آیا از دست دادن میل جنسی در بارداری شایع است؟

از دست دادن میل جنسی در هر دوره ای از زندگی می تواند اتفاق بیفتد. همان طور که می دانید بارداری یک مسئله بسیار مهم در دوران زندگی خصوصا برای زنان است. از این رو مردان باید بتوانند مراقبت های  لازم هنگام و بعد از برداری را برای همسر خود انجام دهند. حتی ممکن است روحیات همسر شما نیز تغییر کند. روابط عاشقانه در افراد مختلف متفاوت است. ‌

برخی از افراد توانایی ایجاد رابطه ندارند. در واقع آن ها نمی توانند خود را به شخصیتی برسانند که به غیر از رابطه جنسی به چیز دیگری فکر کنند. شخصیت در افراد مختلف متفاوت است. رابطه جنسی انواع مختلفی دارد. گاهی اوقات در اطرافیان خودمان کسی را می ببینیم که اعتیاد به روابط جنسی دارند. این گونه اشخاص باید برای درمان خود به مشاوره مراجعه کنند. مشاوره می تواند برای روابط جنسی به افراد مختلف کمک کند. در مقاله های قبل در ارتباط با روابط مختلف صحبت کردیم. در ادامه می خواهیم ببینیم که آیا از دست دادن میل جنسی در بارداری شایع است؟

خوشبختی در زندگی و تاثیرات از دست دادن میل جنسی

آیا از دست دادن میل جنسی در بارداری شایع است؟

در مقاله های قبل در ارتباط با این که شادی و خوشبختی چه تاثیری بر ذهنیت افراد دارد صحبت کردیم. ما گفتیم که شادی و خوشبختی می تواند بر ذهنیت و جسم افراد تاثیرات بسیار زیادی داشته باشد. امروز بررسی خواهیم کرد که چند دلیل برای ترک رابطه سمی و نحوه دریافت کمک چگونه است. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با آیا از دست دادن میل جنسی در بارداری شایع است؟ صحبت کنیم.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

همچنین می توانید با چشمان باز و تمرکز بر روی چشمان همسرتان برای کمک به رفع از دست دادن میل جنسی مدیتیشن کنید. از یک چشم به چشم دیگر به عنوان راهی برای شکستن تنش نگاه نکنید. در این جا ترفند این است که تا آنجا که می توانید با همسرتان راحت باشید. اگر به طور جدی از نگاه مستقیم به آن ها اجتناب می کنید، نمی توانید این کار را انجام دهید.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

مردان همچنین می خواهند در مورد از دست دادن میل جنسی خود مدیتیشن کنند. با امتناع از تسلیم شدن به  ارضای جنسی، انرژی از طریق بدن مرد به داخل او باز می گردد. این به او این امکان را می دهد تا در ساعاتی دیگر عشق بورزد و بعد از رسیدن به ارضای جنسی، احساس انرژی، تمرکز و شفافیت کند. برعکس احساس خستگی.

متعهد باشید که با یکدیگر صادق باشید

هرچه با شریک خود صادق تر باشید و به آن ها اجازه دهید آسیب پذیری بیشتری را ببینند. می توانید نسبت به یکدیگر متعهدتر باشید و رسیدن به بالاترین خود آسان تر خواهد بود. در این جا، شما باید به آن چه بدن شما سعی می کند به شما بگوید گوش دهید و از آن اطاعت کنید.

از دست دادن میل جنسی یک باور عمومی

آیا از دست دادن میل جنسی در بارداری شایع است؟

این یک باور عمومی است که میل جنسی یا میل جنسی زنان به طور ذاتی در طول بارداری افزایش می یابد، اما اغلب درست برعکس است. عوامل دیگر می تواند به طور جدی میل جنسی یک زن باردار را تضعیف کند.

دلایل متعددی وجود دارد که چرا تغییراتی که یک زن در طول بارداری تجربه می کند می تواند بر وضعیت جسمی و عاطفی او و در نتیجه باعث از دست دادن میل جنسی او شود.

همه چیزهایی را که باید در مورد سلامت دوران بارداری، غربالگری ها و موارد دیگر برای آمادگی برای بارداری سالم بدانید، بیاموزید. اول اینکه موعد زایمان همسر شما چه زمانی است؟

میل جنسی کم در سه ماهه اول چگونه است

بارداری باعث ایجاد تغییرات هورمونی قابل توجهی در آمادگی برای تولد کودک شما می شود. همین تغییرات می تواند یک روز احساس شادی و خوش بینی را ایجاد کند و روزی دیگر شما را در گردابی از خشم یا ناامیدی فرو ببرد. در حالی که این نوسانات کاملا طبیعی هستند. اما می توانند احساس خستگی و فرسودگی در شما ایجاد کنند.

وقتی صحبت از میل جنسی به میان می آید، افزایش ناگهانی پروژسترون و استروژن در سه ماهه اول بارداری می تواند تأثیر متناقضی داشته باشد. تحریک بیش از حد حسی ممکن است به جای انرژی، احساس عصبانیت در شما ایجاد کند. تهوع صبحگاهی و خستگی نیز رایج است.  این راه حل ها و روش ها نمی تواند عدم علاقه به رابطه جنسی را درست نمی کند.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

بدتر از همه، اگر با از دست دادن میل جنسی مواجه شوید، ممکن است احساس گناه کنید. ممکن است قبل از این که بدن شما حتی بیشتر تغییر کند، به طور ناگهانی فشار برای داشتن رابطه جنسی را احساس کنید. این  می تواند باعث ایجاد احساس شک و تردید در شما شود و همچنین این احساس را در شما ایجاد کند که انگار شریک زندگی خود را ناامید کرده اید.

تغییرات در سه ماهه دوم و سوم بارداری

در حدود هفته 10، همه چیز ممکن است شروع به تغییر کند. هورمون های افزایش یافته شما شروع به کاهش خواهند کرد و بسیاری از اثرات نامطلوب اوایل بارداری (مانند حالت تهوع، بی حالی و استفراغ) نیز باید فروکش کنند.

همانطور که سطح انرژی بهبود می یابد، احساس رفاه و میل جنسی شما نیز افزایش می یابد. در عین حال، افزایش روانکاری واژن، همراه با گرفتگی کلیتوریس و واژن، می تواند کیفیت و دفعات رابطه جنسی را افزایش دهد.

این غیرمعمول نیست که زنان در طول سه ماهه دوم بارداری خود به دلیل تغییرات فیزیولوژیکی که تجربه می کنند، برای اولین بار در زندگی خود ارگاسم یا حتی ارگاسم چندگانه را گزارش کنند.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

اما در سه ماهه سوم، همه چیز می تواند یک بار دیگر در جهت مخالف تغییر کند. افزایش وزن، کمردرد و سایر علائم می توانند با نزدیک شدن به موعد زایمان، خلق و خوی خود را دشوارتر کنند. با این حال، این همیشه برای هر زن صدق نمی کند. بسیاری از آن ها در مراحل بعدی بارداری به همان اندازه از رابطه جنسی لذت می برند، اگر چه ممکن است کمتر از حالت عادی لذت ببرند.

عدم علاقه به رابطه جنسی به علت کم شدن مقدار رابطه جنسی

آیا از دست دادن میل جنسی در بارداری شایع است؟

الگوی فراز و نشیب هایی که یک زن در دوران بارداری تجربه می کند، به هیچ وجه از فردی به فرد دیگر یا بارداری به بارداری دیگر تنظیم یا سازگار نیست. برخی از زنان کاهش حداقلی در میل جنسی را گزارش می‌کنند و متوجه می‌شوند که اضافه بار حسی زندگی جنسی آن ها را افزایش می‌دهد.

در همین حال، برخی دیگر، اگر بارداری ماهیت رابطه جنسی آن ها را به هر طریقی تغییر دهد، احساس ضرر زیادی می کنند. میل جنسی یک زن در دوران بارداری منحصر به فرد است.

مقابله با از بین رفتن علایق و ارتباطات جنسی

مقابله با عدم برقراری رابطه جنسی نیازمند صداقت، پذیرش خود و ارتباط است. شریک زندگی شما می تواند با تأثیر هورمون ها بر بدن شما همدردی کند. اگر در مورد آن چه احساس و تجربه می کنید، چه از نظر فیزیکی و چه از نظر احساسی، علنی باشید. اگر احساس جنسی ندارید، به شریک زندگی خود بگویید و سعی کنید بلافاصله نظراتی را که ممکن است انجام دهند در تلاش برای مفید بودن رد نکنید.

این استراتژی ها همچنین ممکن است کمک کند:

درگیر انواع دیگر صمیمیت باشید

اگر برای برقراری رابطه جنسی خود وقت نداردی بهتر است از روش های دیگر استفاده کنید. یکی از راه های برقراری ارتباط نوازش یکدیگر یا حتی ماساژ دادن است.

به اندازه کافی خوابیدن

سعی کنید هر شب هشت ساعت کامل بخوابید. خواب ناکافی به مرور زمان افزایش می یابد و می تواند توانایی داشتن رابطه جنسی (بسیار کمتر تمایل به آن) را دشوارتر کند.

به سلامت جسمانی خود اهمیت دهید

سعی کنید ورزش کنید و تا جایی که می توانید خوب غذا بخورید. این دو چیز همچنین می توانند سطح انرژی و اعتماد به نفس را افزایش دهند.

پوزیشن های مختلف جنسی را امتحان کنید

اجازه ندهید بزرگی شکمتان باعث شود که احساس ناخوشایندی داشته باشید. این فرآیند می تواند باعث ایجاد اختلال و از بین رفتن میل جنسی در شما و همسرتان شود. در عوض، روی چیزی که از نظر فیزیکی احساس راحتی می کند تمرکز کنید. با پوزیشن های جنسی مناسب بارداری (به طوری که فشار اضافی روی شکم وارد نشود) آزمایش کنید.

از این که رابطه جنسی به کودک شما آسیب می رساند نترسید. رابطه جنسی منجر به سقط جنین یا شروع زایمان زودرس نمی شود. با این حال، اگر در دوران بارداری دچار مشکلاتی باشید، ممکن است پزشک شما به شما اجازه رابطه جنسی را ندهد.

سخن آخر

آیا از دست دادن میل جنسی در بارداری شایع است؟

عدم علاقه کافی  برای رابطه جنسی برای بسیاری از خانوم ها بخشی طبیعی در حاملگی است. و به این معنا نیست که مشکلی در شما وجود ندارد. با صریح بودن با شریک زندگی و پزشک خود در مورد آن چه که احساس می کنید، می توانید اقدامات لازم را انجام دهید. این کار باعث می شود تا اطمینان حاصل کنید که در این مرحله از زندگی خود تا آن جا که می توانید راحت هستید.

منابع
وبسیات verywellfamily

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا