چه کاری باید انجام دهید اگر هیچ دوستی ندارید؟

ارتباطات امن اجتماعی کلید رفاه انسان است. دوستی های اصلی کلید ایجاد ارتباط اجتماعی است. هرکسی گروهی از دوستان خود را ندارد که وقتی احساس خستگی می کند بتواند روی آنها حساب کند. بعضی از افراد خانواده های بزرگی هم ندارند و این باعث می شود افراد احساس کنند تنها هستند. اگر در حال حاضر هیچ دوستی ندارید و شروع به جذب شما می کند، پس می توانید در وضعیت فعلی زندگی خود افسرده باشید. این احساس گهگاه احساس طبیعی است، اما لازم نیست اجازه دهید این حالت طبیعی شما شود. پس چه کاری باید انجام دهید اگر هیچ دوستی ندارید؟

چه کاری باید انجام دهید اگر هیچ دوستی ندارید؟

مواردی وجود دارد که می توانید انجام دهید تا اگر احساس می کنید می خواهید همه چیز را برگردانید. امروز دوست نداشتن به این معنی نیست که فردا نمی توانید دوست داشته باشید. خوب است که بخواهید یک حلقه جدید اجتماعی پیدا کنید، و این می تواند به شما کمک کند از زندگی خود بیشتر از آنچه در حال حاضر هستید لذت ببرید. کارهای دیگری نیز وجود دارد که می توانید برای خود انجام دهید و به شما کمک می کند تا با احساسات خود کنار بیایید. به خواندن ادامه دهید تا یاد بگیرید چگونه می توانید با چندین تغییر مثبت احساس بهتری در زندگی اجتماعی خود داشته باشید.

وضعیت خود را ارزیابی کنید

چه کاری باید انجام دهید اگر هیچ دوستی ندارید؟

احتمالاً دلیلی وجود دارد که در حال حاضر دوست ندارید، و احتمالاً این چیزی نیست که شما را غیرمعمول کند. برخی از افراد هیچ دوستی ندارند زیرا آنها به مکان جدیدی نقل مکان کرده اند و با دوستان جدید راحت نیستند. دیگران فقط ذاتاً خجالتی بوده اند و مکالمه های برافروخته با دیگران را دوست ندارند. ممکن است نوعی اختلال اضطراب اجتماعی داشته باشید که می تواند مانع از ایجاد سریع ارتباطات اجتماعی با دیگران شود. این چیزی نیست که شما باید خودتان تعیین کنید، اما اگر فکر می کنید ممکن است ترس اجتماعی داشته باشید که فقط کمی خجالتی بودن باشد، می توانید با پزشک خود در مورد مواردی صحبت کنید.

معمولاً ارزیابی وضعیت شما مهم خواهد بود تا بتوانید ببینید در کجا هستید. نداشتن دوستی در زندگی شروع به تماس روحی شما می کند و شما می خواهید همه چیز را برگردانید تا بتوانید زندگی دلخواه خود را داشته باشید. این شامل درون بینی صادقانه است تا بتوانید تغییرات خاصی ایجاد کنید. بعضی از افراد وقتی وقت می گذارند و به چیزهایی فکر می کنند، فاقد مهارت های خاص اجتماعی هستند. این مهارتهای اجتماعی ممکن است مانند دیگران به طور طبیعی برای شما به وجود نیاید و شما می خواهید برای یادگیری وقت بگذارید. بهتر است خودتان را بهتر کنید، و اگر احساس کنید می خواهید این کار را دنبال کنید می توانید در کارها بهتر شوید.

کار بر روی مهارت های اجتماعی

چه کاری باید انجام دهید اگر هیچ دوستی ندارید؟ این بار بر مهارت ها کار کنید. کار روی مهارت های اجتماعی می تواند به شما کمک کند تا دوستانتان را راحت تر کنید. اگر در گفتگو با دیگران و همدلی با دیگران بهتر باشید، در این صورت می توانید دوستانی پیدا کنید که بتوانند زندگی شما را غنی کنند. بیشتر افرادی که در زمینه توسعه مهارت های اجتماعی مشکلی دارند، وقتی می خواهند یاد بگیرند از کجا شروع کنند ضرر می کنند. در واقع منابع بسیاری در دسترس شما است که می توانند به شما کمک کنند. شما می توانید کتابهایی در مورد توسعه مهارتهای اجتماعی خود بخوانید، و همچنین آموزشهای ویدئویی بصورت آنلاین وجود دارد که نحوه گفتگو با دیگران را به شما راهنمایی می کند.

اگر مشکلات اجتماعی شما ناشی از عصبی بودن بیش از حد برای گفتگو با مردم است، پس می توانید از یک درمانگر ماهر نیز کمک بگیرید. درمانگران غالباً به افراد دارای مسائل اجتماعی کمک می کنند تا در زمینه رشد مهارتهای اجتماعی بهتر کار کنند. این به عنوان بخشی از درمان دیده می شود و ایجاد پیوند با دیگران را ساده تر می کند. یک درمانگر می تواند بر اساس شناخت شما و درک چگونگی تلاش شما مواردی را توصیه کند. گاهی اوقات یک درمانگر بهتر می تواند از طریق اضطراب اجتماعی به شما کمک کند زیرا آنها می توانند چیزهایی را که شما تشخیص نمی دهید مشاهده کنند. اگر احساس می کنید به کمک نیاز دارید، کار با یک درمانگر مفید خواهد بود.

تلاش برای یافتن دوستان جدید

چه کاری باید انجام دهید اگر هیچ دوستی ندارید؟

تلاش برای یافتن دوستان جدید در ابتدا می تواند کمی ناخوشایند باشد. این به ویژه اگر کمی بزرگتر باشید، در موقعیت های معمول اجتماعی با افرادی که نمی شناسید، پیدا نمی شوید. غیر معمول نیست که افراد پس از پایان کار با مدرسه به سختی دوست می شوند، زیرا شانس ملاقات با مردم مانند گذشته زیاد نیست. این بدان معنا نیست که دوست جدید پیدا کردن غیرممکن است و یا اینکه باید شما را بترسانند. با تلاش و جستجوی موقعیت های اجتماعی می توانید دوستان صمیمی پیدا کنید. این در پاسخ به سوال چه کاری باید انجام دهید اگر هیچ دوستی ندارید بسیار مهم است.

افرادی را با علایق مشترک پیدا کنید

شاید بهترین توصیه هنگام یافتن دوستان جدید جستجوی افراد با علایق مشترک باشد. شما چیزهایی دارید که از آنها لذت می برید و اکثر مردم علاقه وافری به سرگرمی های خود دارند. اگر می توانید جلساتی را پیدا کنید که مبتنی بر چیزهایی باشد که در آن قرار دارید، در صورت مراجعه به آن جاها، دوست یابی راحت تر خواهد بود.

البته اگر اضطراب اجتماعی داشته باشید این سخت خواهد بود، اما می توانید روی چیزهایی کار کنید تا به جایی برسید که از حضور در برخی از رویدادها احساس راحتی کنید. شخصی که ورزش را دوست دارد ممکن است با حضور در بازی ها با دوستان جدیدی ملاقات کند و طرفداران کتاب های کمیک ممکن است در فروشگاه ها و همایش های کتاب های کمیک افراد همفکر دیگری را پیدا کنند. اگر موسیقی مورد علاقه شماست، دیدن یک گروه موسیقی که دوست دارید فرصت خوبی برای ملاقات با مردم باشد.

اگر می خواهید دوستان جدیدی پیدا کنید، باید خود را در موقعیت قرار دهید. احساس کمی عصبی بودن خوب است و اکثر مردم وقتی برای اولین بار با افراد جدید صحبت می کنند این کار را می کنند. فقط بدانید که اگر بدانید که چیزهای مشترکی دارید، راحت تر با مردم صحبت خواهید کرد. دیدن کسی که پیراهن گروه مورد علاقه شما را پوشیده است راهی عالی برای شروع مکالمه است. شما می توانید از چیزهای مشترک خود استفاده کنید تا مکالمه را به هم بزنید، و ممکن است به دلیل اشتیاقهایی که به اشتراک می گذارید دوست شوید. شما می فهمید چه کاری باید انجام دهید اگر هیچ دوستی ندارید؟

به دنبال دوستی آنلاین باشید

ایجاد دوستی بصورت آنلاین نیز زمانی مفید است که احساس می کنید باید با دیگران ارتباط برقرار کنید. هنوز خوب است که دوستانی پیدا کنید که بتوانید به صورت حضوری با آنها معاشرت کنید، اما داشتن دوستان آنلاین نیز بسیار راحت خواهد بود. بسیاری از افراد با استفاده از شبکه های اجتماعی دوست می شوند و گاهی اوقات افراد با دیگران ارتباط عمیقی برقرار می کنند که هرگز ملاقات حضوری را قطع نمی کنند. دوستی آنلاین می تواند بسیار عمیق تر از آنچه بسیاری از مردم تصور می کنند باشد و شما قطعاً باید روابط آنلاین را یک دوستی واقعی بدانید. بسیاری از افراد به صورت آنلاین دوستان جدید پیدا می کنند و این راهی کاملاً منطقی برای شناخت دیگران می شود.

پیوستن به یک انجمن آنلاین ممکن است به شما کمک کند تا با افراد همفکر خود ملاقات کنید. می توانید از چت آنلاین با مردم و بحث درباره چیزهایی که دوست دارید لذت ببرید. انواع مختلفی از انجمن های آنلاین وجود دارد و افراد با آنها راحت هستند که هر زمان که وقت دارند در مورد چیزها گپ بزنند. این لزوما نباید به عنوان جایگزینی برای جستجوی دوستی با مردم محلی دیده شود، اما خوب است بدانید که معاشرت آنلاین همچنین می تواند احساس بهتری در شما ایجاد کند. چه بخواهید بازی های ویدئویی را با دوستان خود بصورت آنلاین انجام دهید و چه اینکه علاقه دارید فقط در Reddit در مورد موضوعات با دیگران بحث کنید، بهتر از احساس تنهایی است.

پیوستن به یک باشگاه بدنسازی

پیوستن به یک باشگاه ورزشی نیز می تواند روش خوبی برای دوست سازی باشد. این ممکن است در ابتدا کمی غیرمعمول به نظر برسد، اما شروع مکالمه در باشگاه با غریبه ها اصلاً عجیب نیست. اگر به یک باشگاه ورزشی بروید و سعی کنید به طور منظم به آنجا بروید، می توانید با یک یا دو نفر ملاقات کنید. همچنین، این یک فرصت خوب برای کار بر روی سلامت جسمی شما خواهد بود، که می تواند هنگام گفتگو با افراد دیگر اعتماد به نفس بیشتری داشته باشد. اگر احساس می کنید چیزی است که با آن راحت هستید، پیوستن به یک باشگاه ورزشی را در نظر بگیرید.

پیوستن به  یک گروه مذهبی

چه کاری باید انجام دهید اگر هیچ دوستی ندارید؟

اگر فرد مذهبی هستید، حضور در محافل مذهبی راهی عالی برای ملاقات با افرادی است که نظرات شما در مورد جهان را دارند. شما می توانید در مساجد شرکت کنید و با افرادی که در سن شما هستند ملاقات کنید. این می تواند راهی بسیار طبیعی برای ملاقات با مردم و ایجاد دوستی باشد. شما به دلیل تعلق داشتن به یک دین یا یک گروه مذهبی، به نوعی دوستانه طبیعی با این افراد برقرار خواهید کرد. البته، اگر مذهبی نیستید، این ایده در مورد شرایط شما صدق نمی کند. فقط بدانید که این یک گزینه است و شما نباید خود را ملزم بدانید که به دنبال دین باشید زیرا دوست دارید دوست شوید. این فقط یکی از راههای زیادی است که افراد می توانند آشنایی جدیدی پیدا کنند که در نهایت به دوستی واقعی تبدیل شود.

چه کاری باید انجام دهید اگر هیچ دوستی ندارید؟ با یک درمانگر صحبت کنید

اگر واقعاً با نداشتن دوستی دست و پنجه نرم می کنید، صحبت با یک درمانگر ممکن است ایده خوبی باشد. برخی از افرادی که سیستم حمایتی ندارند، از جامعه خارج می شوند و احساس می کنند تنها هستند. نیازی نیست که چنین احساسی داشته باشید و همیشه افرادی برای حمایت از شما وجود دارند. یک درمانگر می تواند برای کسانی که احساس ضعف می کنند منبع قدرت باشد. می توانید وقت خود را صرف صحبت درمورد مسائل خود با یک درمانگر کنید، و آنها می توانند برای رسیدن شما به یک مکان بهتر در زندگی کار کنند.

به یاد داشته باشید که گزینه های درمانی بسیاری نیز در دسترس شماست – برخی از افراد دوست دارند که به مطب های سنتی در مطب های سنتی مراجعه کنند. شما همچنین می توانید گزینه های تلفن درمانی مانند مرکز مشاوره همکده را در نظر بگیرید. درمان تلفنی بسیار راحت است و به شما امکان می دهد از راحتی خانه خود با قیمت مناسب کمک بگیرید. هر نوع درمانی که بیشتر شما را مجذوب خود کند گزینه خوبی خواهد بود. همیشه کسی برای گفتگو دارید و می توانید با مشکلات اضطراب اجتماعی خود پیشرفت کنید.

منابع
betterhelp.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا