خطرات خشم شدید

خشم در همه افراد وجود دارد. این خشم می تواند از طریق راه های مختلف در هر فردی بروز کند. خشم ها انواع مختلفی دارند و و می تواند برای هر شخص به دلایل مختلفی ایجاد شود. هر فرد به خاطر این که در شرایط مختلفی زندگی می کنند یا مشکلاتی که برایش به وجود می آید می تواند خشن یا عصبانی شود. خشم و عصبانیت با هم تفاوت دارند. تفاوت آن ها این گونه است که ممکن است برخی از خشم ها و عصبانیت ها در یک فرد آنی باشد و بدون آگاهی فردی باشد. در این مقاله خطرات خشم شدید را مورد بررسی قرار می دهیم.

در برخی افراد هم ممکن است این خطرات خشم شدید آگاهانه باشد و فرد بداند که داد این کار را انجام می دهد. در مقاله های قبل در ارتباط با مدیریت خشم و کنترل خشم در افراد صحبت کردیم و گفتیم که مدیریت خشم به چه صورت می تواند اتفاق بیفتد. مدیریت خشم در افراد مختلف متفاوت است. حتی متخصصان و روان شناسان هم برای مدیریت خشم برنامه های مختلفی دارند. هر روان شناس راه های مختلفی را برای هر فرد توصیه می کند. 

تجربیات عصبانیت در همه افراد

همه عصبانیت را تجربه کرده اند. عصبانیت احساسی است که فرد در هنگام احساس تهدید، صدمه دیدن یا تحریک شدن، احساسات دیگری را تجربه می کند. خشم به خودی خود یک احساس سمی یا منفی نیست. در حقیقت، عصبانیت می تواند کاملاً انگیزنده باشد و می تواند مردم را به اقدام و انجام کارهایی که معمولاً شجاعت انجام آن ها را ندارند، تحریک کند. مشکل نه در خشم، بلکه در خشم شدید است.

عصبانیت شدید از نظر تعداد زیاد بسیار مشکل ساز است.

عصبانیت شدید از نظر تعداد زیاد بسیار مشکل ساز است. وقتی کسی به شدت عصبانیت رسیده باشد، این بدان معنا است که با کنترل خود دست و پنجه نرم می کند. عصبانیت از این طبیعت می تواند نشان دهنده یک مسئله بزرگ تر مانند اختلال سلامت روان، مسائل عاطفی و غیره باشد.

مرور خشم شدید

در حالی که خطرات زیادی در ارتباط با خشم شدید وجود دارد، اما مهم است که ابتدا خشم شدید را درک کنید. در بسیاری از موارد، این شکل از عصبانیت پس از مدتی ادامه یافتن مشکلات مختلف بروز می یابد.

عصبانیت در افراد چگونه ایجاد می‌ شود؟

خطرات خشم شدید

به استثنای انفجارها (که کاملاً مسئله دیگری است)، اکثر مردم بدون هیچ دلیلی فقط با افت یک ارز مثل سکه خشم شدید را تجربه نمی کنند. تقریباً همیشه یک علت اساسی وجود دارد و یک کاتالیزور وجود دارد که اندام را تحریک می کند.

مسائل حل نشده علت اصلی خشم شدید است

مسائل حل نشده علت اصلی خشم شدید است. این به این دلیل است که عصبانیت مراحل زیادی دارد. عصبانیت باید در مراحل اولیه خود کنترل شود، اما در صورت عدم بروز مشکل، ممکن است بروز کند. در بعضی شرایط، فرد ممکن است به روش های منفعلانه و تهاجمی عصبانی شود، تا زمانی که چیزی او را از لبه خارج کند.

اگر می خواهید از عصبانیت شدید و همه مسائلی که همراه آن است جلوگیری کنید چه کار باید انجام دهید

اگر می خواهید از عصبانیت شدید و همه مسائلی که همراه آن است جلوگیری کنید، باید اطمینان حاصل کنید که هنگام بروز مسائل با آن ها کنار بیایید. اگر در حال حاضر به هر مسئله حل نشده ای پناه می برید، بهترین شرط شما مقابله با آن ها در اسرع وقت و سازنده است.

مسائل حل نشده می توانند سال ها درنگ کنند

مسائل حل نشده می توانند سال ها درنگ کنند. مسائل مربوط به اوایل کودکی فقط با گذشت زمان برطرف نمی شوند. با بزرگ شدن، آن ها بخشی از شخصیت شما می شوند. بسیاری از موارد خشم شدید را می توان ناشی از آسیب های دوران کودکی دانست، که به آن ها توجه نشده و یا به روشی رسیدگی نشده است که به فرد اجازه می دهد تا بهبود یابد و حرکت کند.

عصبانیت شدید صرفاً نشانه ای از مسئله بزرگ تر است.

در شرایطی از این دست، عصبانیت شدید صرفاً نشانه ای از مسئله بزرگتر است. هرچه زود تر با مسائل گذشته خود کنار بیایید وضعیت بهتری خواهید داشت. گاهی اوقات، این ممکن است به معنای کار کردن در کارها به تنهایی، با عزیزانتان یا حتی با یک درمانگر باشد.

نکته

نشستن با یک درمانگر جای شرمندگی ندارد. در واقع، این باعث نجات جان بسیاری از افراد شده است.

خطرات خاص خشم شدید چیست؟

بسیاری از خطرات خاص همراه با عصبانیت شدید وجود دارد. با مرور و درک این خطرات، می توانید در جهت پیشگیری از آن ها گام بردارید.

فشار در روابط بین فردی

خشم شدید روابط شما با افراد دیگر را تحت فشار قرار می دهد. بخشی از زندگی در این دنیا و عملکرد در جامعه معامله با افراد دیگر است. هر کس گاهی اوقات روزهای بدی را پشت سر می گذارد، اما اگر شما به طور عادی با خشم کنار می آیید، این خود را به سمت کسانی که به شما نزدیک هستند نشان می دهد.

آسیب هایی که هنگام بروز عصبانیت به وجود می آید.

هنگامی که روابط بین فردی شما به دلیل عصبانیت تیره شود، آسیب هایی وجود دارد که بعداً قادر به ترمیم آن نیستید یا ممکن است نباشد. بعضی اوقات افرادی که با عصبانیت دست و پنجه نرم می کنند فکر می کنند می توانند خودشان را مدیریت کنند، اما عصبانیت به طرق مختلف تراوش می کند.

ممکن است به طور ناخواسته نسبت به همسرتان منفعل باشید.

ممکن است به طور ناخواسته نسبت به همسرتان منفعل باشید. مشتری یا شریک تجاری ممکن است احساس کند انگار دارید شانه خود را سرد و بعد از مدتی به او می دهید. افرادی که روزگاری دوست شما بودند ممکن است از شما دور شوند.

نکته

زندگی بدون روابط سالم و بین فردی بسیار تنها است. به همین دلیل است که همیشه قبل از این که کنترل از بین برود، باید با خشم شدید مقابله کرد.

مسائل مربوط به سلامت جسمی

خطرات خشم شدید

شاید از این موضوع آگاهی نداشته باشید، اما عصبانیت شدید ممکن است بعداً برخی مشکلات بهداشتی را ایجاد کند. مسائل بهداشتی مورد بحث شامل درد قفسه سینه، میگرن، سردرد و سایر عوارضی است که نمی خواهید تحت فشار قرار بگیرید.

مسائل مربوط به سلامت جسمی می تواند در سایر زمینه های زندگی شما وجود داشته باشد

مسائل مربوط به سلامت جسمی می تواند در سایر زمینه های زندگی شما وجود داشته باشد، قبض های پزشکی را جمع آوری کرده و یک سری مشکلات قابل پیشگیری دیگر ایجاد کند. مهم نیست که داستان شما چیست یا با چه موضوعاتی رو به رو هستید، ارزش سو استفاده از سلامت جسمی شما نیست.

مسائل بهداشت روان

عصبانیت شدید شما را نه تنها درمورد مشکلات سلامت جسمی بلکه درمورد مشکلات روحی نیز در معرض خطر قرار می دهد. وقتی دائماً با خشم رو به رو هستید، این ماده شیمیایی و عملکردی مغز شما را تحت تأثیر قرار می دهد. خشم عادی و عادی با افسردگی، مصرف بیش از حد مواد مخدر یا الکل، عزت نفس پایین و افزایش احتمال سو استفاده از دیگران مرتبط است.

نکته

حتی اگر فکر می کنید عصبانیت خود را کنترل کرده اید و حتی اگر بتوانید نشانه واضح تر آن را سرکوب کنید باید باز هم مراقب لحظات آنی باشید. موارد فوق الذکر سلامت روان همراه با علائم و نشانه هایی است که در صورت رفع نشدن و رفع خشم شدید شما سرانجام در دنیای خارجی نمایان می شود.

رفتار های مختلف هنگام عصبانیت

برای انجام کاری که پشیمان می شوید و فوراً آرزو می کنید بتوانید لحضات قبل را پس بگیرید، فقط یک لحظه عصبانیت شدید و از دست دادن کنترل طول می کشد. این می تواند حمله فیزیکی به کسی باشد، به زبان آوردن یک شخص مهم تجاری، یا در غیر این صورت رفتار خود تخریبی داشته باشد.

توقف پس از عصبانیت آنی سخت است

نکته ای که در مورد اعمال وجود دارد این است که پس از انجام آن ها، هیچ وقت نمی توانید آن ها را لغو کنید. بسته به ماهیت امور می توانید عذرخواهی کرده و سعی در اصلاح امور داشته باشید. با این حال، این اقدامات شما یا عواقب همراه آن را پاک نمی کند.

چه مواردی به خاطر خشم در یک فرد از بین خواهد رفت؟

خطرات خشم شدید

بسیاری از افراد خانواده، شغل، فرصت ها و حتی زندگی خود را به دلیل کاری که در خشم انجام داده اند از بین بردند. این به کنترل خود و چگونگی از بین رفتن این روش کنترل برمی گردد وقتی کسی خشم شدید را تحمل می کند.

نکته

این چیزی نیست که بسیاری از مردم دوست دارند آن را بپذیرند یا با آن کنار بیایند، اما یک واقعیت سخت زندگی است. صرف نظر از شرایط احساسی یا هر چیز دیگری که ممکن است با آن سر و کار داشته باشیم، هرکدام درمورد عملکرد خود پاسخگو هستیم.

چگونه از خطرات خشم شدید جلوگیری کنیم؟

اگر شما علاقه مند به جلوگیری از خطرات عصبانیت هستید، خوش شانس هستید. در نهایت، بهترین زمان برای مقابله با آن پیش از رسیدن به حد شدید است. گاهی اوقات این بدان معنا است که وقتی می دانید به مقداری هوا احتیاج دارید، از موقعیت یا فردی دور شوید.

 

منابع
betterhelp.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا