چرا صداقت عاطفی در یک رابطه بسیار مهم است؟

صداقت عاطفی یعنی این که زوجین بتوانند ناراحتی یا شادی و کل احساسات خود را بیان کنند. هنگامی که زن و شوهر نتوانند حرفای خودشان را به هم بزنند رابطه دچار مشکل می شود. آن ها دارای یک نوع غرور کاذب هستند که باعث ایجاد آسیب به روابط آن ها می شود. در واقع خانواده باید آمادگی این را داشته باشند که نیاز های کودک خود را فراهم کنند.

حال این که کدام نیاز ها اولویت دارند و کدام نیاز ها واجب نیستند بستگی به تصمیم خانواده دارد. به طور کلی روان شناسان کودک و مشاوره خانواده می تواند در این زمینه کمک کند. اما متاسفانه در جامعه امروزی بحث مشاوره و روان شناسی برای خیلی از خانواده ها مانند یک توهین محسوب می شود. شما حتی وقتی وسیله ای می خرید به دفترچه راهنما نیاز دارید. اما برای تربیت فرزندان خود به راهنمایی کسی گوش نمی دهید. در ادامه می خواهیم ببینیم که چرا صداقت عاطفی در یک رابطه بسیار مهم است؟ این رفتار ممکن است در هر فردی به وجود بیاید.

مدیریت رفتار ها و صداقت عاطفی

این که بگوییم فرد چه نوع رفتاری را در چه لحظه ای انجام خواهد داد غیر قابل پیش بینی و درست نیست. نحوه مدیریت رفتار ها باید زیر نظر روان شناس و مشاور باشد. وقتی یک مشاور با شخص مورد نظر صحبت می کند رفتار های او را تشخیص می دهد. تشخیص رفتار باعث می شود که مشاور بداند چه کاری انجام دهد تا فرد بتواند رفتار خود را مدیریت کند. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با چرا صداقت عاطفی در یک رابطه بسیار مهم است، صحبت کنیم.

هر کس روش تربیتی متفاوتی دارد

بسیاری از اوقات شما حتی متوجه نمی شوید که در مورد برخی مسائل با شریک زندگی خود اختلاف نظر دارید تا زمانی که به این موضوع فکر کنید.

با این حال، منطقی است که مردم نسبت به مسائل خانوادگی و صداقت عاطفی احساس متفاوتی داشته باشند. زیرا اکثر افراد خودشان سبک های متفاوتی از تربیت داشتند. در حالی که ممکن است هرگز در مورد هر موضوعی به توافق نرسید. اما موارد زیادی وجود دارد که می توانید با شریک زندگی خود به آن ها بپردازید که رویارویی با این موانع را در زمان بروز آسان تر می کند.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

از کار برای درک بهتر سبک فرزندپروری خود (و شاید حتی توافق بر روی یک سبک خاص برای هدف) گرفته تا بررسی اختلافات رایجی که با آن روبرو هستید، بیان این موارد می تواند اختلافات والدین را بسیار قابل کنترل کند. در زیر، چهار سبک فرزندپروری، برخی از رایج ترین مسائل خانوادگی، و نکاتی برای مقابله با آن ها در زمان بروز می پردازیم.

چند سبک فرزند پروری و تأثیر آن در صداقت عاطفی

دیانا بامریند، روانشناس بالینی و رشدی، چهار نوع سبک فرزندپروری را ابداع کرد. او دریافت که آن ها می توانند تعیین کنند که چگونه فرزندان در آینده روابط خود را با دوستان و شرکای عاشقانه ایجاد می کنند و چگونه آن ها در آینده پدر و مادر می شوند. تحقیقات همچنین نشان داده است که آن ها می توانند بر موفقیت کودک در مدرسه تأثیر بگذارند و حتی احتمال موفقیت آن ها را تعیین کنند.

مستبدانه

سبک فرزندپروری مستبدانه با تقاضاهای زیاد و مشارکت بسیار کم مشخص می شود. والدین به احتمال زیاد به حرف های فرزندان خود گوش نمی دهند و بازخوردهای مثبت بسیار کمی از آن ها دریافت می کنند.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

والدین با رفتار ملایم بسیار حامی هستند اما در مورد خواسته ها و ساختار بسیار ضعیف هستند. این والدین معمولاً دارای صداقت عاطفی هستند و به فرزندانشان اجازه می‌دهند که در اطراف مرزها و قوانین بدون عواقب حرکت کنند. کودکان با این نوع والدین معمولاً با اقتدار و مرزها مشکل دارند و از نظر شادی و توانایی خودتنظیمی رتبه پایین تری دارند.

والدین با عدم صداقت عاطفی و مسائل خانوادگی در آن ها

همانطور که از نام آن مشخص است، این والدین عموماً علاقه ای به زندگی فرزندان خود ندارند، حتی تا حدی که فرزندان خود را نادیده بگیرند یا حتی آن ها را طرد کنند. سبک فرزندپروری بدون دخالت را می توان بی تفاوت یا غفلت نیز نامید. کودکانی که این نوع والدین را داشتند، از نظر عزت نفس در رتبه پایین تری قرار دارند. آن ها همچنین تمایل به عدم کنترل خود دارند و معمولاً نسبت به همسالان خود کمتر شایستگی دارند. مطالعات متعدد حتی نشان داده‌اند که بچه‌هایی با این پس‌زمینه‌های فرزندپروری پایین‌ترین رتبه را در تمام حوزه‌های زندگی دارند.

دلایل رایج اختلاف نظر والدین در صداقت عاطفی و مسائل زندگی

یک مطالعه نشان داد والدین ممکن است دسبک‌های فرزندپروری متفاوتی داشته باشند. متداول‌ترین زوج‌ها تمایل دارند به رابطه‌ای وارد شوند که در آن یکی از والدین چهره مقتدر و دیگری نادیده‌انگیزتر باشد. به طور خاص، این مطالعه نشان داد که پدرها بیشتر از خودشان می‌گویند که همسرانشان مقتدرتر و مستبدتر هستند. از طرف دیگر، مادران بیشتر خود را معتبرتر می‌دانستند.

درک سبک های فرزندپروری شما می تواند در مورد واکنش های شما نسبت به فرزند و شریک زندگی تان چیزهای زیادی به شما بگوید. به خصوص زمانی که با مسائل خانوادگی روبرو هستید. در حالی که جزئیات دقیق اختلافات والدین همیشه متفاوت خواهد بود، برخی موضوعات کلی وجود دارد که بسیار ظاهر می شوند.

چرا صداقت عاطفی در یک رابطه بسیار مهم است؟

آیا موقعیتی را به خاطر می آورید که یکپارچگی عاطفی شما در طول یک رابطه به چالش کشیده شود؟ این لحظات اغلب زمانی اتفاق می‌افتند که انتظارش را ندارید، اما به تعریف شخصیت شما کمک می‌کنند. متأسفانه، مواقعی وجود دارد که آسیب پذیری و شفافیت می تواند برای شما بسیار گران تمام شود و ممکن است به آن‌چه فکر می کردید چیز خوبی بود پایان دهد.

تعریف یکپارچگی و صداقت عاطفی

بسیاری از مردم می دانند که صداقت به شخصیت  شما مربوط می شود، اما این کار را یک قدم جلوتر می برد. شجاعت کافی برای درک احساسات، خواسته ها و آرزوهای خود بدون اهمیت به قضاوت دیگران است. به عبارت ساده، به معنای صداقت با خود است. آیا می دانستید که بسیاری از مردم جرات دروغ به یک دوست را ندارند، اما هر روز به خودشان دروغ می گویند؟ وقتی شما این شفافیت را در زندگی خود داشته باشید، در مورد خواسته ها یا باورهای خود به گونه ای که مناسب شخص دیگری باشد، سازش نمی کنید. این صداقت در روابط چه عاشقانه و چه افلاطونی بسیار مهم است.

ایستادگی برای خود

صداقت عاطفی به این معناست که شما باید خودتان را به خوبی بشناسید. در حالی که ممکن است احساس کنید با وجود درونی خود در ارتباط هستید، اغلب، خودتان را به طور کامل درک نمی کنید. شما باید سفری برای کشف خود داشته باشید و چیزهایی را بشناسید که باعث می شود شما با خوشحالی کار کنید.

شما درک می کنید که اصول شما برای خودتان ضروری است، و مهم نیست که بقیه افراد چه می کنند، باید به این اعتقادات پایبند باشید. مقاومت در برابر آن‌چه به آن اعتقاد دارید چالش برانگیز است، به خصوص زمانی که دیگران شما را برای انجام کار دیگری تحت فشار قرار می دهند.

مثال در مورد مصرف نوشیدنی های الکلی و تاثیرات آن بر ‏صداقت عاطفی

همه به جز شما یک نوشیدنی الکلی سفارش می دهند و این باعث می شود احساس کنید که یک فرد عجیب و غریب هستید. همکاران شما از انتخاب نوشیدنی شما سخن می گویند و سعی می کنند شما را متقاعد کنند که بنوشید. با این حال، شما قول طولانی دادید که هرگز به الکل دست نزنید، که برای شما مهم است زیرا با پدری الکلی بزرگ شدید.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

شما هرگز نمی خواهید باورهای خود را به خطر بیندازید و در خطر تبدیل شدن به چیزی باشید که از آن متنفرید. بعد از تمسخر زیاد در مورد مصرف نوشیدنی خود، عصبی می شوید و به آن‌ها می گویید که نوشیدنی را نمی‌خورید. همکاران شما به مرزهای شما احترام نمی‌گذاشتند، و گفتن چیزهایی که باعث شود احساس کمتری داشته باشید چیزی جز قلدری نیست. خوشبختانه، شما به خود افتخار کردید، زیرا بدون توجه به آنچه بقیه جمعیت انجام می دادند، به ارزش های خود پایبند بودید. جامعه باید بیاموزد که چگونه صداقت عاطفی را ایجاد کند.

ترس از کمک دیگران در زمینه اضطراب به خاطر عدم صداقت عاطفی

این یکی از دلایلی است که باعث می‌شود بسیاری از مردم هنگام ابتلا به بیماری‌های روانی مانند افسردگی یا اضطراب از کمک گیری می‌ترسند. آن‌ها می ترسند که اگر در مورد بیماری خود صادق باشند، مردم آن‌ها را قضاوت کنند. بنابراین، این افراد ترجیح می دهند به جای دریافت کمک مورد نیاز خود رنج بکشند. طبق گزارش انجمن اضطراب و افسردگی، بیش از 40 میلیون نفر از این شرایط رنج می برند. با این حال، تنها حدود 36 درصد از این افراد به دنبال درمان هستند. این بدان معناست که چهار درصد از جمعیت در حال مبارزه با عدم صداقت عاطفی هستند و از دریافت کمک خودداری می کنند.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

مردم هرگز نباید از پرداختن به احساسات خود بترسند.آن ها در مورد احساسات خود صادق باشند زیرا فکر می کنند دیگران آن‌ها را قضاوت می کنند یا پشت می کنند. اگر نیازی به سلامت روان دارید که به دلیل ترس از قضاوت درمان نشده است، ممکن است کمکی که به شدت مورد نیاز خود هستید را دریافت نکنید.

دلایلی که چرا صداقت عاطفی بسیار مهم است

سنگ بنای اساسی هر رابطه صداقت و ارتباط خوب است. شما باید به یکدیگر اعتماد کنید و باید در مورد همه چیز ارتباط برقرار کنید و صحبت کنید. فراتر از چیزهای اساسی مانند صداقت، در این‌جا دلایلی وجود دارد که چرا این شفافیت احساسی در روابط شما بسیار ضروری است.

نیازی نیست احساسات واقعی خود را پنهان کنید

اگر در یک رابطه همیشه در حال جنگ و جدل هستید، پس آزاد نیستید که صداقت عاطفی را بیان کنید. اگر غمگین، عصبانی یا افسرده هستید، باید بتوانید این موضوع را با شریک زندگی خود در میان بگذارید. حتی در روابط افلاطونی، شما باید آزاد باشید تا در مورد چیزهایی که شما را آزار می دهد صحبت کنید.

وقتی موضوعات را پنهان می‌کنید و با یکدیگر شفاف نمی‌شوید، با مشکلاتی روبرو خواهید شد. همسری که احساس می کند مورد غفلت قرار گرفته، روزی فردی خواهد بود که موضع می گیرد و شما را ترک می کند. توانایی بیان احساسات برای سلامت ارتباط شما با شریک زندگی تان حیاتی است.

شما خواسته ها و نیازهای یکدیگر را در نظر می گیرید

شخصی به نام کارول را در نظر بگیرید که یک ماشین جدید می خواهد. او از گذاشتن پول در صندوق قدیمی خود ناراحت است. او بارها و بارها با شوهرش تام در مورد مسائلی که باعث ناراحتی او می شود صحبت می کند. اما شوهرش همیشه او را کنار می زند و می گوید که انجام این کار بیهوده است.

 

منابع
وبسایت powerofpositivity

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا