هنگام آشنایی با یک فرد درون گرا چه باید دانست؟

در روان شناسی شخصیت و رفتار مسائل بسیار پیچیده ای وجود دارد. هر فردی در دنیایی که زندگی می کنیم دو حالت رفتاری دارد. برخی درون گرا هستند و برخی هم برون گرا هستند. افراد درون گرا معمولا احساسات خود را درون خود نگه می دارند و تمایلی به ارتباط با افراد ندارند. به عبارت دیگر افراد درون گرا اجتماعی نیستند. افراد برون گرا معمولا دوست دارند راجب خودشان بیشتر با دیگران حرف بزنند و هر چیزی که در دل دارند به زبان بیاورند. پس هنگام آشنایی با یک فرد درون گرا چه کنیم؟ 

هنگام آشنایی با یک فرد درون گرا چه باید دانست؟

اگر با یک فرد درون گرا رابطه دارید، ممکن است در درک شریک زندگی خود و ترجیحات او مشکل داشته باشید.  مخصوصاً اگر فرد برون گرا باشید و در مراحل اولیه دوست یابی باشید. از نظر افراد غیر درون گرا، کسانی که درون گرا هستند می توانند ذهنیتی گیج کننده داشته باشند. از این گذشته، درون گراها مخالف گروه برون گراها هستند.

تفاوت ها و اختلافات افراد برون گرا و درون گرا  

هنگام آشنایی با یک فرد درون گرا چه باید دانست؟

در جایی که یک برون گرا از مهمانی های بزرگ و بیرون رفتن لذت می برد، افراد درون گرا ممکن است یک شب آرام را با دوستان نزدیک ترجیح دهند. و در حالی که افراد برون گرا از گذراندن وقت زیادی در موقعیت های اجتماعی لذت می برند، یک فرد درون گرا خسته می شود و پس از سپری شدن در محیط های اجتماعی به زمان دیگری برای بازیابی مجدد نیاز دارد.

در نتیجه، اگر فرد برون گرا باشید، بسیاری از کارهایی که یک فرد درون گرا انجام می دهد برای شما منطقی نخواهد بود. به علاوه، بسیار آسان است که نیاز آن ها به زمان تنها را به درستی تفسیر کنید زیرا اینگونه افراد  فقط به شما علاقه مند نیستند. برای این که شما از پیش فرض های غلط جلوگیری کنید، مهم این است که بدانید چه عواملی باعث می شود فرد درون گرا وقتی صحبت از روابط دوستانه می شود، حالات بدی به او دست می زند. در این جا آن چه را که باید در صورت قرار ملاقات با یک فرد درون گرا بدانید آورده شده است.

درون گرایی چیست؟

قبل از این که کاملاً بفهمید معاشرت با یک فرد درون گرا چیست ، باید بدانید درون گرایی چیست . به  طور کلی، درونگرایی یک ویژگی شخصیتی است که در آن فرد بیشتر از این که بر منابع تحریک خارجی تمرکز کند، بیشتر روی احساسات درونی تمرکز می کند. به طور معمول، افرادی که درون گرا هستند، گروه کوچکی از دوستان صمیمی دارند، از خلوت لذت می برند و گروه های بزرگ یا مهمانی هایی را می بینند که در برخی مواقع تخلیه می شوند. آن ها همچنین بسیار خودآگاه هستند، از مشاهده افراد و موقعیت ها لذت می برند و به سمت مشاغلی می روند که استقلال را تقویت می کنند.

افراد درون گرا چه ویژگی هایی دارند؟

همچنین توجه به این نکته مهم است که درون گرایی همان غیر اجتماعی بودن، اضطراب اجتماعی یا خجالتی بودن نیست. هنگامی که صحبت از درون گرایی می شود، با وجود این واقعیت که افراد درون گرا حدود یک سوم تا نیمی از جمعیت جهان را تشکیل می دهند، تعدادی از باورهای غلط نیز وجود دارد.  در واقع، بسیاری از افراد درون گرا گزارش می کنند که سوتفاهم شده است. وقتی ساکت هستند، مردم معمولاً تصور می کنند که باید چیزی اشتباه باشد یا عصبانی یا افسرده باشند. بعضی اوقات حتی ممکن است افراد احساس کنند که آن ها کاملاً متزلزل یا دور از ذهن هستند.

در آشنایی با فرد درون گرا چه ویژگی هایی دارند؟ 

در عوض، بیشتر افراد درون گرا ممکن است ساکت باشند، فقط به این دلیل که نیازی به مرکز توجه ندارند. آن ها ترجیح می دهند محیط و افراد اطراف خود را مشاهده کنند.  آن ها معمولاً در آن چه در مورد خود با دیگران به اشتراک می گذارند، بیشتر محفوظ هستند و ترجیح می دهند قبل از باز کردن صحبت با کسی ابتدا آشنا شوند. علاوه بر این، درون گرایی عجیب یا ضعف نیست. درون گرایی و برون گرایی تقریباً در هر گونه از حتی حیوانات تیز وجود دارد و شناسایی شده است.

مگس هایی وجود دارند که بی سر و صدا در یک مکان قرار می گیرند در حالی که دیگران در اطراف آن ها پرسه می زنند  محیط خود را فقط کشف می کنند. همین امر در مورد انسان ها نیز صادق است. گاهی برون گرایی سودمند است و گاهی درون گرایی سودمند است. هر دو ویژگی شخصیتی دارای ارزش و اهمیت هستند. درک این واقعیت ضروری است زیرا شما را از این فرض که یک ویژگی شخصیتی بر دیگری ارجح است، بازمی دارد. در عوض، فقط بپذیرید که برون گراها و درون گراها متفاوت هستند.

خصوصیات کلیدی فرد درون گرا

هنگام آشنایی با یک فرد درون گرا چه باید دانست؟

وقتی صحبت از شناسایی درونگرایی می شود، مهم است که کمرویی و درونگرایی را اشتباه نگیرید. اگرچه این واقعیت است که ممکن است برخی از افراد درونگرا خجالتی باشند، اما کم رویی مشخصه خاصی برای یک فرد درون گرا نیست

برخی از ویژگی های اصلی افراد درون گرا
  • تمایل دارید بسیار مراقب باشید و امور را در سطح عمیق پردازش کنید
  • تنهایی را در آغوش بگیرید و به تنهایی آرزو کنید
  • ترجیح می دهیم پردازش افکار آن ها را در داخل انجام دهیم تا این که با حرف زدن با آن ها صحبت کنیم
  • انتخاب کنید که اطلاعات شخصی را فقط با تعداد معدودی به اشتراک بگذارید
  • نوشتن، ارسال پیام کوتاه و سایر اشکال ارتباط کتبی را بر گفت و گو ترجیح دهید
  • احساسات نمایشی کمتری نسبت به همتایان برون گرای خود از خود نشان دهید
  • با عقب نشینی و گذراندن وقت تنهایی،  آن ها را شارژ کنید
  • توسط گروه های زیادی از مردم خسته و تحریک بیش از حد شوید
  • در محیط های ساکت و آرام احساس زنده و نشاط کنید
  • یک حلقه کوچک از دوستان نزدیک داشته باشید تا یک دوست بزرگ
  • شنوندگان عالی هستند و مردم را در سطح عمیق می شناسند
  • قبل از رفتن به ایده های جدید وقت بیشتری را برای درک ایده ها اختصاص دهید
  • به جای گفت و گوهای کوچک، تعاملات معنی دار را میل کنید

بهترین راه برای تعیین درونگرایی یا نبودن همسرتان این است که به سادگی سال کنید. وقتی نوبت به هویت و خلق و خو می رسد، مردم تمایل دارند که رفتار خوبی نسبت به کسانی که دارند انجام دهند. مطمئناً، اگر از شخصیت همسرتان مطمئن نیستید، یکی از راه های کسب اطلاعات بیشتر در مورد یکدیگر، انجام تست شخصیت با هم یا یادگیری زبان های عاشقانه خود است.

تست شخصیت برای درون گرایی

می توانید تست شخصیت Myers Briggs، Enneagram یا Big Five را امتحان کنید. نکته اصلی این است که هر دوی شما درمورد یکدیگر می توانید آن چه را که می توانید بیاموزید تا بتوانید نسبت به نحوه عملکرد شریک زندگی، ترجیحات و نیازهای او در یک رابطه حساس باشید.

نکاتی درباره دوست یابی موفق

اگر متوجه شوید که با یک فرد درون گرا قرار می گذارید و یک فرد برون گرا یا یک جاه طلب هستید  یا حتی اگر یک فرد درون گرا نیز باشید  دانستن چگونگی برخورد با دوست یابی با یک فرد درون گرا می تواند مفید باشد. از انتخاب گزینه های ایده آل برای قرار ملاقات گرفته تا اختصاص دادن فضای مناسب به آن ها، اگر بدانید شریک زندگی شما ممکن است چه چیزی را ترجیح دهد، آشنایی با یک فرد درون گرا چالش آور نیست. در این جا چند نکته برای شروع وجود دارد.

افراد را قبول کنید

بیش از حد بسیاری از اوقات، افراد سعی می کنند شخصی را که قرارشان است با او ملاقات کنند به جای اینکه آن ها را برای آنچه که هستند قبول کنند. اگر با یک فرد درون گرا هستید، سعی کنید قضاوت نکنید که چه کسی هستند یا آن ها را تحت فشار قرار دهید تا فردی باشند که نیستند. در عوض، از آن چه شریک زندگی شما ارائه می دهد، قدردانی کنید.

یک فرد ایمن باشید

شریک درون گرای شما بیشتر ممکن است درونی ترین افکار خود را باز کند و با آن ها در میان بگذارد وقتی که آن ها نه تنها احساس کنند که به آن ها گوش داده می شود یعنی شما فردی ایمن برای به اشتراک گذاشتن اطلاعات شخصی با او هستید. اگر آن ها احساس کنند که هنگام صحبت، مجبورند دائماً با شما رقابت کنند یا اگر همه صحبت ها را انجام می دهید، آن ها به راحتی گوش می دهند و اشتراک زیادی ندارند.

یک اتصال معتبر ایجاد کنید

به جای تمرکز بر انجام همه کارهای صحیح در یک رابطه مانند تماس در زمان مناسب، ارسال پیام کوتاه به طور مداوم و گفتن موارد صحیح، ایجاد ارتباط معنی دار با شریک زندگی خود را متمرکز کنید. در واقع، بیشتر افراد درون گرا تمایل به گفت و گوهای متفکرانه و جالب در مورد موضوعی دارند که برای آن ها جالب است.

 

منابع
verywellmind.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا