روش های هنری برای ایجاد خلاقیت در خانواده

ایجاد هنر برای سلامتی شما مفید است.  Girija Kaimal، استاد دانشگاه Drexel و محقق برجسته هنر درمانی، می‌گوید عمل خلقت می‌تواند استرس و اضطراب را کاهش دهد و خلق و خوی شما را بهبود بخشد. انعطاف‌پذیری جنبه خلاقانه‌مان می‌تواند به ما حس عاملیت قوی‌تری بدهد. توانایی حل مشکلات با تصور راه‌حل‌های ممکن! در این مقاله از وب سایت همکده ما به بررسی روش های هنری برای ایجاد خلاقیت در خانواده می پردازیم. مرکز مشاوره همکده اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره در ایران می باشد. این مرکز ارائه دهنده خدمات حضوری و مشاوره تلفنی روان شناسی می باشد.

روش های هنری برای ایجاد خلاقیت در خانواده

ایجاد خلاقیت و ساختن هنر می تواند بسیار عالی باشد. درگیر شدن در هر عمل بیان بصری، مسیر پاداش را در مغز شما فعال می کند، “که به عنوان یک تجربه لذت بخش درک می شود.” هنرمندان می گویند که اغلب هنگام کار آن انرژی های مثبت را احساس می کنند. ترینیداد اسکوبار، رمان‌نویس و شاعر فیلیپینی فیلیپینی آمریکایی مقیم اوکلند، کالیفرنیا، می‌گوید که طراحی «احساس یک ابرقدرت بودن است». و لیانا فینک، کاریکاتوریست نیویورکر، می‌گوید به اشتراک گذاشتن هنر خود با مخاطبان “محرمانه‌ترین چیز در جهان است.”

کایمال می گوید، لازم نیست یک هنرمند تمام وقت باشید تا از مزایای سلامتی بهره مند شوید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که هنر بسازید. هر چه بیشتر این کار را انجام دهید، بهتر است. وجود عادت های هنرمندانه به خانواده شما کمک زیادی می کند. روش های هنری برای ایجاد خلاقیت در خانواده نیاز به ایجاد عادت های ابتدایی دارد. این عادت ها به شرح زیر هستند:

 لازم نیست هنرمند بزرگی باشید تا خلاق شوید!

روش های هنری برای ایجاد خلاقیت در خانواده

کیمال می گوید: ما تمایل داریم فکر کنیم که فقط افرادی که در هنر بسیار ماهر هستند می توانند خود را هنرمند بنامند، اما واقعاً هر کسی می تواند هنرمند باشد. او می گوید: «همه قادر به بیان و ایجاد خلاقیت هستند. در واقع، تحقیقات خود او نشان داده است که هیچ تفاوتی در پیامدهای سلامتی بین کسانی که به عنوان هنرمندان باتجربه معرفی می شوند و کسانی که این کار را نمی کنند وجود ندارد. بنابراین این بدان معناست که فارغ از سطح مهارت شما، می‌توانید تمام چیزهای خوبی را که با ساختن هنر همراه است احساس کنید. اگر به به این موارد پایبند باشید قطعا از آن لذت خواهید برد. قضاوت را کنار بگذارید. در این حالت هنر احساس می شود و واقعا خوب است.

نحوه بیان خلاقیت را مشخص کنید.

روش های هنری برای ایجاد خلاقیت در خانواده به موارد بسیاری بستگی دارد. با چیزی که از آن لذت می برید شروع کنید. شاید کاری که قبلا انجام داده اید، شاید کاری که در کودکی دوست داشتید. اما ذهن خود را باز نگه دارید. هر چیزی که ذهن خلاق شما را درگیر کند – توانایی ایجاد ارتباط بین چیزهای نامرتبط و تصور راه های جدید برای برقراری ارتباط – برای شما خوب است. شما می‌توانید این کار را از طریق فعالیت‌های بی‌شماری انجام دهید: نقاشی با انگشت، آشپزی، پخت، کلاژ کردن، رنگ روغن، بافندگی، قلاب‌بافی، نوشتن فیلمنامه، کتاب‌خوانی. احساس نکنید که باید به یک چیز پایبند باشید. هر کاری که به شما حال خوب می دهد انجام دهید.

روی ساختن تمرکز کنید و انتظارات را کنار بگذارید

هنگامی که مواد هنری خود را در اختیار دارید، قسمت سرگرم کننده در اینجا فرا می رسد. زیرا این عمل فیزیکی هنرسازی است که باعث کاهش استرس و انرژی مثبت می‌شود – نه آنچه می‌سازید یا چگونه آن را می‌سازید. برای احساس کردن آن مزایای سلامتی، حتی نیازی به تکمیل پروژه نیست.

به هنر مانند یک عادت سالم فکر کنید

به ساخت هنر مانند هر عادت سالم فکر کنید، مانند خوب غذا خوردن یا ورزش کردن. استرنگ می گوید همانطور که برای کار، ورزش و معاشرت با خانواده و دوستان وقت می گذارید، باید برای تلاش های هنری خود نیز وقت بگذارید. او می‌گوید: «خلاقیت به خودی خود برای سالم ماندن مهم است – ارتباط با خود و ارتباط با دنیا.» در حالی که هیچ قانون سخت و سریعی برای مدت زمانی که باید به هنر اختصاص دهید وجود ندارد، استرنگ پیشنهادی دارد: «تا جایی که می‌توانید از پس آن بربیایید». روش های هنری برای ایجاد خلاقیت در خانواده باعث می شود تا بتوانید به نتایج ویژه ای دست پیدا کنید.

سعی کنید طراحی انجام دهید

روش های هنری برای ایجاد خلاقیت در خانواده

در هفته زمان خاصی را برای تمرین خود اختصاص دهید. آخر هفته ها زمانی را برای کار روی پروژه های هنری خود اختصاص دهید. هر کاری که انجام می دهید منتظر الهام خلاق نباشید. انجام تنها ده دقیقه هنر در روز می تواند معجره کند. علاوه بر تعیین زمان، یک فضای فیزیکی در خانه خود برای هنر ایجاد کنید. می توانید در گوشه ای از خانه خود لوازم طراحی و لوازم هنری خود را بچینید.

احساسات خود را در نظر بگیرید

هر چه بیشتر بتوانید هنر را به یک عادت همیشگی تبدیل کنید، به احتمال زیاد این پاداش بزرگ را دریافت خواهید کرد. وقتی احساسات را در نظر بگیرید به گونه ای پیش می روید که زمان و مکان را ز دست می دهید و فراموش می کنید کجا هستید. زمانی که وارد دنیای هنر می شود احساس مدیتیشن خواهید داشت و می توانید به راحتی ذهن و روح خود را تغذیه کنید. این جریان می تواند به راحتی خلاق بودن شما را به پیش ببرد.

خود را در فضای هنری قرار دهید

روش های هنری برای ایجاد خلاقیت در خانواده

شاید برخی روزها احساس فعالیت های هنری نداشته باشید. این هیچ اشکالی ندارد. شما می توانید وقتی با یک صفحه خالی روبرو شوید احساس ترس کنید. در این حالت ببینید که چرا احساس اضطراب و ترس دارید. چه چیزی شما را از دنیای هنر باز می دارد؟ تکنیکی که این کار به شما کمک می کند به شرح زیر است. اگر خیلی مضطرب نیستید که نقاشی بکشید، اضطراب را برطرف کنید. می توانید قدم بزنید. یا کمی بدوید. این کار شما را کنترل می کند. حنی می توانید تمرین تنفسی را نیز امتحان کنید. “به مدت چهار ثانیه نفس بکشید و یک ثانیه نگه دارید. این کار را برای حدود سه دقیقه تکرار کنید.

چه روش های هنری برای ایجاد خلاقیت در خانواده وجود دارند؟

رویای نقاشی مانند پیکاسو را در سر می پرورانید یا فقط مشتاق هستید که بچه ها را در معرض اشکال مختلف هنری قرار دهید؟ به لطف میراث غنی چندفرهنگی و صحنه هنری رو به رشد، راه‌های زیادی برای یادگیری هنرها وجود دارد. علاقه به هنرهای محلی و صحنه فرهنگ در طول سال ها افزایش یافته است. با این حال تکنیک های خاصی وجود دارد که بر مبنای آن می توانید هنر را در خانه و خانواده خود ایجاد کنید. این کار باعث می شود تا از افسردگی  و اضطراب جدا شوید. رابطه خود را به خوبی پیش ببرید. در روابط عاشقانه خود هم به درستی راه را پی ببرید. در ادامه روش هایی خاص برای این منظور را ارائه می کنیم.

گامی در دنیای موسیقی

بسیاری از ما از گوش دادن به موسیقی در ژانرهای مختلف لذت می بریم حتی اگر ساز ننوازیم. اما اگر برای حضور در این دنیا نیاز به فعالیت های بیشتر دارید می توانید وارد کلاس ها شوید. شما حتی می توانید برای یک پروژه خانوادگی سرگرم کننده ثبت نام کنید. شاید بتوانید با یک مربی خاص در خانواده هماهنگ شوید و یک گروه موسیقی ویژه را تشکیل دهید. این کار باعث صمیمیت هر چه بیشتر در خانواده می شود. شما را به مسیر نزدیکی روابط پیش می برد. از این رو موسیقی را به عنوان یکی از بهترین گزینه ها برای خلاقیت خود در نظر بگیرید. می توانید گامی در موسیقی بردارید و به سمت و سوی روابط بهتر خود پیش بروید.

علاقه مند به هنرهای نمایشی

روش های هنری برای ایجاد خلاقیت در خانواده

از ژانرهای هنرهای نمایشی مانند تئاتر یا رقص هیجان زده هستید؟ می توانید با هنرمندان و گروه های تئاتر محلی همکاری کنید. این کار باعث می شود تا با محتوای تازه و جدیدی مواجه شوید. این موضوع برای الهام بخشیدن به کودکان و نوجوانان طراحی شده است. اگز شما در گروه های هنری فعالیت کنید می توانید در کنار خانواده به فعالیت بپردازید. خلاقیت کودکان نیز افزایش می یابد. چرا که این گزینه یکی از بهترین روش های هنری برای ایجاد خلاقیت در خانواده شما می باشد. حتی می توانید آخر هفته ها با هم تمرین کنید.

عضویت در بخش های ادبی و فرهنگی

اگر در خانواده شما خوانندگان مشتاقی وجود دارد که به نوشتن علاقه دارند، کتابخانه های خاص موجود در شهرتان گزینه های مناسبی هستند. برخی از آن ها گنجینه ای از برنامه ها و کارگاه های آموزشی را برگزار می کنند. در طول سال می توانید این موارد را به راحتی مشاهده کنید. از نوشتن خاطرات گرفته تا هنر داستان سرایی. همیشه می توانید مجموعه ای از دنیای ادبی را برای کشف خود پیدا کنید. به همین دلیل می توانید با عضویت در بخش های فرهنگی و کتابخوانی به افزایش خلاقیت در خانواده تان کمک زیادی کنید. حتی می توانید با کتابخوانی در خانواده ساعاتی را به این کار اختصاص دهید.

سخن آخر

در این مقاله از وب سایت همکده ما به بررسی روش های هنری برای ایجاد خلاقیت در خانواده پرداخته ایم. این روش با تکنیک های خاص خود باعث می شود تا شما بتوانید به زندگی و ارتباط ویژه خود بپردازید. مرکز مشاوره همکده اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره در ایران می باشد. این مرکز ارائه دهنده خدمات حضوری و مشاوره تلفنی روان شناسی می باشد.

 

 

منابع
وب سایت nprوب سایت familiesforlife

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا