چه کسی بیوفیدبک را به عنوان تکنیکی برای مقابله با استرس توسعه داده است؟

در دنیایی که زندگی می کنیم هر لحظه چالش های مختلفی ایجاد می شود. دنیای روان شناسی این چالش ها را بررسی می کند. روان شناسان راه حل های مختلفی را برای این چالش ها در نظر گرفته اند. یکی از این چالش ها اختلالات روانی هستند. اختلالات روانی انواع مختلفی دارند. برخی از این اختلالات را ممکن است بشانسید و برخی از آن ها هم برای شما تازگی دارند. یکی از مهم ترین چالش های در زندگی استرس است. عوامل بسیار زیادی وجود دارد که در صورت توجه بیش از حد به آن باعث است ی برای ما می شود. در ادامه می خواهیم ببینیم که چه کسی بیوفیدبک را به عنوان تکنیکی برای مقابله با استرس توسعه داده است؟ هر یک از این اختلالات می تواند به علت های مختلفی ایجاد می شود.

اختلالات می تواند از سنین کودکی تا نوجوانی ادامه داشته باشد. این اختلالات حتی به گونه ای است که تا بزرگسالی هم ممکن است ایجاد شود. اختلالات روانی بخش بسیاری از زندگی ما را تشکیل داده است. در جوامع امروزی اختلالاتی وجود دارند که شاید از شنیدن آن تعجب کنید. اما چه بخواهیم چه نخواهیم آن ها وجود دارند و حتی بسیاری ی از ما با آن ها زندگی می کنیم. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با چه کسی بیوفیدبک را به عنوان تکنیکی برای مقابله با استرس توسعه داده است؟ صحبت کنیم.

بیوفیدبک روشی برای انجام چه کارهایی است؟

چه کسی بیوفیدبک را به عنوان تکنیکی برای مقابله با استرس توسعه داده است؟

بیوفیدبک روشی است که برای کنترل استرس، بیماری، درد و سایر بیماری ها با نظارت و پاسخ به بازخورد بدن استفاده می شود. و اغلب در یک محیط پزشکی انجام می شود و می تواند شامل استفاده از دستگاه هایی باشد که ضربان قلب، فشار خون، تنش عضلانی، دما، امواج مغزی و سایر منابع اطلاعاتی را در مورد بدن کنترل می کند. در درمان علائم استرس، سردرد، میگرن، بی اختیاری ادرار، PTSD، درد مزمن، سلامت روان و سایر مسائل مفید است. بیوفیدبک همچنین می تواند برای بهبود تصمیم گیری، ایجاد آرامش و دستکاری بدن در افزایش یا کاهش دما یا ضربان قلب به دلخواه، در میان بسیاری از کاربردهای بالقوه دیگر، مورد استفاده قرار گیرد.

چه کسی بیوفیدبک را به عنوان تکنیکی برای مقابله با استرس توسعه داده است؟

عناصر بیوفیدبک قرن هاست که برای تنظیم بدن و ذهن مورد استفاده قرار می گیرد، از جمله تمریناتی مانند مدیتیشن و یوگا. استفاده و کاربرد مدرن بیوفیدبک در اواخر قرن نوزدهم زمانی آغاز شد که دانشمندان شروع به توسعه نظریه هایی در مورد هموستاز بدن و تنظیم عملکردهای جزئی بدن، مانند حرکت عضلات کوچک ، تنفس و ضربان قلب کردند.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

در دهه 1960، با استفاده از انجمن تحقیقات بیوفیدبک در سال 1969، علاقه به استفاده های بالقوه از بیوفیدبک افزایش یافت. بیوفیدبک تحت تأثیر چندین زمینه مختلف مطالعه در علم و پزشکی، از جمله فیزیک، روانشناسی رفتاری، بیولوژی انسان و غیره قرار گرفت. بیوفیدبک نیز از آنجا که بسیاری از مردم به درک فزاینده ای از ارتباط بین بدن و ذهن دست یافتند ، محبوبیت پیدا کرد.

تحقیقات در مورد کاربردهای بالقوه بیوفیدبک در اواخر قرن بیستم و اوایل قرن بیست و یکم

در اواخر قرن بیستم و اوایل قرن بیست و یکم، تحقیقات در مورد کاربردهای بالقوه بیوفیدبک ادامه یافته است ، با استفاده از فناوری های جدید و تکنیک های علمی برای مطالعه بهتر رابطه بین بدن و ذهن. فناوری هایی مانند EEG و سایر دستگاه های اندازه گیری به دانشمندان و متخصصان پزشکی این امکان را می دهد تا اطلاعات بیشتری در مورد بدن جمع آوری کنند و بیماران بتوانند سیگنال هایی را که این دستگاه ها از بدن دریافت می کنند در زمان واقعی تفسیر کنند. امروزه مطالعه و کاربرد بیوفیدبک یک رشته پر رونق در مطالعه روانشناسی و فیزیولوژی است. هدف ما در این مقاله پاسخ به این سوال است که چه کسی بیوفیدبک را به عنوان تکنیکی برای مقابله با استرس توسعه داده است؟

بیوفیدبک چگونه کار می کند؟

چه کسی بیوفیدبک را به عنوان تکنیکی برای مقابله با استرس توسعه داده است؟

بیوفیدبک به بیماران اجازه می دهد تا آگاهی بیشتری از خود و بدن خود کسب کنند. که به طور معمول شامل اتصال سنسورهای الکتریکی به بدن است، که سپس اطلاعات را به پزشکان و بیماران یکسان منتقل می کند. اشکال ابتدایی بیوفیدبک می تواند بر اطلاعات در دسترس تری مانند تنفس و ضربان قلب متمرکز شود. با استفاده از این اطلاعات، بیماران می توانند یاد بگیرند که علائم فیزیکی خود را بهتر درک کرده و کنترل کنند.

چگونه از بیوفیدبک برای درمان استرس استفاده می شود؟

بیوفیدبک می تواند برای درمان جانبازان رزمی که مبتلا به PTSD یا اختلال استرس پس از سانحه تشخیص داده شده اند، استفاده شود، که اغلب با رویدادهای تجربه شده در طول جنگ همراه است. به طور خاص، بیوفیدبک می تواند برای افزایش تنوع ضربان قلب استفاده شود ، که با افزایش توجه و حافظه کوتاه مدت همراه است. بیوفیدبک، به شکل نوروفیدبک نیز می تواند برای کمک به بیماران در تنظیم پاسخ های احساسی و تمرین در حالتهای آرام و آرام استفاده شود. حتی تعدیل بسیار کوچک در علائم فیزیکی استرس و PTSD می تواند منجر به کاهش معنی دار علائم شود و سازمان های نظامی را بر آن داشته تا این شکل از بازخورد زیستی را به عنوان یک گزینه درمانی مناسب حتی برای موارد بسیار مقاوم PTSD اتخاذ کنند.

نشان داده شده است که بیوفیدبک علائم PTSD را در برخی موارد به میزان قابل توجهی کاهش می دهد و می تواند انواع دیگر گزینه های درمانی را تکمیل کند.

بیوفیدبک در کاهش سطح استرس در سربازان در معرض جنگ موثر است.

همچنین نشان داده شده است که بیوفیدبک در کاهش سطح استرس در سربازان در معرض جنگ موثر است. تکنیک های بازخورد زیستی می تواند انعطاف پذیری روانی و روانی را افزایش داده و به سربازان این امکان را بدهد که بیاموزند چگونه در شرایط استرس زا بهتر واکنش نشان دهند و تحت فشار تصمیم گیری کنند. در یک مطالعه، سربازانی که در روش های بیوفیدبک کاهش استرس آموزش دیده بودند، بهتر توانستند در حین یک کمین شبیه سازی شده، کمک های اولیه را انجام دهند، که نشان می دهد چگونه بیوفیدبک به آن ها این امکان را می دهد تا واکنش های احساسی و فیزیکی خود را در برابر استرس تنظیم کنند.

این آموزش همچنین می تواند بار روانی و روحی مبارزه را کاهش دهد

چه کسی بیوفیدبک را به عنوان تکنیکی برای مقابله با استرس توسعه داده است؟

این آموزش همچنین می تواند بار روانی و روحی مبارزه را کاهش دهد و در نتیجه میزان PTSD و سایر ناراحتی های احساسی در بین کسانی که در نیروهای مسلح خدمت می کنند کاهش یابد. بنابراین بیوفیدبک نه تنها می تواند علائم ناراحتی روانی را در طول و بعد از جنگ کاهش دهد، بلکه می تواند بدون توجه به شرایط، آمادگی روانی و روانی را بهبود بخشد. به این ترتیب، بیوفیدبک می تواند به عنوان بخشی از یک رویکرد جامع مورد استفاده قرار گیرد که بر رفتار سالم و مکانیسم های مقابله در زمینه های مختلف، از جمله سلامت جسمی، روحی و احساسی تأکید می کند.

سایر کاربردهای بیوفیدبک

بیوفیدبک علاوه بر کمک به نظارت و کاهش استرس و PTSD، کاربردهای متفاوت دیگری نیز دارد، از جمله: درد مزمن، سردرد و میگرن و تصمیم گیری.

بی اختیاری

بیوفیدبک می تواند برای درمان بی اختیاری ادرار در کودکان، زنانی که باردار هستند یا به تازگی زایمان کرده اند و سایر افرادی که با کنترل مثانه و مسائل مشابه مشکل دارند، مورد استفاده قرار گیرد. بیوفیدبک می تواند برای کمک به تمرین و تقویت ماهیچه های لگن و همچنین تشخیص علائم نیاز به دفع راحت تر ادرار استفاده شود.

درد مزمن در راه این که چه کسی بیوفیدبک را به عنوان تکنیکی برای مقابله با استرس توسعه داده است؟

بیوفیدبک می تواند برای کاهش علائم درد مزمن، از جمله شدت درد و مسائل روانی مرتبط مانند استرس و افسردگی استفاده شود. بیوفیدبک در کاهش برخی از انواع دردهای مزمن، به ویژه کمردرد مثر است.

سردرد و میگرن

آموزش بیوفیدبک به طور بالقوه در کاهش سردرد و میگرن مثر است. آموزش بیوفیدبک می تواند به بیماران آموزش دهد که چگونه علائم را کاهش دهند و درد را کنترل کنند.

تنظیم احساسات و تصمیم گیری

از بیوفیدبک می توان برای تنظیم احساسات و بهبود تصمیم گیری استفاده کرد. شرکت کنندگان در مطالعات بیوفیدبک می توانند یاد بگیرند که چگونه احساسات خود را به طور موثر تنظیم کنند. از طریق درک عمیق تر علائم فیزیکی مرتبط، به آرامش روانی و عاطفی دست یابند. به طور خاص، بازخورد زیستی برای کمک به سرمایه گذاران و معامله گران مالی برای تصمیم گیری بهتر در مورد تجارت استفاده شده است. بیوفیدبک همچنین طیف گسترده ای از کاربردها را در حوزه زندگی شخصی دارد و به افراد کمک می کند تا احساسات و اعمال خود را بهتر تشخیص دهند.

سلامت روان

با استفاده از بیوفیدبک، بیماران می توانند علائم بیماری هایی مانند استرس، اضطراب و PTSD را کاهش دهند.همانطور که در این مثال ها نشان داده شده است، بیوفیدبک کاربردهای وسیعی دارد. علاوه بر موارد ذکر شده، بیوفیدبک در زمینه های دیگر نیز مورد استفاده قرار می گیرد. تحقیقات در مورد کاربردهای احتمالی دیگر نیز انجام می شود. همان طور که افراد بیشتری در مورد اثرات و استفاده از این درمان منحصر به فرد تحقیق می کنند. بیوفیدبک ممکن است در آینده کاربردهای بیشتری داشته باشد.

 
منابع
betterhelp.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا