غریزه قهرمان چیست؟

در زمینه روابط و روان شناسی روابط قاعده و قوانین بسیاری وجود دارد. رابطه اتفاقی است که اگر آن را بی اهمیت جلوه دهید ضربه های روحی و جسمانی درا به شما خواهد زد. پیشنهاد ما این است که حتما قبل از شروع رابطه و در حین رابطه حتی از روان شناس یا مشاور استفاده کنید. یک مفهوم جذاب که موضوع امروز مقاله ما نیز هست و در روان شناسی روابط بسیار مهم است مفهوم غریزه قهرمان است که در ادامه آن را توصیف خواهیم کرد. برای بهبود روابط خود به مرکز مشاوره همکده مراجعه نمایید. مرکز مشاوره همکده اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره در ایران می باشد. این مرکز ارائه دهنده خدمات حضوری و مشاوره تلفنی روان شناسی است.

 چگونه می توانید غریزه قهرمان را در مرد خود به وجود آورید یا بیدار کنید؟

احتمالاً تاکنون در مورد غریزه قهرمان شنیده اید. این یک مفهوم جذاب و جالب در روانشناسی رابطه است که به گفته برخی، کلید عاشق شدن یک مرد و متعهد شدن به یک رابطه طولانی مدت را دارد. اما غریزه قهرمان چیست؟ آیا قانونی است؟ و چگونه می تواند در رابطه شما به شما کمک کند؟ در این مقاله قصد داریم در مورد آن چه که غریزه قهرمان واقعاً قرار است به شما ارائه دهد صحبت کنیم  و توضیح دهیم که چرا مردان باید احساس کنند که قهرمان هستند (نکته: این ریشه در زیست شناسی ما دارد).

گاهی شما باید نشان دهید چگونه می توانید آن را در مرد خود تحریک کنید. هدف ما ساده است: هر آنچه را که باید در مورد غریزه قهرمان بدانید به شما بگوییم. بدون اغراق فقط یک توضیح بسیار کاربردی از غریزه قهرمان و این که چگونه می تواند به شما در رابطه شما کمک کند را ارائه خواهیم دارد.

غریزه قهرمان چیست؟

در ادامه به بررسی دقیق تر این مسئله می پردازیم که غریزه قهرمان چیست و چه جزئیاتی دارد.

غریزه قهرمان در مردان

احتمالاً شما تصویری از قهرمان بودن در ذهن خود دارید. در هالیوود قهرمانان همه جا هستند. این ها معمولاً شامل یک مرد می شود که در مرکز قهرمانی قرار بگیرد و افرادی را که به آن ها علاقه دارد، به ویژه یک زن را  نجات دهد. قهرمان قوی، شجاع و پر از صداقت است. آیا مردان عادی می خواهند یک شنل بپوشند و کل شهرها را از شر شرور نجات دهند مانند آنچه در این فیلم ها می بینیم؟ آیا تبدیل مرد شما به شخصیت قهرمانی کلید تحریک محبت او نسبت به شما است؟ نه دقیقا. غریزه قهرمان کمتر در مورد فیلم های این چنینی هالیوود است و بیشتر در مورد اصرار اساسی بیولوژیکی است که مردان باید احساس نیاز و خواستن کنند. طبق غریزه قهرمان، مردان سه چیز اساسی در زندگی دارند:

برای داشتن یک زندگی معنا دار و احساس قدردانی از تلاش های او برای تأمین نیازهای او، از جمله خانواده، دوستان و به خصوص شریک زندگی عاشقانه اش برای احترام اطرافیانش است. اگر هر زمانی را با مردی گذرانده باشید، فوراً متوجه خواهید شد که این یک امر منطقی است. مردان به هر شکل و اندازه ای هستند، اما این 3 اسرار روان شناختی در همه مردان مشترک است. حقیقت ساده این است که مرد شما لزوماً نمی خواهد قهرمان اکشن شود. اما او تمایل بیولوژیکی دارد که برای زن زندگی اش قهرمان شود.

چرا او می خواهد قهرمان شما شود؟

غریزه قهرمان چیست؟

وقتی یک پسر عاشق می شود، به طور طبیعی از علاقه و عشقش محافظت می کند. این روان شناسی اساسی مردان است. وقتی با یک دوست مشاجره شدید می کنید، او طبیعتاً طرف شما را می گیرد. وقتی از جاده عبور می کنید، او بدن خود را در سمت ترافیک قرار می دهد. او نمی تواند کمک کند حتی اگر او از این که بپذیرد شما را به هر دلیلی دوست دارد ترس داشته باشد، نمی تواند اقدامات خود را که می خواهد از شما محافظت کند کنترل کند.

یک مطالعه منتشر شده در مجله Physiology & Behavior نشان می دهد که تستوسترون مرد باعث می شود آن ها از امنیت و سلامت همسر خود محافظت کنند. شاید او با کلمات به شما نگفته باشد که شما را دوست دارد. اما شما آن را در هر کاری که می کند می بینید. شما آن را در نوع نگاه او به شما می بینید. شما آن را در نحوه عملکرد او در اطراف خود مشاهده می کنید او آن را با ساده ترین حرکاتی نشان می دهد که شما را از عمیق ترین روش ها لمس می کند.

چه کسی اصطلاح “غریزه قهرمان” را ابداع کرد؟

جیمز بائر اصطلاح “غریزه قهرمان” را در کتاب پرفروش خود، وسواس مخفی معرفی کرد. روانشناسان بسیاری این کتاب را مطالعه کرده و نقد و بررسی خود را در مواردی منتشر کرده اند. جیمز یک روان شناس روابط است که با هزاران زن و مرد همکاری کرده است تا به تقویت روابط آن ها کمک کند. جیمز با مطالعه دقیق پویایی روابط  بیمار های خود و تحقیق در مورد روان شناسی مردان، چیزی را کشف کرد که به عقیده وی کلید یک رابطه سعادتمندانه است: تحریک غریزه قهرمان در مردان همین کشف او است.

جیمز بائر به عنوان یک روان شناس آموزش دیده و نویسنده پر فروش، معامله گر واقعی است. محبوبیت غریزه قهرمان، جیمز بائر را به یکی از کارشناسان برجسته روابط امروز تبدیل کرده است. شما می توانید کلیپ های فیلم عالی جیمز بائر درباره غریزه قهرمان را در سایت های مختلف ببینید”

غریزه قهرمان برای شما چه معنایی دارد؟

نکته اصلی در مورد غریزه قهرمان این است: به جای این که احساس کنید مرد شما احساس غیر ضروری بودن می کند، باید او را سرشار از احساس نیاز و  قدرت کنید. این بدان معنا نیست که زنان باید ضعیف باشند. اگر چه ممکن است به قهرمان احتیاج نداشته باشید، اما مردی را می خواهید که احساس یک قهرمان بودن داشته باشد. مرد شما احتمالاً می داند که می توانید بیشتر کارها را به تنهایی انجام دهید. و احتمالاً او به خاطر آن به شما احترام می گذارد. اما اجازه می دهد هر چند وقت یک بار مسئولیت او را بر عهده بگیرد و اصرار بیولوژیکی خود را برای رسیدن به هدف نهایی برای شما برآورده کند،

هیچ ضرری ندارد. او می خواهد پشت شما باشد. او می خواهد همراه  تو باشد. فقط کافی است بگذارید هر چند وقت یک بار او این گونه باشد. گزینه دیگر این است که مردی که در رابطه ای زندگی می کند که غریزه قهرمان او تحریک نشود احتمال این که در آن رابطه بماند بسیار کم است. اگر با مردی هستید که می خواهید با او باشید (یا حداقل قصد دارید یک روز باشید)، افتخار شما برای خودکفایی بی دریغ شما است اما ارزش از دست دادن این رابطه را دارد؟ فکر نمی کنیم. چیزی که ما در مورد غریزه قهرمان فکر می کنیم ما غریزه قهرمان زیادی را در خودمان می بینیم.

هدف های غریزه قهرمان

ادعای اصلی غریزه قهرمان این است که مردان غریزه اولیه برای قهرمان شدن دارند. ما در تأمین هزینه های زنان و محافظت از آن ها سخت گیر هستیم و به خاطر تلاش هایمان احترام می گذاریم. در سال 2020 از نظر سیاسی درست است که استدلال کنیم که کلیشه های جنسیتی منسوخ شده اند و تنها تفاوت های زن و مرد از نظر اجتماعی ساخته شده است. با این حال، فقط به این دلیل که چیزی از نظر سیاسی درست است، در واقع درست نیست. در این حالت، این دیدگاه که هیچ اختلاف جنسیتی وجود ندارد کاملاً اشتباه است. به دلیل زیست شناسی ما هنوز تفاوت های زیادی بین زن و مرد وجود دارد. مردان هنوز توسط همان غریزه ای که ما همیشه داشته ایم هدایت می شوند، حتی اگر همیشه آگاهانه از آن ها آگاه نباشیم.

در واقع توجه داشته باشید که شرایط تغییراتی کرده است اما روند بیولوژیکی و زیست شناسی به قدرت خود باقی است. این مسئله هیچ چالشی با شرایط رنان مستقل ندارد. بلکه می تواند با مدیریت دقیق تر به استقلال آن ها هم کمک کند بله، زمان تغییر کرده است و زنان امروز به اندازه هر مردی قادر به مراقبت از خود هستند. اما آیا این بدان معنی است که شما فقط باید به عنوان یک وسیله جانبی با مرد خود رفتار کنید؟  به عنوان کسی که “داشتن او در اطراف شما باعث امنیت شما می شود” اما در زندگی روزمره شما ضروری نیست؟ خیر، زیرا مرد شما همچنان و مثل همیشه در گذشته دوست دارد شما را تأمین کند و از شما محافظت کند.

چگونه غریزه قهرمان یک مرد را تحریک کنیم؟

امروز یک انسان با محافظت از شما در برابر حیوانات وحشی یا قبایل جنگ طلب نمی تواند قهرمان شما باشد. با این حال، هنوز راه های زیادی برای تحریک غریزه قهرمان در قرن 21 وجود دارد. در حالی که فیلم رایگان جیمز بائر (شما می توانید آن را در سایت های مختلف ببینید) بهترین مکان برای شروع است، در این جا چند روش ساده دیگر وجود دارد که می توانید از امروز غریزه قهرمان را در مرد خود تحریک کنید:

از او کمک بخواهید

 اگر به چیزی در اطراف خانه نیاز دارید، یا رایانه شما در حال کار است، یا اگر در زندگی با مشکلی روبه رو هستید و به برخی از مشاوره ها احتیاج دارید، به دنبال کمک او باشید. یک مرد می خواهد احساس مفید بودن کند. و او می خواهد اولین کسی باشد که به او احتیاج دارید وقتی که واقعاً به کمک احتیاج دارید.

قدردانی خود را نشان دهید

 وقتی او کاری اصیل برای شما انجام داد، به او بگویید که این کار برای شما چقدر معنی داشت. این فقط روان شناسی اساسی انسان است. مردان می خواهند به اندازه زنان احساس قدردانی کنند.

 

 

منابع
hackspirit.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا