدا کنید، جایی که مشتری برای طراحی وب سایت جدید خود به شما پول می دهد یا از شما می خواهد که 50 تصویر را در یک دسته ارائه دهید. اما چرا طراحی گرافیک یکی از بهترین شغل برای افراد درونگرا محسوب می شود؟ در طراحی گرافیک، افراد کمترین تعامل انسانی را با دیگران دارند و به راحتی می توانند بر روی کار خود تمرکز کنند.

اگر شما هم یک فرد درونگرا هستید می توانید به عنوان یک طراح گرافیک در یک محیط رسانه یا استارتاپ کار کنید. در آنجا، برخی از تعاملات اجتماعی مورد نیاز خود را دریافت خواهید کرد، اما همچنان زمان و فضای خود را برای انجام کارتان در اختیار خواهید داشت.

توسعه فناوری اطلاعات

فناوری اطلاعات یا به اختصار IT طیف وسیعی از عناوین شغلی را پوشش می دهد و یکی از بهترین شغل برای افراد درون گرا است. افراد درونگرا در این شغل شاید مجبور باشند چندین بار در طول هفته یا روز در جلسات مختلف شرکت کنند. اما آنها همچنان می توانند ساعت های زیادی در روز را به تنهایی و کاملا مستقل صرف کار کنند.

نوشتن محتوای وب یا وبلاگ نویسی

بهترین شغل برای افراد درونگرا || مرکز مشاوره همکده

مشاغل نویسندگی برای افراد درونگرا و افرادی که دارای اضطراب اجتماعی هستند، شغل مناسبی محسوب می شود. نوشتن می تواند یکی از بهترین شغل برای افراد درونگرا باشد. چون افراد درونگرا در این شغل در اکثر موارد کمترین تعامل را با همکاران خود دارند و به راحتی می توانند فضای زیادی برای اجازه دادن به تخیل خودشان داشته باشند. بسته به نیاز خود برای اجتماعی شدن در حین کار، می توانید کارهای نویسندگی کوچکتر یا از راه دور یا کپی رایتینگ در یک استارتاپ بزرگ را انتخاب کنید.

کارشناسان معتقدند درونگراها از هر گونه فرصت برقراری ارتباط دیجیتالی استقبال می کنند. شاید یک فرد درونگرا حاضر به سخنرانی در یک جلسه و همایش شود. ولی همین فرد ممکن است در دنیای مجازی و آنلاین بتواند روابط خودش را تا حد زیادی گسترش دهد و موفقیت های زیادی را کسب کند.

حسابداری

اگر فردی درونگرا هستید و ترجیح می دهید با اعداد و داده های سخت کار کنید، حسابداری ممکن است شغل خوبی برای شما باشد. در حالی که بسیاری از مشاغل مالی، به‌ویژه در بانکداری سرمایه‌گذاری و در دنیای شرکت‌ها، ممکن است برای اکثر درون‌گراها بیش از حد اجتماعی، رقابتی و تقابل‌آمیز باشند، حسابداران عمدتاً دارای استقلال هستند و یکی از بهترین شغل برای افراد درونگرا ها محسوب می شود.

معماری

کار در معماری یکی از مشاغل برتر برای افراد درونگرا است. معمار بودن یکی دیگر از فرصت‌های پردرآمد و با ارزش است که برای درونگراها مناسب است. معماری برای درونگرا ها نه تنها به آنها این آزادی را می دهد تا خلاقیت خودشان را بروز دهند بلکه آنها را تشویق می کند تا دنیای درونی خودشان را شکوفا کنند.

اگر خواهان تعامل کمتر انسانی و بیشترین استقلال هستید، می‌توانید در شرکت‌های طراحی معماری کوچک‌تر که ممکن است تنها معمار آن باشید، کار کنید. و اگر میزان متوسط ​​تعامل اجتماعی و ارتباط با دیگران را ترجیح می دهید یا برایتان مهم نیست، کار در یک شرکت بزرگتر در یک تیم طراحی ممکن است برای شما مناسب باشد.

بازاریابی رسانه های اجتماعی

بازاریابی رسانه‌های اجتماعی می‌تواند یکی از بهترین شغل ها برای افراد درون‌گرا و برای افرادی که تجربه ندارند، باشد. کپی برای فیس بوک، توییتر، اینستاگرام، پینترست، تیک تاک یا لینکدین، فضای خلاقانه شما را برای رها کردن و شکوفایی می دهد. و ارتباطی که شما شروع می‌کنید آنلاین است و در کنار شغل خود می توانید فرصتی را برای رفع نیازهای درونی خودتان پیدا کنید.

در حالی که بازاریابان رسانه های اجتماعی ممکن است از نزدیک با سازندگان محتوا، مدیران بازاریابی یا سایر اعضای یک شرکت کار کنند، اما اغلب بیشتر از طریق ارتباط مکتوب و تنها با یک یا چند همکار در ارتباط هستند. برای همین بازاریابی رسانه ای یکی از بهترین شغل برای افراد درونگرا محسوب می شود.

مراقب پزشکی

معمولاً هنگام جستجوی بهترین شغل برای افراد درونگرا، کار پزشکی زیاد مورد استقبال قرار نمی گیرد. در حالی که مطمئناً مشاغل زیادی در زمینه پزشکی وجود دارد که مشاغل مناسبی برای افراد درونگرا یا افراد خجالتی هستند.

بسیاری از مشاغل پزشکی ممکن است افراد زیادی را درگیر کند و برای درونگراها استرس زیادی داشته باشد. با این حال، به عنوان مثال، مشاغل مراقبت پزشکی، مانند دستیاران بهداشتی در خانه، ممکن است جزء بهترین مشاغل برای افراد درونگرا باشند.

مشاغل حقوقی

طبق یک مطالعه سال‌ها در ایالات متحده، شهر نیویورک، مشخص شده است که ۶۰ درصد از وکلا درونگرا هستند. به نظر می رسد بسیاری از کسانی که مورد مطالعه قرار گرفته اند، درون گرایی خود را به ویژه برای یک وکیل عالی مفید می دانند.

کار مهندسی یا مکانیک

بهترین شغل برای افراد درونگرا || مرکز مشاوره همکده

اگر ترجیح می دهید در حین کار با دست های خودتان بتوانید روی کار مورد نظر تمرکز کنید، شاید کارهای مهندسی یا مکانیکی برای شما مناسب باشد. مهندسان به خصوص در برخی تخصص ها دستمزد بسیار خوبی می گیرند. و برای درونگراهایی که می‌خواهند برای تصمیم‌گیری درست وقت بگذارند و با کار انفرادی راحت‌تر هستند، کار مهندسی یا مکانیک می‌تواند کاملاً سودآور باشد.

دامپزشکی یا مراقبت از حیوانات

برخی از افراد معتقدند که دامپزشکی شغل مناسبی برای افراد درون‌گرا نیست، زیرا در این مشاغل فرد باید با صاحبان حیوانات خانگی نگران، که احتمالاً فریاد می‌زنند، استرس و ناراحتی دارند، سر و کار داشته باشد. با این حال، برای بسیاری از افراد درونگرا، مراقبت های دامپزشکی می تواند یکی از بهترین شغل محسوب شود.

اما، اگر بیشتر فردی درونگرا هستید که می‌خواهید بدون استرس، اضطراب و تعامل انسانی تا حد امکان شغلی داشته باشید، به دنبال مشاغل غیرپزشکی مراقبت و نگهداری از حیوانات خانگی باشید.

سخن آخر

اگر شما هم یکی از افراد درونگرا هستید که انتخاب بهترین شغل برای تان کمی سخت و چالش برانگیز شده است و از برخی ویژگی های خود مانند اعتماد به نفس و یا عزت نفس پایین و حتی خجالتی بودن رنج می برید بهتر است قبل از اقدام برای یافتن شغل مناسب خودتان به دنبال رفع نقاط منفی خود باشید.

به این نکته توجه داشته باشید که افزایش اعتماد به نفس و شناخت نقاط ضعف می تواند یکی از بهترین راهکارها برای یافتن بهترین شغل برای افراد درونگرا باشد. برای همین در صورتی که احساس می کنید در هر یک از این موارد مشکل دارید و به دنبال راهکار هستید بهتر است با یک روانشناس باتجربه و مجرب از همکده در زمینه مشاوره فردی مشورت کنید تا بتوانید نقاط منفی خود را شناسایی و آنها را با نقاط مثبت جایگزین و تقویت کنید و بهترین شغل را متناسب با ویژگی ها و روحیات اخلاقی خودتان پیدا کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا