راه هایی برای آرامش ذهن برای خواب بهتر

آرامش ذهن برای خواب بهتر باید طبق یک برنامه ریزی درست انجام شود. اگر یک فرد نتواند برنامه درستی برای استراحت و زمان خواب خود داشته باشد در طول روز دچار مشکل خواهد شد. خواب خوب نیازمند وعده های غذایی مناسب، عدم استرس و اضطراب است. آرامش ذهن را می توانید از طریق فرآیندی مثل مدیتیشن ایجاد کنید. خواب مناسب می تواند تاثیر بسیار خوبی برای افراد داشته باشد.

خواب برای همه افراد مهم است. برای مثال برخی از افراد هستند که در طول زندگی خود دارای خواب کم یا خواب بیش از حد هستند اما باید این نکته را در نظر داشت که خواب کافی چگونه می تواند به سلامتی بدن کمک کند. این امر در روان شناسی گزینه مهمی است که افراد بتوانند خواب مورد نیاز خود را داشته باشند. در روان شناسی برای هر امری توضیحاتی داده شده است. در این زمینه به خصوص باید در نظر داشت که با یک نوع از یک فرایند نمی توان گفت که شما دارای آن مشکل هستید.

ایجاد فشار های روانی در صورت عدم آرامش ذهن برای خواب بهتر

یکی از نکاتی که همه باید بدانند این است که با استفاده از یک یا دو مورد نمی توان تایید کرد که اختلالاتی وجود دارد یا خیر. پیشرفت کردن در زندگی بسیار مهم است و نیازمند تلاش هایی در بخش های مختلف زندگی است. این نکته را باید بدانید که خواب کافی می تواند باعث پیشرفت فعالیت شما هم بشود. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با راه هایی برای آرامش ذهن برای خواب بهتر صحبت کنیم.

خواب یک عامل حیاتی در سلامتی و تندرستی  افراد است.

انجمن روانشناسی توضیح می دهد که آرامش ذهن برای خواب بهتر یک عامل حیاتی در سلامتی و تندرستی  افراد است. به طور متوسط​​، به بزرگسالان توصیه می شود هر شب حدود هفت تا نه ساعت بخوابند. هرچند معمولاً کوتاه آمدن از این معیار غیر معمول نیست. در بسیاری از موارد، بزرگسالان تعهداتی دارند که می تواند روند خواب خوب هر شب را پیچیده کند.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

بسیاری از مردم نمی دانند که مهم است که داشتن خواب سالم در هر شب مهم است. کیفیت استراحت شما بر روی مغز، احساسات و سایر قسمت های شما تأثیر می گذارد که به آن ها در تمام ساعات بیداری اعتماد می کنید. اگر مطمئن نیستید که چرا خواب خوب بسیار مهم است، بدون شک می خواهید به خواندن ادامه دهید.

آرامش ذهن برای خواب بهتر و سالم چیست؟

طبق موسسه ملی بهداشت، عوامل مختلفی تعیین می کنند که آیا شما خواب سالم دارید. هر شب خوابیدن هفت تا نه ساعت مهم است، همان طور که خوابیدن و بلند شدن تقریباً در هر ساعت یک صبح و شب مهم است.

از جمله رفتارهای اضافی که باعث ایجاد خواب سالم می شود

از جمله رفتارهای اضافی که باعث ایجاد خواب سالم می شود، رفع خستگی قبل از خواب، پرهیز از وعده های غذایی بزرگ در اواخر روز و دور شدن از خواب طولانی است.

راه هایی برای آرامش ذهن برای خواب بهتر

آیا برای خواب در شب تلاش می کنید؟ آیا متوجه می شوید که ذهن شما پر از افکار، به ویژه افکار منفی است که فوراً استراحت و خواب را غیرممکن می کند؟ و بعد از این که بالاخره به خواب رفتید، آیا اغلب روز بعد بدون توجه به خستگی احساس تنبلی می کنید؟ اگر پاسخ شما به این سؤالات مثبت است، باید راه‌هایی را بیاموزید تا مغز خود را آرام کنید و تفکر مثبت را تقویت کنید تا بقیه چیزهایی را که نیاز دارید به دست آورید. در این‌جا چند راه برای آرامش ذهن برای خوابی آرام بیان خواهد شد.

روی اجبار خود به خواب تمرکز نکنید

به طور متناقض، تلاش زیاد برای خوابیدن می تواند منجر به مشکلات بیشتر در خواب شود. اگر تا به حال متوجه شده اید که در رختخواب دراز کشیده اید و لحظه به لحظه بیشتر و بیشتر بیدار می شوید، دقیقاً می دانید که این وضعیت یک استراحت اجباری است. این حتی می تواند ذهن شما را پر سر و صداتر از افکار منفی کند. در این‌جا چند راه برای مقابله با این مشکل وجود دارد:

از رختخواب خارج شوید

اگر در رختخواب دراز کشیده اید و سعی کرده اید 20 دقیقه بخوابید بی فایده است، مغز شما فقط از آن‌جا سردرگم تر می شود. بنابراین بلند شوید و به اتاق دیگری بروید و کاری آرامش بخش انجام دهید که مستلزم قرار گیری در معرض افکار منفی نباشد. به عنوان مثال، ممکن است به یک اتاق نشیمن کم نور بروید و به موسیقی آرام بخش گوش دهید یا یک  کتاب بخوانید. چند دقیقه یا حتی تا نیم ساعت به خود فرصت دهید، سپس بروید و دوباره سعی کنید بخوابید. گاهی اوقات، شکستن چرخه خواب می تواند برای آرامش ذهن کافی باشد.

انجام برخی از روش های روانشناسی معکوس

احمقانه به نظر می رسد، اما اگر تلاش برای خوابیدن باعث بیدار شدن شما می شود، گاهی اوقات تلاش برای بیداری می تواند به خواب شما کمک کند. به خود بگویید که به دلایل مختلف باید بیدار بمانید و با این نتیجه احتمالی احساس راحتی کنید. اگر مغز شما مستعد پیشنهادات متناقض است، این ممکن است شما را به حالتی آرام تر بکشاند.

تعیین کنید که آیا روال قبل از خواب شما اشتباه است

این احتمال وجود دارد که دلیل این که نمی توانید به خواب بروید به دلیل چیزی غیر مرتبط با ذهن پر سر و صدا شما باشد. برای مثال، ممکن است خیلی زود به رختخواب بروید، خیلی نزدیک به زمان خواب غذا بخورید یا در دمای خیلی گرم بخوابید. یک ذهن شلوغ خوابیدن را در این شرایط سخت تر می کند. بنابراین اگر همه چیز شکست خورد، این عوامل را بررسی کنید.

برای آرامش ذهن برای خواب بهتر به خود فرصت نگرانی ندهید

اگر ذهن پریشان دارید، ممکن است لازم باشد در سایر بخش‌های روز، مدت‌ها قبل از خواب، به این موضوع بپردازید. اضطراب و نگرانی‌ها می‌توانند خواب آرام را به سختی به دست آورند. به همین دلیل است که ممکن است بخواهید از قبل زمانی را به طور واضح به نگرانی‌ها برای این منظور اختصاص دهید.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

عجیب به نظر می رسد، اما این یک روش استاندارد برای مدیریت یک ذهن معمولاً پر سر و صدا است. در طول این مدت بین پنج تا پانزده دقیقه در روز، باید تمام کارهای دیگری را که انجام می دهید کنار بگذارید. شما باید منحصراً روی آرامش ذهن برای خواب بهتر تمرکز کنید نه چیز دیگری. شما به تک تک احساسات و نگرانی های منفی که دارید فکر می کنید و آن‌ها را به ذهن خود می آورید.

توقف نگرانی ها و آرامش ذهن برای خواب بهتر

سپس، زمان که تمام شد، همه نگرانی‌ها باید فوراً متوقف شوند. هر گونه نگرانی که خارج از این زمان ایجاد می شود باید کنار گذاشته شود و به آن‌ها گفته شود که منتظر نوبت خود در زمان نگران کننده بعدی برنامه ریزی شده باشند. به محض این که وارد این نوسان شدید، طبیعی‌تر می‌شود و نگرانی‌های شبانه شما به زمان دیگری از روز واگذار می‌شود و به شما فرصت خواب را می‌دهد.

ابتدا وظایف را به ترتیب دریافت کنید

گاهی اوقات، ذهن پر سر و صدا ناشی از آگاهی از بسیاری از کارهایی است که باید انجام دهید. به عبارت دیگر، می تواند بازتابی از عدم سازماندهی و کنترل بر زندگی بیداری باشد. بنابراین ابتدا قبل از خواب و ترجیحاً چند ساعت قبل از خواب، وظایف خود را مرتب کنید.

مطالعاتی در ارتباط با این زمینه

مطالعات نشان داده‌اند که این می‌تواند به شما امکان دهد آرامش ذهن برای خواب بهتر ایجاد شود. هر چه لیست کارهایتان را با جزئیات بیشتر و طولانی‌تر بنویسید، سریع‌تر می‌خوابید. احساس آرامشی که از دانستن چیزها به ترتیب به دست می آورید می تواند قانع کننده باشد. کار خود را تمام کنید، فهرستی از کارها تهیه کنید، کارهای خانه را انجام دهید و در صورت نیاز برنامه ریزی کنید. سپس آن را کنار بگذارید و با مثبت اندیشی به خود بگویید که همه چیز را برای مطالعه فردا تنظیم و یادداشت کرده اید. در اینجا نکاتی برای غلبه بر بی خوابی برای همیشه آورده شده است.

حواس ذهنی خود را درگیر کنید

گاهی اوقات می توانید با درگیر شدن یکی از حواس ذهن خود را آرام کنید. گوش‌های شما بخش ایده‌آلی از بدن برای درگیری در این روش هستند. زیرا حس شنوایی شما می‌تواند تعیین کند که چقدر احساس آرامش می‌کنید و چقدر راحت به خواب آرام‌تری می‌روید. در این‌جا چند راه وجود دارد که می توانید گوش های خود را درگیر کنید:

گوش دادن به موسیقی

مطالعات نشان داده است که موسیقی تأثیرات مثبتی بر کیفیت آرامش ذهن برای خواب بهتر دارد. بنابراین یک لیست موسیقی عالی را گوش کنید و اجازه دهید شما را به آرامش برساند. فقط مطمئن شوید که آهنگ های ناراحت کننده یا آهنگ هایی که احساسات قوی را در شما برمی انگیزد انتخاب نمی کنید و به جای صدای بلند، صدا را پایین نگه دارید.

منابع
وبسایت powerofpositivity

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا