شخصیت شناسی از روی رنگ ها

شخصیت شناسی از روی رنگ ها

موضوع جذاب که شاید به آن دقت نکرده باشید شخصیت شناسی از روی رنگ ها است. انتخاب ذاتی و غریزی شما در میان رنگ ها به شما چیزهایی را در موردتان می گوید، اینکه چه عملکردی دارید و دیگران شما را چطور خواهند دید. همه ی مطالبی که در این رابطه شنیده اید به این معنا هستند که می توانید از رنگ دلخواه خود برای درک رفتار و خصوصیات شخصی تان کمک بگیرید، همچنین برای شناخت وضعیت فیزیکی، ذهنی، عاطفی و روحی خود.

آیا این رنگ همان رنگی است که من همیشه می پوشم؟

رنگ شخصیت شما آن رنگی نیست که همیشه در لباس های خود استفاده می کنید بلکه اغلب رنگ مورد علاقه ی شماست. رنگی شما از همه ی رنگ های دیگر بیشتر شما را هیجان زده می کند و باعث می شود هر زمان که آن را می بینید احساس سرزندگی داشته باشید.

بر اساس این گفته ها، شما اغلب در انتخاب لباس و در تهیه ی دکوراسیون برای خانه ی خود از رنگ دلخواه خود که همان رنگ شخصیتتان است استفاده می کنید. این رنگ اغلب رنگ غالب در محیط اطراف شماست.

اگر بیشتر از یک رنگ را خیلی دوست داشته باشم چه؟

شخصیت شناسی از روی رنگ ها | مرکز مشاوره همکده

اگر در بین رنگ ها دو یا چند رنگ غالب دلخواه برای خود دارید این اطلاعات در مورد رنگ ها را بخوانید تا بتوانید شخصیت خود و چیزهایی که به شما باعث تحریک و هیجان شما می شوند را بشناسید.

دوست نداشتن رنگی خاص

رنگ هایی که شما دوست ندارید نیز می توانند چیزهای زیادی را در مورد شخصیتتان نشان دهند و اغلب انعکاسی از نقاط ضعف و چیزهایی هستند که نسبت به آن آسیب پذیرید.

رنگ هایی که از همه بیشتر به آن ها بی علاقه هستید می توانند مرتبط با نقاطی در زندگی شما باشند که نیاز به رسیدگی و توجه بیشتری دارند و یا مرتبط با آسیب هایی در گذشته که نیاز به رسیدگی و بهبود دارند. کمی به گذشته و دوران کودکی خود فکر کنید یا هر زمانی در زندگی تان که باعث شده است نسبت به رنگ خاصی بی علاقه شوید. همیشه ارتباطی را در این بین پیدا خواهید کرد.

طرد کردن تمام رنگ ها می تواند باعث بروز عدم تعادل در زندگی شما شود، بنابراین ایده ی خوبی است تا سعی کنید به تدریج کمی از رنگ هایی که دوست ندارید را در زندگی خود بگنجانید، می توانید آن ها را در لباس ها یا حتی لباس های زیر خود به کار ببرید یا می به محیط خانه یا محل کارتان اضافه کنید، این کار به ایجاد تعادل در انرژی های شما کمک خواهد کرد.

آیا همه ی افراد برای خود رنگ دلخواهی دارند؟

شخصیت شناسی از روی رنگ ها | مرکز مشاوره همکده

اغلب ما رنگ دلخواهی برای خود داریم و بسیاری از افراد در دوران کودکی نیز رنگی محبوب برای خود داشته اند. برخی افراد در طول زندگی یک یا چند بار رنگ دلخواه خود را عوض کرده اند در حالی که برخی دیگر در تمام زندگی یک رنگ دلخواه برای خود دارند. برخی افراد در برحه ای از زمان رنگ خاصی را ترجیح می دهند، بستگی به نیازهای فرد در آن دوره ی زمانی دارد، اما وقتی آن نیازهای دوره ای رفع شدند دوباره به رنگ دلخواه قبلی خود برمی گردند.

برای گروهی از ما که فکر نمی کنیم رنگ دلخواهی داشته باشیم، نگاهی به چیزهایی که می پوشید و یا روش انتخاب دکوراسیون برای خانه و محیط کار خود بیندازید. ایا یک یا چند رنگ هستند که بیشتر از همه ان ها را انتخاب کرده اید؟ پس احتمالا این ها رنگ هایی هستد که انعکاسی از شخصیت شما را دارند و نشان دهنده ی عمیق ترین نیازهایتان می باشند. اینکه رنگی را دوست دارید یا ندارید بستگی به تجربیات شما در زندگی دارد و البته تاثیرات منفی رنگ ها در زندگی شما و نیاز شما به خصوصیات پنهان در آن رنگ.

اطراف خود را پر از رنگ هایی کنید که آن را دوست دارید، چه با پوشیدن لباس هایی به ان رنگ یا با استفاده از آن در دکور محیط اطرافتان. این کار به شما قدرت می دهد تا شخصیت واقعی تان را داشته باشید و بتوانید رنگ های واقعی خود را نشان دهید.

همیشه کمی از رنگ دلخواه خود را به کار ببرید تا بتوانید سطح انرژی و رفتارهایتان را متعادل نگه دارید.

آیا رنگ مورد علاقه ی شما عوض شده است؟

شخصیت شناسی از روی رنگ ها | مرکز مشاوره همکده

اگر رنگ شخصیت خود یا همان رنگ دلخواه تان را عوض کره اید سعی کنید بفهمید چه چیزهایی در محیط اطراف شما هستند که در آن زمان باعث تغییر رنگ شده اند زیرا رنگ دلخواه جدید شما انعککاسی از خصوصیاتی است که نیاز دارید برای برخورد با آن عامل محیطی به خود جذب کنید.

تقریبا همه ی افراد دارای یک رنگ دلخواه برای خود هستند، و اگر رنگ خاص دلخواهی را نداشته باشند حداقل یک انتخاب رنگی وجود دارد که بیشتر از رنگ های دیگر توجه آن ها را جلب خواهد کرد. مثلا وقتی یک اتومبیل زیبا را در خیابان می بینید و یا یک وسیله ی جذاب که رنگ آن متناسب با رنگ دلخواه شماست با خودتان فکر می کنید ” این همان رنگ محبوب من است “

رنگ ها و انواع شخصیتی پنهان در ان ها

رنگ دلخواه شما می تواند بخش بزرگی از شخصییتان را نشان دهد و می تواند دیدگاهی نسبت به شخصیت و خصوصیات رفتاری شما نمایان سازد. هر هاله ی رنگی محرکی از یک واکنش روانی خاص است. بر اساس این گفته ها رنگی که شما انتخاب می کنید تا با آن خانه ی تان را تزیین کنید چیزهای زیادی را در مورد شما و محیط خانه تان می گوید. چه روان شناسی پنهان در رنگ انتخابی خود را باور داشته باشید یا نه، هیچ شکی نیست که طیف رنگی انتخابی شما در تزیین خانه تان می تواند در وضعیت خلقی شما اثر داشته باشد.

هر رنگ برای خود معنایی دارد. در اینجا برخی رنگ ها و نوع شخصیت پنهان در ان را آورده ایم.

شخصیت شناسی از روی رنگ ها | مرکز مشاوره همکده

قرمز:

قرمز یک محرک اشتها آور است و مشهورترین رنگ انتخابی برای طراحی دکوراسیون در رستوران ها. اگر قرمز رنگ دلخواه شماست شما فردی سرشار از انرژی و پر جنب و جوش هستید. نیاز شما به ماجراجویی و طبیعت خود جوشتان باعث شده است فردی فعال و بلند پرواز شوید. (کسی که مرتبا به دنبال رقابت کردن با دیگران است.) آیا دوست دارید همیشه مرکز توجه دیگران باشید؟ همیشه به دنبال فرصتی برای درخشش و نشان دادن خودتان هستید؟ قرمز رنگ انتخابی شماست تا دنیا بداند شما می خواهید به کامل ترین شکل ممکن زندگی کنید.

شخصیت شناسی از روی رنگ ها | مرکز مشاوره همکده

نارنجی

این رنگ به عنوان رنگ دلخواه شما نشان دهنده ی نیاز زیاد به اجتماعی بودن و تمایل به روابط و همکاری انسانی است. این رنگ نشان دهنده ی نیاز به احترام و پذیرش در گروه است و به معنای نیاز برای چالش های در زندگی. نارنجی یک تم زنگی مشهور برای اشپزخانه و خانه ها در دهه های 1960 و 70 بوده است.

شخصیت شناسی از روی رنگ ها | مرکز مشاوره همکده

زرد

زرد به عنوان رنگ دلخواه شما نشان دهنده ی شادی و علاقه به یادگیری است. شاید در زندگی روزانه ی خود نیاز زیادی به استفاده از منطق دارد و علاقه مندید تا با ایجاد ایده های جدید و به اشتارک گذاشتن اطلاعات جمع اوری شده توسط خودتان با دیگران خود را معرفی کیند. زرد رنگ نور خورشید است و باعث ایجاد گرمی، عشق و شادی در خانه ی شما خواهد شد.

سبز

اگر سبز رنگ دلخواه انتخابی شماست شاید نیاز عمیقی به احساس آرامش و امنیت دارید و مایلید دوست داشته باشید و دوست داشته شوید. شما برای کارهایی که در طول روز انجام می دهید به دنبال تایید دیگران می باشید و دوست دارید بدانید دیگران در مورد شما چه فکری می کنند. داشتن شهرتی خوب برای شما اهمیت زیادی دارد و دوستداران رنگ سبز اغلب طرفدار ثروت، صداقت و محبت هستند.

شخصیت شناسی از روی رنگ ها | مرکز مشاوره همکده

آبی

آبی مشهورترین رنگ در میان رنگ های محبوب است و نشان دهنده ی نیاز عمیق به صلح و آرامش درونی می باشد. دوستداران رنگ آبی ترجیح می دهند در صلح و آرامش زندگی کنند. همچنین آبی نشان دهنده ی حساس بودن و قابل اعتماد بودن شماست و البته تلاش های مکرر و فکر کردن به دیگران. شما احتمالا دوست دارید خانه ای تمیز و مرتب داشته باشید و احترام به این اهمیت زیادی در زندگی شما دارد. رنگ آبی در خانه ی شما ارامش و آسودگی را به همراه خواهد آورد، اما به خاطر خصوصیت برانگیزنده ی خود به نوعی اشتهای شما را سرکوب می کند.

فیروزه ای:

این رنگ نشانه ی نیاز عمیق به ایجاد تعادل عاطفی در زندگی می باشد. فیروزه ای نشان دهنده ی تمایل به ایجاد راهی برای خود در جهان می باشد. این رنگ تم رنگی مشهوری برای اشپزخانه ها و خانه ها در دهه ی 1950 بوده است و با وجود طبیعت سرد می تواند اتاق شما را روشن کند.

شخصیت شناسی از روی رنگ ها | مرکز مشاوره همکده

بنفش:

بنفش به عنوان رنگ دلخواه نشان دهنده ی شخصیت هنری و منحصر به فرد است، که اغلب افراد نیز به معنویت علاقه دارند. شما فردی فعال و دلسوز هستید، به جزئیات دقت داشته و مرتبا هرچیزی که از راهتان می گذرد را تحلیل کرده و مشاهده می کنید. شما می توانید قضاوت شخصیتی خوبی داشته باشید. گاه حس می کنید زیاد ثبات خلقی ندارید و حالت روحی تان سریعا عوض می شود؟ شاید اینطور باشد اما علت این است که شما همه چیز را عمیق و با جزئیات تجربه و احساس می کنید.

صورتی:

رنگ صورتی نشان دهنده ی عشق، مهربانی، نرمی و شخصیتی حساس می باشد که اغلب رویاپرداز است. دیدگاه رومانتیک شما به زندگی باعث استانداردهای ایده آلی شده است که باعث می شود فردی دوست داشتنی و حساس دیده شوید. رنگ صورتی نشان دهنده ی زنانگی و نیاز عمیق به پذیرفته شده و دوست داشته شدن بدون شرط است.

سیاه:

سیاه به عنوان رنگ دلخواه و مورد علاقه نشان دهنده ی شخصیتی قوی و مصمم است. فرد شاید به دنبال قدرت و اعتبار باشد. کسی که از دنبال کردن خواسته های خود نمی ترسد. همه ی ما گاهی فردی مصمم هستیم اما سیاه به عنوان رنگ انتخابی نشان دهنده ی تصمیم های ماهرانه و بدون زمان است. فردی که هرگز از این روال خارج نمی شود.

سفید:

سفید به عنوان تم رنگی مورد علاقه نشان دهنده ی سادگی و شخصیتی صلح طلب است. علاقه ی شما به این رنگ زیبا نشان دهنده ی شخصیت مثبت شماست و دیدگاهی مثبت گرایانه نسبت به زندگی و آینده.

شخصیت شناسی از روی رنگ ها | مرکز مشاوره همکده

قهوه ای:

کسانی که به رنگ قهوه ای علاقه دارند می خواهند در دنیایی آرام و امن زندگی کنند و قوانین معناداری برای روابط شخصی خود دارند. این افراد ذاتی بالغ و باهوش دارند و درک می کنند گاه همه چیز پیچیده تر از انچه دیده می شوند خواهند بود.

منابع:

مرکز مشاوره همکده

https://www.healthline.com/

منابع
empower-yourself-with-color-psychology.combigchill.comattireclub.org

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا