چرا افراد خیانت می کنند؟

چرا افراد خیانت می کنند؟ سوالی است که در ادامه پاسخ می دهیم.

خیانت

چرا افراد خیانت می کنند؟

یکی از تجربه های تلخ در زندگی، خیانت است. خیانتی جدی است زیرا اعتماد را از بین می برد و سبب می شود اعتماد طرفین کاملا از بین برود. بدون اعتماد فرد در جامعه، خانواده، موسسات و حتی مکانی که کار می کند نمی تواند دوام بیاورد. قطعا در ازدواج کردن نیز برای فرد مشکلات زیادی را بوجود می آورد. خیانت باعث می شود حتی فرد مقابل را دچار بیماری از لحاظ روح و روان کند. او همیشه پریشان است و به همه اطرافش مشکوک می شود و این شک و تردید زمینه ای خواهد شد تا نتواند به درستی زندگی کند.

چرا افراد خیانت می کنند؟

چرا افراد خیانت می کنند؟

چه عواملی باعث می شود افراد خیانت می کنند؟ سه دلیل وجود دارد.

اولین دلیل جاه طلبی بیش از حد، حرص و آز، شهوت است.

افراد می توانند بر این موارد غلبه کنند اما برخی نیز وجود دارند که نمی توانند خود را دربرابر این احساسات کنترل کنند. بنابراین برای بدست آوردن آنچه می خواهند دست به هر کاری می زنند. اولین کاری که انجام می دهند خیانت است. وقتی با یک فرد معتاد روبرو می شویم به او تحمیل کنید که اعتیاد غلط است و او خود کاملا می داند که چه ضررهایی برای او دارد اما باز به سمت مواد مخدر می رود.

فردی که دارای حس جاه طلبی است و یا هوس باز است و به سمت شهوتش هدایت می شود. خود از این موضوع اطلاع دارد که کاری که انجام می دهد کاملا اشتباه است. اما او سیری ناپذیر است و به کار خود ادامه می دهد. حتی این فرد از افراد دیگر سوء استفاده می کند. یا از دوست خود دزدی می کند. او حتی خود را فردی با اعتماد به نفس می داند. زیرا فکر می کند که به هر چیزی که می خواهد می رسد. گاهی جذابیت جنسی نیز باعث می شود فرد در ازداوج و تعهدی که داده است دچار خیانت شود.

دومین دلیل این است که فرد می خواهد یک کار را ضرورتا انجام دهد و این کار درصورتی که خیانت محسوب می شود اما او این عمل را مقدس می داند.

به طور مثال برای نجات زندگی یک نفر دیگر به طرف مقابلش خیانت می کند. اگر این مورد را در ازدواج بررسی کنیم. گاهی فرد فکر می کند که اگر کمبودی در رابطه جنسی با طرف مقابلش دارد این حق را دارد که خیانت کند و یا با دلایل غیرمنطقی خود به توجیه رابطه هایش می پردازد. این در حالی است که هیچ کدام از این دلایل مصداق واقعیت نیستند.

دلیل سوم این است که مردم می خواهند ثابت کنند که چقدر باهوش هستند.

بسیاری از مردم دوست دارند با ذهن دیگران بازی کنند، آنها از هوس و شهوت خود استفاده می کنند که به دنبال یک آرامش خیالی بروند و یا در کارشان انقدر خودخواه هستند که به هر نحوی می خواهند همکار یا دوست خود را کنار بزنند. خیانت امری است که در زندگی بسیار وحشتناک است و عملکرد منفی زیادی را بر روی زندگی می گذارد. فردی که به او خیانت شده توانایی خود را از اطمینان دوباره به افراد دیگر از دست می دهد. او هم چنین همیشه همه را مورد اتهام قرار داده و خیلی زود درباره آنها قضاوت می کند زیرا خیانتی که به او شده است جسمی نیست بله روح و روان او را درگیر خودش کرده است. هیچوقت اجازه ندهید اعتماد به نفس شما را با عملکردشان تحت تاثیر قرار دهند.

خیانت امری نکوهیده

آیا تا به حال خیانت کرده اید؟ من حدس می زنم شاید اینکار را کرده اید. در طول زندگی هر فردی ممکن است این عمل حتی تکرار شود یا اینکه به شما خیانت شده است. بسیار درداور است وقتی کسی را به شدت دوست دارید و شما با این موضوع روبرو شوید که او چاقوی تیزی را در قلبتان فرو کند.خیانت همیشه در قلب شما باقی می ماند و حتی تبدیل می شود به خشم و غم و اندوه و اینکه شما همیشه احساس می کنید که فریب خورده اید. و احساس می کنید حتما بی کفایت بوده اید که با خیانت مواجه شده اید.

اینکه همسر شما دارای یک رابطه اسرار آمیز با دوستش است و ممکن است حتی این رابطه به صورت محرمانه در محل کارش رخ دهد و یا با این عملش ممکن است شهرت شما را به خطر بیاندازد باعث می شود که خیانت برای شما جلوه دفاعی را از خود نشان دهد حتی گاهی طرف مقابل می خواهد از همسرش انتقام بگیرد و همین عمل را در حق او تکرار کند.بدترین کاری که با هر فردی می شود انجام داد این است که به او خیانت کنید.دانته می گوید خیانت آنقدر بد است که این احساس شما را تا پایین ترین سطح جهنم می کشاند.

چرا افراد خیانت می کنند؟
تفکر همه این است که خیانت تنها زمانی وجود دارد که عشق وجود دارد.

اما این تفکر اشتباهی است. انسان ها در طول زندگی خود ممکن است برایشان پیش بیاید که حتی به جنس خود مثلا زن/مرد به هم خیانت کنند. این در حالی است هر زنی می داند دردی که در قلب زن دیگری فرو می کند چقدر زجر آور است. به همین دلیل گاهی حتی تفکر آقایان این است که زنان حتی به جنس خود نیز رحم نمی کنند.

در مردان نیز اکثرا حس شهوت پرستی بیشتر آنها را به سمت هر زن دیگری سوق می دهد. تفکر آنها این است که در آغوش زن دیگری شاید بتوانند از لحاظ جنسی و تنوع آرام شوند و این در حالی است که مغز و قلب آنها و حس وجدانشان آنقدر بر روی عملکردشان تاثیر می گذارد که گاهی آنها را بعد از یک مدتی به سمت پوچی محض خواهد برد و این موضوع خطرناکترین مسئله ای است که مردان را به اوج درد و رنج خواهد برد به طوری که حتی گاهی از زندگی خود نیز می گذرند.

خیانت در هر سنت و مذهب و هر کشور و شهری نکوهیده است از هر منظری که به این مسئله نگاه کنی هیچ گونه آرامشی در ان نخواهی دید. ذهن مسموم می شود و باعث می شود ذهن طرف مقابلتان را نیز درگیر پریشانی کنید.

منبع: https://www.hindustantimes.com/india/why-do-people-betray/story-IB0CQm5JCbU1d9Xx0E7wYP.html

 توجه: مطالب بخش وبلاگ سایت همکده تنها جنبه اطلاع رسانی و آموزشی داشته و توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به مشاور روانشناسی یا روانپزشک جهت تشخیص و درمان دانست.

مرکز مشاوره همکده بعنوان بزرگترین مرکز مشاوره تلفنی روانشناسی کشور ، خدمات مشاوره روانشناختی را بصورت شبانه روزی در زمینه های مشاوره ازدواج ، مشاوره طلاق ، مشاوره فردی ، مشاوره خانواده ، اعتیاد ، مشاوره جنسی ، مشاوره کودکان ، فرزند پروری ، افسردگی ، مثبت اندیشی ، اضطراب و… ارائه می نماید و شما می توانید به روش های مختلف و با حداقل هزینه با کارشناسان ما ارتباط برقرار کنید و از مزایای مشاوره تلفنی بهره مند شوید.

برترین مشاوران و روانشناسان کشور در مرکز مشاوره همکده ، زندگی با نشاط و سلامت روان را برای شما فراهم می کنند.

مزایای مشاوره تلفنی روانشناسی:

1- طرح موضوعات و مشکلات با مشاور تخصصی بدون دغدغه و خجالت

2- دریافت مشاوره در هر ساعتی از شبانه روز

3- صرفه جویی در هزینه ها با حذف هزینه ایاب و ذهاب

4- صرفه جویی در زمان با حذف زمان تردد و ترافیک

5- سهولت دسترسی به خدمات مشاوره

شیوه های ارتباط با ما:

 ارسال پیامک 20 به 20005555

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا