اهمیت دو سال ابتدای زندگی زناشویی |‌ چرا دو سال ابتدای زندگی زناشویی اهمیت زیادی دارد؟

کسانی که ازدواج کرده اند می دانند ازدواج می تواند در هر زمان از زندگی با مشکلات سخت و بزرگی مواجه شود. وقتی این اتفاق در اوایل زندگی می افتد وضعیت کمی هشداردهنده است. موفقیت های زندگی زناشویی و طلاق بارها و بارها مورد بررسی محققان قرار گرفته اند و تحقیقات نشان داده اند دو سال ابتدای زندگی یک زوج چطور می تواند نشانه ای از موفقیت یا جدایی آن ها در ازدواج باشد. اهمیت دو سال ابتدای زندگی زناشویی در چیست؟

دو سال ابتدای زندگی سرنوشت ازدواج شما در طولانی مدت را پیش بینی می کند.

تحقیقات نشان داده اند زوج هایی که به تازگی ازدواج کرده و سبک زندگی خود را تغییر داده اند دو سال ابتدای زندگی، عاقبت زندگی آن ها در طولانی مدت و بعد از سیزده سال را پیش بینی می کند … سرخوردگی شما می تواند انعکاسی از کمبود عشق در بین شما باشد، کم شدن محبتی که بینتان وجود دارد، از بین رفتن باور یکی از زوجین برای علاقه مند بودن فرد دیگر به او و افزایش میزان دوگانگی بین زوج ها، از بین زوج هایی که رابطه ی زناشویی ثابتی دارند تعداد کمی به سراغ طلاق می روند.

چرا دو سال ابتدای زندگی زناشویی اهمیت زیادی دارد

در سال 1981 تحقیقات زیادی روی 156 زوجی که ازدواج کرده بودند انجام شد. بعد از سیزده سال تحقیقات نشان دادند:

  • 56 زوج طلاق گرفته بودند.
  • 68 زوج ازدواج شادی داشتند.
  • 32 زوج در ازدواج خود شاد نبودند.

زوج هایی که طلاق گرفته بودند در دو سال اول زندگی نشانه هایی از سرخوردگی و ناامیدی نشان داده و در طول چند ماه اول ازدواج حسی منفی به یکدیگر داشته اند. اگر زوجی در ابتدای زندگی حس پشیمانی و ناامیدی داشته باشند این یک نشانه برای وجود مشکل است. زوج هایی که هنوز هم زندگی شادی داشتند آن هایی بودند که می توانستند در طول دوران ابتدایی رابطه ی خود حس مثبتی نسبت به یکدیگر داشته باشند.

اهمیت دو سال ابتدای زندگی زناشویی – مواجه شدن با افسردگی ماه عسل

اگر حس کردید بعد از ازدواج کمی افسرده اید ایرادی ندارد. افسردگی بعد از ماه عسل عادی است. شما هردو زمان زیادی را درگیر آماده شدن برای ازدواج بوده اید. مطمئنا حالا که دیگر استرسی برای مقابله با آن ندارید حس می کنید چیزی کم است. این اتفاق درست شبیه حسی است که اغلب افراد بعد از سپری شدن تعطیلات تجربه می کنند.

با این وجود نباید به این دوران از افسردگی بی توجه بمانید. آماده شدن برای این افسردگی می تواند کمک کند بهتر از آن عبور کنید. حالا وقت آن است که برای گام بعدی ازدواج و گذراندن باقی زندگی در کنار هم برنامه ریزی کنید. همانطور که متخصصان می گویند اولویت اول برای زوج هایی که تازه ازدواج کرده اند باید حفظ یک زندگی عاشقانه باشد.

چرا دو سال ابتدای زندگی زناشویی اهمیت زیادی دارد

اولویت های دیگری نیز وجود دارد که زوج ها باید با آن برخورد نمایند. چندین هدف مهم وجود دارد که باید در طول سال اول زندگی برای آن برنامه ریزی شود، از جمله چگونه پول جمع آوری کرده و هزینه ها را مدیریت نمایید، چه کسی کدام کارها را به عهده می گیرد، راه هایی برای گذراندن اوقات فراغت، یافتن زمانی مناسب برای رابطه ی جنسی، ارتباط با خانواده ی یکدیگر، درک تفاوت ها در مذهب و باورها، یادگیری روش برخورد با اختلاف نظرها و صحبت در مورد انتظارات هریک از فرد مقابل. متاسفانه بسیاری از زوج ها از صحبت در مورد موضوعاتی که ممکن است باعث بحث شوند اجتناب می کنند اما این رفتار باعث آسیب رسیدن به رابطه ی شما خواهد شد.

چرا دو سال ابتدای زندگی زناشویی اهمیت زیادی دارد| مرکز مشاوره همکده

پرچم های قرمز در ابتدای ازدواج

  • خودخواهی
  • خرج کردن پول زیاد
  • ترس از بحث و دعوا
  • عدم احترام به یکدیگر
  • وابستگی زیاد به والدین
  • خشونت فیزیکی یا عاطفی
  • مشکلات در رابطه ی جنسی
  • نداشتن توقعات واقع گرایان
  • نداشتن صمیمت و محبت کافی
  • نمی توانید در کنار هم شاد باشید.
  • اعتیاد یا مصرف هرگونه مواد یا دارو
  • گذراندن زمانی زیاد برای کارهای دیگر
  • ازدواج در سنین خیلی کم یا برای دلایل اشتباه

اهمیت دو سال ابتدای زندگی زناشویی – اگر این مشکلات را دارید می توانید چه کار کنید؟

بهترین کاری که می توانید انجام دهید مکالمه ای صادقانه و راحت با همسرتان در مورد نگرانی هایتان است، بدون مقصر دانستن یکدیگر.

چرا دو سال ابتدای زندگی زناشویی اهمیت زیادی دارد

می توانید با گفتن چیزی شبیه به این حرف را شروع کنید “من حس می کنم ما هردو در حال تلاش و مبارزه برای تطابق دادن خود با این ازدواج هستیم” از اینجا می توانید حدس بزنید کدام گزینه ها می توانند برای هردو شما مناسب باشد. مثلا خواندن کتاب های کمک فردی، رفتن به کلاس های ازدواج یا مشاوره درمانی.

ساخت پایه و اساس برای ازدواج موفق

با وجود که گفته می شود سال های اول سخت ترین دوران زندگی هستند اما اغلب زوج ها آن را به عنوان شادترین روزهای زندگی به یاد می آورند. این دوران می تواند فرصت بزرگی برای صمیمیت بیشتر و شناخت یکدیگر باشد. شما باید چیزهای زیادی در مورد یکدیگر بدانید و چیزهای زیادی را به همسر خود در مورد شخصیتتان بگویید. در طول دوران ابتدایی ازدواج می توانید پایه و اساسی برای زندگی طولانی مدت و یک ازدواج بامعنا بسازید. بنابراین از این روزها لذت برده و با یکدیگر رابطه ی عاشقانه ای داشته باشید.

در مورد انتظاراتتان با هم حرف بزنید.

انتظارات و توقعات شما از یکدیگر باید شدنی و واقع گرایانه باشند.

این فکر که در ازدواج یک زوج می تواند به تمامی خواسته ها و نیازهای خود برسد اشتباه است. اگر به این موضوع باور دارید مطمئن باشید شکست خواهید خورد. فکر کنید چه چیزی برای شما بیشترین اهمیت را دارد یا چه کاری را فرد دیگری جز شوهرتان هم نمی تواند انجام دهد.

اهمیت دو سال ابتدای زندگی زناشویی – در مورد اصل و نسب خانواده ی یکدیگر تحقیق کنید.

ببینید در مورد خانواده ای که شما یا همسرتان در آن هستید چه چیزی برای شما اهمیت دارد.

همچنین فکر کنید چه کارهایی را دوست ندارید انجام دهید. کدام جنبه از روابط با والدین را دوست دارید و کدام را دوست ندارید؟ آن ها چطور روی شما اثر می گذارند؟ اگر در خانواده ای هستید که پدر و مادر از هم جدا شده اند فکر می کنید این اتفاق چه تاثیری روی رابطه ی ازدواج شما خواهد داشت؟

اجازه ندهید عشق اولویت کمی برای شما پیدا کند.

به گذاشتن قرارهای دیدار و بیرون رفتن ها و داشتن تفریحات در کنار یکدیگر ادامه دهید. اگر قصد دارید در آینده بچه دار شوید باید بدانید اوضاع آن زمان تغییر خواهد کرد. بنابراین در حال حاضر نباید تمام تعطیلات آخر هفته را در خانه و روی کاناپه بگذرنید.

دعوا کنید اما عادلانه. از بحث ها اجتناب نکنید.

اجتناب از بحث و حرف زدن باعث قطع شدن ارتباط شما می شود. شما باید برخوردهای مثبت بیشتری داشته باشید اما درک کنید که بحث کردن و اختلاف لزوما چیز بدی نیست. هیچ راهی وجود ندارد که دو انسان متفاوت بتوانند همیشه روی همه ی موضوعات صد در صد با هم تفاهم داشته باشند.

منابع
liveabout.comverywellmind.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا