ارتباط با شریک زندگی در سطح عمیق تر

چگونه با شریک زندگی خود ارتباط برقرار کنیم؟ ارتباط با شریک زندگی در سطح عمیق تر  در این نوشته از وب سایت همکده بررسی شده است. با این حال برای ارتباطی بهتر می توانید از مشاوره تلفنی روان شناسی و یا مشاوره حضوری استفاده کنید. در واقع بهتر است برای ایجاد ارتباط عمیق تر با شریک زندگی خود از متخصص کمک بگیرید. هیچ چیز بهتر از ارتباط عمیق با کسی که به او اهمیت می دهید وجود ندارد. ارتباط در سطحی عمیق‌تر می‌تواند باعث شود که شما و شریک زندگی‌تان احساس کنید که در بهشت زندگی می کنید.

ارتباط با شریک زندگی در سطح عمیق تر

داشتن ارتباط خوب به خودی خود اتفاق نمی افتد. برای داشتن چنین پیوندی با عزیزتان باید کارهایی را انجام دهید. به خواندن ادامه دهید تا بدانید چه کاری می توانید برای ارتباط بیشتر با شریک زندگی خود انجام دهید.

توجه کامل خود را به آنها معطوف کنید

به جای اینکه به تلفن خود نگاه کنید یا اجازه دهید چشمانتان در اتاق پرسه بزند، وقتی با شریک زندگی خود هستید واقعاً حضور داشته باشید. روی آنها و چیزهایی که به شما می گویند تمرکز کنید. توجه بی دریغ خود را به آنها معطوف کنید. همه چیزهای دیگری که در اطراف شما اتفاق می افتد را فراموش کنید. بگذارید احساس کنند به آنها گوش داده شده و مهمتر از آن شنیده می شود. این باعث می شود که شریک زندگی شما احساس خاصی کند.

وقتی هر زمان که با هم هستید روی یکدیگر تمرکز کنید، می تواند به ایجاد پیوند عمیق تر کمک کند. بنابراین سعی کنید هنگام ملاقات با شریک زندگی خود حواس پرت یا دور از زمان با هم بودن نشوید. اگر هستید، دلیل آن را برای آنها توضیح دهید. در مواقع دیگر، فقط مطمئن شوید که چشمانتان به آنها است و نشان می دهید که به حرف های آنها اهمیت می دهید.

آنها را مشاهده کنید و سعی کنید در مورد روش هایی که آنها احساسات خود را بدون صحبت کردن در مورد آنها ابراز می کنند، بیاموزید. شما باید بتوانید تشخیص دهید که آنها چه زمانی ناراحت، خوشحال هستند یا زمانی که چیزی برای گفتن به شما دارند. به زبان بدن آنها و نکات کوچکی که بدون گفتن چیزی به شما می دهند توجه کنید.

ارتباط با شریک زندگی در سطح عمیق تر با گفتگوهای معنادار

اگر فقط در مورد آب و هوا یا شایعات اداری صحبت کنید، ارتباط قوی با کسی احساس نمی کنید. صحبت های کوچک و چت کردن در دوزهای کوچک خوب است، اما راهی برای برقراری ارتباط عمیق با کسی نیست. در عوض در مورد زندگی، باورها، ترس ها و رویاهای شریک زندگی خود بیاموزید. واقعاً آنها را همانطور که هستند بشناسید و بگذارید آنها نیز درباره شما اطلاعات بیشتری کسب کنند. گفتگوهای معناداری در مورد ترس های خود از گذشته، اهداف در حال حاضر و امیدها به آینده داشته باشید. در مورد چیزهای مهم زندگی صحبت کنید تا احساس ارتباط کنید.

همه چیز نباید به شما و زندگی شما مربوط باشد. درباره فیلم ها، کتاب ها و موسیقی هایی که دوست دارید بحث کنید. در زمینه نمایشی که دیده اید یا کنسرتی که در آن بوده اید صحبت کنید. درباره سیاست، امور مالی و رویدادهای جاری بحث کنید. در مورد مشاغل و سرگرمی های خود صحبت کنید. از آن دسته زوج هایی باشید که می توانند ساعت ها بدون بی حوصلگی صحبت کنند. اگر در عوض فقط در مورد جایی که قرار است بروید و چه کاری انجام خواهید داد صحبت کنید، مکالمات معنی‌داری ندارید. و برای ایجاد ارتباطی که به دنبالش هستید به این نوع مکالمات نیاز دارید.

شما ممکن است بر سر دوست داشتن ها و دوست نداشتن ها یا حتی باورهای اصلی خود با هم ارتباط برقرار کنید، اما فراموش نکنید که چیزهای دیگری را نیز در مورد خودتان به اشتراک بگذارید.

با هم مواردی را به اشتراک بگذارید

ارتباط با شریک زندگی در سطح عمیق تر می تواند بسیار جذاب باشد. با هم مواردی را به اشتراک بگذارید تا کنار هم رابطه ای عمیق تجربه کنید. دوران کودکی شما چگونه بوده است؟ به دنبال چه نوع رابطه ای هستید؟ 10 سال بعد خودت را کجا می بینی؟ برای ارتباط بیشتر مواردی از این قبیل را با یکدیگر به اشتراک بگذارید. صحبت را باز کنید و در مورد زندگی خصوصی و گذشته خود صحبت کنید. شریک زندگی شما وقتی با شما نیست چه می کند؟ چه چیزی آنها را خوشحال می کند؟ آنها از انجام چه کاری به تنهایی لذت می برند؟ آنها چه نوع رابطه ای با دوستان خود دارند؟

شما باید این چیزها را در مورد آنها بدانید و آنها باید بینشی از زندگی خصوصی شما نیز داشته باشند. آیا جای زخم دارید؟ آیا اولین انشا خود را در مدرسه به یاد دارید؟ لیست بی پایانی از سؤالات وجود دارد که باید از افراد مهم خود بپرسید تا آنها را بهتر بشناسید. نکته دیگری که باید به آن فکر کنید این است: اگر شما و شریک زندگی تان از هم جدا هستید، باید ایده خوبی داشته باشید که آنها چه می کنند. اگر آنها در حال معاشرت با دوستان هستند، باید بدانید که این دوستی چگونه است. به عبارت دیگر، بله، هر دوی شما باید زندگی خارج از رابطه داشته باشید، اما باید یکدیگر را در مورد آن زندگی به روز نگه دارید.

ارتباط با شریک زندگی در سطح عمیق تر با گوش دادن فعالانه

دانستن چیزهایی در مورد زندگی شریک زندگی تان کافی نیست، باید روی زندگی او نیز سرمایه گذاری کنید. مردم می توانند بفهمند که چه زمانی واقعاً به آنچه می گویند اهمیت می دهید و چه زمانی فقط سرتان را در زمان مناسب تکان می دهید. فقط وانمود نکنید که دارید گوش می دهید. کاری کنید که همسرتان احساس کند که ارتباط عمیق‌تری دارد. از آنها سؤالاتی بپرسید تا نشان دهید که علاقه مند به یادگیری بیشتر هستید. جزئیاتی را که ذکر می کنند به خاطر بسپار. وقتی دوباره صحبت می کنید چیزهایی را که به شما گفته اند بیاورید و سؤالات بعدی را بپرسید.

به عنوان مثال، اگر شریک زندگی شما به عروسی خواهرش اشاره کرده است، زمانی که تاریخ نزدیک است، در مورد آن بپرسید. از چیزهایی که به شما می گویند استفاده کنید تا آنها را غافلگیر کرده و خوشحال کنید. به عنوان مثال، شاید آنها نوع غذایی را که بیشتر دوست دارند ذکر کنند، در این صورت می توانید آنها را به یک رستوران مناسب ببرید. اگر گفتند که گل نرگس دوست دارند، آنها را با یک دسته گل از گل های مورد علاقه شان غافلگیر کنید. این چیزها و موارد دیگر نشان می دهد که شما اهمیت می دهید و گوش می دادید.

اجازه دهید به روش خود عشق را به شما نشان دهند

ارتباط با شریک زندگی در سطح عمیق تر می تواند با عشق خود را نشان دهد. همه عشق را به یک شکل نشان نمی دهند، بنابراین به روش های مختلف ابراز عشق باز باشید. شاید شما یک ژست عاشقانه بزرگ بخواهید و از اینکه شریک زندگیتان این کار را نمی کند ناراحت هستید. با این حال، ممکن است آنها کارهای شما را انجام دهند و به شما در کارهایی که نیاز به اصلاح دارید کمک کنند. در حالی که این حرکت بزرگی نیست که شما میل دارید، اما روش آنها برای نشان دادن اهمیت آنهاست. مایل باشید روش ابراز عشق همسرتان را بپذیرید بدون اینکه او را تحت فشار قرار دهید تا عشق خود را آنطور که می خواهید نشان دهد.

در حالی که گرفتن یک هدیه گران قیمت ممکن است عالی باشد، شاید شریک زندگی شما در عوض مطمئن شود که سوپ داغ در هنگام ابتلا به آنفولانزا میل کنید. از اینکه هدیه را دریافت نکردید ناراحت نباش. خوشحال باشید که کسی را دارید که از شما مراقبت کند. پنج زبان اصلی عشق وجود دارد که مردم از آنها استفاده می کنند و یادگیری بیشتر در مورد آنها می تواند به رابطه شما کمک کند.

برخی افراد ترجیح می دهند عشق خود را از طریق لمس فیزیکی نشان دهند، در حالی که برخی دیگر زمان با کیفیت را ترجیح می دهند. برخی هدایا را دوست دارند، در حالی که برخی دیگر کلمات تأیید را دوست دارند. ممکن است شریک زندگی شما پنجمین زبان عشقی داشته باشد که عمل خدمت باشد. همه با کلمات عالی نیستند، اما ممکن است با کارهایی که برای شما انجام می دهند عشق خود را نشان دهند.

ارتباط با شریک زندگی در سطح عمیق تر با صحبت درباره مشکلات

یک دعوای بد می تواند به یک رابطه خاتمه دهد، بنابراین نحوه رسیدگی به مشکلات مهم است. اجازه ندهید همه چیز بیش از حد داغ شود، از صدا زدن استفاده کنید یا رفتاری بی سر و صدا داشته باشید. در عوض در مورد مشکلات خود صحبت کنید و سعی کنید صادق، دلسوز و آرام باشید. مطمئنا، این همیشه نمی تواند اتفاق بیفتد، و مردم در طول دعوا ناراحت می شوند. با این حال، مهم است که همیشه یک هدف را در ذهن داشته باشید. شما می خواهید بحث را حل کنید و با هم بمانید، اجازه ندهید که منفجر شود و شما را از هم جدا کند.

تا زمانی که این را در ذهن داشته باشید، حتی در هنگام دعوا، دعواهای شما سازنده خواهند بود. شما به جای آسیب رساندن به یکدیگر، روی یافتن راه حل تمرکز خواهید کرد. مایل به مصالحه باشید و هدف خود را درست بودن قرار ندهید. با اثبات اشتباه بودن، پذیرفتن بخشی از سرزنش خود و عذرخواهی برای اشتباهات خود خوب باشید. شاید شما آنقدر دعوا نمی کنید، اما مشکلات را زیر فرش می اندازید. این کار را نکن در مورد مشکلات خود بحث کنید و ببینید آیا می توانید با هم راه حلی پیدا کنید. به یاد داشته باشید، جایی که اراده وجود دارد، راهی وجود دارد.

محبت نشان دهید و مهربان باشید

ارتباط با شریک زندگی در سطح عمیق تر با محبت می تواند خود را بهتر نشان دهد. بهترین راه برای به دست آوردن عشق، عشق ورزیدن است. محبت خود را به دو روش کوچک و بزرگ نشان دهید. کاری کنید که شریکتان احساس قدردانی و مراقبت کند. با آنها مهربان باشید و برای کارهایی که برای شما انجام می دهند و برای داشتن آنها در زندگی تان سپاسگزار باشید. با آنها خوب رفتار کنید و آنها نیز در ازای آن با شما به همان شیوه رفتار خواهند کرد.

زبان عشق آنها را بیاموزید و گاهی به روش دلخواهشان عشق را به آنها نشان دهید. از طریق لمس فیزیکی نیز محبت خود را نشان دهید. هر وقت ملاقات کردید آنها را ببوسید، هنگام راه رفتن دست آنها را بگیرید و قبل از رفتن آنها را در آغوش بگیرید. آنها را با یک قرار عالی، یک هدیه متفکرانه یا هر دو غافلگیر کنید. به آنها بگویید که آنها را دوست دارید و با مهربانی با آنها عشق خود را احساس کنید. از آنها تعریف کنید و کاری کنید که وقتی در اطراف شما هستند احساس خوبی نسبت به خودشان داشته باشند. با انجام دادن کارهایی برای آنها یا دادن توصیه های خوب به آنها کمک کنید.

شما مجبور نیستید فقط یک زبان عشق را انتخاب کنید، از همه آنها استفاده کنید زیرا همه آنها به عشق ترجمه می شوند.

 

 

منابع
aconsciousrethink

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا