تشریفات Temazcal در روان شناسی چیست؟

در دنیای روان شناسی افراد مختلف به خصوص پزشکان و مشاوران این عقیده را دارند که یک سری تشریفات برای روان مردم مناسب هستند. تشریفات در هر کشوری مختلف هست و بر اساس فرهنگ آن کشور صورت می‌ گیرد. در زمینه مدیریت استرس و افسردگی پزشکان و روان شناسان راه حل های زیادی را ارائه داده اند. در مقاله های قبل در ارتباط با روش های مختلف درمانی برای اختلالات افسردگی و مدیریت استرس صحبت کردیم. هر دو این اختلالات بسیار شایع هستند و ممکن است در سال های آینده درصد بیشتری از افراد را درگیر خود کنند. موضوع امروز مقاله ما  که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره آنلاین در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است درارتباط با این است که تشریفات Temazcal در روان شناسی چیست؟

تشریفات Temazcal چیست؟

در ادامه به بررسی این موضوع برای شما خواهیم پرداخت.

مراسم تشریفات Temazcal

Temazcal مراسمی است که در میراث مکزیک غوطه ور است. این مراسم شامل شرکت کنندگانی است که برای استفاده از سلامتی و فواید درمانی در یک مکان  سنتی نشسته اند. تشریفات معمولاً دو ساعت یا بیشتر طول می کشد و به طور معمول توسط نوعی رهبر روحانی به نام شمن یا تمازکلرو هدایت می شود.

تاریخ تشریفات Temazcal

تشریفات Temazcal در روان شناسی چیست؟

تشریفات تمازکال در آمریکای جنوبی، به ویژه مکزیک آغاز شد. هزاران سال است که توسط مکزیکی ها در آن قسمت از جهان و سایر نقاط جهان انجام می شود. با این وجود لازم نیست که از میراث آمریکای جنوبی باشید تا از مزایای temazcal بهره مند شوید. این مراسم طی سال های گذشته به محبوبیت بیشتری رسیده و هم اکنون در مناطق مختلف جهان برگزار می شود. کلمه temazcal از کلمه temāzcalli گرفته شده است که ناهواتل (یک زبان اوتو-آزتکی) آن را  “خانه گرم و امن” معنی کرده است.

تشریفات Temazcalاز نظر تاریخی چه معنایی دارد؟

از نظر تاریخی، تمازکال ها به عنوان یک آیین پاکسازی مردم برای شروع قبل و بعد از رفتن به جنگ آغاز شد. همچنین شایعه شده بود که دارای قدرت بهبودی مریضی است. در طول فتح اسپانیا، بسیاری از ساختارهای تمازکال توسط اسپانیایی ها تخریب شد. با این حال مردم بومی توانستند برخی را در مکان های مخفی پنهان کنند و به حفظ فرهنگ زیبا تا به امروز کمک کنند. برخی از مردم تصور می كنند كه تمازكال به طور هدفمند به صورت گنبدی مانند برای نشان دادن احساسات زنانه شكل می گیرد.  این یعنی که  وقتی شخصی از یک تجربه تمازکال خارج می شود، اساساً دوباره متولد می شود.

چگونه تشریفات Temazcal را تجربه کنیم؟

تمازکال به طور سنتی یک فضای کوچک است و به طور معمول فقط تعداد انگشت شماری از افراد را در خود جای می دهد. ساختار، و همچنین تجربه، به عنوان temazcal نامیده می شود. حتی اگر آن ها به طور سنتی کوچک بودند، اما تماشای مدرن می توانند در یک مراسم 15 تا 20 نفر را بنشینند.

تشریفات Temazcal بی نظیر است

هر مراسم تمازکال بی نظیر است. گاهی اوقات ممکن است یک تمازکال توسط یک شمن هدایت شود و شامل شعار و آواز باشد. یا یک temazcalero ممکن است همان عملکرد یک شمن ( رهبر) را انجام دهد.

Temazcal چگونه و به چه شکلی است؟

تشریفات Temazcal در روان شناسی چیست؟

تمازکال ها به طور معمول گنبدی مانند هستند که از سیمان، گل یا سنگ آتشفشانی ساخته شده اند. در آغاز مراسم، از مردم خواسته می شود که به داخل آن‌ مکان قدم بگذارند و در جاهایی که معمولاً در یک دایره یا نیم دایره قرار می گیرند به راحتی بنشینند. پس از استقرار شرکت کنندگان، سنگ های آتشفشانی بخارپز در وسط دایره قرار می گیرند. سپس روی این سنگ ها آب ریخته تا بخار آن تولید شود.

مراسم Temazcal چگونه است؟

سنگ های مورد استفاده در مراسم قبل از شروع مراسم درست در خارج از سازه گرم می شوند. با ادامه مراسم، سنگ های داغ بیشتری در فواصل زمانی برای گرم نگه داشتن فضا به گنبد آورده می شوند. در بعضی موارد، آب پرتاب شده روی سنگ ها با گیاهانی تزریق می شود که تصور می شود دارای خواص درمانی و دارای آرامش روحی روانی هستند. حتی ممکن است برخی از افراد در حالی که داخل تمازکال هستند مقداری چای گیاهی بنوشند. هنگامی که مراسم به پایان رسید، از شما خواسته می شود که از گنبد خارج شوید و ممکن است شما بخواهید برای پایین آوردن دمای بدن خود دوش آب سرد بگیرید یا در استخر فرو بروید.

مزایای Temazcal

ثابت شده است که Temazcal فواید زیادی دارد. ممکن است متوجه شفافیت پوست و بهبود تلاش در کاهش وزن شوید. برخی از مزایای دیگر عبارتند از:

بهبود علائم افسردگی

مطالعه 2005 در مورد اثرات درمان حرارتی بر روی افراد مبتلا به افسردگی خفیف نشان داد که درمان حرارتی ممکن است به بهبود علائم از دست دادن اشتها و شکایات دیگر در افرادی که افسردگی خفیف دارند کمک کند.

دفع سموم از بدن

تصور می شود که مراسم تمازکال به پاکسازی بدن از سموم و ناخالصی ها کمک می کند. تحقیقات نشان می دهد که تعریق دارای توانایی بسیار خوبی در تسهیل دفع سم است. مزایای بهداشتی و خطرات درمان با  اتاق بخار آن می تواند بسیار مفید باشد.

تأثیر معنوی تشریفات Temazcal

برای بسیاری از افراد، هدف اصلی در این مراسم ممکن است فواید جسمی آن مانند تعریق سموم باشد. اما برای بسیاری دیگر، این مراسم عمیقا معنوی هستند و معنای بیشتری دارند. تصور می شود Temazcals نه تنها جسم بلکه ذهن و روح را نیز پاک می کند.  شما را از درد های درون و بیرون شفا می دهد. به طور سنتی، همچنین تصور می شود که توانایی بهبود بسیاری از مشکلات پزشکی و کمک به زنان در هنگام زایمان را دارد.

شرکت در تشریفات Temazcal

اگر به فکر شرکت در یک مراسم تمازکال هستید، در این جا چند نکته برای حفظ سلامتی و امنیت شما آورده شده است که به شما امکان می دهد از این تجربه نهایت استفاده را ببرید:

اطمینان حاصل کنید که به خوبی هیدراته شده اید زیرا عرق زیادی خواهید کرد و مایعات زیادی از طریق پوست از دست می دهید. برخی از مراسم های تمازکال شامل نوشیدن چای است که می تواند به شما در حفظ آب بدن در طول مراسم کمک کند. اگر شرایطی دارید که درجه حرارت شدید را برای سلامتی شما خطرناک می کند، شرکت نکنید زیرا این مراسم ها باز هم وجود دارد.

گرمازدگی

افرادی که در طی مراسمی ممکن است دچار گرمازدگی می شوند هم وجود دارند. می توانید قبل از شرکت  از پزشک خود بخواهید تا مطمئن شود برای شما این مراسم بی خطر است.

به این مراسم تعهد داشته باشید

سعی کنید و از صمیم قلب به این تجربه متعهد شوید زیرا temazcals در آیین های سنتی باستانی قدم می گذارند که ممکن است با آن ها آشنایی نداشته باشید. اجازه ندهید این کار شما را از لذت کامل از تجربه منصرف کند، فقط پیروی از شمن یا temazcalero خود را دنبال کنید.

لباس مناسب برای شرکت در مراسم بپوشید

اگر این یک مراسم بسیار صمیمی است، ممکن است در لباس شنا در آن شرکت کنید یا برهنه باشید، بنابراین بهتر است خیلی لباس های لایه ای نپوشید زیرا احتمالاً بسیار گرم خواهید شد. در صرت احساس ناخوشایند شد، متوقف شوید. در صورت داغ شدن حد داغ شد یا دچاراحساس ضعف یا سرگیجه شدید، شمن یا temazcalero را مطلع کرده و از مکان خارج شوید.

مشکلات احتمالی

تشریفات Temazcal در روان شناسی چیست؟

علاقه مردم به تجربه های محل اقامت  مانند تمازکال همیشه در حال افزایش است و باعث می شود مردم از روند رو به رشد استفاده کنند. مهم است که فقط در temazcals تحت نظارت یک شمن یا temazcalero باتجربه شرکت کنید که صلاحیت انجام ا این مراسم با رعایت نکات ایمنی را دارد. در صورت عدم مراقبت یا نظارت صحیح، یک temazcal می تواند به راحتی خراب شود. صحبت  هایی از مشارکت افراد در مکان های سازماندهی شده توسط افرادی که آموزش کافی ندارند و متأسفانه مردم آسیب دیده اند، گزارش شده است. با این حال، اگر در شرایط مناسب و تحت نظارت مناسب انجام شود، یک تمازکال کاملاً ایمن است و شما می توانید مزایای زیادی از این مراسم بدست آورید.

راه های کلی مقابله با افسردگی

وقتی با افسردگی دست و پنجه نرم می کنید همه چیز احساس چالش بیشتری می کند. رفتن به محل کار، معاشرت با دوستان و یا حتی تازه بیرون آمدن از رختخواب می تواند احساس یک مبارزه کند. اما مواردی وجود دارد که می توانید برای کنار آمدن با علائم و بهبود کیفیت زندگی خود انجام دهید. در این جا چند نکته برای زندگی با افسردگی آورده شده است.

یک شبکه پشتیبانی ایجاد کنید

یکی از مهم ترین کارهایی که می توانید برای کمک به خود در افسردگی انجام دهید – غیر از دارو و درمان – ایجاد حمایت اجتماعی قوی است. برای برخی، این ممکن است به معنای ایجاد روابط قوی تر با دوستان یا خانواده باشد. دانستن این که می توانید برای کمک به عزیزانتان حمایت کنید، می تواند کمک زیادی به بهبود افسردگی شما کند.

استرس خود را کاهش دهید

وقتی استرس دارید، بدن شما بیشتر هورمونی به نام کورتیزول تولید می کند. در کوتاه مدت، به شما کمک می کند تا برای مقابله با هر آن چه در زندگی شما استرس ایجاد می کند، آماده شوید.

 

 

منابع
verywellmind.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا