چند نکته عملی برای کنترل خشم

کنترل خشم بسیار مهم است. خشم احساسی است که ممکن است همه ما آن را تجربه کنیم. در دنیایی که زندگی می کنیم همه ما ممکن است در یک بخش از زمان دچار خشم شویم. این خشم می تواند برای ما مفید یا بیشتر اوقات مضر باشد. مدیریت خشم یک فرایند بسیار مهم است که نیاز به استفاده از نکات مختلف است. در دنیای روان شناسی راه های مختلفی برای این کار است. چند نکته عملی برای کنترل خشم می تواند کمک زیادی به این مسئله کند.

نحوه مدیریت در افراد مختلف متفاوت است. خشم ها انواع مختلفی دارند. برای مثال برخی از خشم ها در سنین خاصی به وجود می آیند و ممکن است دلایل خاصی هم داشته باشند. خشم یک احساس عاطفی درونی است که در افراد مختلف و به دلایل متنوعی به وجود می آید. همان طور که در مقاله های قبل گفتیم خشم هایی وجود دارد که ممکن است هنگام رانندگی یا اتفاقات ناگوار دیگر ایجاد شود.برای مثال افراد هنگام رانندگی ممکن است به علت این که یک شخص دیگر توانایی آن ها را ندارد این کار را به درستی انجام ندهند.

احساس عصبانیت غالباً می تواند از نظر جسمی و روحی طاقت فرسا باشد

احساس عصبانیت غالباً می تواند از نظر جسمی و روحی طاقت فرسا باشد. و با این وجود مبارزه با خشم بسیار آسان است. عصبانیت یک احساس طبیعی است، اما می تواند برای برخی غیرقابل کنترل شود. اگر احساس می کنید عصبانیت شما از کنترل خارج شده است، کارهای مختلف بسیاری وجود دارد که می توانید برای ایجاد تغییر انجام دهید. صرف تلاش برای سرکوب خشم در اعماق خود و کنار آمدن با آن راهی سالم برای رفع مشکل نیست. در ادامه چند نکته عملی برای کنترل خشم را خواهیم دید.

چگونه با خشم کنار بیاییم

چند نکته عملی برای کنترل خشم

اگر می خواهید یاد بگیرید چگونه با خشم کنار بیایید، خبر خوب این است که استراتژی های مختلفی وجود دارد که می توانید برای کنترل عصبانیت خود استفاده کنید. خوب است اگر فرمولی جادویی وجود داشته باشد که بتوانید از آن استفاده کنید و به شما اجازه دهد کمتر عصبانی شوید، اما زندگی به این شکل کار نمی کند. اما می توانید تمرینات کنترل خشم و نکاتی که در زیر آورده شده را امتحان کنید تا بیاموزید چگونه تحت تأثیر خشم قرار بگیرید.

1. مراقبه را برای خشم تمرین کنید

هنگامی که مدیتیشن را تمرین می کنید، می آموزید که چگونه باید در مورد لحظه حال هوشیار باشید. هنگامی که در مکانی آرام برای مراقبه می نشینید، می آموزید که چگونه لحظه فعلی را تصرف کنید و آن چه در اطراف شما اتفاق می افتد از جمله درون شما. بخشی از مراقبه شامل این است که به خود اجازه دهید از تمام احساساتی که احساس می کنید آگاه باشد.

نکته ای در ارتباط با چند نکته عملی برای کنترل خشم

اما، به جای این که اجازه دهید خشم افکار و رفتار شما را کنترل کند، شما تصدیق می کنید که احساسات را احساس می کنید، اما طبق آن عمل نمی کنید. شما افکار خود را مشاهده می کنید و آن چه را می خواهید تمرکز کنید انتخاب می کنید. این به شما امکان می دهد افکار متمرکز خود را در ایجاد خشم تغییر دهید و وزن کمتری به آن ها بدهید. بسیاری از تمرینات مختلف مدیتیشن یا ذهن آگاهی برای کمک به شما در شروع وجود دارد.

2. بدانید که چرا عصبانی هستید

دلایل مختلفی وجود دارد که باعث می شود عصبانیت برای مردم مشکل ساز شود. و اغلب چیزی که فکر می کنیم از آن عصبانی هستیم واقعاً مشکلی نیست. اگر می خواهید بیاموزید چگونه عصبانی شوید، یادگیری علت اصلی عصبانیت شما می تواند مفید باشد.

مثالی در ارتباط با این زمینه

به عنوان مثال، اگر کودک شما در وعده شام ​​شیر ریخت ممکن است از عصبانیت منفجر شوید حتی اگر این یک تصادف باشد. این طور نیست که شما در این شرایط حق عصبانی شدن ندارید، اما ممکن است یک روز بسیار پرتنش در کار داشته باشید و در مورد لیست طولانی مشکلات استرس داشته باشید. حتی اگر شیر ریخته شده یک حادثه بود ، اما این همان چیزی بود که شما را از لبه خارج کرد ، زیرا در حال حاضر خیلی با آن دست و پنجه نرم می کنید.

ریشه خشم را می توان شناخت

اگر بتوانید ریشه را شناسایی کنید، می تواند به شما کمک کند تا خشم را به سمت ریشه مسئله هدایت کنید و نه به اطرافیان غیر مرتبط. یک راه خوب برای یادگیری این که خشم شما از کجا ناشی می شود، گفتگو با یک درمانگر است. آن ها می توانند به شما کمک کنند تا با خشم به ریشه اصلی مبارزه خود برسید.

3. ورزش منظم داشته باشید

وقتی با یک تعادل منظم فعالیت بدنی انجام می دهید، از بسیاری جهات برای شما مفید است. یکی از این راه ها این است که شما می توانید روحیه خود را تقویت کنید. هنگامی که در یک فعالیت بدنی منظم شرکت می کنید، می تواند به شما کمک کند تا سطح استرس خود را کاهش داده و فکر واضح تری داشته باشید. اگر احساس می کنید که عصبانیت شما در حال افزایش است، می توانید برای پیاده روی، دویدن یا ضربه زدن به سالن بدن سازی مفید باشید.

نکته ای در ارتباط با چند نکته عملی برای کنترل خشم

یا به دنبال فعالیتی باشید که از آن لذت می برید و می توانید به طور منظم در آن شرکت کنید. اگر از دویدن لذت می برید، می توانید به یک گروه محلی دویدن بپیوندید تا قرار ملاقات مشخصی داشته باشید که هر هفته منتظر آن باشید.

4- به دنبال گروه های مدیریت خشم بگردید

چند نکته عملی برای کنترل خشم

اگر واقعاً مرتباً با کنار آمدن با خشم مقابله می کنید، می تواند به عضویت در یک گروه مدیریت خشم کمک کند. افراد این گروه ها می توانند از دیگران که شرایط مشابهی را پشت سر می گذارند و همان مبارزات را تجربه می کنند، بیاموزند. این می تواند به شما کمک کند تا بدانید که تنها نیستید و باعث کاهش شرم می شود. همچنین می تواند به شما در یادگیری مهارت های مقابله ای که قبلاً نمی دانستید کمک کند. و این می تواند به شما نشان دهد که چه عواملی موثر است، چه عواملی موثر نیست و به شما پشتیبانی و انگیزه می دهد که برای ادامه کار برای ایجاد تغییر به آن نیاز دارید.

5. بیاموزید که چه شرایطی باعث می شود شما مبارزه کنید

کمی وقت بگذارید و فکر کنید در موقعیت هایی که بیشتر عصبانیت را برای شما ایجاد می کند فکر کنید. با کمی کار، ممکن است متوجه شوید که همین نوع شرایطی است که با آن دست و پنجه نرم می کنید. ببینید آیا می توانید آنچه را که افراد یا موقعیت ها باعث خشم می شوند، شناسایی کنید. پس از داشتن این اطلاعات می توانید یک برنامه بهبود ایجاد کنید.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

این کار می تواند به سادگی اجتناب از آن شرایط یا افراد خاص در صورت امکان باشد. یا ، ممکن است نیاز به محدود کردن وقت شما یا پیدا کردن شخصی باشد که بتواند در هنگام شرایطی که به شما کمک می کند پاسخگو باشد.

6. آموختن را به عنوان چند نکته عملی برای کنترل خشم بیاموزید

اگر متوجه شدید که در زندگی روزمره خود عصبانیت زیادی دارید ، می تواند این باشد که با بخشش دست و پنجه نرم می کنید. ممکن است در گذشته وضعیت آسیب زا داشته باشید که هنوز نتوانسته اید با آن کنار بیایید. صدمه و کینه ای که به شما اجازه می دهد وقتی شخص را نمی بخشد در شما بماند، می تواند باعث تحریک و عصبانیت شما شود.

بخشیدن شخصی که به شما آسیب رسانده است

آسان است که شخصی را که به شما آسیب رسانده است ببخشید. اما حتی اگر آن ها از شما طلب بخشش نکنند، بازهم قدم برداشتن برای شما مهم است. وقتی کسی را نبخشید، بیشتر از آنکه به او صدمه بزنید به خود صدمه می زنید، همانطور که شما باقی مانده اید که صدمه دیده است. انجام این کار می تواند کار دشواری باشد، و شما ممکن است نیاز به کمک داشته باشید. یک درمانگر باتجربه می تواند به شما کمک کند تا در فرآیند یادگیری نحوه بخشش و پاسخ به هر سوالی که دارید به شما کمک کند.

7. چیزهای کوچک را بزرگ نکنید

چند نکته عملی برای کنترل خشم

این ممکن است به نظر عقل سلیم برسد، اما انجام آن بسیار دشوارتر از آن است که گفته شود. اگر با عصبانیت دست و پنجه نرم می کنید، احتمال دارد با دمیدن چیزهایی غیر متناسب هم دست و پنجه نرم کنید. وقتی احساس تحریک پذیری می کنیم به راحتی می توان از چیزی که در واقع کوچک است معامله بزرگی کرد. اگر می خواهید یاد بگیرید چگونه عصبانی شوید، باید یاد بگیرید که چگونه تفاوت چیزهایی را که باید از آن ها عصبانی شوید و سایر موارد را تشخیص دهید.

نکته در ارتباط با چند نکته عملی برای کنترل خشم

اگر در جایی هستید که احساس می کنید همه چیز باعث عصبانیت شما می شود از جمله افرادی که دوستشان دارید، این می تواند به شما کمک کند با یک درمانگر صحبت کنید. به احتمال زیاد اتفاق بسیار بزرگی رخ داده است که باعث می شود این عصبانیت را احساس کنید.

 

منابع
betterhelp.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا