1448

چرا من خیلی احساساتی هستم؟ هشت دلیل اینکه چرا ممکن است احساساتی باشید

انسانها احساسات گوناگونی دارند. بیان احساسات طبیعی و سالم است. نه تنها گفتن احساس شما به مردم بسیار مهم است، بلکه ضروری است. اگر این احساسات را سرکوب یا حکوم کنید، می تواند منجر به سایر مسائل روانشناختی شود. اگر شما یک فرد احساسی هستید، تنها نیستید. این بخشی از انسان بودن است. اگر از این مشکل رنج می برید و نمی دانید چرا من خیلی احساساتی هستم؟ می تونید به مرکز مشاوره همکده مراجعه کنید. مرکز مشاوره همکده اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره در ایران می باشد. این مرکز ارائه دهنده خدمات حضوری و مشاوره تلفنی روان شناسی است.

چرا من خیلی احساساتی هستم؟

آیا احساس می کنید ممکن است بیش از دیگران احساساتی باشید؟ همه افراد احساساتی دارند اما همه بیش از حد احساساتی نیستند.

همه مردم احساساتی دارند. ما بسته به سناریو به روش های مختلفی در برابر افراد و موقعیتهای دیگر واکنش نشان می دهیم. شاید متوجه شدید که شغل خود را از دست داده اید. ممکن است خیلی غمگین یا عصبانی باشید زیرا قبلاً موقعیت خود را دوست داشتید. شاید شما قصد دارید به دیدار دوستی بروید که مدتهاست او را ندیده اید و احساس هیجان دارید. این احساسات طبیعی و نرمال قابل درک است. در حالی که همه ما طیف متفاوتی از احساسات را تجربه می کنیم، گاهی اوقات، کنار آمدن با احساسات زیاد می تواند نشانه این باشد که شما با یک مسئله عمیق تر روبرو هستید.

موضوعی که ممکن است درگیر آن باشد، اختلال خلقی است. طبق NAMI (اتحاد ملی بیماری روانی) از هر پنج نفر یک نفر با یک بیماری روانی زندگی می کند. اگر افسردگی، اضطراب، اختلال دو قطبی یا اختلال شخصیت مرزی دارید، ممکن است با تنظیم عاطفی چالش هایی داشته باشید. بسیاری از افراد مبتلا به بیماری روانی در یک موقعیت قرار دارند و بسیاری از افراد با موفقیت مدیریت احساسات و زندگی پربار و پربار را آموخته اند.

آیا شما بیشتر از احساسی عادی، احساسی هستید؟

چرا من خیلی احساساتی هستم؟ هشت دلیل اینکه چرا ممکن است احساساتی باشید

احساسات بخشی از زندگی است. اما اتفاقاً بعضی از افراد حساس تر یا احساساتی تر از دیگران هستند. یک تیپ شخصیتی وجود دارد به نام یک فرد “بسیار حساس”. این افراد چیزها را در یک سطح عمیق احساس می کنند. اگر احساسات شما “بیش از حد” شود یا طاقت فرسا باشد، ممکن است بسیار حساس یا احساسی باشید، و هیچ اشکالی ندارد. حساسیت یک نقطه قوت است. تقریباً 20 درصد مردم بسیار حساس هستند. اگر می خواهید بفهمید چگونه احساسات خود را مدیریت کنید، درمان سنتی یا مشاوره تلفنی می تواند به شما کمک کند. هدف این است که بدانیم چرا من خیلی احساساتی هستم؟ 

ممکن است احساسات بزرگی داشته باشید و کنترل کمی بر آنها داشته باشید. اگر چنین است، دلسرد نشوید. افراد زیادی در موقعیت شما هستند و آنها از مشاوران مرکز مشاوره همکده یا منابع دیگر مانند درمان حضوری کمک گرفته اند. درمان مکانی عالی برای کار با احساسات پیچیده، کشف منبع آنها و یافتن راه هایی برای ابراز احساسات بدون احساس گناه و شرم است. مشاور فردی عالی است که می تواند با او درمورد چالش های عاطفی بحث کند و راه هایی برای کنار آمدن با احساسات خود پیدا کند.

چگونه درمان می تواند به شما در مدیریت احساسات کمک کند؟

شما لازم نیست که با دانستن اینکه چگونه احساسات خود را بیان کنید به درمان بپردازید. ممکن است با عصبانیت، غم، احساس گناه یا خستگی مستهلک شوید. آنجاست که یک درمانگر می تواند به شما کمک کند. مشاوران مرکز مشاوره همکده در آموزش مهارتهای مقابله ای و تنظیم عاطفی به افراد خبره هستند. قبل از اینکه یاد بگیرید که احساسات خود را تنظیم کنید، ابتدا داشتن بینش عاطفی بسیار مهم است. در درمان تلفنی روان شناسی، مشاور شما در مرکز همکده نشان می دهد که چگونه به درون نگاه کنید، احساسات خود را درک کنید و یاد بگیرید که چگونه آنها را با دیگران به بهترین نحو برقرار کنید.

آیا احساس می کنید ممکن است بیش از دیگران احساساتی باشید؟

چرا من خیلی احساساتی هستم؟ هشت دلیل اینکه چرا ممکن است احساساتی باشید

“جنیفر بسیار خوشحال است که با او صحبت می شود. او با دقت گوش می دهد و راه حل هایی را ارائه می دهد که به راحتی برای ایجاد یک تغییر بزرگ در زندگی به کار می رود. روشی که او روانشناسی و روند بیولوژیکی موجود در واکنش ها و احساسات ما را توضیح می دهد به فرد اجازه می دهد تا واقعاً هر چیزی را تشخیص دهد و بر آن غلبه کند. “

در اینجا چند دلیل وجود دارد که ممکن است بپرسید، “چرا من خیلی احساساتی هستم؟”

سطح استرس شدید یا بالا. سطح استرس شدید از طرق مختلف بر افراد تأثیر می گذارد. استرس می تواند باعث سردردهای مداوم، بدن درد، کمبود اشتها، اختلال در الگوی خواب، اضطراب، سختی روح و عصبانیت شود. در برخی موارد شدید، استرس می تواند به حدی طاقت فرسا باشد که بسیاری از آنها مطمئن نیستند که  چیست

با کمک گرفتن از یک پزشک یا درمانگر متخصص در زمینه بیماری های روانی، کمک حرفه ای می کنید. علاوه بر این، ایجاد ساده تغییراتی در سبک زندگی، مانند تغییر شغل، جابجایی یا خارج شدن از یک رابطه استرس زا می تواند به کاهش اضطراب و احساسات کمک کرده و  گره های احساسات شما باز شود.

یک رویداد آسیب زا.

 زندگی غیر منتظره است. وقایع آسیب زا می تواند زندگی فرد را ویران کند و احساسات و روحیه متفاوتی را ایجاد کند که در غیر این صورت ممکن است تجربه نکرده باشند. حوادث آسیب زای زندگی می تواند شامل مرگ یکی از عزیزان، از دست دادن ناگهانی شغل، طلاق، تصادف، آسیب جدی یا بیماری باشد. افرادی که به نوعی دچار تروما می شوند، در نتیجه اغلب احساساتی تر می شوند. جداول را بچرخانید. یک واقعه زندگی آسیب زا ممکن است شما و احساس شما نسبت به چیزی را تغییر دهد. برخی از عوامل محرک می تواند باعث ایجاد موجی از احساسات شود که در آن شما برای مدت طولانی خاطرات دردناک را زنده می کنید یا دوباره آنها را تجربه می کنید، به خصوص اگر حل نشده باشید. برخورد سالم با آنها، مانند صحبت کردن در مورد آنها با خانواده، دوستان یا کمک حرفه ای از شخصی که در زمینه بیماری های روحی و روانی تخصص دارد می تواند به شما کمک کند تا احساسات خود را برطرف کنید.

چرا من خیلی احساساتی هستم؟ – ژنتیک

 همانطور که در بالا ذکر شد، شما ممکن است احساساتی باشید، اما این ممکن است فقط به همان صورت باشد که شما و شیمی شدن مغز شما است. بعضی از افراد به سادگی حساس تر از دیگران هستند، که لزوما چیز بدی نیست. این ممکن است به این معنی باشد که شما با احساسات خود هماهنگی بیشتری دارید و احساسات خود را در سطح عمیق تری نسبت به دیگران تجربه می کنید. اگر در خانواده ای بزرگ شده اید که والدین، ​​خواهر و برادرها یا پسر عموهایتان احساسات خود را آزادانه ابراز می کنند، این مواجهه به شما “آموزش” می دهد تا آنها را در زندگی بزرگسالی خود به طور مشابه تجربه کنید. در نتیجه، به احتمال زیاد نسبت به دیگران، به ویژه سایر افراد عاطفی، همدلی و آشکارا احساساتی تر خواهید بود.

برخی از راه های مقابله با احساساتی بودن ساده است. احساسات خود را در آغوش بگیرید! اگر با احساسات خود هماهنگی بیشتری دارید، پس آنها را در آغوش بگیرید. احساساتی بودن لزوماً چیز بدی نیست. اگر مردم ادعا می کنند که بیش از حد احساساتی و حساس هستید، این بدان معنی است که شما از نشان دادن جنبه احساسی خود نمی ترسید. همچنین به این معنا نیست که شما از کسانی که احساساتی نیستند، از بلوغ کمتری برخوردار هستید.

قدرت هوش هیجانی

امروزه اکثر مردم “بیش از حد احساسی” بودن را به ویژه برای مردان امری منفی می دانند. احساساتی بودن زن بیشتر از مرد پذیرفته شده است. با این حال، همانطور که در بالا بررسی کردیم، مردان و زنان به دلایل مختلف می توانند احساسات و تغییرات خلقی را تجربه کنند. در مردان هیجانی ممکن است نوسانات مکرر در سطح تستوسترون بیش از دیگران باشد. احساسات شما نیز ممکن است مختص شما و شرایط شما باشد. به هر حال، همه روزهای تعطیل یا “بد” دارند. شما نمی خواهید 100 درصد مثل خودتان، 100 درصد از زمان، احساس کنید و این اشکالی ندارد. طبیعی است که هر از گاهی چنین احساسی داشته باشید. هماهنگی با بدن، ذهن و احساسات می تواند به شما در درک و مدیریت احساسات کمک کند. این همان چیزی است که به عنوان “هوش هیجانی” شناخته می شود.

هوش هیجانی می تواند به شما در درک و مدیریت احساسات کمک کند. با این مطلب می توان فهمید که چرا من خیلی احساساتی هستم؟ 

احساسی بودن انسان بودن است

چرا من خیلی احساساتی هستم؟ هشت دلیل اینکه چرا ممکن است احساساتی باشید

به یاد داشته باشید، تجربه احساسات کاملاً انسانی است، بنابراین به جای تلاش برای پنهان کردن یا اجتناب از آنها، چرا آنها را احساس نمی کنید؟ اگر غمگین هستید، غمگین شوید یا گریه کنید. اگر احساس عصبانیت می کنید، پس عصبانی باشید (البته بدون آسیب رساندن به خود یا دیگران). هرگز نباید احساس کنید که باید به خاطر احساسات خود عذرخواهی کنید، یا اینکه چرا احساسی را که دارید احساس می کنید. در واقع، آنچه احساس می کنید طبیعی است. به عنوان مثال، اگر به دلیل فوت شخصی ناراحت یا عصبانی هستید، احساس چنین احساسی کاملاً طبیعی است. اگر دیگران تصمیم می گیرند احساسات خود را پنهان کنند، به این معنی نیست که شما نیز باید این کار را انجام دهید.

 اگر دائما از خود می پرسید، “چرا من اینقدر احساساتی هستم؟”، برخی از این دلایل ممکن است به شما کمک کرده باشد تا کمی بیشتر در مورد حالات احساسی خود درک کنید. برای کمک به یک متخصص برای ارزیابی مواردی که ممکن است با شما در جریان باشد یا گرفتن کمک متخصص برای مدیریت احساسات شدید، هرگز دردناک نیست.

چه عوامل دیگری باعث می شود که فرد تا این حد احساساتی شود؟

چرا من خیلی احساساتی هستم؟ احساس افزایش احساسات یا مانند اینکه نمی توانید احساسات خود را کنترل کنید، می تواند منجر به انتخاب رژیم، ژنتیک، سو مصرف مواد، استرس یا اختلال شخصیت بیماری روانی شود. مهم است که به خاطر داشته باشید که بیش از حد احساسی بودن می تواند به دلیل یک بیماری زمینه ای زمینه ای مانند افسردگی یا هورمون ها باشد. یک سیستم پشتیبانی هنگام برخورد با این احساسات و مسائل بسیار مفید است. در اینجا برخی از دلایل متداول برای احساساتی بودن شما ذکر شده است:

شما انسان هستید به همین سادگی. همه ما احساس خوشبختی، ناراحتی، فرومایگی، نشاط و احساسات می کنیم. همه ما در حال گذراندن زندگی هستیم، و یادآوری آن بسیار مهم است. احساسات بخشی طبیعی از انسانهای ما هستند. هر کس به طو.ر متفاوتی وقایع و احساسات را پردازش می کند. تا زمانی که احساسات شما در زندگی روزمره شما تداخل ایجاد نکند، ممکن است فقط چیزهایی را احساس کنید

درمان فوری افسردگی بدون دارو!

ارتباط تلفنی با برترین روانشناسان افسردگی

مشاوره روانشناسی با تعرفه دولتی

منابع
betterhelp.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای ارتباط با مشاور متخصص