شخصیت درون گرا

شخصیت در روان شناسی عامل مهمی است. در روان شناسی تعاریف متفاوتی وجود دارد. برخی از این تعاریف را ممکن است بشانسید و برخی هم برای شما تازگی دارند. شخصیت ها انواع مختلفی دارند و در هر فرد دارای ویژگی های مختلفی هستند. یکی از مواردی که در شخصیت مهم است روند آن به سوی پیشرفت و تعالی است. در واقع نباید شخصیت به گونه ای باشد که بخواهد به افراد آسیب بزند. شخصیت به گونه ای باید باشد که به ما و همه افراد کنارمان کمک کند. یکی از شخصیت های که ممکن است در اطرافیان خود دیده باشید شخصیت درون گرا است.

در ادامه می خواهیم ببینیم که شخصیت درون گرا چگونه است. ما در مقاله های قبل در ارتباط با رفتار در روان شناسی صحبت کردیم و گفتیم که هر فردی چه نوع رفتاری دارد و این رفتار در چه زمان هایی در فرد ایجاد می شود. گاهی اوقات رفتار یک فرد بر اساس شرایط خانوادگی یا محیطی تغییر خواهد کرد. برای مثال ممکن است یک کودک در یک زمان مشخص رفتار های پرخاشگرانه انجام دهد. یا این یکه یک فرد جوان در دوران بلوغ خود رفتار های منزوی انجام دهد. در زمینه شخصیت نیز ما باید موضوعات مختلفی را مورد بررسی قرار دهیم. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با شخصیت درون گرا صحبت کنیم.

شخصیت درون گرا واژه ای است که باعث ایجاد سوء تفاهم می شود.

درون گرایی واژه ای است که اغلب در افراد باعث ایجاد سوء تفاهم می شود. افراد درونگرا معمولاً کلیشه ای به عنوان خجالتی و از نظر اجتماعی ناخوشایند هستند. با این حال، این اصطلاح معنای نسبتاً پیچیده تری نسبت به آن چه اکثر ما درک می کنیم دارد. ابتدایی ترین توضیح برای یک فرد درون گرا کسی است که انرژی خود را از زمان صرف شده در تنهایی به دست می آورد و در حالی که در کنار دیگران است انرژی خود را از دست می دهد. بیشتر اوقات، هیچ ارتباطی با اضطراب مرتبط با تعاملات اجتماعی یا بودن در کنار افراد ندارد. درون گرا به سادگی طراحی شده است تا در تنهایی عملکرد بهتری داشته باشد.

نشانه هایی که می گویند شما یک شخصیت درون گرا هستید

شخصیت درون گرا

شما عاشق گذراندن وقت به تنهایی هستید

در حالی که ممکن است از استفاده از وقت گران بهای خود به تنهایی لذت ببرید، این بدان معنا نیست که شما مشتاق تعامل انسانی نیستید. شما حتی ممکن است از داشتن یک زندگی اجتماعی شلوغ لذت ببرید، اما اگر برای شما آرامش بخش و شاداب تر باشد که مغز و بدن خود را به تنهایی شارژ کنید، احتمالاً یک درون گرا هستید.

معاشرت شما را فرسوده می کند و مهم نیست که چقدر آن را دوست دارید

برخلاف آن چه بسیاری از مردم فکر می کنند، شما ممکن است از معاشرت با مردم لذت ببرید، اما صرف نظر از این که چقدر از آن قدردانی می کنید، اگر بیشتر از مدت زمان معینی در معاشرت باشید انرژی خود را در حال تخلیه می بینید. شما سعی می کنید از ایجاد دوستان جدید اجتناب کنید اما برای کسانی که قبلاً به شما نزدیک هستند ارزش قائل شوید. وقتی صحبت از دوست یابی می شود، احتمالاً این روند را خوب و کند پیش می برید. شما گروهی از افراد خود را دارید که با آن ها احساس راحتی می کنید و بیشتر از دیگران به آن ها پایبند هستید.

شما از مکالمات کوچک خوشتان نمی آید

با وجود باور عمومی، افراد درون گرا به راحتی می توانند با هر کسی صحبت کنند، اما مکالمات کوچک ممکن است خیلی زود خسته کننده به نظر برسد. ممکن است مکالمات غیر ضروری را خسته کننده بیابید و ترجیح می دهید از وقت خود به شیوه های سازنده تری استفاده کنید.

از کار گروهی متنفرید

به عنوان یک فرد درون گرا، شما قبلاً تحمل کمتری برای تحریک خارجی دارید. وقتی با حواس پرتی های دیگران بمباران نشوید، خلاق تر و مولدتر خواهید بود.

شما در شبکه های اجتماعی کاملاً فعال هستید

در حالی که ممکن است شخص با ویژگی بصری، درون گرا به نظر برسد، اما به طرز شگفت انگیزی در ارتباط  به صورت آنلاین موفق می شود زیرا محیطی کمتر صمیمی است و می توانند زمان خود را برای تدوین پاسخ ها صرف کنند.

تنهایی غذا خوردن برای شما خوب است

برای برخی، پذیرایی به تنهایی پذیرفتنی نیست. اما برای افراد درون گرا، این غذا خوردن به تنهایی منبع نگرانی نیست و حتی ممکن است این شیوه را ترجیح دهند. آن ها نه تنها می توانند از گفت‌گوهای کوچک اجتناب کنند، بلکه می توانند از غذای خود با آرامش لذت ببرند.

ممکن است در انبوهی از جمعیت بیشتر احساس تنهایی کنید تا این که خودتان تنها باشید

شخصیت درون گرا

به نظر می رسد بسیار جالب است، اینطور نیست؟ بخشی از مشکل جمعیت زیاد این است که شما نمی توانید هیچ نوع ارتباط عمیقی ایجاد کنید. نه با دیگران و نه با خودت درونگراها به دنبال این هستند که در هر صورت ممکن از گفت‌گوهای کوچک جلوگیری کنند، زیرا نه تنها آن ها را خسته کننده می دانند، بلکه آن ها را به عنوان حواس پرتی نیز درک می کنند.

افراد دارای شخصیت درون گرا از گروه ها متنفرید

همان طور که قبلاً بحث شد، افراد درون گرا از روابط موجود قدردانی می کنند و تمایل دارند از روابط جدید اجتناب کنند در صورتی که آن ها را شایسته زمان خود نبینند. وقتی نوبت به گروه ها می رسد، آن ها هیچ تمایلی واقعی برای شناخت افراد بدون دلیل خاصی ندارند و اغلب انگیزه ای پنهان دارند، مانند پیشرفت حرفه ای خود

افراد درون گرا در محل شغل خود فقط کار می کنند 

وقتی صحبت از کار به میان می آید، افراد درونگرا ممکن است محل کار خود را به عنوان مکانی برای انجام کار در نظر بگیرند تا مکانی برای ملاقات با افراد جدید یا مشاجره. آن ها می خواهند وارد شوند، کار خود را انجام دهند و به خانه بروند. اگر این احساس را داشته باشند که آن ها در کارهای خود تلاش کافی نمی کنند، ممکن است به راحتی حواسشان پرت شود و توسط همکارانشان تحریک شوند.

باورهای غلط رایج درباره افراد درون گرا

شخصیت درون گرا

افراد درونگرا دوست ندارند صحبت کنند

این ساختگی است با وجود باور عمومی، افراد درونگرا دوست دارند صحبت کنند، اما این باید معنی دار باشد. در غیر این صورت، انجام این کار بی معنی است. و این واقعاً منطقی است. به طرز شگفت آوری، بسیاری از بزرگترین فعالان اجتماعی جهان، وکلا، سخنرانان، مدیران عامل و سایر متخصصان که نیاز به مکالمه دارند درون گرا هستند.

همه افراد درون گرا خجالتی هستند

کمرویی و درون گرایی دو چیز کاملاً متفاوت هستند. خجالتی بودن آن احساس دردناکی است وقتی احساس می کنید از نظر اجتماعی طرد شده اید یا در موقعیت های ناخوشایند اجتماعی قرار گرفته اید. درون گرایی عبارت است از تمرکز بیشتر بر افکار درونی تا بر جهان خارج. در حالی که افراد درونگرا خجالتی هستند، اما کسانی هم هستند که خجالتی نیستند. در عین حال، ممکن است افراد برون گرا پیش از آن که دیگران را بهتر بشناسند، خجالتی باشند.

افراد درون گرا معاشرت را دوست ندارند

غلط! افراد درون گرا دوست دارند بیرون بروند و معاشرت کنند. فقط آن ها می توانند برای مدت معینی بیرون از خانه بمانند تا مجبور شوند برای تجدید انرژی به خانه بروند. چرا؟ این به این دلیل است که افراد درونگرا تمایل دارند اطلاعات را سریع درک کنند و اگر مجبور شوند برای مدت طولانی تری این کار را انجام دهند، برای آن ها بسیار سخت خواهد شد.

درون گرایی اجتماعی

افراد درون گرا می توانند بسیار پرحرف باشند یا  راحت صحبت کنند، به ویژه در مواقعی که در کنار دوستان و خانواده نزدیک خود هستند. آن ها دوستان خود را عاقلانه و با دقت انتخاب می کنند و فقط به روی دوستانی که به آن ها اعتماد دارند گشوده می شوند. آن ها به معنای واقعی کلمه خجالتی نیستند، اما شرکت های کوچکتر را برای شارژ مجدد ترجیح می دهند. ملاقات با افراد جدید می تواند هیجان انگیز باشد، اما مکالمات طولانی می تواند به راحتی احساس خستگی در آن ها ایجاد کند. آن ها تنها بودن یا گذراندن وقت با بهترین دوستان خود را ترجیح می دهند تا تعاملات اجتماعی زیاد با غریبه ها. نه این که آن ها از رویدادهای اجتماعی می ترسند، آن ها فقط تمایل دارند مسائل را خصوصی و صمیمی نگه دارند.

درون گراها در فکر فرو می روند

افراد درونگرا که فکر می کنند معمولاً تحت تأثیر گروه های بزرگ مردم یا رویدادهای بزرگ اجتماعی قرار نمی گیرند. آن ها می توانند ساعت ها در افکار خود صرف کنند بدون این که تقریباً متوجه چیزی در اطراف خود شوند. آن ها معمولاً جهان را از طریق احساسات خود درک می کنند، که به آن ها احساس همدلی و شهود منحصر به فرد می دهد.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

آن ها تمایل دارند شیوه های منحصر به فرد و اصلی زندگی خود را ایجاد کنند نه اینکه به شدت از قوانین پیروی کنند.

 

منابع
betterhelp.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا