راه هایی برای بازگشت بهتر به زندگی

بازگشت بهتر به زندگی خصوصا برای افرادی که در رابطه ای شکست خورده‌اند بسیار مهم است. همه ما در طول زندگی فراز و نشیب های زیادی را تجربه کردیم. گاهی در محل کارمان شکست خوردیم یا حتی پیروز شدیم. فرزندان برای خانواده های خودشان دارای اهمیت هستند.

شما نمی توانید خانواده ای پیدا کنید که از فرزند خود تنفر داشته باشد. مگر این که آن شخص دچار اختلالات روانی شده باشد. تربیت فرزندان یک فرایند پر از چالش است. مدیریت تربیت آن ها مهم است. شما اگر همیشه تابع کودک خود باشید به او آسیب خواهید زد. از آن سمت هم اگر بخواهید جلوی او جبهه بگیرید در آینده فردی محتاج به محبت خواهد بود. در ادامه می خواهیم ببینیم که راه هایی برای بازگشت بهتر به زندگی چگونه است؟ موفقیت در زندگی موضوع امروز ما نیز هست.

رفتار افراد در جهت بازگشت بهتر به زندگی

این رفتار ممکن است در هر فردی به وجود بیاید. این که بگوییم فرد چه نوع رفتاری را در چه لحظه ای انجام خواهد داد غیر قابل پیش بینی و درست نیست. نحوه مدیریت رفتار ها باید زیر نظر روان شناس و مشاور باشد. وقتی یک مشاور با شخص مورد نظر صحبت می کند رفتار های او را تشخیص می دهد. تشخیص رفتار باعث می شود که مشاور بداند چه کاری انجام دهد تا فرد بتواند رفتار خود را مدیریت کند. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با راه هایی برای بازگشت بهتر به زندگی، صحبت کنیم.

داشتن دوران کودکی شاد و سالم برای بازگشت بهتر به زندگی

داشتن دوران کودکی شاد و سالم می تواند آن ها را برای موفقیت در زندگی آماده کند. اما بسیاری از والدین تعجب می کنند که شما دقیقاً چگونه فرزندانی شاد را در دنیای امروز تربیت می کنید؟ پرورش کودکان شاد به معنای لذت لحظه ای یا لذت فوری آن ها نیست. در حقیقت، کاملاً برعکس است.

بچه های شاد مجموعه مهارتی دارند که به آن ها اجازه می دهد از شادی طولانی مدت در زندگی لذت ببرند. آن ها می توانند در تلاش برای رسیدن به موفقیت در زندگی، لذت فوری را از دست بدهند. شما می توانید با اتخاذ عادات سالم و مادام العمر به فرزندان خود در پرورش این مهارت ها کمک کنید. در این جا چند راه برای تربیت فرزندان شاد آورده شده است.

بازی در فضای باز را تشویق کنید

قدرت بازی در فضای باز را دست کم نگیرید. دویدن روی چمن، بالا رفتن از درختان، نشستن روی تاب و حفاری در خاک برای بچه ها خوب است. مطالعات نشان می دهد که رایحه های مرتبط با طبیعت، مانند درختان کاج، چمن بریده و اسطوخودوس می تواند روحیه کودک شما را تقویت کند. بازی در فضای باز همچنین می تواند مهارت های اجتماعی را در کودکان تقویت کند. مطالعه ای که در سال 2017 در مجله Science and Medicine in Sport منتشر شد نتایجی را نشان داد. کودکانی که زمان بازی خود را در بیرون افزایش می دهند، همدلی، تعامل و خودکنترلی خود را افزایش می دهند. این ها مهارت های اجتماعی بسیار مهم هستند.

نکته ای در ارتباط با بازگشت بهتر به زندگی

کودکانی که مهارت های اجتماعی بهتری دارند احتمالاً موفقیت در زندگی را به طور بیشتری دریافت خواهید کرد. یک مطالعه نشان داد بچه هایی که مهارت های اجتماعی بهتری دارند، دو برابر بیشتر به کالج می روند. آن ها کمتر دچار سوء مصرف مواد، چاقی و خشونت می شوند. بنابراین، بازی در فضای باز را به یک عادت روزانه تبدیل کنید. حتی در شرایطی که هوا مناسب نیست فرزندان خود را تشویق کنید تا دوچرخه سواری کنند. یا با بچه های دیگر بازی کنند و در فضای باز بدوند.

محدود کردن مدت زمان استفاده از وسایل الکترونیکی و بازگشت بهتر به زندگی

ممکن است فرزند شما اصرار داشته باشد که بازی ساعت های بی پایان بازی های ویدئویی او را خوشحال می کند. اما زمان زیاد روی صفحه نمایش برای سلامت روان کودک شما مضر است. مطالعه ای که در سال 2018 در مجله Emotion منتشر شد. این مطالعه نشان داد نوجوانانی که زمان کمتری را در دستگاه های دیجیتالی خود صرف می کردند ویژگی بهتری داشتند. آن ها زمان بیشتری را صرف فعالیت هایی مثل ورزش، تکالیف و سایر فعالیت های حضوری می کردند.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

برای موفقیت در زندگی محدودیت های مشخصی را برای مدت زمان استفاده از تکنولوژی تعیین کنید. اگر او تلفن هوشمند دارد، هنگام انجام کارهای خانوادگی، سوار شدن در اتومبیل یا هنگام بازی در بیرون، دسترسی او را محدود کنید. دستورالعمل های روشنی در مورد مدت زمان تماشای تلویزیون و استفاده از رایانه تنظیم کنید.

برای بازگشت بهتر به زندگی قدردانی را تمرین کنید

گنجاندن قدردانی در زندگی روزمره شما می تواند به بچه ها کمک کند تا افراد شادتر و سالم تری شوند. اما به خاطر داشته باشید که تفاوت زیادی بین اجبار به “تشکر” و معنای واقعی آن وجود دارد. مطالعه ای در سال 2012 در مورد شکرگزاری نشان داد که افراد سپاسگزار از روابط بهتری برخوردارند.  و این می تواند کلید زندگی شادتری باشد. وقتی از شخصی سپاسگزار هستید، صمیمانه از او تشکر کنید. ابراز قدردانی از کارهایی که فرزندان شما انجام می دهند به آن ها یاد می دهد که همین کار را انجام دهند.

صحبت کردن در مورد چیزهایی که برای آن ها سپاسگزار هستید را به یک عادت خانوادگی تبدیل کنید. سه چیزی را که برای میز شام از آن ها سپاسگزار هستید مشخص کنید یا در مورد چیزهایی که قبل از خواب از آن ها سپاسگزار هستید صحبت کنید. این به فرزندان شما کمک می کند تا یاد بگیرند در زندگی روزمره خود به دنبال چیزهایی باشند که می توانند از آن ها سپاسگزار باشند.

نکته ای در ارتباط با بازگشت بهتر به زندگی

ارسال پیام های تشکر را نیز به یک عادت تبدیل کنید. به جای این که فقط یک پیام عادی بفرستید. فرزند خود را تشویق کنید تا چیز خاصی را مشخص کند که می خواهد از کسی به خاطر آن تشکر کند. همچنین لازم نیست یادداشت های تشکر را برای هدایا ذخیره کنید. شما ممکن است فرزند خود را تشویق کنید تا برای معلم خود یک یادداشت تشکر بنویسد.

راه هایی برای بازگشت بهتر به زندگی

همه ما در برخی از مقاطع زندگی آسیب می بینیم و حتی ممکن است دچار مشکلاتی شویم. بسیاری از مردم فوراً به حالت عادی برمی‌گردند. اما برخی دچار افسردگی یا عصبانیت می‌شوند یا در یافتن راه‌های خود برای بیرون آمدن از این دوره، زمان‌های سختی دارند. مهم نیست که یک نفر چقدر زمین بخورد، هر کدام برای بازگشت بهتر به زندگی درسی می دهد. اینکه چقدر این درس‌ها را خوب یاد می‌گیریم تعیین می‌کند که چقدر می‌توانیم به عقب برگردیم. نه تنها انعطاف پذیری ما را می سنجد، بلکه در نهایت به عنوان بخشی جدایی ناپذیر از شخصیت منحصر به فرد ما عمل می کند.

چند راه برای بازگشت بهتر به زندگی

در این‌جا چند راه برای کمک به شما در ایجاد بازگشت بهتر در زندگی بیان خواهد شد:

یاد بگیرید فقط “فقط نه بگویید”

گاهی اوقات، ممکن است خود را در تجربه ای بیابید که در آن احساس درستی ندارید. وقتی این را تجربه می کنید، از نه گفتن نترسید. این «نه» را می‌توان به تجربیات فیزیکی در زندگی که در آن احساس راحتی نمی‌کنید، رساند. همانطور که در امور فیزیکی، می تواند برای افراد غیر فیزیکی باشد، به شکل افکار منفی که سعی می کنند در تفکر مثبت شما نفوذ کنند یا عیب جویی کنند. اتفاقات مختلف بازگشت بهتر به زندگی را هدایت می کند. شما شایسته پیروی از آن راهنمای درونی هستید و به بهترین «خودتان» تبدیل می‌شوید که می‌توانید باشید.

خواسته های خود را تقویت کنید

اگر آنچه را که واقعاً دوست دارید بخواهید، به‌جای آن‌چه نمی‌خواهید، مهم است که برای بازگشت بهتر به زندگی کمک بگیرید. تقویت مورد نظر شما را می توان از طریق جملات تاکیدی مثبت و بسیاری از شیوه های مثبت اندیشی دیگر ایجاد می شود. همچنین می توانید جوامع همفکری را برای کمک به شما پیدا کنید. مهم نیست که چه چیزی، هدف شما این است که در نهایت از حالت منفی گذشته خارج شوید یا در وهله اول از آن اجتناب کنید.

اگر درخواست کمک از دیگران برایتان سخت است، به یاد داشته باشید که درخواست کمک از اطرافیانتان اشکالی ندارد. هرکسی دیدگاهی نسبت به تجربه ای دارد که می تواند ارزشی ایجاد کند.

فقط به درخواست هایی ک دوست دارید بله بگویید

همانطور که خواسته های خود را تقویت می کنید، خواهید دید که فرصت هایی برای دستیابی به آن خواسته ها به چشم می خورد. وقتی این فرصت ها پیش آمد، از آن‌ها برای بازگشت بهتر به زندگی استفاده کنید.

یک فرد سپاسگزار باشید نه متنفر

وقتی فرصتی برای ابراز عصبانیت نسبت به کسی پیش می‌آید یا نگرش منفی دارید، وقت آن است که دکمه سپاسگزاری را فشار دهید. اگر کسی در هنگام صحبت حرف شما را قطع کرد، به جای اینکه سر او فریاد بزنید، از لحظه کنونی برای ابراز قدردانی از آگاهی خود یا عملکرد مثبت صحبت او استفاده کنید. به یاد داشته باشید، مهم نیست موضوع چه باشد، شما باید سعی کنید برای تغییر خود مقداری رفتارهای خود را تغییر دهید.

به خود فضایی برای تغییر بدهید

اگر به نقطه بازگشت مطلوب خود نرسیدید، اشکالی ندارد – هیچ کس کامل نیست. برای بازگشت بهتر به زندگی باید برای کار که انجام دادید سپاسگزار باشید. حتی اگر کمی افت کنید، ممکن است قبل از بازگشت بزرگ بعدی چیزهای بیشتری به شما بدهد تا یاد بگیرید. این روش ها باعث می شود شما به موفقیت بیشتری در زندگی برسید.

منابع
وبسایت powerofpositivity

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا