بعد از جدایی روزهای سختی نداشته باشید

هرکسی که زندگی زناشویی‌ اش به پایان می‌رسد به خاطر تمام موارد عاطفی که در زندگی خود داشته است ناراحت می‌شود. او برای از دست دادن برنامه‌ها، امیدها و رؤیاهایی که در کنار همسر خود و برای آینده داشته‌اند غمگین خواهد بود. برخی از این احساس ناراحتی قبل از زمان طلاق است و برخی از آن برای بعد از اتمام یافتن ازدواج باقی می‌مانند. بعد از جدایی روزهای سختی نداشته باشید.

اگر خود را در هر جایی از این فرایند حزن و اندوه و تأسف دیدید باید برای پیشرفت در زندگی خود از این مسئله بگذرید تا بتوانید از نظر روحی، مالی، روانی و معنوی کامل شوید.

10 راه برای گذشتن از طلاق

بعد از جدایی روزهای سختی نداشته باشید

مکالمات کنترل شده

بهتر است تا حد ممکن با همسر قبلی خود وارد صحبت نشوید. اگر بچه دارید شاید این کار زیاد ممکن نباشد. بنابراین زمان صحبت تمرکز خود را حفظ کنید تا مکالمه‌ی شما جنبه‌ی عاطفی پیدا نکند.

  • اگر باید در مورد مسائل مربوط به کودکان صحبت کنید. تنها در رابطه با این موارد حرف بزنید. اگر شما نمی‌خواستید جدا شوید و هنوز امید ارتباط دوباره را دارید برای سلامت عاطفی خود باید مکالمه را کاملاً محدود به کار پیش آمده نگه دارید.

بعد از جدایی روزهای سختی نداشته باشید – بگذارید الگوهای فکری غیرموثر بروند.

بعد از جدایی اغلب وارد الگویی فکری ” چی می‌شد اگر… شاید باید… کاش… ” خواهید شد. فکر کردن در مورد اینکه آیا می‌توانستید این ازدواج را حفظ کنید تنها شما را در همان شرایط نگه داشته و نمی‌توانید در زندگی به سمت جلو بروید. افراط در ” چه می‌شد اگرها ” و فکر کردن در مورد اینکه اوضاع چه طور می‌توانست باشد به شما کمک نمی‌کند با حقیقت طلاق کنار بیایید. فکر کردن در مورد چیزهایی که می‌توانستند اتفاق بیفتند اما هیچ‌وقت اتفاق نخواهند افتاد هدر دادن زمان و انرژی عاطفی است. این نوع فکر کردن باعث اشتیاق بیشتر برای چیزی می‌شود که نمی‌توانید داشته باشید، پشیمانی از چیزی که گذشته و انجام داده‌اید و باعث درد روحی بیشتری خواهد شد که به آن نیازی ندارید.

مراقب رفتارتان باشید.

گاهی جدایی باعث می‌شود ما طوری رفتار کنیم که در حالت عادی این رفتار را نداشته‌ایم و این کار به سرعت زیاد و زننده خواهد شد. با همسر قبلی خود بددهنی نکنید، از پشت تلفن به او القاب بد نداده و عصبانیت خود را با این روش نشان ندهید، از بچه‌ها برای تنبیه همسر خود استفاده نکنید، با حمایت و مراقبت از کودکان بازی‌های ذهنی را شروع نکنید.

برخورد با احساس خشونت برای افراد مختلف متفاوت است و متأسفانه این حس اغلب بعد از جدایی متداول می‌باشد.

از کسانی که حالتان را بهتر نمی‌کنند دور بمانید.

اطراف خود را پر از افرادی کنید که مثبت هستند و می‌خواهند شما را از رفتارها و افکاری که بعد از طلاق دارید بیرون بیاورند.

از افرادی منفی که از هم زدن آش و تشویق شما به افکار و احساسات منفی لذت می‌برند دور بمانید. طبیعی است بخواهید کنار کسانی باشید که شما را تشویق کرده و از دیدگاهتان حمایت می‌کنند اما این افراد برخلاف اینکه احساس می‌کنند چیزی که نیاز دارید را به شما می‌دهند تنها باعث می‌شوند نتوانید تمرکز کنید و انرژی خود در جایی دیگر و برای داشتن رفتاری مثبت‌تر حفظ کنید.

  • زمان خود را با دوستان و اعضایی از خانواده بگذرانید که به شما مثبت بودن و حمایت، گرمی و راحتی را می‌دهند. کسانی که کمک می‌کنند حس خوبی نسبت به خودتان و موقعیتی که در زندگی دارید پیدا کنید و شما را به سمت رشد و پیشرفت راهنمایی می‌کنند.

صحبت در مورد چیزی به جز ازدواج

بعد از جدایی روزهای سختی نداشته باشید

اگر حس می‌کنید نیاز دارید خودتان را خالی کنید ایرادی ندارد اما بدانید چه زمانی باید این کار را تمام کنید. صحبت و فکر کردن مداوم در مورد جدایی ذهن شما را اشباع کرده و جایی برای هیچ ‌چیز به جز افکار منفی در ذهن شما نخواهد ماند. این کار می‌تواند باعث احساس افسردگی و درگیری عاطفی شود.

  • اگر مرتباً ذهن خود را با افکار منفی در مورد جدایی پر کنید می‌بینید برای بار سوم در حال سقوط هستید و نمی‌توانید اوضاع خودتان را بهتر کنید. روزانه به خودتان زمان مشخصی برای صحبت کردن و فکر در مورد جدایی بدهید. باقی روز حواس خود را با افکار و کارهای مثبت پرت کنید.

بعد از جدایی روزهای سختی نداشته باشید – غم و اندوه را نخورید.

الکل تنها شما را بی حس می‌کند اما درمان نخواهد کرد. نوشیدن برای از بین بردن درد جدایی می‌تواند تأثیراتی جدی روی وضعیت روحی، رفتار و سلامت کلی شما داشته باشد. نوشیدن الکل راه ساده ‌ای برای حس نکردن درد و ناراحتی است اما این کار تنها زمان ناراحتی شما را طولانی‌تر کرده و مانع عبور از این قضیه خواهد شد.

بعد از جدایی روزهای سختی نداشته باشید | مرکز مشاوره همکده

 فکر به همسرتان را از ذهن خود بیرون کنید.

شما رابطه‌ی روزانه‌ای با همسر خود داشته‌اید. حتی اگر شما خواستید که جدا شوید بازهم کنار گذاشتن فکر کردن در مورد او زمان لازم دارد. اینکه حال او چطور است و چه کار می‌کند افکاری عادی هستند که در سر شما می‌چرخند.

باید بدانید اینکه حس کنید لازم است یک وسواس فکری نسبت به همسر قلبی خود داشته باشید شما را در شرایطی آسیب‌ رسان و دردناک قرار خواهد داد. اینکه به جای بزرگ کردن رابطه‌ی قبلی خود در ذهنتان آن را از خود دور کنید یکی از سخت‌ ترین کارهایی است که از شما خواسته می‌شود. اگر می‌خواهید از این جای خالی بگذرید و با روشی مثبت در زندگی خود پیش بروید باید فکر کردن دائمی در مورد همسر قبلی خود را کنار بگذارید.

بعد از جدایی روزهای سختی نداشته باشید – بگذارید حس کنید.

بعد از جدایی روزهای سختی نداشته باشید

طلاق همراه با خود احساسات متفاوتی را همراه دارد. شما حس ناراحتی، خشم، گیجی، ترس، اضطراب و احساسات منفی دیگری را خواهید داشت که به جدایی‌تان مرتبط هستند. طبیعی است بخواهید این احساسات بروند و هر کاری که بتوانید انجام می دهید تا این احساسات را آرام کنید.

باید این احساسات را پذیرفته و روی آن‌ها کار کنید. بزرگ‌ ترین اشتباه این است که احساسات منفی را همراه خود داشته یا بخواهید آن‌ها را پنهان کنید. طلاق باعث می‌شود از نظر روحی در شرایط آسیب‌ پذیری زیادی باشیم. از این حساس شدن نترسید، آن را پذیرفته و با بیان احساسات خود به شکلی سالم روی آن کار کنید.

از نقاطی که مخصوص شما دو نفر بودند دوری کنید.

برای کنار آمدن با طلاق شما می‌خواهید از هر چیزی که باعث زیادتر شدن دردتان می‌شود دور بمانید. رفتن به رستورانی که اولین سالگرد ازدواج خود را در آن جشن گرفتید باعث مرور خاطراتی می‌شود که دردناک هستند. دیدن یک فیلم در تئاتری که دو نفره زیاد به آن می‌رفتید با یادآوری خاطراتی از همسرتان باعث ناراحتی شما خواهد شد. مکان‌هایی که دو نفره می‌رفتید را کنار بگذارید، تا زمانی که بدون آسیب دیدن بتوانید دوباره به آنجا بروید.

بعد از جدایی روزهای سختی نداشته باشید – روی خودتان تمرکز کنید.

آخرین اما مهم ‌ترین نکته، روی خودتان، نیازهایتان و آینده‌ی خود تمرکز کنید. هیچ ‌کس نمی‌تواند با ماندن ذهن و قلبش در گذشته پیشرفت کند. اگر در ابتدا روی نیازهای عاطفی و فیزیکی خود تمرکز نداشته باشید نمی‌توانید به هیچ منفعت شخصی برسید.

  • مرتباً ورزش کرده و درست غذا بخورید. روزانه زمانی برای تعیین اهدافی برای خودتان بگذارید. هدف‌های شما باید روی خواسته‌ها و نیازهای شما از زندگی پیش رو تمرکز داشته باشند. گام‌های لازم برای رسیدن به این اهداف را بردارید. در بیست سال بعد شما دوست ندارید به گذشته برگشته و با خودتان فکر کنید ” وقتی طلاق را نپذیرفته و از آن نگذشتم سال‌های عمر خود را هدر داده‌ام. ” هر روز لبخند بزنید، روی رشد شخصی خود کار کنید و مهارت‌های ساخت روابط جدید را یاد بگیرید.
منابع
liveabout.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا