هنگام بروز مشکلات خشم چه کاری باید انجام دهید

مشکلات خشم ممکن است در همه افراد به وجود بیاید. خشم احساسی عاطفی است که ممکن است در طولانی مدت خطرناک باشد و زن کی فرد را مختل کند. برای کنترل خشم راه های مختلفی وجود دارد. خیلی از مردم این راه ها را می دانند و برخی از آن ها نیز نمی دانند هنگام بروز مشکلات خشم چه کار کنند. مشکلات خشم ممکن است بر اساس شرایط مختلفی برای فرد ایجاد شود. برای مثال برخی از افراد هستند که به خاطر یک اتفاق یا بحث و جدل احساس خشم را درون خود ایجاد می کنند. این که بگوییم افراد در طول دوران زندگی خود اصلا خشمگین نمی شوند درست نیست. باید بدانیم که هنگام بروز مشکلات خشم چه کاری باید انجام دهید.

در واقع شما باید بدانید که احساس خشم به طور کلی طبیعی است مگر این که بیش از حد افزایش داشته باشد. ما در مقاله های قبل در ارتباط با خشم مزمن و بقیه انواع خشم ها با شما صحبت کردیم. امروز می خواهیم در ارتباط با مدیریت خشم در هنگام بروز آن صحبت کنیم.

بعضی اوقات نمی توانیم عصبانیت خود را کنترل کنیم

وقتی إحساس عصبانیت دارید، پذیرفتن مشکلی ممکن است دشوار باشد.

وقتی إحساس عصبانیت دارید، پذیرفتن مشکلی ممکن است دشوار باشد. ممکن است خودتان را صفر به 100 برسانید. آرام بودید و سپس شریک زندگی خود (یا شخص دیگری) چیزی را گفت که باعث تحریک شما شد. شما ضربه محکم و ناگهانی می زنید، حرفی فوق العاده آسیب زننده می زنید و احساس گناه می کنید، یا شاید بدتر. بسیاری از مردم با عصبانیت خود دست و پنجه نرم می کنند و راه هایی برای کنار آمدن با آن وجود دارد.

نکته

اگر در مقابله با خشم مشکل دارید، صحبت با یک مشاور می تواند به شما کمک کند. عصبانی شدن شما را به شخص بدی تبدیل نمی کند. هنگام بروز مشکلات خشم چه کاری باید انجام دهید اهمیت زیادی دارد.

تعریفی از عصبانیت

هنگام بروز مشکلات خشم چه کاری باید انجام دهید

عصبانیت، طبق انجمن روانشناسی آمریکا، خصومت شدید نسبت به چیزی یا کسی است که فکر می کنید اشتباه کرده است. بدون کنترل، عصبانیت می تواند یک مشکل باشد. ممکن است در تلاش برای کنترل خلق و خوی خود باشید.

شما ممکن است در چگونگی ابراز احساسات خود بی ضرر باشید

شما ممکن است در چگونگی ابراز احساسات خود بی ضرر باشید و به مردم بگویید که عصبانی هستید. سعی می کنید احساسات خود را با آرامش توضیح دهید. شما شریک زندگی خود را مقصر می دانید که ارزش خود را تصدیق نمی کند یا از نظر شما قدردانی نمی کند.

واکنش ها هنگام عصبانیت

حتی ممکن است به خاطر خیلی عصبانی بودن درگیر تماس با تلفن یا کنار زدن کسی شوید. شما قصد آسیب رساندن به آن ها را ندارید. این گونه نیست که شما از آن ها قدردانی نکنید. این واقعیت است که آن ها آن چه را که شما نیاز دارید به شما نمی دهند.

نکته ای درباره این که هنگام بروز مشکلات خشم چه کاری باید انجام دهید

این واقعا می تواند صدمه بزند (حتی اگر پذیرفتن این مسئله دشوار باشد). طغیان عصبانیت شما را به یک شخص بد تبدیل نمی کند. این بدان معنا است که شما برای مدیریت یک احساس پیچیده نیاز به مهارت های مقابله ای دارید.

استفاده از درمانگر

“یک درمانگر حرفه ای می تواند به شما کمک کند تا از طریق درک عصبانیت و ایجاد تغییراتی که بر کیفیت زندگی شما تأثیر مثبت می گذارد، راهنمایی کند.”

تقریباً از هر 10 فرد یک نفر دچار خشم شدید است

تقریباً از هر 10 فرد یک نفر دچار خشم شدید است. بیش از هفت درصد از جمعیت ایالات متحده چیزی را که به عنوان اختلال انفجاری متناوب شناخته می شود، تجربه کرده اند، این وضعیت عصبانیت است که توسط روانشناسان شناخته می شود.  با استفاده از این آمار می توانید بگویید که بسیاری از افراد دارای مشکلات عصبانیت هستند و در نتیجه منابع مفیدی برای کنترل خشم پدید آمده است.

برخی افراد دریافتند که رفتن به گروه های کنترل خشم به آن ها کمک می کند

برخی افراد دریافتند که رفتن به گروه های کنترل خشم به آن ها کمک می کند. گفتگو با افرادی که مشکلات مشابهی دارند، آن ها را قادر می سازد نکات و مهارت های کنار آمدن را یاد بگیرند. دیگران دریافتند که مشاوره فردی به آن ها کمک می کند. خواه در منطقه محلی خود به یک مشاور مراجعه کنید و هم این که به صورت آنلاین با یک درمانگر کار می کنید، مشکلات خشم با درمان و درمان مناسب قابل کنترل است.

نکته

مشاوره آنلاین می تواند مکانی عالی برای بحث در مورد مشکلات خشم شما، ریشه یابی آن ها و شروع به یادگیری نحوه بیان خشم مناسب باشد. مشاوران سایت های مختلف می توانند در مهارت های کنترل خشم کمک کنند.

اگر نمی دانید چگونه عصبانیت خود را ابراز کنید، تنها شما نیستید.

هنگام بروز مشکلات خشم چه کاری باید انجام دهید

اگر نمی دانید چگونه عصبانیت خود را ابراز کنید، تنها شما نیستید. مشاوران در سایت های مختلف با بسیاری از مشتریان با تجربیات مشابه کار کرده اند. مشاوران به بیماران آموخته اند كه چگونه منشأ عصبانیت خود را بیاموزند، بینشی عاطفی پیدا كنند و احساسات خود را به طور مولد بیان كنند. در عین حال باید بدانید که هنگام بروز مشکلات خشم چه کاری باید انجام دهید.

خشم یک احساس سالم است

خشم یک احساس سالم است. اگر بتوانید با آن ارتباط مثبتی برقرار کنید، به شما کمک می کند روابط خود را با دیگران تقویت کنید. ممکن است از والدین خود عصبانی شوید. ممکن است فکر کنید که آن ها گزینه های زندگی شما را درک نمی کنند و نمی دانید چگونه بدون لغزش یا منفجر شدن به آن ها بگویید.

نکته

می توانید با مشاور خود در مورد تکنیک های آرامش بخش صحبت کنید. لازم نیست اجازه دهید خشم شما را کنترل کند.

ترکیبی از روش های درمانی شناختی-رفتاری (CBT) و خودآرام بخشی برای عصبانیت

نشان داده شده است که ترکیبی از روش های درمانی شناختی-رفتاری (CBT) و خودآرام بخشی برای درمان موثر کسانی که برای کنترل خشم خود تلاش می کنند. در مطالعه ای که در سال 2008 منتشر شد، محققان میزان پرخاشگری، عصبانیت و سایر علائم مرتبط را قبل از درمان، حین و بعد از آن ارزیابی کردند.

نتیجه تحقیقات

مشخص شد که این مداخله به طور قابل توجهی این علائم خشم را کاهش می دهد و حتی سطح متوسط ​​افسردگی را در این گروه کاهش می دهد. محققان پس از سه ماه مجدداً بررسی کردند و دریافتند که این تأثیرات ادامه داشته است.

درمانگران و تاثیرات آن ها

درمانگران آنلاین دارای مجوز در بخش های مختلف می توانند در مورد مسائل عصبانیت شما با شما صحبت کنند و شدت آن ها را از راحتی خانه یا فضای امن ارزیابی کنند. با رسیدن به این اهداف، می توانید زندگی شاد تر، پربارتر و متصل تری داشته باشید.

نکته ای در ارتباط با این که هنگام بروز مشکلات خشم چه کاری باید انجام دهید

برای کسانی که موفق به غلبه بر مسائل عصبانیت خود می شوند، ارزش این تلاش را دارد که به نتیجه برسد. می توانید یاد بگیرید که آن را مدیریت کنید و به صورت سالم بیان کنید. برای بررسی برخی از مشاوران در زیر بخوانید.

مثالی در ارتباط با این زمینه

“رجینا به من کمک کرد در اولین جلسه از کجا مسئله عصبانیت من ناشی شود، و به من کمک کرد تا نسبت به عوامل هشدار دهنده خودم آگاهی بیشتری پیدا کنم. اگر در مقابله با خشم مشکل دارید، صحبت با یک مشاور می تواند به شما کمک کند.

مثال دوم در ارتباط با این زمینه

برای مردانی که به دنبال مشاوری هستند که می فهمد مرد بودن در دنیای امروز با خانواده، با بچه ها و مسئولیت ها، شغل و غیره چگونه است، من (رجینا) بسیار تحت تأثیر توانایی او قرار گرفتم و به درک آن چه من در صحبت کردن در مورد او فهمیدن این است که در ریشه یابی موضوع نیز عالی است. نیازی نیست که 8000 کلمه را بیابید تا دریابید که او قصد دارد چه نکته ای را بیان کند. او در پرسیدن سوال درست در حدود 2-3 جمله مهارت دارد.

شناخت مسائل خشم

مشکلات خشم باعث می شود شما از دیگران جدا، ناراضی از زندگی باشید و کاملاً درک نشوید. وقتی برای مقابله با خشم خود مشکل دارید، انجام آن‌ چه می خواهید انجام دهید یا ایجاد روابطی که دوست دارید داشته باشید دشوار است.

نکته ای در ارتباط با این که هنگام بروز مشکلات خشم چه کاری باید انجام دهید

با این حال، شخصی که دارای مشکلات عصبانیت است همیشه منبع دشواری خود را تشخیص نمی دهد. آن ها ممکن است فکر کنند دیگران با فشار دادن دکمه هایشان مقصر هستند یا حتی احساس می کنند جهان علیه آن ها است.

کنار آمدن با عصبانیت

هنگام بروز مشکلات خشم چه کاری باید انجام دهید

با این حال، درک این که مسئله در نحوه انتخاب شما برای کنار آمدن با عصبانیت شما نهفته است، می تواند بسیار آزاد کننده باشد. دانستن آنچه در واقع اتفاق می افتد می تواند به شما کمک کند تا با خود هماهنگی بیشتری داشته باشید.

هنگام بروز مشکلات خشم چه کاری باید انجام دهید؟ – بر عهده گرفتن پاسخ ها

درک این نکته که می توانید پاسخ های خود را به عهده بگیرید می تواند به شما کمک کند تا با احساسات ناراحت کننده اطراف خشم خود کنار بیایید.

 

منابع
betterhelp.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا