چرا خواب خوب این قدر مهم است؟

می دانید چرا خواب خوب این قدر مهم است؟ خواب یک گزینه مهم برای هر شخصی است. افرادی که دوست دارند انرژی خوبی در طول روز داشته باشند باید سعی کنند خواب مناسب داشته باشند. خواب مناسب می تواند تاثیر بسیار خوبی برای افراد داشته باشد. خواب برای همه افراد مهم است. برای مثال برخی از افراد هستند که در طول زندگی خود دارای خواب کم یا خواب بیش از حد هستند اما باید این نکته را در نظر داشت که خواب کافی چگونه می تواند به سلامتی بدن کمک کند. در روان شناسی این گزینه مهم است که افراد بتوانند خواب مورد نیاز خود را داشته باشند.

در این زمینه به خصوص باید در نظر داشت که با یک نوع از یک فرایند نمی توان گفت که شما دارای آن مشکل هستید. یکی از نکاتی که همه باید بدانند این است که با استفاده از یک یا دو مورد نمی توان تایید کرد که اختلالاتی وجود دارد یا خیر. پیشرفت کردن در زندگی بسیار مهم است و نیازمند تلاش هایی در بخش های مختلف زندگی است. این نکته را باید بدانید که خواب کافی می تواند باعث پیشرفت فعالیت شما هم بشود. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با چرا خواب خوب این قدر مهم است؟ صحبت کنیم.

خواب یک عامل حیاتی در سلامتی و تندرستی  افراد است.

چرا خواب خوب این قدر مهم است؟

انجمن روانشناسی آمریکا توضیح می دهد که خواب یک عامل حیاتی در سلامتی و تندرستی  افراد است. به طور متوسط​​، به بزرگسالان توصیه می شود هر شب حدود هفت تا نه ساعت بخوابند. هرچند معمولاً کوتاه آمدن از این معیار غیر معمول نیست. در بسیاری از موارد، بزرگسالان تعهداتی دارند که می تواند روند خواب خوب هر شب را پیچیده کند.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

بسیاری از مردم نمی دانند که مهم است که داشتن خواب سالم در هر شب مهم است. کیفیت استراحت شما بر روی مغز، احساسات و سایر قسمت های شما تأثیر می گذارد که به آن ها در تمام ساعات بیداری اعتماد می کنید. اگر مطمئن نیستید که چرا خواب خوب بسیار مهم است، بدون شک می خواهید به خواندن ادامه دهید.

چرا خواب خوب این قدر مهم است؟

عوامل مختلفی تعیین می کنند که آیا شما خواب سالم دارید یا خیر؟

طبق موسسه ملی بهداشت، عوامل مختلفی تعیین می کنند که آیا شما خواب سالم دارید. هر شب خوابیدن هفت تا نه ساعت مهم است، همان طور که خوابیدن و بلند شدن تقریباً در هر ساعت یک صبح و شب مهم است. این انسجام را تقویت می کند و باعث می شود مغز و بدن شما الگوی خاصی را در هنگام خواب به وجود آورد.

از جمله رفتارهای اضافی که باعث ایجاد خواب سالم می شود

از جمله رفتارهای اضافی که باعث ایجاد خواب سالم می شود، رفع خستگی قبل از خواب، پرهیز از وعده های غذایی بزرگ در اواخر روز و دور شدن از خواب طولانی است. حتی اگر عادت ندارید همه توصیه ها را برای خواب خوب رعایت کنید ، می توانید با یک یا دو منطقه نیاز به بهبود شروع کنید. یک اشاره گر عالی دیگر برای خواب سالم، کنار گذاشتن وسایل الکترونیکی مانند تلفن، لپ تاپ و … در هنگام شل شدن است.

پنج دلیل این که چرا چرا خواب خوب این قدر مهم است؟؟

دانستن این که خواب خوب و کافی چیست بسیار عالی است

دانستن این که خواب خوب و کافی چیست بسیار عالی است. اما، درک این که چرا خواب خوب بسیار مهم است نیز حیاتی است. داشتن دلایل، اطلاعات و داده های مستدل می تواند احتمال برداشتن گام هایی را برای اطمینان از این که می توانید هر شب بخوابید، افزایش دهد.

مهارت های یادگیری و یادگیری بهتر

چرا خواب خوب این قدر مهم است؟

باور کنید یا نکنید، توانایی خوابیدن و استراحت شبانه شما نقشی اساسی در مهارت های یادگیری و حافظه شما دارد. روانشناسی امروز توضیح می دهد: توانایی یادگیری اطلاعات جدید، ذخیره دانش به دست آمده اخیر در ذهن شما و بعداً به یاد آوردن این اطلاعات می تواند با کیفیت خواب شما بهبود یابد یا بدتر شود.

هر دو مهارت حافظه کوتاه مدت و بلند مدت تحت تأثیر کمبود خواب قرار می گیرند.

در یادداشت مشابه، هر دو مهارت حافظه کوتاه مدت و بلند مدت تحت تأثیر کمبود خواب قرار می گیرند. در مقابل، هنگامی که هر شب می خوابید و می خوابید، به مغز شما اجازه می دهید فضای بیشتری در مراکز یادگیری شما برای مصرف و حفظ اطلاعات جدید ایجاد کند.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

نیازی به گفتن نیست که مهارت های یادگیری و حافظه شما به طور قابل توجهی در تمام جنبه های زندگی شما تأثیر می گذارد. این فقط یکی از چندین دلیل این است که توانایی خوابیدن و استراحت سالم در شب بسیار مهم است.

درمان جسمی

مغز و حافظه شما تنها قسمت هایی از بدن نیستند که برای بهبودی و استراحت به زمان نیاز دارند. بدن خارجی و فیزیکی شما نیز باید بتواند خود را باز کند و کمی استراحت کند. به خواب رفتن خود و مدیریت خوب خوابیدن نقشی اساسی در این امر دارد.

نکته ای در ارتباط با این که چرا خواب خوب این قدر مهم است؟

هر شب خواب کافی می تواند به بدن شما برای رسیدن به سطوح بالاتر عملکرد بدنی، حفظ انرژی بیشتر و حتی حفظ هماهنگی بهتر کمک کند. بسیاری از این مزایا مواردی است که ما آن را مسلم می دانیم. اگرچه خواب سالم به طور عادی کم یا کمرنگ است ، فقدان آنها به راحتی آشکار می شود.

احتمال افسردگی را کاهش می دهد

توانایی داشتن خواب سالم هنگام خواب با مزایای بی شماری همراه است،

توانایی داشتن خواب سالم هنگام خواب با مزایای بی شماری همراه است، از جمله حساسیت کمتر به افسردگی. مسلماً، یک سری عواملی وجود دارند که می توانند افسردگی را تقویت یا در آن نقش داشته باشند. با این حال، هنگامی که هر شب خوب می خوابید، این برای سلامت روان شما معجزه می کند.

داشتن خواب سالم تنها راه برای دفع افسردگی نیست

داشتن خواب سالم در هر شب مطمئناً تنها قدم ضروری برای جلوگیری از افسردگی نیست. اگر چه، وقتی خواب خوب را با سایر عادات سالم ترکیب می کنید، فقط به نفع خودتان هستید. اگر احساس می کنید ممکن است با افسردگی دست و پنجه نرم کنید، به دنبال کمک حرفه ای توصیه می شود.

سیستم ایمنی سخت تر

سیستم ایمنی بدن شما در مقابله با بیماری ها، ویروس ها و غیره نقشی اساسی دارد. به طور مداوم یک استراحت شبانه سالم به بدن شما اجازه می دهد تا بهبود یابد، ترمیم شود و از فعالیت های بیداری خود بازگردد. از بسیاری جهات، این مربوط به بهبودی جسمی است اما به سیستم ایمنی بدن شما نیز منتقل می شود.

سیستم ایمنی مقاوم تر برای خواب

سیستم ایمنی مقاوم تر، فقط می تواند برای شما مفید باشد، چه در طول بیداری و چه در ساعت خواب. توانایی بدن در مقابله با چیزهایی مانند سرماخوردگی چیزی است که بسیاری از مردم آن را امری بدیهی می دانند یا آن را امری طبیعی تلقی می کنند. برای این که سیستم ایمنی بدن شما در وضعیت خوبی باقی بماند، داشتن یک خواب خوب یک ضرورت است.

تعاملات اجتماعی بهتر

ما قصد داریم به این سوال پاسخ دهیم که چرا خواب خوب این قدر مهم است؟ کیفیت روابط بین فردی و تعاملات اجتماعی شما به طور قابل توجهی تحت تأثیر این که بدن شما مرتبا خواب آرام دارد، تأثیر می گذارد. تحقیقات گذشته نشان داده است افرادی که کمبود خواب کافی زمان بیشتری برای یادداشت کردن حالت های صورت شاد و عصبانی دارد. با توجه به یک نکته حتی بیشتر نگران کننده، کمبود خواب مداوم می تواند توانایی گرفتن اطلاعات عاطفی و استفاده از سیگنال های مهم اجتماعی را پیچیده کند.

کیفیت تعاملات اجتماعی شما این قدرت را دارد که زندگی شما را در چندین سطح تحت تأثیر قرار دهد.

ناگفته نماند که کیفیت تعاملات اجتماعی شما این قدرت را دارد که زندگی شما را در چندین سطح تحت تأثیر قرار دهد. به همین دلیل اختصاص وقت برای استراحت شبانه مهم است، حتی اگر این به معنای فشار دادن مکث بر روی موارد خاص یا انجام تنظیم مجدد باشد. خواب یک زندگی لوکس نیست بلکه یک ضرورت اساسی برای داشتن یک زندگی سالم و پربار است.

اختلالات خواب که باید درباره آن‌ ها بدانید

چرا خواب خوب این قدر مهم است؟

درک این که چه چیزی خواب مناسب محسوب می شود و چرا خواب خوب از اهمیت اساسی برخوردار است. آگاهی از برخی اختلالات خواب از اهمیت یکسانی برخوردار است. اگر به طور مداوم با توانایی خوابیدن و استراحت کامل در شب مبارزه می کنید، ممکن است از یکی از اختلالات خواب زیر رنج ببرید.

ریتم خواب و بیداری نامنظم

ما در این مقاله بررسی کردیم که چرا خواب خوب این قدر مهم است؟ اما می خواهیم مطلب را با ریتم تمام کنیم. افرادی که از ریتم نامنظم خواب و بیداری رنج می برند با خوابیدن در اوقات سنتی در شب دست و پنجه نرم می کنند. علاوه بر این، رنج بردن از این اختلال خواب خاص به شکستن الگوی خواب و عوارض ناشی از رعایت یک برنامه مشخص خواب می رسد. علائم اضافی و شاخص های نامنظم ریتم خواب-بیداری شامل موارد زیر است:

  • ناتوانی در خواب خوب
  • خستگی مداوم در ساعات بیداری
  • نداشتن الگو برای ساعات خواب یا بیداری
  • توجه به این نکته ضروری است که ریتم نامنظم خواب و بیداری بسیار نادر است، اما هنوز هم پیوندهایی را با اختلالات ذهنی، زوال عقل و آسیب مغزی حفظ می کند.

 

منابع
betterhelp.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا