چگونه یک مادر خانه دار خوشحال باشیم؟

نمی توان شغلی ارزشمند تر و چالش برانگیز تر از مادری پیدا کرد. خصوصا برای یک مادر خانه دار خوشحال شرایط متفاوت تر است. وقتی شغلی مانند این را انتخاب می کنید، برای مدت طولانی در آن هستید. در پایان هم می توانید هر مدالی را دریافت کنید. البته شما بی تردید سزاوار اخذ مدال هستید. مادر های خانه دار ملکه یک قلعه هستند. مراقبت از آن قلعه و ساکنان آن کار آسانی نیست. این موقعیت بسیار بالایی است که شایسته هر شایستگی موجود است. در این مقاله ما در ارتباط با این مادر های خانه دار صحبت می کنیم. اگر در ارتباط با شرایط روانی و خانوادگی نیاز به کسب اطلاعات دقیق دارید می توانید با متخصصان مرکز مشاوره همکده در ارتباط باشید.

مرکز مشاوره همکده اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره در ایران می باشد. این مرکز ارائه دهنده خدمات حضوری و مشاوره تلفنی روان شناسی می باشد.

چرا مادری در خانه یک شغل مهم است؟

چگونه یک مادر خانه دار خوشحال باشیم؟

مادر خانه دار خوشحال بودن مستلزم فعالیت های زیادی است. شما پرستار تمام وقت بچه ها هستید. گاهی در نقش یک راننده خود را نشان می دهید. پرستار، آشپز، درمانگر رفتاری و از همه مهم تر معلم هستید. لحظات آموزنده فراوان است. شما باید همه چیزهای مهمی را که می خواهید به فرزندان خود بیاموزید به آنها بیاموزید. مطمئناً بسته به سن کوچولوی شما برای چند دهه هیچ روز تعطیل یا تعطیلات تابستانی در نظر گرفته نشده است، اما تصور کنید که در خلق چه انسانهای شگفت انگیزی کمک می کنید! به بیان ساده تر مادر خانه دار بودن یکی از مهم ترین مشاغل جهان است. اما چرا این طور است؟ در ادامه نگاهی به این مسئله می پردازیم و آن را به طور کامل برای شما بیان می کنیم.

فرزند شما همیشه با کسی است که او را دوست دارد

مادر خانه دار خوشحال بودن دارای مزایای بسیار زیادی است. یکی از این مزیت ها کنار فرزند بودن مادران است. وقتی فرزندان شما با شما در خانه هستند، 24 ساعته و 7 روزه دوستشان دارید. آنها خوشحال هستند و در شرایط ویژه ای فعالیت می کنند. در مهد کودک، مهمترین فرد زندگی شما با کسی خواهد بود که فقط کار خود را انجام می دهد. آنها برای دریافت حقوق هستند، نه به این دلیل که فرزند شما را دوست دارند. همانطور که می دانید، کارکنان خوب و بد وجود دارند. شما لزوماً نمی دانید که فرزند شما با یک کارمند خوب است یا با کسی که به طور ویژه به یکی از با ارزش ترین افزاد در زندگی شما توجه نمی کند.

برای مادر خانه دار خوشحال بودن، مجبور نیستید با استرس و مهلت های اداری کنار بیایید

کار در خارج از خانه شما به طور کلی مستلزم این است که در هر کجا که کار می کنید حضور داشته باشید – بیمارستان، انبار، نمایندگی خودرو، دفتر و غیره – وقتی آنها می خواهند شما باید آنجا باشید. دعواهای خفیف، شایعات تند و زننده، پروژه های استرس زا، مدیران بد، همکاران حسود و غیره وجود دارد. اغلب ممکن است توجه خود را معطوف کنید. به ساعت نگاه کرده و منتظر آخر هفته باشید. اما اگر مادری خانه دار هستید، می توانید قوانین را وضع کنید. این به تنهایی خود باعث شادی بسیار شما می شود.

شما می توانید هر یک از نقاط عطف فرزند خود را از نزدیک شاهد باشید

چگونه یک مادر خانه دار خوشحال باشیم؟

اگر می خواهید یک مادر خانه دار خوشحال باشید، باید مزایای آن را نیز بدانید. به این فکر کنید که مادران شاغل چند نقطه عطف را از دست می دهند. این در حالی است که مادر های خانه دار تمامی اتفاقات آن ها را به خوبی می بینند. شما می توانید آن عکسها، آن فیلمها را بگیرید و شاهد بزرگ شدن کوچولوی خود باشید – شخصاً و نه از طریق پرستار بچه! و اگر کودکان شما در سنین دبیرستان و بزرگتر هستند، می توانید هنگام بازگشت از مدرسه به آنها توجه کنید. در مقاله ای در مجله آمریکایی علوم پرستاری، آمده است:

فشارهای اقتصادی و اجتماعی والدین بیشتری را مجبور به ورود به محل کار می کند در حالی که به نظر می رسد کودکان بیشتر به راهنمایی و نظارت بزرگسالان نیاز دارند. این کودکان به نوبه خود با مشکلات فزاینده ای مانند سوء استفاده جسمی و جنسی، جنایت و بزهکاری، افسردگی و خودکشی، سوء مصرف مواد مخدر و الکل، مشکلات عاطفی و رفتاری، مشکلات یادگیری، مشکلات حضور در مدرسه، خشونت خانگی، بارداری، سقط جنین و بیماریهای جنسی روبرو هستنید. بسیاری از کودکان در این شرایط، موقعیت های استرس زا و حتی خطرناک را بدون دسترسی آماده به راهنمایی و حمایت بزرگسالان تجربه می کنند. یک مادر خانه دار خوشحال می تواند از چالش های سخت جلوگیری کند. برای کودکان، حضوری که باعث ایجاد ثبات و احساسات فازی گرم می شود، مادر است!

مادر خانه دار خوشحال بودن و بزرگ شدن فرزند با احساس شادمانی و امنیت

زمانی که مادر ها در خانه باشند، فرزندان می دانند که می توانند برای هر چیزی بر روی آن ها حساب کنند. آن ها می توانند با خانواده خود خاطرات بسیار خوشی داشته باشند. این مسئله همیشه احساس امنیت و شادی را ایجاد کند. اگر شما یک مادر خوب و دلسوز هستید، بهترین هدیه ای که می توانید به فرزندان خود بدهید، خود شما هستید! ایجاد فرزندان شاد یکی از بزرگترین موفقیتهایی است که می توانید تجربه کنید.

عملکرد مدرسه فرزند شما بهبود می یابد

تحقیقات نشان می دهد که مزایای بسیار خوبی برای کودکان در خانه ماندن وجود دارد، مانند افزایش عملکرد مدرسه. این مزایا فراتر از سالهای اولیه زندگی آن کودک است. در مقاله، آیا خانه ماندن در خانه برای فرزندان شما مفید است؟، آمده است: “یک مطالعه انگلیسی در” مجله اپیدمیولوژی و سلامت جامعه “گزارش داد بچه های مادرانی که در خانه می مانند بیشتر از مادرانی که کار می کردند در ورزشهای سازمان یافته شرکت می کنند، احتمالاً به این دلیل که مادران آنها زمان بیشتری برای انجام ورزش داشتند. مطالعات دیگر نشان داده است که کودکان مادران در خانه در معرض میکروب های کمتری قرار دارند و از بیماری های کمتری رنج می برند. علاوه بر این، مادران در خانه می توانند زمان بیشتری برای تهیه غذاهای سالم تر داشته باشند. یک مادر خانه دار خوشحال بودن شرایط را بهتر می کند.

یک مادر خانه دار خوشحال بودن، در ابتدا می تواند غیر طبیعی باشد

چگونه یک مادر خانه دار خوشحال باشیم؟

حتی پس از خواندن چند دلیل فوق العاده فوق العاده برای ماندن در خانه، ممکن است هنوز در مورد آن احساس ناراحتی کنید. نه به این دلیل که فرزندان خود را دوست ندارید بلکه به این دلیل که احساس می کنید خودتان را از دست خواهید داد – هویت خود را. درک چنین احساسی قابل درک است. تغییر دیدگاه شما در اینجا مهم است. ماندن در خانه نیازی به دست زدن به هویت شما ندارد. شما به سادگی به آن شرایط، همه مورد علاقه های خود را اضافه کنید ؛ این یک لایه دیگر است، وجه دیگری از شخصیت شما. در ابتدا، ممکن است لازم باشد تعدادی تغییر ایجاد کنید، اما آیا زندگی به طور کلی یک تعدیل نیست؟ هر روز اتفاقاتی می افتد که ما را ملزم می کند مسیر را تغییر دهیم و با جریان پیش برویم.

چگونه یک مادر خانه دار خوشحال باشیم؟

How to be a happy housewife?

با رعایت نکات زیر، احساس موفقیت، خوشحالی و آمادگی برای مقابله با هر چیزی که بر سر راه شما قرار می گیرد را خواهید داشت. می توانید به راحتی مادری خوشحال باشید.

زود بیدار شوید

برخی مادر ها شکایت دارند که وقت کافی برای خود ندارند. نکته مهم این که سعی کنید قبل از بچه ها و زود از خواب بیدار شوید. اگر می خواهید یک مادر موفق در خانه باشید، این اولین چیزی است که باید به آن توجه کنید. بلند شدن قبل از دیگران به شما زمان تنهایی را برای انجام برخی کارهای شخصی ارائه می دهد. خانه ساکت و آرام است – محیطی عالی برای انجام کارهایی که باید انجام دهید. این می تواند دوش آب گرم بی وقفه، خواندن قطعاتی از کتاب مورد علاقه شما، نوشیدن یک فنجان قهوه هنگام پخش یکی از نمایش ها یا فیلم های مورد علاقه شما، نوشتن ایمیل و غیره باشد. بیدار شدن زود هنگام فرصت های زیادی را به شما ارائه می دهد تا بتوانید آنچه را که باید انجام دهید انجام دهید.

لباس مناسب بپوشید  تا مادر خانه دار خوشحال باشید

منظور ما این نیست که در طول روز لباس مجلسی بپوشید. اما نیازی نیست تمام روز با لباس خواب باشید. نحوه لباس پوشیدن بر روحیه شما تأثیر می گذارد – بر احساس شما. بنابراین، معمولی اما زیبا لباس بپوشید. می توانید در خانه باشید و همچنان لباس بپوشید تا تحت تأثیر قرار بگیرید. خیلی احساس بهتری نسبت به خود خواهید داشت.

با بچه های خود ورزش کنید و از آن لذت ببرید!

مراقبت از بچه های کوچک به این معنا نیست که از خودتان دست بردارید. مدتی را در طول روز به ورزش اختصاص دهید. این کار شما را قوی، شاداب و شاد نگه می دارد. از کودکان بخواهید به شما ملحق شوند و با پخش موسیقی سرگرم کننده تمرین را سرگرم کننده کنید.

برنامه های تفریحی هفتگی را برنامه ریزی کنید و مادر خانه دار خوشحال باشید

برای افزودن هیجان به هفته خود، یک سفر هفتگی به باغ وحش، باغ گیاه شناسی، کتابخانه، پارک و غیره برنامه ریزی کنید. دوچرخه سواری در اطراف محله و پیک نیک ها نیز به همان خوبی کار خواهند کرد. اگر بیرون آمدن به هر دلیل دشوار است، کارهای سرگرم کننده زیادی وجود دارد که می توانید در خانه انجام دهید.

منابع:

https://www.lifehack.org/878427/how-to-be-a-successful-stay-at-home-mom

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا