تیپ شخصیتی قهرمان

تیپ شخصیتی قهرمان کیست؟

تیپ شخصیتی قهرمان (ENFJ) فردی است با خصوصیات شخصیتی برون گرا، شخصیت بصری، احساسی و اهل قضاوت. این نوع از عشق گرم و روراستی به کمک به دیگران کمک می کند و باعث می شود این گروه بتوانند ایده ها و ارزش هایی قوی برای خود داشته باشند. 

شخصیت قهرمان با طبیعت رهبری متولد می شود، سرشار از هیجان و جذابیت برای دیگران. این گروه تنها دو درصد از جمعیت افراد را تشکیل می دهد، آن ها اغلب سیاست مدار هستند، مربی یا معلم، و می خواهند برای دیگران الهام بخش بوده تا بتوانند در دنیا به خوبی رسیده و کارهای خوب انجام دهند.

آن ها عمیقا مردم را باور دارند.

اغلب افراد جذب شخصیت های قوی می شوند و تیپ شخصیتی قهرمان نیز می تواند نمادی از فردی نگران، نوع دوست و با اعتبار باشد، کسی که از ایستادن مقابل دیگران نمی ترسد و وقتی حس می کند حرفی باید زده شود از به زبان آوردن آن هراسی ندارد. آن ها این را طبیعی دانسته و صحبت کردن با افراد دیگر برایشان کار ساده ای است، خصوصا صحبت خصوصی با فردی دیگر، و خصوصیت بصری ( قدرت درک مستقیم ) آن ها باعث می شود بتوانند به هر ذهنیتی دست یابند، چه این حرف ها بر اساس حقایق و منطق باشد یا بر اساس چیزهای احساسی. افراد تیپ شخصیتی قهرمان به سادگی می توانند متوجه انگیزه ی افراد دیگر و اتفاقاتی که ظاهرا باهم ارتباطی ندارند شوند.

تیپ شخصیتی قهرمان علاقه ی واقعی به دیگران دارند، حتی گاه در این مورد دچار اشتباه می شود – وقتی ان ها فردی را باور دارند ممکن است خود را بیش از حد درگیر مشکلات افراد دیگر کرده و اعتماد زیاد از حدی را به آن ها داشته باشند. خوشبختانه این اعتماد می تواند یک پیش گویی برای اتفاقات خوب باشد زیرا نوع دوستی و صداقت افراد قهرمان می تواند برای کسانی که دوست دارند الهام بخش بوده و باعث شود آن ها نیز تبدیل به افراد بهتری شوند. اما اگر مراقب نباشند ممکن است در این خوش بینی خود زیاده روی کرده، و گاه باعث شوند افراد دیگر فراتر از چیزی که برای ان اماده اند یا می خواهند پپیش روی کنند.

نکته مهم

اگر این تیپ شخصیتی به نقطه ای برسند که توسط محدودیت هایی که فرد دیگری در حال تجربه کردن ان است متوقف گردند ، این وضعیت می تواند توانایی فرد قهرمان برای دیدن مشکلات و دوراهی ها و یافتن راهی برای کمک کردن را از بین خواهد برد. در این وضعیت بسیار مهم است که فرد قهرمان بتواند کمی به عقب برگشته و از انعکاس فردی خود استفاده نماید تا بتواند تفاوت میان چیزی که واقعا حس می کند را با چیزی که باید از دیدگاه دیگری به آن نگاه کرد را متوجه گردد.

مشکلات سخت باعث نمی شوند از حمایتی که باور داریم دست بکشیم.

کسانی که تیپ شخصیتی قهرمان دارند نوع دوستانی پر از شور و هیجان هستند، و حتی گاه در این راه دچار اشتباه و زیاده روی می شوند، این افراد وقتی در حال حمایت از فرد یا ایده ای هستند که به آن باور دارند به ندر از مشکلات و سختی ها هراس دارند.

نقاط قوت

  • صبر زیاد

  • قابل اعتماد

  • چیزی که از همه بیشتر باعث رنجش افراد تیپ شخصیتی قهرمان می شود ناامید شدن از فرد یا چیزی است که آن را باور داشته اند. در صورت امکان، تیپ شخصیتی قهرمان همیشه روی کسی یا چیزی که باور دارند حساب می کنند.
  • کاریزماتیک

  • فریبندگی و شهرت از خصوصیاتی است که تیپ شخصیتی قهرمان در خود دارند. ان ها به طور غریزی می دانند چگونه توجه شنونده را به خود جلب کنند و حالت روحی و انگیزه ی او را به نوعی بهبود بخشند که به ان ها اجازه دهد با منطق، احساس و اشتیاق باهم صحبت کنند – حالا هر اسمی که دوست دارید را می توانید برای این شرایط بگذارید.  افراد قهرمان افرادی با استعداد هستند که می توانند تن صدا و الگوی رفتار خود را بر اساس نیازها برای اثرگذاری روی شنونده عوض کنند و در عین حال هنوز هم همان صدا و گفتار همیشگی خود را داشته باشند.
  • نوع دوستی

  •  افراد قهرمان باور دارند اگر بتوانند با گرمی و مهربانی افراد را کنار هم جمع کنند می توانند دنیایی از کارهای خوب را انجام دهند.
  • ذاتا رهبر هستند

  • افراد قهمران بیشتر از اینکه بخواهند خود قدرت داشته باشند می خواهند در مقابل درخواست دیگران نقش رهبری را به عهده بگیرند و برای این کار شخصیتی قوی و دیدگاهی مثبت دارند.

تیپ شخصیتی قهرمان | مرکز مشاوره همکده

نقاط ضعف

  • بیش از حد ایده آل گرا

  •  آن ها حتی گاه برای این مخالفت بیشتر از عصبانیت احساس ترحم پیدا می کنند و گاه به همین خاطر به ان ها لقب ساده لوح می دهند.

  • بیش از حد به خود بی توجه

  • تیپ شخصیتی قهرمان ممکن است در راه قول های امیدبخشی که داده اند خود را بسوزانند، آن ها مشکلات دیگران را برای خود حس کرده و سخت تلاش می کنند تا به آن ها کمک کنند.
  • بسیار حساس

  • با اینکه تیپ شخصیتی قهرمان پذیرای انتقاد می باشند، آن را به عنوان ابزاری برای هدایت یک تیم می بینند، اما به سادگی ممکن است هرچیز کوچکی را برای خود بسیار بزرگ می کنند. حساسیت ان ها به این معناست که افراد قهرمان گاه مشکلاتی را حس می کنند که مربوط به خودشان نیست و سعی در حل چیزهایی دارند که قادر به تغییر ان نیستند و بعد نگران می شوند که آیا به اندازه ی کافی تلاش کرده اند یا نه.
  • نوسان در میزان اعتماد به نفس

  • مشکل در تصمیم گیری های سخت

  • اگر ان ها بین دو مشکل سخت گیر بیفتند اغلب احساس عجز و ناتوانی پیدا کرده و گیج می شوند، افراد تیپ شخصیتی قهرمان تمام عواقب کارها را با خود تصور می کنند، خصوصا اگر این عواقب به نوعی مرتبط با بشریت باشد.

روابط رومانتیک و عاشقانه

کسانی که با افراد تیپ شخصیتی قهرمان در ارتباط هستند در زمان رابطه ی خود بیشتر احساسات را دریافت می کنند، اغلب این افراد در مقابل شریک عاطفی خود در صحبت های از جملات عاشقانه استفاده می کنند. تیپ قهرمان روابط و شریک عاطفی خود را بسیار جدی می دانند و شریک خود را برای روابطی طولانی مدت انتخاب خواهند کرد، نه یک شریک عاطفی موقت که برخی گروه های شخصیتی دیگر شاید به دنبال آن باشند.

من به کندی حرکت می کنم اما هیچوقت به عقب برنمی گردم.

افراد تیپ قهرمان زیاد لازم ندارند شاد باشند، فقط می خواهند بداند همسرشان شان است، و برای فرد مقابل می خواهند با محبت های مشهود این شادی را نشان دهد. اما اگر مراقب نباشند تلاش هایشان برای رضایت شریک عاطفی می تواند باعث شود به نیازهای خود بی توجهی کنند و بسیار مهم است که به یاد داشته باشند باید هرازگاهی نیازهای خود را نیز بیان کنند، خصوصا در اوایل رابطه.

افراد تیپ شخصیتی قهرمان به عنوان والدین

 اگر بخواهیم یکی از خصوصیات قوی تیپ شخصیتی قهرمان را نام ببریم این است که نقش حامی و دلسوز دارند و نمی خواهند به فرزند خود بگویند که تو باید این کار را انجام دهید بلکه به او کمک می کنند تا انتخاب های خود را شناخته و او را برای رسیدن به خواسته هایش تشویق خواهند کرد.

منابع:

مرکز مشاوره همکده

https://www.healthline.com/

منابع
16personalities.com16personalities.com16personalities.com16personalities.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا