چگونه با مجرد بودن بعد از جدایی کنار بیاییم؟

رابطه ها اصلی ترین اتفاقات زندگی ما هستند. همه ما دوست داریم روابط خود را در بهترین حالت ببینیم. حتی انسان ها دوست دارند همیشه بهترین باشند. بهترین بودن صرفا از نظر کاری و پیشرفت شغلی نیست. گاهی اوقات شما بیایید ارتباطات خود را پیشرفته کنید. همیشه نباید به این فکر باشید که صرفا برای پیشرفت کردن باید از کسی جلو بزنید. شما باید رکورد هر روزه خود را بشکنید. در روابط نکته مهم شناخت از یکدیگر است. عدم شناخت باعث جدایی در افراد می شود. جدایی آسیب های روانی بسیاری را وارد می کند. اما نکته مهم این است که ما چگونه بتوانیم با مجرد بودن بعد از جدایی کنار بیاییم؟

چه بخواهید چه نخواهید جدایی باعث ایجاد مشکلات روحی و روانی در شما خواهد شد. بهتر است در مدت زمان جدایی با مشاور در ارتباط باشید تا دچار آسیب های روانی نشوید. در ادامه می خواهیم ببینیم که چگونه با مجرد بودن بعد از جدایی کنار بیاییم؟

این طبیعی است که در هر رابطه های ناراحتی یا بحث به وجود بیاید. افراد باید بتوانند خصوصا بعد از ازدواج قدرت کنترل خشم خود را داشته باشند. جدایی و طلاق ممکن است باعث ایجاد مشکلات روانی در هر دو فرد و اگر بچه ای وجود داشته باشد در بچه آن ها هم مشکلاتی به وجود بیاید. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره آنلاین در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با چگونه با مجرد بودن بعد از جدایی کنار بیاییم؟ صحبت کنیم.

جدا شدن به ندرت آسان است

چگونه با مجرد بودن بعد از جدایی کنار بیاییم؟

جدا شدن به ندرت آسان است. در بسیاری از موارد، ممکن است با شخصی رابطه داشته اید. در این رابطه به ویژه برای مدت طولانی، خاطرات و احساسات زیادی دخیل است. وقتی بعد از جدایی خود را مجرد می بینید، این لزوماً به معنای پایان جهان نیست. شما هنوز زندگی می کنید و نفس می کشید و این جهان پر از فرصت است. از مجرد بودن ناامید نباشید. دانستن نحوه برخورد با فرآیند مجردی می تواند یک تجربه شگفت انگیز باشد. این به شما امکان می دهد به عنوان یک فرد رشد کنید.

آن چه درباره مجرد بودن بدانید

مجرد بودن به این معنا نیست که چیزی در ذات شما اشتباه است، برخلاف تصور برخی افراد. مطالعات جدید در مورد ادراکات فرهنگی زندگی مجردی مواردی را تأیید می کند. این که انگ بر سر مفهوم مجرد بودن هنوز وجود دارد، اگر چه این به تدریج در حال تغییر است. بسیاری از مردم برای مدت طولانی عادت کرده اند دلبستگی های عاشقانه را با رضایت بیشتر در زندگی مشاهده کنند. در حال حاضر، این صحت ندارد که روابط می توانند همیشه به طور مثبت به زندگی مردم کمک کنند. با این حال، بدون رابطه بودن به این معنا نیست که کسی محکوم به غم و ناراحتی و رضایت کمتر در زندگی است.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

اگر بعد از یک رابطه در موقعیت مجرد بودن قرار گرفتید، اشکالی ندارد. هرگز نباید به این دلیل احساس کنید با دیگران فرق دارید. یا حتی  فکر کنید که مجرد زندگی کردن اتفاق بسیار عجیبی است. ارزش یا احساس خود را نباید در رابطه با دیگران تعیین کرد. هنگامی که رابطه ای در زندگی شما به پایان می رسد، کیفیت زندگی شما نباید کاهش یابد یا به نسخه ای کمتر تبدیل شود.

آن چه باید در مورد جدایی بدانید

جدایی می تواند به دلایل مختلف رخ دهد. گاهی اوقات، خیانت علت آن است. در موارد دیگر، افراد فقط به این دلیل از هم جدا شده اند که اهداف متفاوتی در زندگی دارند. یا در غیر این صورت اعتقاد دارند جدا شدن از هم برای آن ها بهتر خواهد شد. فقط شما و سایر افراد مهم خود می دانید که چرا جدا شده اید. اما همیشه یک راه خوب برای برقراری ارتباط در انتهای هر رابطه وجود دارد.

درک کنید که از مسیر جدایی عبور خواهید کرد

چگونه با مجرد بودن بعد از جدایی کنار بیاییم؟

صرف نظر از این که مجرد بودن شما چقدر دشوار یا مضر است. مهم این است که درک کنید که از این راه عبور خواهید کرد. وقتی تازه مجرد شده اید، این ممکن است چالش برانگیز باشد. اما در نهایت، این فرآیندی است که به وسیله آن رشد خواهید کرد. علاوه بر این، همیشه فرصت هایی برای روابط بهتر وجود دارد که بعداً در زندگی شما قرار می گیرند. گاهی اوقات، برخی درها باید بسته شوند تا در های بهتر در زندگی باز شوند. این در ابتدا همیشه به آسانی آشکار نمی شود. اما با گذشت زمان، ممکن است دیدگاه جدیدی در مورد جدایی خود داشته باشید.  این که چرا اتفاقات به همان شیوه رخ داده است.

برای مجرد بودن بعد از جدایی چه باید بکنید؟

هنگامی که مجرد هستید، مهم است که نکته ای را به خاطر بسپارید. این مرحله از زندگی دری را به سوی یک زندگی اجتماعی قوی تر و رشد ذهنی بیشتر باز می کند. پس از جدایی، اکنون وقت دارید که فکر کنید، خود را بشناسید.  و در نظر بگیرید که چگونه رابطه شما در رشد شخصی شما نقش داشته است. گاهی اوقات، مجرد بودن به شما اجازه می دهد تا دوباره خود را بشناسید. حتی ویژگی ها، شخصیت ها و قابلیت های مختلف خود را کشف کنید. انجام برخی اقدامات می تواند به شما در این فصل جدید از زندگی شما کمک کند.

از غصه خوردن نترسید

بسته به ماهیت رابطه و جدایی، ممکن است احساس ناراحتی، عصبانیت یا غمگین بودن کنید و این خوب است. اجازه دادن به خود برای غصه خوردن پس از جدایی، برای سلامت روانی و احساسی شما مفید است. در بسیاری از موارد، افراد احساس می کنند باید فوراً عقب نشینی کنند.  یا این که طوری رفتار کنند انگار به ترک رابطه اهمیتی نمی دهند. این موضوع واقع بینانه نیست و شما هرگز نباید از پردازش امور در زمان خود و به شیوه خود احساس شرم کنید. غم و اندوه پس از جدایی و سپس بازگشت تدریجی به زندگی کنونی خود بعداً برای شما مفید خواهد بود.

برای کنار آمدن با مجرد بودن سرگرمی جدیدی را انتخاب کنید

یکی از بهترین کارهایی که می توانید در دوران مجردی انجام دهید این است که کاری که دوست دارید انجام دهید. انجام یک سرگرمی جدید می تواند واقعاً بعد جدیدی در زندگی ایجاد کند. این می تواند انرژی را به روحیه شما وارد کند. حتی وقتی به خود زمان می دهید تا امور را پس از جدایی پردازش کند، نمی خواهید این شکاف همه جانبه باشد. وقتی تازه مجرد بودن را در پیش دارید، هنوز هیچ مشکلی در زندگی کردن، بیرون رفتن و لذت بردن شما وجود ندارد. انجام یک سرگرمی جدید می تواند به شما کمک کند در چنین زمان حساسی بر روی آن تمرکز کنید.

رابطه را به عنوان یک تجربه یادگیری تلقی کنید

چگونه با مجرد بودن بعد از جدایی کنار بیاییم؟

صرف نظر از این که چه کسی هستید یا ماهیت رابطه شما چیست، همیشه چیزی برای آموختن وجود دارد. گاهی اوقات، اطلاعات بعداً در ادامه زندگی آشکار می شود. در موارد دیگر، ممکن است این اطلاعات بلافاصله به شما برسد. تعیین آن چه از رابطه و جدایی آموخته اید شما را عاقل تر می کند. همچنین باعث می شود مراقب کارهایی باشید که در روابط آینده نمی خواهید انجام دهید. ممکن است مدتی طول بکشد تا بفهمید که از جدایی خود چه آموخته اید. اما هیچ عجله ای وجود ندارد.

خود را با افراد مثبت احاطه کنید

وقتی تازه بعد از جدایی مجرد بودن را تجربه می کنید، ممکن است برای مدتی در وضعیت عاطفی شکننده باشید. اکنون، بیش از هر زمان دیگری، زمان بسیار خوبی است که خود را با افرادی مثبت که بهترین منافع را برایتان دارند احاطه کنید. این افراد می توانند دوستان، خویشاوندان، همکاران یا کسانی باشند که با آن ها نزدیک هستید. افراد مثبت اندیش راهی برای کمک کردن به شما دارند. حتی در مواقع سخت و چالش برانگیز آن ها در کنار شما خواهند بود. بنابراین شما احساس تنهایی نخواهید کرد. علاوه بر این، بودن در کنار افراد با خصلت حمایتی برای تقویت زندگی و شادی حتی پس از جدایی نیز بسیار مفید است.

از تماس با شریک سابق خود اجتناب کنید

در بسیاری از موارد، هنگامی که جدایی به تازگی اتفاق افتاده است، ممکن است وسوسه انگیز باشد که با سابق خود تماس بگیرید. در نهایت، به نفع شما خواهد بود که تسلیم این وسوسه نشوید. این رابطه به دلایلی به پایان رسید و ادامه ارتباط با شربک سابق تنها می تواند روند رهایی را پیچیده کند. در بسیاری از موارد، یک استراحت طولانی مدت برای ادامه زندگی و دسترسی به روابط بالقوه بهتر در آینده ضروری است.

بعد از مجرد بودن مصرف بیش از حد مواد مخدر یا الکل را انجام ندهید

چگونه با مجرد بودن بعد از جدایی کنار بیاییم؟

مواجهه با درد عاطفی، که معمولاً پس از جدایی ها اتفاق می افتد، می تواند سخت باشد. بنابراین، بسیاری از مردم ممکن است تعجب کنند که آیا آرام شدن از طریق مواد مخدر و الکل پاسخ درستی است یا خیر. این طور نیست و مصرف بیش از حد مواد می تواند مجموعه ای از مشکلات جدید را وارد زندگی شما کند. مجرد بودن بعد از جدایی آسان ترین کار در سطح جهان نیست.

https://www.regain.us/advice/singleness/how-to-handle-being-newly-single-after-a-breakup/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا